Mitsubishi přesně 40 let po uvedení svého prvního jednotunového pick-upu představila v listopadu 2018 šestou generaci modelu L200. Celosvětově se tak zatím prodalo přes 4,7 milionu vozů a z toho 416 000 je v Evropě stále v provozu.
L200 se prodává ve 150 zemích světa a je současně celosvětově druhým nejprodávanějším modelem značky Mitsubishi (mezi Outlanderem a ASX) a sehrává klíčovou roli především pak ve strategickém regionu ASEAN (cca 30 % globálního trhu s pick-upy, napříč všemi značkami).
L200 nové generace spojuje spolehlivost, vylepšené schopnosti na silnici i v terénu – především díky přídavné rozdělovací převodovce systému pohonu všech kol Super Select 4WD II, nebo rozšířenému novému režimu „Off Road“ a systému HDC pro sjíždění svahů a pohodlí i výbavu na úrovni osobních automobilů. L200 reprezentuje to nejlepší ze zástupců opravdových čtyřkolek Mitsubishi – ve své formě i obsahu – a kráčí tak ve šlépějích legendárního Pajera.
Nová generace modelu L200 pro globální trhy se vyrábí v Thajsku – v největším výrobním závodu značky Mitsubishi mimo území Japonska. A „drsný a nezlomný“ model se v evropských autosalonech objeví již v září 2019.
Konstrukční filozofie ‚Engineered beyond tough‘„V Indonésii si L200 drží 60% podíl na trhu s pick-upy především pro báňský průmysl. V dolech i za jiných nepříznivých podmínek je absolutně klíčová odolnost konstrukce i poprodejní podpora, což jsou typicky silné stránky značky Mitsubishi,“
Koiči NamakiProjektový ředitel, divize produktové strategieIndonésie je jedním z mnoha trhů, kde má L200 nejlepší možnost ukázat schopnosti za nejnáročnějších provozních podmínek – ať již jde o převoz těžkého nákladu, vysoké nebo nízké teploty či extrémní terén.
Na druhé straně planety v Chile se Mitsubishi L200 stalo nejen oblíbeným pracovním strojem v báňském průmyslu, ale dokonce vévodí žebříčkům prodejů napříč všemi segmenty a kategoriemi, a to přesně ze stejných důvodů.
Prokazuje se tak význam neustálého oboustranného dialogu mezi Mitsubishi a jejími globálními zákazníky po celých čtyřicet let v rámci vývoje celkové koncepce jednotunového pick-upu Mitsubishi.
Komentuje Koiči Namaki: „Při práci na nové generaci L200 jsme se snažili uplatnit takový postup vývoje, který by napomohl k vyšší spokojenosti zákazníků.
To znamená, že v rámci vývoje provádíme výzkum reálných provozních podmínek, ve kterých se L200 bude používat, a pokud navíc zákazníci požadují zlepšení, věnujeme se širokému výzkumu na celém daném trhu.
V tomto smyslu se každý trh napříč celým světem stává naším každodenním zkušebním terénem za reálných podmínek. Na základě těchto výsledků přirozeně zavádíme jednotlivá vylepšení u produktu jako takového, ale zároveň velmi pečlivě analyzujeme naše zkušební postupy. Díky neustálému opakování tohoto procesu se můžeme pochlubit tradicí čtyřicetiletého vývoje a odolností, kterou se pyšní tato nová generace L200.“
Záznamy konstruktérů Mitsubishi Motors, neustále aktualizované již od roku 1978, se tak stávají jedinečným aktivem tohoto modelu s přímými pozitivními dopady na novou generaci L200, jako je např.:
Zbrusu nový design exteriéruVyšší úroveň kvality vnímané zákazníkem (v kabině i zvenčí)
Modernizovaný systém pohonu 4WD, včetně nového režimu „Off Road“ a systému HDC (pomocník pro sjíždění svahů)
Nový dieselový motor DiD o objemu 2,268 l
Nová 6st. automatická převodovka
Modernizovaný podvozkový rám, brzdy a odpružení
Vylepšené jízdní vlastnosti
Nové bezpečnostní prvky: Systém pro sledování mrtvého úhlu s asistentem pro změnu jízdního pruhu Systém monitorování provozu za vozidlem Systém zmírňování následků čelní kolize Ultrazvukový systém proti nechtěnému zrychlení vozidla: Nové prvky interiéru (vč. nového tvaru předních sedadel)Širší nabídka příslušenství Vývoj šesté generace modelu představoval v rámci společnosti zcela zásadní projekt.Nejen proto, že tento klíčový model reprezentuje 15 % celosvětových prodejů značky Mitsubishi, ale i kvůli takzvanému „haló efektu“ tohoto modelu na značku již od roku 1978 a proslulé pověsti pohonu 4WD, k němuž tento model nemalým dílem přispěl: připomeňme si, že první systém 4WD modelu Pajero z roku 1982 byl odvozen od pohonu, který se v roce 1978 poprvé objevil v pick-upu Mitsubishi.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.