Prius, celosvětově první hybridní vůz, je technologicky inovován už více než 20 let. Nové provedení Plug-in nabízí zákazníkům pět míst k sezení a nový černý metalický lak.
Propracovaná plně hybridní soustava pohonu má velmi nízkou spotřebu paliva 1,3 litru/100 km při emisích CO2 na úrovni 29 g/km (podle metodiky WLTP), přičemž nabízí i možnost jízdy pouze na elektřinu do vzdálenosti až 50 km při maximální cestovní rychlosti 135 km/h.
Nízké emise a specifické jízdní schopnosti Toyoty Prius Plug-in v čistě elektrickém režimu stojí na jedinečných technologiích. Prius Plug-in je vybaven tepelným čerpadlem, které využívá teplo z okolního ovzduší, a napomáhá tak zvyšovat provozní účinnost oproti klasickým systémům topení, které využívají odpadní teplo z motoru nebo jsou napájeny elektřinou.
Systém ohřevu baterie zase během dobíjení zahřívá články na efektivní provozní teplotu, což zaručuje dostatečnou úroveň výkonu a účinnosti baterií s cílem maximálně omezit dopady chladného počasí na jízdní dosah v režimu EV.
Výsadou modelu je i unikátní fotovoltaický panel k výrobě elektřiny pro dobíjení hybridní baterie. Dobíjení solární energií může prodloužit jízdní dosah v režimu EV až o 5 km denně, což odpovídá přibližně 1 000 km jízdy čistě na elektřinu za rok (200 dnů/rok). Od uvedení na trh v září 2016 se prodalo přes 1 700 vozů Prius Plug-in Hybrid s fotovoltaickým panelem, což nyní představuje cca 1 700 000 kilometrů ujetých každým rokem na sluneční energii.
Nový Prius Plug-in Hybrid je i praktičtější, nabízí totiž pět komfortních míst k sezení. Interiér dostal kvalitnější černé obklady nahrazující stávající bíle a nové čalounění, exteriér zase zdobí nový metalický černý lak.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?