Sonata Hybrid dostala do vínku exkluzivní design s ještě dynamičtějším charakterem. Hybridní model je vybaven jedinečnou interpretací kaskádovité masky chladiče, zadním spoilerem a koly z lehké slitiny. Výsledkem je nezaměnitelný vzhled ekologického automobilu, ale také pečlivě optimalizovaná aerodynamika.
Střešní systém solárních panelů společnosti Hyundai slaví v modelu Sonata Hybrid svůj debut. Systém nabíjí akumulátory, čímž prodlužuje dojezd a zároveň zabraňuje nežádoucímu vybíjení akumulátorů. Za předpokladu 6 hodin nabíjení denně prodlouží střešní solární panely dojezd o 1300 km ročně.
Hyundai také jako první na světě využívá technologii ASC, která zvyšuje jízdní dynamiku a hospodárnost vozidla. ASC zahrnuje software s novou řídicí logikou pro řídicí jednotku hybridní soustavy. Její funkce spočívá ve vyrovnávání otáček spalovacího motoru a převodovky prostřednictvím elektromotoru. Tím se podařilo zkrátit dobu řazení o 30 %. ASC prostřednictvím této synchronizace nejenže zlepšuje akceleraci a hospodárnost vozidla, ale také prodlužuje životnost převodovky, protože během řazení minimalizuje tření.
Hybridní verze modelu Sonata je vybavena zážehovým motorem Smartstream G2.0 GDi HEV a 6stupňovou hybridní převodovkou. Spalovací motor poskytuje nejvyšší výkon 112 kW (152 k) a maximální točivý moment 188 Nm. Elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu 38 kW a maximálního točivého momentu 205 Nm. Celkový nejvyšší výkon hybridní soustavy je 143 kW (195 k). Sonata Hybrid se může pochlubit kombinovanou spotřebou paliva 5,0 l/100 km.
Hybridní verze modelové řady Sonata přebírá od svých sourozenců nejmodernější komfortní prvky výbavy ze světa high-tech, jako je například digitální klíček.
Digitální klíčekNová Sonata pokračuje v prosazování pokrokových technických řešení. V souladu s tímto přístupem podporuje funkci „digitálního klíčku“ prostřednictvím speciální aplikace pro chytré telefony. Digitální klíček používá technologii rádiové komunikace na krátkou vzdálenost NFC (Near Field Communication), která se vyznačuje vysokou úrovní zabezpečení. K bezdrátové datové komunikaci NFC dochází pouze v případě, že jsou zařízení a čtečka od sebe vzdáleny jen několik centimetrů.
Digitální klíček Hyundai může také dálkově ovládat vybrané systémy vozidla prostřednictvím chytrého telefonu. Uživatelé mohou pomocí nízkoenergetického komunikačního rozhraní BLE (Bluetooth Low Energy) uzamknout nebo odemknout vozidlo, aktivovat alarm nebo dokonce spustit motor.
Úroveň přístupu k různým funkcím vozidla lze individualizovat pro každého uživatele a na stanovenou dobu. Majitel vozidla může při jeho pronájmu předem omezit dobu používání vozidla nebo zúžit rozsah dostupných funkcí.
Sonata Hybrid je vybavena také souborem asistenčních funkcí ADAS, včetně asistenta pro odvrácení kolize s překážkou vpředu a asistenta řízení v jízdním pruhu.
Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředuSonata je vybavena asistentem pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), který dokáže detekovat chodce. Tato vyspělá funkce aktivní bezpečnosti upozorňuje řidiče na nouzové situace a v případě potřeby autonomně brzdí. FCA používá radarový senzor na přídi a přední kameru. Činnost systému probíhá ve třech fázích. V prvním kroku je řidič upozorněn vizuálně a akusticky na hrozící kolizi. Po vyhodnocení vážnosti situace může systém aktivovat brzdovou soustavu a postupně zvyšovat brzdný účinek, aby se kolizi zabránilo, nebo byly alespoň minimalizovány škody, pokud je kolize neodvratitelná. Systém se aktivuje, jakmile senzory zaznamenají vozidlo, chodce nebo cyklistu vpředu.
Asistent řízení v jízdním pruhuAsistent řízení v jízdním pruhu LFA (Lane Follow Assist) automatickými zásahy do řízení udržuje vozidlo uprostřed jízdního pruhu. LFA poskytuje tuto funkci v rozsahu provozních rychlostí od 0 do 145 kilometrů za hodinu na dálnici i ve městě.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.