Výrobní linku v hlavním závodě společnosti Škoda v Mladé Boleslavi opustil první vůz s názvem Kamiq. Tímto kompaktním městským SUV doplňuje automobilka svou modelovou paletu v segmentu SUV.
Kamiq je vedle modelů Kodiaq a Karoq třetím SUV značky určeným pro evropský trh a kombinuje výhody SUV, jakými jsou vyšší světlá výška nebo zvýšená pozice sedadel, s agilitou kompaktního vozu.
Sériová výroba nového městského SUV začala v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Vedle nejnovějšího přírůstku v modelové paletě se tu vyrábí také modelové řady Octavia, Fabia, Scala a Karoq.
Dr. Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky, zdůrazňuje: „Zahájení sériové výroby nového modelu je pro nás pokaždé něčím mimořádným. V posledních měsících jsme ve výrobě a logistice vytvořili veškeré předpoklady pro to, abychom prostřednictvím modelu Kamiq oslavili úspěšný vstup do segmentu městských SUV. Jsme přesvědčeni o tom, že Kamiq naše zákazníky nadchne vysokou kvalitou a mnoha praktickými prvky, jak je pro značku Škoda typické.“ Do výroby modelu Kamiq investovala společnost v Mladé Boleslavi přibližně 100 milionů eur. Výrobní linka byla upravena pro platformu MQB27, kromě toho bylo zhotoveno nové lisovací nářadí. V lakovně i v provozech svařovny a finální montáže byly vedle zásadních úpravprovedeny také drobné změny s cílem umožnit například montáž nových dvoudílných světlometů vybavených technologií LED. Každý den opustí závod v Mladé Boleslavi 400 nových Kamiqů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.