Ty tam jsou doby, kdy slova hybrid či hybridní byla vnímána tradičními řidiči jako něco hanlivého. Poslední dobou automobilky chrlí jednu hybridní novinku za druhou a zdá se, že využití výhod spalovacího agregátu spřaženého s elektromotorem je nejsnazší způsob, jak zákazníkům nabídnout potěšení ze sportovní jízdy a zároveň udržet na uzdě spotřebu a produkci oxidu uhličitého. Do rozjetého vlaku teď naskakuje španělský Seat.
Dceřiná společnost koncernu VW přichází s novou verzí svého největšího SUV Tarraco ve sportovně střižené výbavě FR. Plug-in hybridní Tarraco sází na přeplňovaný zážehový čtyřválec o obsahu 1,4 litru s výkonem 110 kW, kterému sekunduje elektromotor s 85 kW. Zásobu elektrické energie zajišťuje sada lithium - iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh. Čistě na elektřinu je možné ujet více než 50 km. Celkový výkon hybridní soustavy dosahuje slušné úrovně v podobě 180 kW a 400 N.m. To stačí k dosažení maximální rychlosti 217 km/h a akceleraci z klidu na 100 km/h za působivých 7,4 s, přeci jen se nebavíme o lehkém sportovním voze, ale velkém rodinném SUV. Podle oficiální zkušební metodiky WLTP dosahují vyprodukované emise CO2 hodnotu nižší než 50 g/km. Jen pro představu uvádíme, že čistě benzínová verze 1,5 TSI se 110 kW vypustí 147 g CO2 na každý ujetý kilometr.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Stupeň výbavy FR ještě více podtrhuje dynamické schopnosti vozu. Na první pohled zaujmou širší podběhy kol, pod kterými se schovávají 19" kola z lehkých slitin, ta je možné na přání nahradit broušenými koly s ještě o palec větším průměrem. Zádi dominuje spoiler, světlomety pod ním dostaly také nový tvar.
Hlavní atrakcí interiéru jsou nová, sportovně střižená anatomická sedadla, která kombinují materiál se vzhledem neoprenu a řemeslně zpracovanou kůži. Hned v závěsu jsou hliníkové pedály a sportovní volant s logem FR. Informačně zábavný systém dostal větší displej s průměrem 9,2".
Z rozsáhlé výbavy stojí za zmínku ještě příplatkové nezávislé topení a asistent pro jízdu s přívěsem, který usnadňuje mnohdy náročné manévrování.
Seat Tarraco FR PHEV bude veřejnosti představen na nadcházejícím autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Případní zákazníci si na objednání budou muset počkat do příštího roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.