Nové Mitsubishi L200: FARMÁŘI BEDLIVĚ ČTĚTE!

Nové Mitsubishi L200 2020
Nové Mitsubishi L200 2020, foto: Mitsubishi Motors
František Zakopal , AutoRoad.cz 16. září 2019 16:05
Sdílej:

Mitsubishi přesně 40 let po uvedení svého prvního jednotunového pick-upu představila v listopadu 2018 šestou generaci modelu L200. Celosvětově se tak zatím prodalo přes 4,7 milionu vozů a z toho 416 000 je v Evropě stále v provozu.

L200 se prodává ve 150 zemích světa a je současně celosvětově druhým nejprodávanějším modelem značky Mitsubishi (mezi Outlanderem a ASX) a sehrává klíčovou roli především pak ve strategickém regionu ASEAN (cca 30 % globálního trhu s pick-upy, napříč všemi značkami).

L200 nové generace spojuje spolehlivost, vylepšené schopnosti na silnici i v terénu – především díky přídavné rozdělovací převodovce systému pohonu všech kol Super Select 4WD II, nebo rozšířenému novému režimu „Off Road“ a systému HDC pro sjíždění svahů a pohodlí i výbavu na úrovni osobních automobilů. L200 reprezentuje to nejlepší ze zástupců opravdových čtyřkolek Mitsubishi – ve své formě i obsahu – a kráčí tak ve šlépějích legendárního Pajera.

Nová generace modelu L200 pro globální trhy se vyrábí v Thajsku – v největším výrobním závodu značky Mitsubishi mimo území Japonska. A „drsný a nezlomný“ model se v evropských autosalonech objeví již v září 2019.

Konstrukční filozofie ‚Engineered beyond tough‘

 „V Indonésii si L200 drží 60% podíl na trhu s pick-upy především pro báňský průmysl. V dolech i za jiných nepříznivých podmínek je absolutně klíčová odolnost konstrukce i poprodejní podpora, což jsou typicky silné stránky značky Mitsubishi,“

Koiči NamakiProjektový ředitel, divize produktové strategie

Indonésie je jedním z mnoha trhů, kde má L200 nejlepší možnost ukázat schopnosti za nejnáročnějších provozních podmínek – ať již jde o převoz těžkého nákladu, vysoké nebo nízké teploty či extrémní terén.

Na druhé straně planety v Chile se Mitsubishi L200 stalo nejen oblíbeným pracovním strojem v báňském průmyslu, ale dokonce vévodí žebříčkům prodejů napříč všemi segmenty a kategoriemi, a to přesně ze stejných důvodů.

Prokazuje se tak význam neustálého oboustranného dialogu mezi Mitsubishi a jejími globálními zákazníky po celých čtyřicet let v rámci vývoje celkové koncepce jednotunového pick-upu Mitsubishi.

Komentuje Koiči Namaki: „Při práci na nové generaci L200 jsme se snažili uplatnit takový postup vývoje, který by napomohl k vyšší spokojenosti zákazníků.

To znamená, že v rámci vývoje provádíme výzkum reálných provozních podmínek, ve kterých se L200 bude používat, a pokud navíc zákazníci požadují zlepšení, věnujeme se širokému výzkumu na celém daném trhu.

 V tomto smyslu se každý trh napříč celým světem stává naším každodenním zkušebním terénem za reálných podmínek. Na základě těchto výsledků přirozeně zavádíme jednotlivá vylepšení u produktu jako takového, ale zároveň velmi pečlivě analyzujeme naše zkušební postupy. Díky neustálému opakování tohoto procesu se můžeme pochlubit tradicí čtyřicetiletého vývoje a odolností, kterou se pyšní tato nová generace L200.“

Záznamy konstruktérů Mitsubishi Motors, neustále aktualizované již od roku 1978, se tak stávají jedinečným aktivem tohoto modelu s přímými pozitivními dopady na novou generaci L200, jako je např.:

Zbrusu nový design exteriéru

Vyšší úroveň kvality vnímané zákazníkem (v kabině i zvenčí)

Modernizovaný systém pohonu 4WD, včetně nového režimu „Off Road“ a systému HDC (pomocník pro sjíždění svahů)

Nový dieselový motor DiD o objemu 2,268 l

Nová 6st. automatická převodovka

Modernizovaný podvozkový rám, brzdy a odpružení

Vylepšené jízdní vlastnosti

Nové bezpečnostní prvky: Systém pro sledování mrtvého úhlu s asistentem pro změnu jízdního pruhu Systém monitorování provozu za vozidlem Systém zmírňování následků čelní kolize Ultrazvukový systém proti nechtěnému zrychlení vozidla: Nové prvky interiéru (vč. nového tvaru předních sedadel)Širší nabídka příslušenství Vývoj šesté generace modelu představoval v rámci společnosti zcela zásadní projekt.

Nejen proto, že tento klíčový model reprezentuje 15 % celosvětových prodejů značky Mitsubishi, ale i kvůli takzvanému „haló efektu“ tohoto modelu na značku již od roku 1978 a proslulé pověsti pohonu 4WD, k němuž tento model nemalým dílem přispěl: připomeňme si, že první systém 4WD modelu Pajero z roku 1982 byl odvozen od pohonu, který se v roce 1978 poprvé objevil v pick-upu Mitsubishi.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.