Toyota, jakožto celosvětový partner olympijských a paralympijských her, představila nové speciální vozidlo, které usnadní přepravu na nadcházejících Olympijských hrách v Tokiu 2020. Vozidlo je určené pro sportovce, organizátory, návštěvníky, handicapované nebo starší osoby, těhotné ženy nebo pro rodiny s malými dětmi. Přepraví až šest osob a k dispozici bude 200 těchto elektromobilů s bateriovým pohonem.
Pohybovat se bude přímo v dějišti sportovních soutěží, ale i na dalších oficiálních místech, jako je např. olympijská vesnice. Část vozového parku bude zároveň sloužit na pomoc v nouzi na různých akcích v průběhu celého léta.
Osobní přepravník s názvem APM (Accessible People Mover) bude vyroben ve dvou variantách. Model Basic má tři řady sedadel. Při převozu osob upoutaných na vozík je možné konfiguraci změnit jejich sklopením. Z bezpečnostních důvodů je sedadlo řidiče vyvýšeno a umístěno uprostřed, aby řidič viděl na cestující a mohl řešit jejich individuální potřeby při nastupování a vystupování.
Sedadla pro pasažéry jsou přístupná z obou stran vozidla, nechybí bezpečnostní tyče po obou stranách, ale ani kotevní desky a rampy pro optimální přístup a přepravu cestujících na vozíku.
Další vozítko nazvané Relief, tedy pomoc v nouzi, má polovinu druhé řady a celou třetí řadu vyhrazenou pro nosítka s možností zajištění. Vozítko bylo zároveň navrženo tak, aby v něm měli místo dva zdravotníci na sedadlech hned vedle nosítek.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.