Dnes bude na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem přestavena nová Audi RS7. Čtyřdvéřové kupé nabídne výkony na úrovni supersportu. Konkurence v podobě Mercedes-Benz CLS AMG a BMW M8 Gran Coupe by se měla mít na pozoru.
Jelikož Ingolstadtská novinka bude odhalena až dnes, nemáme zatím k dispozici veškeré potřebné informace. Ale z toho, co se již dostalo na veřejnost víme, že půjde o skutečně výjimečný vůz.
Vrcholné provedení sedmičkové řady dostalo bodykit, díky němuž vypadá velice agresivně. Na první pohled je patrné, že se RS7 drží linie ostatních nových sportovních modelů Audi. Konkrétně hovoříme o již známé RS6.
Pojďme se podívat na techniku, jenž tato novinka skrývá pod kapotou. K pohonu slouží V8 4,0 TFSI s mild-hybridní technologií (MHEV). Díky přeplňování dvěma turbodmychadly poskytuje 441 kW (600 koní) a masivních 800 N.m. Jak je u Audi dobrým zvykem, automatická 8 stupňová převodovka pohání všechna čtyři kola. Preferována je zadní náprava a to v poměru 40:60. V případně potřeby je možné posílat dopředu 70 % a dozadu až 85 % celkového výkonu. Ohromný výkon se na silnic přenáší až 22" koly s pneumatikami o rozměru 285/30.
Ohromný výkon 600 koní zabezpečuje úžasné dynamické schopnosti. Audi uvádí, že RS7 vystřelí 0-100 km/h za 3,6 s. Maximální rychlost pokoří magickou hranici 300 km/h. Ručička rychloměru se při troše odvahy dostane až k cifře 305 km/h. Hodnoty jsou na dostřel takovým skvostům, jakými jsou třeba Ferrari Portofino, nebo Porsche 911 GT3 RS.
Brzy představený vrchol modelové řady Audi A7 se k prvním zákazníkům dostane příští rok. Dle předběžných informací by cena měla startovat okolo 2,4 milionu korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?