Dnes bude na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem přestavena nová Audi RS7. Čtyřdvéřové kupé nabídne výkony na úrovni supersportu. Konkurence v podobě Mercedes-Benz CLS AMG a BMW M8 Gran Coupe by se měla mít na pozoru.
Jelikož Ingolstadtská novinka bude odhalena až dnes, nemáme zatím k dispozici veškeré potřebné informace. Ale z toho, co se již dostalo na veřejnost víme, že půjde o skutečně výjimečný vůz.
Vrcholné provedení sedmičkové řady dostalo bodykit, díky němuž vypadá velice agresivně. Na první pohled je patrné, že se RS7 drží linie ostatních nových sportovních modelů Audi. Konkrétně hovoříme o již známé RS6.
Pojďme se podívat na techniku, jenž tato novinka skrývá pod kapotou. K pohonu slouží V8 4,0 TFSI s mild-hybridní technologií (MHEV). Díky přeplňování dvěma turbodmychadly poskytuje 441 kW (600 koní) a masivních 800 N.m. Jak je u Audi dobrým zvykem, automatická 8 stupňová převodovka pohání všechna čtyři kola. Preferována je zadní náprava a to v poměru 40:60. V případně potřeby je možné posílat dopředu 70 % a dozadu až 85 % celkového výkonu. Ohromný výkon se na silnic přenáší až 22" koly s pneumatikami o rozměru 285/30.
Ohromný výkon 600 koní zabezpečuje úžasné dynamické schopnosti. Audi uvádí, že RS7 vystřelí 0-100 km/h za 3,6 s. Maximální rychlost pokoří magickou hranici 300 km/h. Ručička rychloměru se při troše odvahy dostane až k cifře 305 km/h. Hodnoty jsou na dostřel takovým skvostům, jakými jsou třeba Ferrari Portofino, nebo Porsche 911 GT3 RS.
Brzy představený vrchol modelové řady Audi A7 se k prvním zákazníkům dostane příští rok. Dle předběžných informací by cena měla startovat okolo 2,4 milionu korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.