Propracovaná plně hybridní soustava pohonu má velmi nízkou spotřebu paliva 1,3 litru/100 km při emisích CO2 na úrovni 29 g/km (podle metodiky WLTP), přičemž nabízí i možnost jízdy pouze na elektřinu do vzdálenosti až 50 km při maximální cestovní rychlosti 135 km/h.
Nízké emise a specifické jízdní schopnosti Toyoty Prius Plug-in v čistě elektrickém režimu stojí na jedinečných technologiích. Prius Plug-in je vybaven tepelným čerpadlem, které využívá teplo z okolního ovzduší, a napomáhá tak zvyšovat provozní účinnost oproti klasickým systémům topení, které využívají odpadní teplo z motoru nebo jsou napájeny elektřinou.
Systém ohřevu baterie zase během dobíjení zahřívá články na efektivní provozní teplotu, což zaručuje dostatečnou úroveň výkonu a účinnosti baterií s cílem maximálně omezit dopady chladného počasí na jízdní dosah v režimu EV.
Výsadou modelu je i unikátní fotovoltaický panel k výrobě elektřiny pro dobíjení hybridní baterie. Dobíjení solární energií může prodloužit jízdní dosah v režimu EV až o 5 km denně, což odpovídá přibližně 1 000 km jízdy čistě na elektřinu za rok (200 dnů/rok). Od uvedení na trh v září 2016 se prodalo přes 1 700 vozů Prius Plug-in Hybrid s fotovoltaickým panelem, což nyní představuje cca 1 700 000 kilometrů ujetých každým rokem na sluneční energii.
Nový Prius Plug-in Hybrid je i praktičtější, nabízí totiž pět komfortních míst k sezení. Interiér dostal kvalitnější černé obklady nahrazující stávající bíle a nové čalounění, exteriér zase zdobí nový metalický černý lak.