Novinka značky Kia, městský crossover XCeed se představí s jedinečně naladěným podvozkem a řízením i novými komponentami odpružení, kterými se odliší od ostatních zástupců rodiny Ceed již letos v září. Nový model charakterizuje ovladatelnost umožňující dynamickou jízdu a současně pohodlí za volantem. Z pohledu řidiče tak bude atraktivnější než tradiční modely SUV.
Nový model značky Kia spadá do kategorie CUV crossoverů (Crossover Utility Vehicle) – svým formátem a designem emotivnější a dynamičtější než vozy SUV, nicméně při zachování podobné prostornosti. Zvýšená poloha za volantem modelu XCeed zprostředkuje lepší výhled na vozovku než u klasického rodinného hatchbacku.
Nové hydraulické dorazy propružení pro mimořádně pohodlnou jízduPoprvé se u zástupce rodiny Ceed objevují nové hydraulické dorazy propružení, které budou standardně montovány na přední nápravu všech provedení modelu Kia XCeed. Doraz propružení plovoucí v hydraulické kapalině tlumiče zajišťuje vysoké jízdní pohodlí i na vozovkách se špatným povrchem. Hydraulické dorazy propružení pomáhají podvozku pohlcovat větší rázy s hladkou a progresivní odezvou, kdy zabraňují poskakování karoserie ve fázi uvolnění soustavy odpružení po prudkém stlačení. Řešení zároveň přispívá k agilnějšímu charakteru řízení a celkově lepší kontrole pohybů karoserie při současném snížení hlučnosti od podvozku při přejezdu nerovností.
Speciální režim vývoje k vyladění soustavy odpružení a řízeníKia XCeed bude i přes nárůst světlé výšky řidičsky atraktivnější než typická rodinná SUV – napomáhá k tomu speciálně naladěný podvozek, kompaktnější rozměry karoserie, nižší těžiště a celkově menší hmotnost. Evropské konstrukční týmy pracující na modelu Kia XCeed věnovaly intenzivní snahu odladění jízdního charakteru, aby vůz zajistil vyspělé jízdní vlastnosti za všech podmínek.
S výjimkou nových hydraulických dorazů propružení jsou komponenty nezávislého zavěšení kol nového modelu shodné s těmi, které používá hatchback Ceed, ProCeed se splývavou zádí i kombi Ceed Sportswagon. Avšak s ohledem na nárůst světlé výšky o 42 mm oproti standardnímu modelu Ceed (v závislosti na rozměru kol) se konstruktéři Kia rozhodli změkčit tuhost pružin na přední a zadní nápravě o 7, resp. 4 %, aby vůz poskytl více pohodlí a stability za všech jízdních podmínek.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.