Dceřiná společnost koncernu VW přichází s novou verzí svého největšího SUV Tarraco ve sportovně střižené výbavě FR. Plug-in hybridní Tarraco sází na přeplňovaný zážehový čtyřválec o obsahu 1,4 litru s výkonem 110 kW, kterému sekunduje elektromotor s 85 kW. Zásobu elektrické energie zajišťuje sada lithium - iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh. Čistě na elektřinu je možné ujet více než 50 km. Celkový výkon hybridní soustavy dosahuje slušné úrovně v podobě 180 kW a 400 N.m. To stačí k dosažení maximální rychlosti 217 km/h a akceleraci z klidu na 100 km/h za působivých 7,4 s, přeci jen se nebavíme o lehkém sportovním voze, ale velkém rodinném SUV. Podle oficiální zkušební metodiky WLTP dosahují vyprodukované emise CO2 hodnotu nižší než 50 g/km. Jen pro představu uvádíme, že čistě benzínová verze 1,5 TSI se 110 kW vypustí 147 g CO2 na každý ujetý kilometr.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Stupeň výbavy FR ještě více podtrhuje dynamické schopnosti vozu. Na první pohled zaujmou širší podběhy kol, pod kterými se schovávají 19" kola z lehkých slitin, ta je možné na přání nahradit broušenými koly s ještě o palec větším průměrem. Zádi dominuje spoiler, světlomety pod ním dostaly také nový tvar.
Hlavní atrakcí interiéru jsou nová, sportovně střižená anatomická sedadla, která kombinují materiál se vzhledem neoprenu a řemeslně zpracovanou kůži. Hned v závěsu jsou hliníkové pedály a sportovní volant s logem FR. Informačně zábavný systém dostal větší displej s průměrem 9,2".
Z rozsáhlé výbavy stojí za zmínku ještě příplatkové nezávislé topení a asistent pro jízdu s přívěsem, který usnadňuje mnohdy náročné manévrování.
Seat Tarraco FR PHEV bude veřejnosti představen na nadcházejícím autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Případní zákazníci si na objednání budou muset počkat do příštího roku.