Porsche rozšiřuje modelem 911 Carrera* svůj modelový program osmé generace. Nový sportovní vůz jde na start jako Coupé a Cabriolet a jeho 3litrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválcový motor „boxer“ podává výkon 283 kW (385 k). Carrera vstupuje do rodiny 911...
... a přesvědčí o 11 kW (15 k) vyšším výkonem než její předchůdce. Prémiovou standardní výbavu sdílí téměř v nezměněné podobě s modelem 911 Carrera S.
Samozřejmostí je kvalitní interiér s dotykovou 10,9palcovou obrazovkou, rozsáhlé funkce konektivity a také inovativní asistenční systémy, jako je Porsche Wet Mode pro ještě bezpečnější jízdní vlastnosti na mokré vozovce. Model 911 Carrera se liší méně dimenzovanými koly a brzdami a také samostatnými koncovkami výfukového systému.
Rodina 911 vítá nového člena osmé generaceMotor, podvozek i brzdy jsou stejně jako u modelu Carrera S dimenzovány na exkluzivní sportovní charakter. 3litrový šestiválcový motor „boxer“ modelu 911 Carrera generuje výkon přes menší průměr kol z turbín a kompresorů nových turbodmychadel. Přenos síly přebírá osmistupňová automatická dvouspojková převodovka PDK. To umožňuje vozu 911 Carrera Coupé zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti 293 km/h. S příplatkovou sadou Sport Chrono se zrychlení zkrátí ještě o 0,2 sekundy. Korelovaná hodnota spotřeby paliva podle NEDC činí u modelu Coupé 9,0 l/100 km, u Cabrioletu pak 9,2 l/100 km.
Dynamické jízdní nastavení zahrnuje na přední nápravě pneumatiky 235/40 ZR na 19palcových kolech z lehkých slitin. Ve smíšeném obutí jsou na zadní nápravě 20palcová kola s pneumatikami 295/35 ZR. O brzdný výkon se na obou nápravách starají 330milimetrové brzdové kotouče s černými, pevnými čtyřpístkovými třmeny Monoblock.
911 Carrera Coupé začíná v Německu na ceně 104 655 Eur a 911 Carrera Cabriolet na ceně 118 935 Eur – v obou případech vč. DPH a včetně výbavy specifické pro danou zem. Nové modely je možné objednávat ihned. Verze s pohonem všech kol bude následovat v nejbližší době.
*911 Carrera: Kombinovaná spotřeba paliva 9,0-9,2 l/100 km, emise CO2 206-210 g/km
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?