Volkswagen vyvinul novou převodovku. Prozradil proč a které modely ji dostanou

AutoRoad.cz, 15. července 2019, 23:56 Google+

Volkswagen vyvinul novou moderní přímo řazenou převodovku. „MQ281“ se vyznačuje mimořádnou účinností a v závislosti na kombinaci motoru a převodovky sníží emise CO2 až o pět gramů na kilometr. Poprvé bude převodovka MQ281 využita v novém modelu Passat a poté se rozšíří do téměř všech segmentů vozidel koncernu Volkswagen.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Volkswagen Touareg

Nový Volkswagen Touareg | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Přímo řazeným převodovkám je v současnosti věnována malá pozornost. Ale i drobná zdokonalení, vedoucí ke zvýšení účinnosti a snížení spotřeby
paliva, mají enormní vliv na emise a ochranu životního prostředí. Přímo řazené převodovky mají navzdory své nenápadné funkci významný podíl na trhu převodovek, protože jsou na celém světě součástí výbavy mnoha nových automobilů.

img-responsive

Volkswagen vyvinul novou přímo řazenou převodovkau | foto: Volkswagen

Trend k vozidlům segmentu SUV s většími průměry kol klade na převodovky velké požadavky. „S MQ281 jsme vyvinuli velmi účinnou přímo řazenou převodovku, která tento úkol spolehlivě splňuje – a zanedlouho bude k dispozici v mnoha nejžádanějších modelech,“ vysvětluje Helmut Göbbels, vedoucí vývoje přímo řazených převodovek a pohonu všech kol ve společnosti Volkswagen. Převodovka MQ281 je koncipována pro motory s točivým momentem 200 až 340 N.m. Díky tomu zcela nebo částečně nahradí současné varianty převodovek Volkswagen s interními označeními MQ250 a MQ350.

Nová převodovka MQ281 vychází z „2,5hřídelového“ konceptu a vyznačuje se velkým rozsahem převodů až 7,89. Tím je na jedné straně zaručena dynamická akcelerace při rozjezdu – a to i u těžkých vozidel s velkými koly – a na druhé straně je na vyšší převodové stupně umožněn hospodárný provoz s nízkými otáčkami.

Vývoj převodovky se zaměřil především na zvýšení účinnosti. „Přitom jsme vsadili na metody virtuálního vývoje,“ říká Helmut Göbbels. „Díky tomu jsme zavedli zcela nový systém vedení oleje. Pomocí různých opatření jsme zajistili rovnoměrné a optimální mazání všech ozubených kol a ložisek. Současně jsme snížili objem oleje, jehož životnost je shodná s životností vozidla, na 1,5 litru.“ Speciální koncept ložisek, přizpůsobený požadavkům na novou převodovku, přispěl k dalšímu snížení tření. Ložiska s minimalizovaným třením jsou vybavena bezkontaktními těsněními.

Optimalizována byla také konstrukce skříně převodovky včetně materiálu, z něhož je vyrobena. Pomocí nástrojů virtuálního vývoje se podařilo vytvořit konstrukci skříně s optimální tuhostí. Nově uspořádaná skříň zabraňuje vzniku nežádoucího hluku, a přispívá tak ke zvýšení jízdního komfortu. Do interiéru se díky tomu přenáší méně slyšitelných a citelných vibrací.

Stejně jako mnoho dalších převodovek vyrábí Volkswagen převodovku MQ281 ve vlastní režii. Sériová výroba byla zahájena v závodech v Barceloně (Španělsko) a Córdobě (Argentina).

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen vyvinul novou převodovku. Prozradil proč a které modely ji dostanou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Toyota 2000 GT a James Bond

James Bond a cosi BĚSNÍCÍHO a NADUPANÉHO! Neuvěřitelná Toyota 2000GT

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud