Audi SQ7 TDI (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km*: 7,6 – 7,4; kombinované emise CO2 v g/km*: 200 – 194), poháněné vznětovým motorem V8 o výkonu 435 k, je od jara 2016 vrcholnou verzí modelové řady Q7.
Velké SUV se nyní představuje v nové podobě, která je ještě impozantnější. V interiéru sériově nabízí sportovní sedadla, MMI Navigation plus, dotykové ovládání a Audi virtual cockpit včetně režimu zobrazování Performance. Podmanivou akceleraci z klidu zajišťuje 4.0 TDI s elektricky poháněným dmychadlem.
Ryzí síla turbodieselu: V8 Biturbo s elektricky poháněným dmychadlemNové Audi SQ7 TDI (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km*: 7,6 – 7,4; kombinované emise CO2 v g/km*: 200 – 194) imponuje nesmírnou hnací sílou. Jeho motor V8 4.0 TDI s přeplňováním dvěma turbodmychadly dosahuje nejvyššího výkonu 320 kW (435 k) a v rozsahu od 1250 do 3250 otáček za minutu poskytuje maximální točivý moment 900 N.m. Velké SUV tak zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy a v akceleraci může pokračovat až k elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. V závislosti na zvolené výbavě spotřebuje SQ7 TDI 7,4 až 7,6 litru paliva na 100 kilometrů, což představuje emise CO2 194 až 200 gramů na kilometr.
Vedlejší elektrická síť s napětím 48 V napájí elektricky poháněné dmychadlo (EAV), které doplňuje činnost obou turbodmychadel v situacích, kdy je požadavek řidiče na výkon sešlápnutím pedálu plynu vysoký, zatímco výfukové plyny mají ještě málo energie k pohonu turbínových kol. Nezbytný čerstvý vzduch pro spalování pak dodává EAV. Díky tomu je kdykoli spontánně k dispozici enormní točivý moment – pro akceleraci z nízkých otáček a zejména při rozjezdu. EAV je integrováno do sacího potrubí. Kompaktní elektromotor roztočí kolo dmychadla až na 70 000 otáček za minutu během 250 milisekund. Podmanivý zvuk osmiválce modulují dvě klapky ve výfukové soustavě.
Dynamické jízdní vlastnosti: stabilizace náklonu, řízení všech kol, sportovní diferenciálOhromná hnací síla motoru 4.0 TDI je přenášena na vozovku rychle řadící osmistupňovou převodovkou tiptronic a trvalým pohonem všech kol quattro. Vysokou úroveň jízdní dynamiky zajišťuje sériově dodávané sportovní vzduchové odpružení a progresivní řízení, jehož převod je s rostoucím úhlem otočení volantu strmější. Ještě lepší ovladatelností se vyznačuje velké SUV vybavené volitelným řízením zadních kol. Při pomalé jízdě jsou zadní kola natáčena v opačném směru než přední, a to až o 5 stupňů, což zvyšuje agilitu. Na dálnici podporují stabilitu mírným natáčením ve stejném směru.
Na přání dodávaný paket podvozkových systémů advanced zahrnuje kromě toho také elektromechanický systém pro aktivní stabilizaci náklonu karoserie, který při jízdě přímým směrem minimalizuje pohyby karoserie na nerovné vozovce a při sportovním stylu jízdy optimálně potlačuje boční náklon karoserie v zatáčkách. Třetím technicky vyspělým systémem je sportovní diferenciál, který zajišťuje ještě dynamičtější ovladatelnost. Při rychlejším průjezdu zatáčkou je hnací síla aktivně rozdělována mezi zadní kola. Audi SQ7 TDI je tak při otočení volantu nebo akceleraci doslova vtlačeno do zatáčky a každý náznak nedotáčivosti je eliminován. V případě nadměrné přetáčivosti stabilizuje sportovní diferenciál velké SUV přenosem větší hnací síly na kolo na vnitřní straně zatáčky.
