Volkswagen Passat přichází v modernizované podobě k českým prodejcům. Nový Passat osmé generace dostal do vínku nejen optimalizovaný design, ale také více komfortu a nejmodernější technologie, ať se jedná o inovativní bezpečnostní systémy nebo informační a zábavní systémy disponující rozsáhlou, uživatelsky přívětivou konektivitou. Zákazníci mohou nový Passat objednávat jako obvykle ve dvou základních karosářských verzích Limuzína a Variant s širokými možnostmi individualizace, od sportovní výbavové linie R-Line přes všestranný Alltrack až po rozsáhlou nabídku výbavy na přání a na míru střiženého příslušenství. Ceny začínají od 750 900 Kč za model Business 1.5 TSI Evo Lim.
„Volkswagen vstupuje do nové éry elektromobility, zároveň však neustále zdokonaluje i své konvenčně poháněné modely,“ říká Jiří Štoček, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Aktuálním příkladem je nový Passat, který je od dnešního dne k dispozici ve všech showroomech značky Volkswagen v České republice. Zákazníci si tak mohou osobně prohlédnout a vyzkoušet další evoluční stupeň našeho bestselleru, který upevňuje své postavení etalonu střední třídy nabídkou ještě vyšší úrovně komfortu, bezpečnosti a konektivity.“
Modelová řada Volkswagen Passat vychází vstříc nejrůznějším požadavkům. Tradiční karosářské verze Limuzína a Variant lze kombinovat se třemi výbavovými liniemi: Business, Elegance a R-Line. Samostatně se prezentuje všestranný Passat Alltrack s robustním designem ve stylu SUV a hybridní Passat GTE, který snoubí pozoruhodnou sportovní dynamiku s příkladnou hospodárností.
Již vstupní verze Passat Business (od 750 900 Kč) poskytuje v sériové výbavě mimořádnou úroveň komfortu a bezpečnosti, a to díky světlometům LED vpředu i vzadu, třízónové klimatizaci, asistenčnímu systému Travel Assist Low pro částečně automatizovanou jízdu, systému nouzového volání e-Call, službám We Connect Plus a mnoha dalším prvkům.
Ještě náročnější zákazníky uspokojí Passat Elegance (od 887 900 Kč), který nabízí navíc například 17“ kola z lehké slitiny, navigační systém Discover Media s 8“ displejem, elektrickou zásuvku 120 V pro cestující vzadu a tříleté předplatné služeb We Connect Plus.
Sportovně koncipovaný Passat R-Line (od 964 900 Kč) přidává k výbavové linii Elegance pakety R-Line Exteriér a Interiér. Sportovní vzhled dodávají vozu 18“ kola z lehké slitiny společně s nárazníky a rozšířenými bočními prahy R-Line a mnoha dalšími prvky. Identitu této modelové varianty prozrazuje také logo R-Line na masce chladiče. Sportovní atmosféru v interiéru vytváří bezpočet elegantních detailů, zdobených často logem R-Line, včetně ocelových prahových lišt, multifunkčního sportovního volantu, sportovních sedadel, sportovních pedálů a ozdobného obložení z hliníku.
Nový Passat Alltrack (od 1 117 900 Kč) vychází z výbavové linie Elegance, ve svém projevu však sází na robustnost, která je vlastní populárním vozů kategorie SUV. A podobně jako SUV disponuje i technikou pro jízdu v nenáročném terénu, ať se jedná o trvalý pohon všech kol 4MOTION, speciální režim Offroad, vyšší světlou výšku, specifické nastavení podvozku, spodní ochranný kryt motoru nebo asistenta pro sjíždění strmých svahů.
Modernizovaný Passat GTE (od 1 126 900 Kč) je k dispozici v obou karosářských verzích, Limuzína i Variant. Jeho externě nabíjitelný hybridní pohon spojuje to nejlepší ze světů elektromobility a konvenčních pohonů se spalovacími motory. Neomezenou mobilitu zaručuje zážehový motor 1.4 TSI. Druhým zdrojem hnací síly je elektromotor, napájený sadou lithium-iontových akumulátorů. S celkovým výkonem hybridní soustavy 160 kW (218 k) si může řidič kdykoli vychutnávat sportovní dynamiku, zatímco v režimu výhradně elektrického pohonu ujede Passat GTE až 57 km (WLTP) s nulovými lokálními emisemi. Passat GTE je tak ideálním řešením pro ekologický každodenní provoz ve městě i pro komfortní a rychlé cestování na dlouhé vzdálenosti.
Zákazníci mají pro nový Passat na výběr tři zážehové a tři vznětové motory s výkony od 110 do 200 kW. V závislosti na motoru jsou k dispozici přímo řazené nebo automatické převodovky a pohon předních nebo všech kol. Vstupní cena modelu Passat Limuzína Business 1.5 TSI Evo (110 kW) s přímo řazenou převodovkou byla stanovena na 750 900 Kč. Ještě prostornější kombi Variant stojí 777 900 Kč. Ceny vznětových verzí začínají od 815 900 Kč, resp. 842 900 Kč (2.0 TDI Evo 110 kW).
V rámci uvedení nového modelu Passat na český trh připravil Volkswagen akční pakety Comfort, Media I, Media II a Technik s cenovým zvýhodněním až 30 %. Cestu za volant nového Passatu usnadní také zvýhodněné financování v rámci akční úvěrové nabídky Volkswagen+ Úroky u ledu.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.