Novinka značky Kia, městský crossover XCeed se představí s jedinečně naladěným podvozkem a řízením i novými komponentami odpružení, kterými se odliší od ostatních zástupců rodiny Ceed již letos v září. Nový model charakterizuje ovladatelnost umožňující dynamickou jízdu a současně pohodlí za volantem. Z pohledu řidiče tak bude atraktivnější než tradiční modely SUV.
Nový model značky Kia spadá do kategorie CUV crossoverů (Crossover Utility Vehicle) – svým formátem a designem emotivnější a dynamičtější než vozy SUV, nicméně při zachování podobné prostornosti. Zvýšená poloha za volantem modelu XCeed zprostředkuje lepší výhled na vozovku než u klasického rodinného hatchbacku.
Nové hydraulické dorazy propružení pro mimořádně pohodlnou jízduPoprvé se u zástupce rodiny Ceed objevují nové hydraulické dorazy propružení, které budou standardně montovány na přední nápravu všech provedení modelu Kia XCeed. Doraz propružení plovoucí v hydraulické kapalině tlumiče zajišťuje vysoké jízdní pohodlí i na vozovkách se špatným povrchem. Hydraulické dorazy propružení pomáhají podvozku pohlcovat větší rázy s hladkou a progresivní odezvou, kdy zabraňují poskakování karoserie ve fázi uvolnění soustavy odpružení po prudkém stlačení. Řešení zároveň přispívá k agilnějšímu charakteru řízení a celkově lepší kontrole pohybů karoserie při současném snížení hlučnosti od podvozku při přejezdu nerovností.
Speciální režim vývoje k vyladění soustavy odpružení a řízeníKia XCeed bude i přes nárůst světlé výšky řidičsky atraktivnější než typická rodinná SUV – napomáhá k tomu speciálně naladěný podvozek, kompaktnější rozměry karoserie, nižší těžiště a celkově menší hmotnost. Evropské konstrukční týmy pracující na modelu Kia XCeed věnovaly intenzivní snahu odladění jízdního charakteru, aby vůz zajistil vyspělé jízdní vlastnosti za všech podmínek.
S výjimkou nových hydraulických dorazů propružení jsou komponenty nezávislého zavěšení kol nového modelu shodné s těmi, které používá hatchback Ceed, ProCeed se splývavou zádí i kombi Ceed Sportswagon. Avšak s ohledem na nárůst světlé výšky o 42 mm oproti standardnímu modelu Ceed (v závislosti na rozměru kol) se konstruktéři Kia rozhodli změkčit tuhost pružin na přední a zadní nápravě o 7, resp. 4 %, aby vůz poskytl více pohodlí a stability za všech jízdních podmínek.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.