Volkswagen vyvinul novou převodovku. Prozradil proč a které modely ji dostanou

AutoRoad.cz, 15. července 2019, 23:56 Google+

Volkswagen vyvinul novou moderní přímo řazenou převodovku. „MQ281“ se vyznačuje mimořádnou účinností a v závislosti na kombinaci motoru a převodovky sníží emise CO2 až o pět gramů na kilometr. Poprvé bude převodovka MQ281 využita v novém modelu Passat a poté se rozšíří do téměř všech segmentů vozidel koncernu Volkswagen.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Volkswagen Touareg

Nový Volkswagen Touareg | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Přímo řazeným převodovkám je v současnosti věnována malá pozornost. Ale i drobná zdokonalení, vedoucí ke zvýšení účinnosti a snížení spotřeby
paliva, mají enormní vliv na emise a ochranu životního prostředí. Přímo řazené převodovky mají navzdory své nenápadné funkci významný podíl na trhu převodovek, protože jsou na celém světě součástí výbavy mnoha nových automobilů.

img-responsive

Volkswagen vyvinul novou přímo řazenou převodovkau | foto: Volkswagen

Trend k vozidlům segmentu SUV s většími průměry kol klade na převodovky velké požadavky. „S MQ281 jsme vyvinuli velmi účinnou přímo řazenou převodovku, která tento úkol spolehlivě splňuje – a zanedlouho bude k dispozici v mnoha nejžádanějších modelech,“ vysvětluje Helmut Göbbels, vedoucí vývoje přímo řazených převodovek a pohonu všech kol ve společnosti Volkswagen. Převodovka MQ281 je koncipována pro motory s točivým momentem 200 až 340 N.m. Díky tomu zcela nebo částečně nahradí současné varianty převodovek Volkswagen s interními označeními MQ250 a MQ350.

Nová převodovka MQ281 vychází z „2,5hřídelového“ konceptu a vyznačuje se velkým rozsahem převodů až 7,89. Tím je na jedné straně zaručena dynamická akcelerace při rozjezdu – a to i u těžkých vozidel s velkými koly – a na druhé straně je na vyšší převodové stupně umožněn hospodárný provoz s nízkými otáčkami.

Vývoj převodovky se zaměřil především na zvýšení účinnosti. „Přitom jsme vsadili na metody virtuálního vývoje,“ říká Helmut Göbbels. „Díky tomu jsme zavedli zcela nový systém vedení oleje. Pomocí různých opatření jsme zajistili rovnoměrné a optimální mazání všech ozubených kol a ložisek. Současně jsme snížili objem oleje, jehož životnost je shodná s životností vozidla, na 1,5 litru.“ Speciální koncept ložisek, přizpůsobený požadavkům na novou převodovku, přispěl k dalšímu snížení tření. Ložiska s minimalizovaným třením jsou vybavena bezkontaktními těsněními.

Optimalizována byla také konstrukce skříně převodovky včetně materiálu, z něhož je vyrobena. Pomocí nástrojů virtuálního vývoje se podařilo vytvořit konstrukci skříně s optimální tuhostí. Nově uspořádaná skříň zabraňuje vzniku nežádoucího hluku, a přispívá tak ke zvýšení jízdního komfortu. Do interiéru se díky tomu přenáší méně slyšitelných a citelných vibrací.

Stejně jako mnoho dalších převodovek vyrábí Volkswagen převodovku MQ281 ve vlastní režii. Sériová výroba byla zahájena v závodech v Barceloně (Španělsko) a Córdobě (Argentina).

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen vyvinul novou převodovku. Prozradil proč a které modely ji dostanou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota 2000 GT a James Bond

James Bond a cosi BĚSNÍCÍHO a NADUPANÉHO! Neuvěřitelná Toyota 2000GT

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud