PSA se pochlubilo pokrokem. Je však otázkou, kolik řidičů tím potěší

AutoRoad.cz, 17. července 2019, 22:59 Google+

Autonomní vůz koncernu PSA vstupuje díky spolupráci se skupinou Vinci Autoroutes do nové etapy vývoje. Společně otestovaly v Saint-Arnoult-en-Yvelines ve Francii nové funkce autonomního vozu a navázaly tak na testy prováděné v červenci 2017, kdy autonomní vůz poprvé projel sám mýtnou bránou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
PSA a Vinci Autoroutes otestovaly nové funkce autonomního Peugeotu 3008

PSA a Vinci Autoroutes otestovaly nové funkce autonomního Peugeotu 3008 | foto: Peugeot ČR

Sdílejte článek

V situacích testovaných v této nové části společného programu probíhá důkladnější komunikace mezi autonomním vozem a infrastrukturou. Cílem je zvýšit schopnost vozidla přizpůsobit své chování ve výjimečných nebo složitých situacích.

Skupiny Vinci Autoroutes a PSA provedly 11. července další rozsáhlejší testování jízdy bez řidiče a projíždění mýtné brány. V reálných podmínkách provozu v síti Vinci Autoroutes byly vyzkoušeny dvě nové složité situace plně autonomní jízdy - průjezd oblastí, která byla dočasně změněna kvůli pracím na silnici a bezpečné zastavení vozu („safe stop“), které spočívá v nasměrování vozidla do odstavného prostoru v případě, že se řidič neujme v určité konkrétní situaci řízení (mimořádná přítomnost překážky na vozovce, výrazně zhoršené povětrnostní podmínky atd.) nebo v případě, kdy vůz dorazí na konec dálnice.

Testy proběhly mezi obcemi Dourdan a Ablis (dálnice A10 / A11) s prototypem vozu Peugeot 3008 skupiny PSA, který je součástí vozového parku autonomních vozidel programu AVA „Autonomous Vehicle for All“ („Autonomní vozy pro všechny“).

Carla Gohin, ředitelka pro technologie skupiny PSA prohlásila: „Tento test představuje další krok v rozvoji autonomních vozidel. Dva roky po prvním testování bylo zapotřebí začlenit do systému další omezení posílením komunikace mezi autonomním vozem a infrastrukturou s cílem rozšířit působnost systému a zároveň zaručit bezpečnost. Tyto testy prokazují inovativní a konkrétní charakter spolupráce mezi skupinami PSA a Vinci Autoroutes, který je pro rozvoj autonomních vozidel nezbytný.“

„Inteligentní dálniční infrastruktura je pro rozvoj autonomního vozidla klíčová. Umožňuje obohatit kontextová data předávaná do naváděcího systému, a tím optimalizovat rozhodování vozu a jeho dráhu,“ uvedl Pierre Coppey, ředitel Vinci Autoroutes a zástupce generálního ředitele Vinci.

„Naše spolupráce se skupinou PSA je v tomto ohledu slibná. Dálniční síť slouží jako prostor pro testování nových možností mobility v reálných podmínkách. Tato mobilita bude v budoucnu znamenat ve způsobu využití silnic revoluci.“

Vzhledem k tomu, že velká část řidičů o autonomních automobilech nechce ani slyšet, je otázkou, pro kolik procent z nich ji obě skupiny připravují...

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: PSA se pochlubilo pokrokem. Je však otázkou, kolik řidičů tím potěší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Odborníci spočítali, kolik stojí kupujícího stočený tachometr

Volkswagen T-Roc kablriolet

Nový Volkswagen T-Roc Cabriolet oficiálně: CHÁPETE TO?!

ZLEVNÍ DÁLNIČNÍ ZNÁMKY! Poslanci je schválili. Kdo bude jezdit levněji?

ZLEVNÍ DÁLNIČNÍ ZNÁMKY! Kdo zaplatí za dálnici nejvíc?

Ilustrační foto

Češi ojetá auta milují. Při koupi ale zapomínají na zásadní věc

Tupolev A-3 (foto: Varga Attila)

Tupolev nejsou jen letadla. Tenhle hybrid od stejné firmy měl zachraňovat životy

Telefonování za volantem se může řidičům pořádně prodražit

Jak používat mobil za volantem a nenabourat? Odborníci prozradili pár triků

Skica vozu T50 - duchovního nástupce legendárního McLarenu F1

Konstruktér McLarenu F1 odhaluje tajemství jeho duchovního nástupce

Ilustrační foto

Zámky u dveří jsou s námi 45 let. Jak bude vypadat zamykání budoucnosti?

Vodíkový pohon

Konec benzínových aut? Ministerstvo řeklo, čím budeme jezdit za pár let

Škoda Sentinel (YouTube/Technické muzeum v Brně)

Škoda Sentinel: Český unikát, na který všichni zapomněli, v Evropě neměl obdoby

reklama

Doporučujeme

Skutečně úplně poslední Volkswagen Beetle, který sjel z výrobní linky (10. 7. 2019).

ÚPLNĚ POSLEDNÍ Volkswagen Beetle byl vyroben! Česká inspirace v Německu…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Škoda Felicia ještě není odepsaná! JDE NA DRAČKU i jako ojetina

  2. Jak moc zvyšuje klimatizace spotřebu?

  3. Škoda Scala BUDE SLOUŽIT U POLICIE!

  4. NEJSKRÁSNĚJŠÍ SUV? Tohle Lamborghini Urus vás dojme k pláči - taková krása!

  5. Test výdrže Tesla Model 3. Předčí Porsche Taycan?

  6. Nové základní Porsche 911 už za necelé TŘI MILIONY!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud