Novinka značky Kia, městský crossover XCeed se představí s jedinečně naladěným podvozkem a řízením i novými komponentami odpružení, kterými se odliší od ostatních zástupců rodiny Ceed již letos v září. Nový model charakterizuje ovladatelnost umožňující dynamickou jízdu a současně pohodlí za volantem. Z pohledu řidiče tak bude atraktivnější než tradiční modely SUV.
Nový model značky Kia spadá do kategorie CUV crossoverů (Crossover Utility Vehicle) – svým formátem a designem emotivnější a dynamičtější než vozy SUV, nicméně při zachování podobné prostornosti. Zvýšená poloha za volantem modelu XCeed zprostředkuje lepší výhled na vozovku než u klasického rodinného hatchbacku.
Nové hydraulické dorazy propružení pro mimořádně pohodlnou jízduPoprvé se u zástupce rodiny Ceed objevují nové hydraulické dorazy propružení, které budou standardně montovány na přední nápravu všech provedení modelu Kia XCeed. Doraz propružení plovoucí v hydraulické kapalině tlumiče zajišťuje vysoké jízdní pohodlí i na vozovkách se špatným povrchem. Hydraulické dorazy propružení pomáhají podvozku pohlcovat větší rázy s hladkou a progresivní odezvou, kdy zabraňují poskakování karoserie ve fázi uvolnění soustavy odpružení po prudkém stlačení. Řešení zároveň přispívá k agilnějšímu charakteru řízení a celkově lepší kontrole pohybů karoserie při současném snížení hlučnosti od podvozku při přejezdu nerovností.
Speciální režim vývoje k vyladění soustavy odpružení a řízeníKia XCeed bude i přes nárůst světlé výšky řidičsky atraktivnější než typická rodinná SUV – napomáhá k tomu speciálně naladěný podvozek, kompaktnější rozměry karoserie, nižší těžiště a celkově menší hmotnost. Evropské konstrukční týmy pracující na modelu Kia XCeed věnovaly intenzivní snahu odladění jízdního charakteru, aby vůz zajistil vyspělé jízdní vlastnosti za všech podmínek.
S výjimkou nových hydraulických dorazů propružení jsou komponenty nezávislého zavěšení kol nového modelu shodné s těmi, které používá hatchback Ceed, ProCeed se splývavou zádí i kombi Ceed Sportswagon. Avšak s ohledem na nárůst světlé výšky o 42 mm oproti standardnímu modelu Ceed (v závislosti na rozměru kol) se konstruktéři Kia rozhodli změkčit tuhost pružin na přední a zadní nápravě o 7, resp. 4 %, aby vůz poskytl více pohodlí a stability za všech jízdních podmínek.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.