Výrobní linku v hlavním závodě společnosti Škoda v Mladé Boleslavi opustil první vůz s názvem Kamiq. Tímto kompaktním městským SUV doplňuje automobilka svou modelovou paletu v segmentu SUV.
Kamiq je vedle modelů Kodiaq a Karoq třetím SUV značky určeným pro evropský trh a kombinuje výhody SUV, jakými jsou vyšší světlá výška nebo zvýšená pozice sedadel, s agilitou kompaktního vozu.
Sériová výroba nového městského SUV začala v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Vedle nejnovějšího přírůstku v modelové paletě se tu vyrábí také modelové řady Octavia, Fabia, Scala a Karoq.
Dr. Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky, zdůrazňuje: „Zahájení sériové výroby nového modelu je pro nás pokaždé něčím mimořádným. V posledních měsících jsme ve výrobě a logistice vytvořili veškeré předpoklady pro to, abychom prostřednictvím modelu Kamiq oslavili úspěšný vstup do segmentu městských SUV. Jsme přesvědčeni o tom, že Kamiq naše zákazníky nadchne vysokou kvalitou a mnoha praktickými prvky, jak je pro značku Škoda typické.“ Do výroby modelu Kamiq investovala společnost v Mladé Boleslavi přibližně 100 milionů eur. Výrobní linka byla upravena pro platformu MQB27, kromě toho bylo zhotoveno nové lisovací nářadí. V lakovně i v provozech svařovny a finální montáže byly vedle zásadních úpravprovedeny také drobné změny s cílem umožnit například montáž nových dvoudílných světlometů vybavených technologií LED. Každý den opustí závod v Mladé Boleslavi 400 nových Kamiqů.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.