Škoda Scala poprvé i na CNG. Kdy se jí dočkáme a jaká bude cena?

-jka / AutoRoad.cz, 26. června 2019, 09:01 Google+

Domácí automobilka Škoda využila právě probíhajícího veletrhu "CNG Mobility Days 2019" v Berlíně k uvedení ekologické varianty svého nového kompaktního vozu. Škoda Scala G-TEC kombinuje dvojici nádrží, která ji umožňuje akční rádius přibližně 639 kilometrů. Zahájení prodeje modelu Scala G-TEC je plánováno v posledním čtvrtletí letošního roku. Co však již nyní o automobilu víme?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Scala G-TEC

Scala G-TEC | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Škoda poprvé prezentuje ekologickou variantu svého nového modelu Scala, která je díky pohonu na zemní plyn efektivní a šetrná k životnímu prostředí. Model 1,0 GTEC o výkonu 66 kW (90 PS) a jeho tři nádrže na CNG umožňují na základě předběžných měření při pohonu čistě na zemní plyn dojezd přibližně 410 kilometrů. V kombinaci s benzinovou nádrží na devět litrů dosahuje celkový dojezd přibližně 630 kilometrů. Jak říká Christian Strube, člen představenstva Škoda Auto za technický vývoj: "Zemní plyn hraje důležitou roli v mixu motorů vozů Škoda, protože nám pomáhá snižovat emise CO2. Naše motory na zemní plyn jsou díky nízkým emisím stále oblíbenější u zákazníků. A kdo v budoucnu bude jezdit ve voze Škoda Scala G-TEC, bude navíc v mnoha zemích profitovat z nízkých nákladů na palivo.“

Škoda pokračuje v budování palety ekologických vozidel na zemní plyn. Scala G-TEC je vedle modelu Octavia druhým modelem s pohonem na zemní plyn v aktuální nabídce značky. Nový model pohání přeplňovaný tříválcový motor s objemem 1,0 litru a 66 kW (90 PS). Maximální točivý moment činí 160 Nm a na kola jej přenáší 6 stupňová manuální převodovka. Model Scala G-TEC je navržen na provoz s CNG a splňuje emisní normu EU6d-TEMP. V porovnání s benzinovým provozem klesají emise CO2 o přibližně 25 procent, výrazně méně vzniká i oxidů dusíku (NOx) a netvoří se žádné pevné částice.

Dojezd 410 kilometrů

Scala G-TEC disponuje třemi spojenými ocelovými nádržemi na CNG, které mají kapacitu 13,8 kilogramů CNG. Díky tomu může tento model urazit 410 kilometrů v ekologickém a efektivním režimu na zemní plyn. Pokud dojdou zásoby CNG, Scala automaticky přepne na benzinový režim. S palivem v dodatečné 9 litrové nádrži může urazit ještě dalších 220 kilometrů. Scala G-TEC tak zůstává mobilní i v regionech bez čerpacích stanic na zemní plyn a celkový dojezd činí přibližně 630 kilometrů.

img-responsive

Scala G-TEC | foto: Škoda Auto

Bohatá sériová výbava

Scala 1,0 G-TEC je k dispozici ve dvou úrovních výbavy Ambition a Style a je vybavena kotoučovými brzdami vpředu a vzadu. Stejně jako všechny modely Scala, tak i varianta G-TEC nabízí sériově Asistent udržování jízdního pruhu a Front Assist s funkcí nouzového brzdění, LED světlomety a zadní skupinové svítilny, pro stupeň Style v Bi-LED provedení. Díky chytrému uspořádání nádrží na CNG v podlaze disponuje Scala G-TEC objemem zavazadlového prostoru 339 l, což je nejlepší hodnota ve srovnání s vozidly na zemní plyn v tomto segmentu.

img-responsive

Scala G-TEC | foto: Škoda Auto

Zemní plyn – most do éry elektromobility

V porovnání s benzinem a naftou obsahuje stlačený zemní plyn (CNG) více energie. Je levnější, má čistší spalování a motory na zemní plyn jsou navíc i tišší. Pokud se místo CNG použije syntetický plyn či bioplyn z odpadních vod nebo zemědělské produkce, ekologická bilance se dále výrazně zlepšuje. Zemní plyn tedy tvoří most mezi konvenčními fosilními palivy a elektromobilitou a je navíc okamžitě dostupný. Přitom se vozidlo na zemní plyn tankuje podobně jednoduše a pohodlně jako model s benzinovým nebo naftovým motorem.

Co o Scale G-TEC bohužel zatím nevíme je předpokládaná cena, která samozřejmě nejvíce určí zda a jaký bude o automobil zájem. Tuto informace se však pokusíme co nejdříve zjistit a informovat vás. 

Vytisknout

Diskuze: Škoda Scala poprvé i na CNG. Kdy se jí dočkáme a jaká bude cena?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volvo

Roztržitost, zapomnětlivost, spěch, nezodpovědnost? Nevadí, Volvo to zařídí za vás...

ZIP

Každý si myslí, že metodu zipu zná, ale mnozí mohou v tomto článku "objevit Ameriku"

Škoda zahajuje pilotní projekt „CITIGO E-PILOT“ v České republice

Do elektromobility putují další státní peníze, Škoda úzce spolupracuje

Škoda Octavia RS

TEST: Škoda Octavia RS Challenge Plus – v něčem skvělá, v něčem bohužel tragická..

Mercedes-AMG C 63 S E Performance

Mercedes-AMG C 63 S E Performance, nejsilnější čtyřválec světa + elektromotor = 680 koní a 1020 N.m.

Mercedes-Benz koncept EQ A

Mercedes si kvůli možnému přidělování plynu vyrábí součástky do zásoby

Porsche Cayenne GTS

Zájem o akcie Porsche překračuje očekávání. Ví se, kdo po nich jde

ceny pohonných hmot

Prémiová paliva, jak to vidí Češi?

Ilustrační foto

Češi pod tíhou rostoucích nákladů mají řešení na cestování

Škoda Vision GT

ŠKODA VISION GT

Tesla

Tesla možná mění strategii. Jsou v tom dotace, energie nebo něco jiného?

Ilustrační foto

Prodej aut v EU se v srpnu zvýšil, skončil více než rok trvající propad

Iveco a Hyundai představily prototyp dodávky eDaily na vodíkový pohon

Iveco a Hyundai představily prototyp dodávky eDaily na vodíkový pohon

Škoda Karoq

TEST: Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4 Style – rodinný univerzál po modernizaci

Dacia MANIFESTO

Dacia překvapila konceptem MANIFESTO

reklama

Doporučujeme

Peugeot 308 SW

TEST: Peugeot 308 SW GT Line - Stvořen pro překonávání vzdáleností

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Prémiová paliva, jak to vidí Češi?

  2. Zájem o akcie Porsche překračuje očekávání. Ví se, kdo po nich jde

  3. Češi pod tíhou rostoucích nákladů mají řešení na cestování

  4. Mercedes-AMG C 63 S E Performance, nejsilnější čtyřválec světa + elektromotor = 680 koní a 1020 N.m.

  5. Mercedes si kvůli možnému přidělování plynu vyrábí součástky do zásoby

  6. Do elektromobility putují další státní peníze, Škoda úzce spolupracuje

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud