Seat Tarraco FR PHEV: Velké rodinné SUV s hybridním temperamentem

Petr Boháč, 3. září 2019, 23:50 Google+

Ty tam jsou doby, kdy slova hybrid či hybridní byla vnímána tradičními řidiči jako něco hanlivého. Poslední dobou automobilky chrlí jednu hybridní novinku za druhou a zdá se, že využití výhod spalovacího agregátu spřaženého s elektromotorem je nejsnazší způsob, jak zákazníkům nabídnout potěšení ze sportovní jízdy a zároveň udržet na uzdě spotřebu a produkci oxidu uhličitého. Do rozjetého vlaku teď naskakuje španělský Seat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Seat Tarraco FR PHEV poskytne velkému SUV výkon 180 kW a kroutící moment 400 Nm

Seat Tarraco FR PHEV poskytne velkému SUV výkon 180 kW a kroutící moment 400 Nm | foto: Seat

Sdílejte článek

Dceřiná společnost koncernu VW přichází s novou verzí svého největšího SUV Tarraco ve sportovně střižené výbavě FR. Plug-in hybridní Tarraco sází na přeplňovaný zážehový čtyřválec o obsahu 1,4 litru s výkonem 110  kW, kterému sekunduje elektromotor s 85 kW. Zásobu elektrické energie zajišťuje sada lithium - iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh.  Čistě na elektřinu je možné ujet více než 50 km. Celkový výkon hybridní soustavy dosahuje slušné úrovně v podobě 180 kW a 400 N.m.  To stačí k dosažení maximální rychlosti 217 km/h a akceleraci z klidu na 100 km/h za působivých 7,4 s, přeci jen se nebavíme o lehkém sportovním voze, ale velkém rodinném SUV. Podle oficiální zkušební metodiky WLTP dosahují vyprodukované emise CO2 hodnotu nižší než 50 g/km. Jen pro představu uvádíme, že čistě benzínová verze 1,5 TSI se 110 kW vypustí 147 g CO2 na každý ujetý kilometr.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Stupeň výbavy FR ještě více podtrhuje dynamické schopnosti vozu. Na první pohled zaujmou širší podběhy kol, pod kterými se schovávají 19" kola z lehkých slitin, ta je možné na přání nahradit broušenými koly s ještě o palec větším průměrem. Zádi dominuje spoiler, světlomety pod ním dostaly také nový tvar.

img-responsive

Sportovně střižená anatomická sedadla Seatu Tarraco FR PHEV kombinují materiál se vzhledem neoprenu a řemeslně zpracovanou kůží | foto: Seat

Hlavní atrakcí interiéru jsou nová, sportovně střižená anatomická sedadla, která kombinují materiál se vzhledem neoprenu a řemeslně zpracovanou kůži. Hned v závěsu jsou hliníkové pedály a sportovní volant s logem FR. Informačně zábavný systém dostal větší displej s průměrem 9,2".

Z rozsáhlé výbavy stojí za zmínku ještě příplatkové nezávislé topení a asistent pro jízdu s přívěsem, který usnadňuje mnohdy náročné manévrování.

Seat Tarraco FR PHEV bude veřejnosti představen na nadcházejícím autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Případní zákazníci si na objednání budou muset počkat do příštího roku.

Vytisknout

Diskuze: Seat Tarraco FR PHEV: Velké rodinné SUV s hybridním temperamentem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Hyundai i10 2019

Nový Hyundai i10 oficiálně! Velký malý vůz v segmentu A

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud