Porsche rozšiřuje modelem 911 Carrera* svůj modelový program osmé generace. Nový sportovní vůz jde na start jako Coupé a Cabriolet a jeho 3litrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválcový motor „boxer“ podává výkon 283 kW (385 k). Carrera vstupuje do rodiny 911...
... a přesvědčí o 11 kW (15 k) vyšším výkonem než její předchůdce. Prémiovou standardní výbavu sdílí téměř v nezměněné podobě s modelem 911 Carrera S.
Samozřejmostí je kvalitní interiér s dotykovou 10,9palcovou obrazovkou, rozsáhlé funkce konektivity a také inovativní asistenční systémy, jako je Porsche Wet Mode pro ještě bezpečnější jízdní vlastnosti na mokré vozovce. Model 911 Carrera se liší méně dimenzovanými koly a brzdami a také samostatnými koncovkami výfukového systému.
Rodina 911 vítá nového člena osmé generaceMotor, podvozek i brzdy jsou stejně jako u modelu Carrera S dimenzovány na exkluzivní sportovní charakter. 3litrový šestiválcový motor „boxer“ modelu 911 Carrera generuje výkon přes menší průměr kol z turbín a kompresorů nových turbodmychadel. Přenos síly přebírá osmistupňová automatická dvouspojková převodovka PDK. To umožňuje vozu 911 Carrera Coupé zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti 293 km/h. S příplatkovou sadou Sport Chrono se zrychlení zkrátí ještě o 0,2 sekundy. Korelovaná hodnota spotřeby paliva podle NEDC činí u modelu Coupé 9,0 l/100 km, u Cabrioletu pak 9,2 l/100 km.
Dynamické jízdní nastavení zahrnuje na přední nápravě pneumatiky 235/40 ZR na 19palcových kolech z lehkých slitin. Ve smíšeném obutí jsou na zadní nápravě 20palcová kola s pneumatikami 295/35 ZR. O brzdný výkon se na obou nápravách starají 330milimetrové brzdové kotouče s černými, pevnými čtyřpístkovými třmeny Monoblock.
911 Carrera Coupé začíná v Německu na ceně 104 655 Eur a 911 Carrera Cabriolet na ceně 118 935 Eur – v obou případech vč. DPH a včetně výbavy specifické pro danou zem. Nové modely je možné objednávat ihned. Verze s pohonem všech kol bude následovat v nejbližší době.
*911 Carrera: Kombinovaná spotřeba paliva 9,0-9,2 l/100 km, emise CO2 206-210 g/km
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?