Prius, celosvětově první hybridní vůz, je technologicky inovován už více než 20 let. Nové provedení Plug-in nabízí zákazníkům pět míst k sezení a nový černý metalický lak.
Propracovaná plně hybridní soustava pohonu má velmi nízkou spotřebu paliva 1,3 litru/100 km při emisích CO2 na úrovni 29 g/km (podle metodiky WLTP), přičemž nabízí i možnost jízdy pouze na elektřinu do vzdálenosti až 50 km při maximální cestovní rychlosti 135 km/h.
Nízké emise a specifické jízdní schopnosti Toyoty Prius Plug-in v čistě elektrickém režimu stojí na jedinečných technologiích. Prius Plug-in je vybaven tepelným čerpadlem, které využívá teplo z okolního ovzduší, a napomáhá tak zvyšovat provozní účinnost oproti klasickým systémům topení, které využívají odpadní teplo z motoru nebo jsou napájeny elektřinou.
Systém ohřevu baterie zase během dobíjení zahřívá články na efektivní provozní teplotu, což zaručuje dostatečnou úroveň výkonu a účinnosti baterií s cílem maximálně omezit dopady chladného počasí na jízdní dosah v režimu EV.
Výsadou modelu je i unikátní fotovoltaický panel k výrobě elektřiny pro dobíjení hybridní baterie. Dobíjení solární energií může prodloužit jízdní dosah v režimu EV až o 5 km denně, což odpovídá přibližně 1 000 km jízdy čistě na elektřinu za rok (200 dnů/rok). Od uvedení na trh v září 2016 se prodalo přes 1 700 vozů Prius Plug-in Hybrid s fotovoltaickým panelem, což nyní představuje cca 1 700 000 kilometrů ujetých každým rokem na sluneční energii.
Nový Prius Plug-in Hybrid je i praktičtější, nabízí totiž pět komfortních míst k sezení. Interiér dostal kvalitnější černé obklady nahrazující stávající bíle a nové čalounění, exteriér zase zdobí nový metalický černý lak.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.