SUV Peugeot 3008 GT HYBRID4 získal homologaci podle nového protokolu WLTP. Emise činí 29 g C02/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu je 59 km. Značka Peugeot s vozem SUV AWD o výkonu odpovídajícímu 300 k (220 kW) s emisemi C0₂ na úrovni nejlepších hybridů na trhu jednoznačně obohatila nabídku vozů využívajících nové zdroje energií a poskytujících nové jízdní zážitky. Ve Francii již byly objednávky modelu 3008 GT HYBRID4 zahájeny, od října 2019 dostanou možnost objednávat tento vůz i ostatní evropské země.
Úspěch modelu SUV Peugeot 3008, kterého se od uvedení na trh v roce 2016 prodalo více než 700 000 kusů (a stal se v mnoha zemích lídrem ve svém segmentu), získává s vysoce výkonnou verzí HYBRID4 novou dimenzi. Nabízí výkon, jakého žádný sériový Peugeot nikdy nedosáhl. Špičková verze je vybavena pohonem všech 4 kol a její výkon je ekvivalentem 300 k (220 kW).
Jde o výsledek kombinace motoru PureTech o výkonu 200 k (147 kW) a dvou elektromotorů: jeden o výkonu 110 k (81 kW) je vpředu a je spojený s převodovkou e-EAT8, druhý umístěný na zadní nápravě poskytuje výkon 112 k (83 kW).
Při obsazenosti pouze s řidičem se zrychlení z 0 na 100 km/hod dosáhne za 5,9 s. Kapacita baterie je 13,2 kWh. V plně elektrickém režimu je dojezd podle protokolu WLTP 59 kilometrů.
Baterie se dobíjí snadno a rychle. Plného nabití vozidla je při zrychleném nabíjení pomocí Wallboxu dosaženo za 1 hodinu 45 minut. Režim 4WD zajišťuje vylepšenou pohyblivost na obtížné silnici nebo terénu. Výsledkem je dokonalá přilnavost: na mokrých, blátivých, zasněžených nebo klikatých silnicích je síla rovnoměrně rozložena na všechna čtyři kola vozu.
SUV Peugeot 3008 Hybrid4 tak nabízí výkon a pohon všech kol a současně emise C02 na nejlepší úrovni na trhu: 29 g CO2 / km podle protokolu WLTP.
Kombinace účinné platformy EMP2 (Efficient Modular Platform) a nové víceramenné zadní nápravy poskytuje vysoký komfort a současně vynikající jízdní stabilitu. Začlenění zadní nápravy nemá žádný vliv na prostornost kabiny a objem zavazadlového prostoru.
Motorizace HYBRID4 je k dispozici pouze pro úroveň výbavy GT. Tato verze je dodávána s exkluzivním čalouněním Alcantara v odstínu Šedá Gréval v kombinaci s pravým dubovým dřevem „Grey Oak“. Je také obohacena o nové asistenční systémy: adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu, které byly převzaty z nového Peugeotu 508.
Verze HYBRID4 bude několik měsíců po svém uvedení na trh doplněna variantou s pohonem dvou kol HYBRID o výkonu 225 k (165 kW). Ta se na trhu objeví na jaře roku 2020. Bude kombinovat motor PureTech o výkonu 180 k (132 kW) s elektromotorem 110 k (80 kW) s převodovkou e-EAT8.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.