Nepřehlédnutelný vzhled: vnější designAudi SQ7 TDI doplňuje aktuální design modelů Q specifickými detaily S. Od výchozího modelu se odlišuje dvojitými lamelami na masce chladiče Singleframe, kryty vnějších zpětných zrcátek se vzhledem hliníku a čtyřmi charakteristickými kruhovými chromovanými koncovkami výfukové soustavy. Ozdobná lišta na nárazníku má trojrozměrný design, spodní ochranný panel na zádi je ještě robustnější. Některé vnější díly karoserie mají matně stříbrný lak. Na přání se dodává paket černých ozdobných prvků. Mimořádnou nabídku pro individualizaci vozidla rozšiřuje speciální perleťový lak v odstínu šedá Daytona a velký počet individuálních laků z programu Audi exclusive.
Audi SQ7 TDI** je sériově vybaveno 20“ koly z lehké slitiny v designu s 5 paprsky s motivem turbíny a pneumatikami rozměru 285/45. Vzhledem k vysokému výkonu motoru jsou na přední nápravě použity kotoučové brzdy s průměrem 400 milimetrů, brzdové kotouče na zadní nápravě mají průměr 370 milimetrů. Černé brzdové třmeny – na přání jsou k dispozici také červené – nesou na přední nápravě logo S. Za příplatek se dodává dvacetipalcová brzdová soustava s kotouči z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny, které jsou mimořádně odolné vůči opotřebení. Tyto brzdové kotouče mají vpředu průměr 420 milimetrů, vzadu 370 milimetrů. Brzdové třmeny jsou v tomto případě lakovány antracitově šedým odstínem.
Sportovní interiér a výbavaInteriér modelu Audi SQ7 TDI** je čalouněn kombinací tmavé kůže a Alcantary. Ozdobná obložení jsou vyrobena z matného kartáčovaného hliníku nebo na přání z uhlíkových kompozitů, a umocňují tak sportovní vzhled. Na přání osvětluje hlavní stylistické linie a plochy v interiéru třiceti nastavitelnými barvami světla paket dekoračního osvětlení a osvětlení kontur. Kromě sportovních sedadel jsou součástí sériové výbavy také osvětlené prahové lišty s hliníkovými doplňky a vpředu s nápisem S. Pedály, opěrka pro levou nohu a ochranná lišta prahu zavazadlového prostoru jsou vyrobeny z ušlechtilé oceli.
Na přání se dodávají sportovní sedadla S plus s integrovanými opěrkami hlavy, reliéfním logem S na opěradle, pneumaticky nastavitelnými bočními polštáři na opěradle a čalouněním kůží Valcona včetně kosočtvercového prošívání. Paleta barev sahá od černé přes šedou Rotor až po exkluzivně pro model S nabízenou červenou Arras. S vybranou barvou ladí také středová loketní opěrka. Sportovní sedadla S plus mohou být navíc doplněna funkcemi klimatizace a masáže.
Nejvyšší úroveň konektivity zajišťuje sériově dodávaný multimediální systém MMI Navigation plus včetně dotykového ovládání. Jeho součástí je připojení k internetu LTE Advanced, hotspot WLAN, hlasové ovládání hovorovou řečí a rozsáhlé portfolio služeb Audi connect. Mezi ně patří mimo jiné dopravní zpravodajství online, navigace s mapovými podklady Google Earth, hybridní přijímač rozhlasového vysílání. Všechny ukazatele na digitálním panelu přístrojů Audi virtual cockpit mají specifický vzhled S. Řidič si může navíc zvolit zobrazování Performance, v němž má otáčkoměr mimořádně sportovní podobu a je umístěn uprostřed.
Rozsáhlou nabídku výbavy na přání doplňuje velký počet prvků komfortní výbavy, mezi něž patří mimo jiné čtyřzónová automatická klimatizace, nehlučné automatické dovírání dveří, vyspělý audiosystém Bang & Olufsen se zvukem 3D a paket Air Quality s parfémováním a ionizátorem vzduchu. Jako alternativu světlometů Matrix LED s dynamickými ukazateli směru nabízí Audi světlomety HD Matrix LED včetně laserových světlometů. Z velkého počtu na přání dodávaných asistenčních systémů si mohou klienti vybrat mimo jiné adaptivního asistenta řízení, který podporuje řidiče při řízení v podélném a příčném směru.
Předprodej Audi SQ7 TDI začne v České republice v průběhu léta, cena ještě nebyla stanovena. Tradicí je standardně nabízená prodloužená záruka na 4 roky (120 000 km), která již několik let je součástí nabídky všech modelů Audi na českém trhu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.