Seat Tarraco FR PHEV: Velké rodinné SUV s hybridním temperamentem

Seat Tarraco FR PHEV poskytne velkému SUV výkon 180 kW a kroutící moment 400 Nm
Seat Tarraco FR PHEV poskytne velkému SUV výkon 180 kW a kroutící moment 400 Nm, foto: Seat
Petr Boháč 3. září 2019 23:50
Sdílej:

Ty tam jsou doby, kdy slova hybrid či hybridní byla vnímána tradičními řidiči jako něco hanlivého. Poslední dobou automobilky chrlí jednu hybridní novinku za druhou a zdá se, že využití výhod spalovacího agregátu spřaženého s elektromotorem je nejsnazší způsob, jak zákazníkům nabídnout potěšení ze sportovní jízdy a zároveň udržet na uzdě spotřebu a produkci oxidu uhličitého. Do rozjetého vlaku teď naskakuje španělský Seat.

Dceřiná společnost koncernu VW přichází s novou verzí svého největšího SUV Tarraco ve sportovně střižené výbavě FR. Plug-in hybridní Tarraco sází na přeplňovaný zážehový čtyřválec o obsahu 1,4 litru s výkonem 110  kW, kterému sekunduje elektromotor s 85 kW. Zásobu elektrické energie zajišťuje sada lithium - iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh.  Čistě na elektřinu je možné ujet více než 50 km. Celkový výkon hybridní soustavy dosahuje slušné úrovně v podobě 180 kW a 400 N.m.  To stačí k dosažení maximální rychlosti 217 km/h a akceleraci z klidu na 100 km/h za působivých 7,4 s, přeci jen se nebavíme o lehkém sportovním voze, ale velkém rodinném SUV. Podle oficiální zkušební metodiky WLTP dosahují vyprodukované emise CO2 hodnotu nižší než 50 g/km. Jen pro představu uvádíme, že čistě benzínová verze 1,5 TSI se 110 kW vypustí 147 g CO2 na každý ujetý kilometr.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Stupeň výbavy FR ještě více podtrhuje dynamické schopnosti vozu. Na první pohled zaujmou širší podběhy kol, pod kterými se schovávají 19" kola z lehkých slitin, ta je možné na přání nahradit broušenými koly s ještě o palec větším průměrem. Zádi dominuje spoiler, světlomety pod ním dostaly také nový tvar.

Hlavní atrakcí interiéru jsou nová, sportovně střižená anatomická sedadla, která kombinují materiál se vzhledem neoprenu a řemeslně zpracovanou kůži. Hned v závěsu jsou hliníkové pedály a sportovní volant s logem FR. Informačně zábavný systém dostal větší displej s průměrem 9,2".

Z rozsáhlé výbavy stojí za zmínku ještě příplatkové nezávislé topení a asistent pro jízdu s přívěsem, který usnadňuje mnohdy náročné manévrování.

Seat Tarraco FR PHEV bude veřejnosti představen na nadcházejícím autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Případní zákazníci si na objednání budou muset počkat do příštího roku.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.