Ty tam jsou doby, kdy slova hybrid či hybridní byla vnímána tradičními řidiči jako něco hanlivého. Poslední dobou automobilky chrlí jednu hybridní novinku za druhou a zdá se, že využití výhod spalovacího agregátu spřaženého s elektromotorem je nejsnazší způsob, jak zákazníkům nabídnout potěšení ze sportovní jízdy a zároveň udržet na uzdě spotřebu a produkci oxidu uhličitého. Do rozjetého vlaku teď naskakuje španělský Seat.
Dceřiná společnost koncernu VW přichází s novou verzí svého největšího SUV Tarraco ve sportovně střižené výbavě FR. Plug-in hybridní Tarraco sází na přeplňovaný zážehový čtyřválec o obsahu 1,4 litru s výkonem 110 kW, kterému sekunduje elektromotor s 85 kW. Zásobu elektrické energie zajišťuje sada lithium - iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh. Čistě na elektřinu je možné ujet více než 50 km. Celkový výkon hybridní soustavy dosahuje slušné úrovně v podobě 180 kW a 400 N.m. To stačí k dosažení maximální rychlosti 217 km/h a akceleraci z klidu na 100 km/h za působivých 7,4 s, přeci jen se nebavíme o lehkém sportovním voze, ale velkém rodinném SUV. Podle oficiální zkušební metodiky WLTP dosahují vyprodukované emise CO2 hodnotu nižší než 50 g/km. Jen pro představu uvádíme, že čistě benzínová verze 1,5 TSI se 110 kW vypustí 147 g CO2 na každý ujetý kilometr.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Stupeň výbavy FR ještě více podtrhuje dynamické schopnosti vozu. Na první pohled zaujmou širší podběhy kol, pod kterými se schovávají 19" kola z lehkých slitin, ta je možné na přání nahradit broušenými koly s ještě o palec větším průměrem. Zádi dominuje spoiler, světlomety pod ním dostaly také nový tvar.
Hlavní atrakcí interiéru jsou nová, sportovně střižená anatomická sedadla, která kombinují materiál se vzhledem neoprenu a řemeslně zpracovanou kůži. Hned v závěsu jsou hliníkové pedály a sportovní volant s logem FR. Informačně zábavný systém dostal větší displej s průměrem 9,2".
Z rozsáhlé výbavy stojí za zmínku ještě příplatkové nezávislé topení a asistent pro jízdu s přívěsem, který usnadňuje mnohdy náročné manévrování.
Seat Tarraco FR PHEV bude veřejnosti představen na nadcházejícím autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Případní zákazníci si na objednání budou muset počkat do příštího roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.