Sonata Hybrid dostala do vínku exkluzivní design s ještě dynamičtějším charakterem. Hybridní model je vybaven jedinečnou interpretací kaskádovité masky chladiče, zadním spoilerem a koly z lehké slitiny. Výsledkem je nezaměnitelný vzhled ekologického automobilu, ale také pečlivě optimalizovaná aerodynamika.
Střešní systém solárních panelů společnosti Hyundai slaví v modelu Sonata Hybrid svůj debut. Systém nabíjí akumulátory, čímž prodlužuje dojezd a zároveň zabraňuje nežádoucímu vybíjení akumulátorů. Za předpokladu 6 hodin nabíjení denně prodlouží střešní solární panely dojezd o 1300 km ročně.
Hyundai také jako první na světě využívá technologii ASC, která zvyšuje jízdní dynamiku a hospodárnost vozidla. ASC zahrnuje software s novou řídicí logikou pro řídicí jednotku hybridní soustavy. Její funkce spočívá ve vyrovnávání otáček spalovacího motoru a převodovky prostřednictvím elektromotoru. Tím se podařilo zkrátit dobu řazení o 30 %. ASC prostřednictvím této synchronizace nejenže zlepšuje akceleraci a hospodárnost vozidla, ale také prodlužuje životnost převodovky, protože během řazení minimalizuje tření.
Hybridní verze modelu Sonata je vybavena zážehovým motorem Smartstream G2.0 GDi HEV a 6stupňovou hybridní převodovkou. Spalovací motor poskytuje nejvyšší výkon 112 kW (152 k) a maximální točivý moment 188 Nm. Elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu 38 kW a maximálního točivého momentu 205 Nm. Celkový nejvyšší výkon hybridní soustavy je 143 kW (195 k). Sonata Hybrid se může pochlubit kombinovanou spotřebou paliva 5,0 l/100 km.
Hybridní verze modelové řady Sonata přebírá od svých sourozenců nejmodernější komfortní prvky výbavy ze světa high-tech, jako je například digitální klíček.
Digitální klíčekNová Sonata pokračuje v prosazování pokrokových technických řešení. V souladu s tímto přístupem podporuje funkci „digitálního klíčku“ prostřednictvím speciální aplikace pro chytré telefony. Digitální klíček používá technologii rádiové komunikace na krátkou vzdálenost NFC (Near Field Communication), která se vyznačuje vysokou úrovní zabezpečení. K bezdrátové datové komunikaci NFC dochází pouze v případě, že jsou zařízení a čtečka od sebe vzdáleny jen několik centimetrů.
Digitální klíček Hyundai může také dálkově ovládat vybrané systémy vozidla prostřednictvím chytrého telefonu. Uživatelé mohou pomocí nízkoenergetického komunikačního rozhraní BLE (Bluetooth Low Energy) uzamknout nebo odemknout vozidlo, aktivovat alarm nebo dokonce spustit motor.
Úroveň přístupu k různým funkcím vozidla lze individualizovat pro každého uživatele a na stanovenou dobu. Majitel vozidla může při jeho pronájmu předem omezit dobu používání vozidla nebo zúžit rozsah dostupných funkcí.
Sonata Hybrid je vybavena také souborem asistenčních funkcí ADAS, včetně asistenta pro odvrácení kolize s překážkou vpředu a asistenta řízení v jízdním pruhu.
Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředuSonata je vybavena asistentem pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), který dokáže detekovat chodce. Tato vyspělá funkce aktivní bezpečnosti upozorňuje řidiče na nouzové situace a v případě potřeby autonomně brzdí. FCA používá radarový senzor na přídi a přední kameru. Činnost systému probíhá ve třech fázích. V prvním kroku je řidič upozorněn vizuálně a akusticky na hrozící kolizi. Po vyhodnocení vážnosti situace může systém aktivovat brzdovou soustavu a postupně zvyšovat brzdný účinek, aby se kolizi zabránilo, nebo byly alespoň minimalizovány škody, pokud je kolize neodvratitelná. Systém se aktivuje, jakmile senzory zaznamenají vozidlo, chodce nebo cyklistu vpředu.
Asistent řízení v jízdním pruhuAsistent řízení v jízdním pruhu LFA (Lane Follow Assist) automatickými zásahy do řízení udržuje vozidlo uprostřed jízdního pruhu. LFA poskytuje tuto funkci v rozsahu provozních rychlostí od 0 do 145 kilometrů za hodinu na dálnici i ve městě.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.