Výrobní linku v hlavním závodě společnosti Škoda v Mladé Boleslavi opustil první vůz s názvem Kamiq. Tímto kompaktním městským SUV doplňuje automobilka svou modelovou paletu v segmentu SUV.
Kamiq je vedle modelů Kodiaq a Karoq třetím SUV značky určeným pro evropský trh a kombinuje výhody SUV, jakými jsou vyšší světlá výška nebo zvýšená pozice sedadel, s agilitou kompaktního vozu.
Sériová výroba nového městského SUV začala v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Vedle nejnovějšího přírůstku v modelové paletě se tu vyrábí také modelové řady Octavia, Fabia, Scala a Karoq.
Dr. Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky, zdůrazňuje: „Zahájení sériové výroby nového modelu je pro nás pokaždé něčím mimořádným. V posledních měsících jsme ve výrobě a logistice vytvořili veškeré předpoklady pro to, abychom prostřednictvím modelu Kamiq oslavili úspěšný vstup do segmentu městských SUV. Jsme přesvědčeni o tom, že Kamiq naše zákazníky nadchne vysokou kvalitou a mnoha praktickými prvky, jak je pro značku Škoda typické.“ Do výroby modelu Kamiq investovala společnost v Mladé Boleslavi přibližně 100 milionů eur. Výrobní linka byla upravena pro platformu MQB27, kromě toho bylo zhotoveno nové lisovací nářadí. V lakovně i v provozech svařovny a finální montáže byly vedle zásadních úpravprovedeny také drobné změny s cílem umožnit například montáž nových dvoudílných světlometů vybavených technologií LED. Každý den opustí závod v Mladé Boleslavi 400 nových Kamiqů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?