Volkswagen vyvinul novou převodovku. Prozradil proč a které modely ji dostanou

AutoRoad.cz, 15. července 2019, 23:56 Google+

Volkswagen vyvinul novou moderní přímo řazenou převodovku. „MQ281“ se vyznačuje mimořádnou účinností a v závislosti na kombinaci motoru a převodovky sníží emise CO2 až o pět gramů na kilometr. Poprvé bude převodovka MQ281 využita v novém modelu Passat a poté se rozšíří do téměř všech segmentů vozidel koncernu Volkswagen.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 17.07. 18:35) Napište svůj názor
Nový Volkswagen Touareg

Nový Volkswagen Touareg | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Přímo řazeným převodovkám je v současnosti věnována malá pozornost. Ale i drobná zdokonalení, vedoucí ke zvýšení účinnosti a snížení spotřeby
paliva, mají enormní vliv na emise a ochranu životního prostředí. Přímo řazené převodovky mají navzdory své nenápadné funkci významný podíl na trhu převodovek, protože jsou na celém světě součástí výbavy mnoha nových automobilů.

img-responsive

Volkswagen vyvinul novou přímo řazenou převodovkau | foto: Volkswagen

Trend k vozidlům segmentu SUV s většími průměry kol klade na převodovky velké požadavky. „S MQ281 jsme vyvinuli velmi účinnou přímo řazenou převodovku, která tento úkol spolehlivě splňuje – a zanedlouho bude k dispozici v mnoha nejžádanějších modelech,“ vysvětluje Helmut Göbbels, vedoucí vývoje přímo řazených převodovek a pohonu všech kol ve společnosti Volkswagen. Převodovka MQ281 je koncipována pro motory s točivým momentem 200 až 340 N.m. Díky tomu zcela nebo částečně nahradí současné varianty převodovek Volkswagen s interními označeními MQ250 a MQ350.

Nová převodovka MQ281 vychází z „2,5hřídelového“ konceptu a vyznačuje se velkým rozsahem převodů až 7,89. Tím je na jedné straně zaručena dynamická akcelerace při rozjezdu – a to i u těžkých vozidel s velkými koly – a na druhé straně je na vyšší převodové stupně umožněn hospodárný provoz s nízkými otáčkami.

Vývoj převodovky se zaměřil především na zvýšení účinnosti. „Přitom jsme vsadili na metody virtuálního vývoje,“ říká Helmut Göbbels. „Díky tomu jsme zavedli zcela nový systém vedení oleje. Pomocí různých opatření jsme zajistili rovnoměrné a optimální mazání všech ozubených kol a ložisek. Současně jsme snížili objem oleje, jehož životnost je shodná s životností vozidla, na 1,5 litru.“ Speciální koncept ložisek, přizpůsobený požadavkům na novou převodovku, přispěl k dalšímu snížení tření. Ložiska s minimalizovaným třením jsou vybavena bezkontaktními těsněními.

Optimalizována byla také konstrukce skříně převodovky včetně materiálu, z něhož je vyrobena. Pomocí nástrojů virtuálního vývoje se podařilo vytvořit konstrukci skříně s optimální tuhostí. Nově uspořádaná skříň zabraňuje vzniku nežádoucího hluku, a přispívá tak ke zvýšení jízdního komfortu. Do interiéru se díky tomu přenáší méně slyšitelných a citelných vibrací.

Stejně jako mnoho dalších převodovek vyrábí Volkswagen převodovku MQ281 ve vlastní režii. Sériová výroba byla zahájena v závodech v Barceloně (Španělsko) a Córdobě (Argentina).

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Volkswagen vyvinul novou převodovku. Prozradil proč a které modely ji dostanou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 17.07.2019 18:35 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Povinná výbava automobilu se v každém státě liší

Absurdní situace v EU rozčiluje europoslance Zdechovského. Prozradil, jak ji bude řešit

Hyundai i30 N Performance

Test: Hyundai i30 N Performance fastback, Dr. Jekyll a pan Hyde

Škoda Octavia Scout 4x4

Poptávka po dieselech opět ožívá. Octavia 1.6 TDI může podražit

Volvo XC40

Volvo ještě bezpečnější! Těžko ale říci, komu udělá nová změna radost

Ford dal svým designérům nástroj, jenž umožňuje ihned prohlížet návrhy interiéru z jakéhokoliv místa

ZE ZÁKULISÍ. Úžasný nástroj pro designéry Fordu

Akumulátorový systém Volkswagenu v modulární platformě MEB pro elektromobily

Klíčový AKUMULÁTOROVÝ SYSTÉM. Jak funguje?

Lexus představil první bateriový elektromobil UX 300e

BOOM ELEKTROMOBILŮ? Registrace ukazují skutečnost a ministerstvo připravuje DOTACE

Jetta

JETTA, levná značka Volkswagenu. Jak se jí daří prodávat a co bude dál?

Nový Ford Kuga

JAK DOPADLO? Nové SUV Ford Kuga na testech bezpečnosti Euro NCAP

Německá prokuratura prohledala sídlo Volkswagenu

Volkswagen MÁ PROBLÉMY! Prokuratura OBSADILA sídlo značky

reklama

Doporučujeme

Toyota 2000 GT a James Bond

James Bond a cosi BĚSNÍCÍHO a NADUPANÉHO! Neuvěřitelná Toyota 2000GT

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Volkswagen MÁ PROBLÉMY! Prokuratura OBSADILA sídlo značky

  2. BOOM ELEKTROMOBILŮ? Registrace ukazují skutečnost a ministerstvo připravuje DOTACE

  3. Banální oprava Tesly? Netušíte, co vás čeká a kolik to bude stát

  4. Poptávka po dieselech opět ožívá. Octavia 1.6 TDI může podražit

  5. Nový rekord v dojezdu sériových vodíkových automobilů

  6. JETTA, levná značka Volkswagenu. Jak se jí daří prodávat a co bude dál?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud