Domácí automobilka Škoda využila právě probíhajícího veletrhu "CNG Mobility Days 2019" v Berlíně k uvedení ekologické varianty svého nového kompaktního vozu. Škoda Scala G-TEC kombinuje dvojici nádrží, která ji umožňuje akční rádius přibližně 639 kilometrů. Zahájení prodeje modelu Scala G-TEC je plánováno v posledním čtvrtletí letošního roku. Co však již nyní o automobilu víme?
Škoda poprvé prezentuje ekologickou variantu svého nového modelu Scala, která je díky pohonu na zemní plyn efektivní a šetrná k životnímu prostředí. Model 1,0 GTEC o výkonu 66 kW (90 PS) a jeho tři nádrže na CNG umožňují na základě předběžných měření při pohonu čistě na zemní plyn dojezd přibližně 410 kilometrů. V kombinaci s benzinovou nádrží na devět litrů dosahuje celkový dojezd přibližně 630 kilometrů. Jak říká Christian Strube, člen představenstva Škoda Auto za technický vývoj: "Zemní plyn hraje důležitou roli v mixu motorů vozů Škoda, protože nám pomáhá snižovat emise CO2. Naše motory na zemní plyn jsou díky nízkým emisím stále oblíbenější u zákazníků. A kdo v budoucnu bude jezdit ve voze Škoda Scala G-TEC, bude navíc v mnoha zemích profitovat z nízkých nákladů na palivo.“
Škoda pokračuje v budování palety ekologických vozidel na zemní plyn. Scala G-TEC je vedle modelu Octavia druhým modelem s pohonem na zemní plyn v aktuální nabídce značky. Nový model pohání přeplňovaný tříválcový motor s objemem 1,0 litru a 66 kW (90 PS). Maximální točivý moment činí 160 Nm a na kola jej přenáší 6 stupňová manuální převodovka. Model Scala G-TEC je navržen na provoz s CNG a splňuje emisní normu EU6d-TEMP. V porovnání s benzinovým provozem klesají emise CO2 o přibližně 25 procent, výrazně méně vzniká i oxidů dusíku (NOx) a netvoří se žádné pevné částice.
Dojezd 410 kilometrů
Scala G-TEC disponuje třemi spojenými ocelovými nádržemi na CNG, které mají kapacitu 13,8 kilogramů CNG. Díky tomu může tento model urazit 410 kilometrů v ekologickém a efektivním režimu na zemní plyn. Pokud dojdou zásoby CNG, Scala automaticky přepne na benzinový režim. S palivem v dodatečné 9 litrové nádrži může urazit ještě dalších 220 kilometrů. Scala G-TEC tak zůstává mobilní i v regionech bez čerpacích stanic na zemní plyn a celkový dojezd činí přibližně 630 kilometrů.
Bohatá sériová výbava
Scala 1,0 G-TEC je k dispozici ve dvou úrovních výbavy Ambition a Style a je vybavena kotoučovými brzdami vpředu a vzadu. Stejně jako všechny modely Scala, tak i varianta G-TEC nabízí sériově Asistent udržování jízdního pruhu a Front Assist s funkcí nouzového brzdění, LED světlomety a zadní skupinové svítilny, pro stupeň Style v Bi-LED provedení. Díky chytrému uspořádání nádrží na CNG v podlaze disponuje Scala G-TEC objemem zavazadlového prostoru 339 l, což je nejlepší hodnota ve srovnání s vozidly na zemní plyn v tomto segmentu.
Zemní plyn – most do éry elektromobility
V porovnání s benzinem a naftou obsahuje stlačený zemní plyn (CNG) více energie. Je levnější, má čistší spalování a motory na zemní plyn jsou navíc i tišší. Pokud se místo CNG použije syntetický plyn či bioplyn z odpadních vod nebo zemědělské produkce, ekologická bilance se dále výrazně zlepšuje. Zemní plyn tedy tvoří most mezi konvenčními fosilními palivy a elektromobilitou a je navíc okamžitě dostupný. Přitom se vozidlo na zemní plyn tankuje podobně jednoduše a pohodlně jako model s benzinovým nebo naftovým motorem.
Co o Scale G-TEC bohužel zatím nevíme je předpokládaná cena, která samozřejmě nejvíce určí zda a jaký bude o automobil zájem. Tuto informace se však pokusíme co nejdříve zjistit a informovat vás.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?