Nová Alpine A110 od svého uvedení sbírá samou chválu, od designu, evokujícího legendární model z 60. let, po úžasné jízdní vlastnosti. Pokud se ale najde někdo, kdo není úplně spokojen s návratem značky mezi aktivní výrobce, je to obvykle kvůli nedostatku výkonu. Na to reaguje firma novým modelem, nazvaným A110S.
Standardní Alpine A110 dostala přeplňovaný čtyřválec TCe M5P o objemu 1,8 litru, který podává výkon 249 koní a 320 Nm. Ve verzi S se nachází stejný motor, avšak s výkonem zvýšeným na 288 koní. Díky tomu zvldáne 1114 Kg těžké kupé dostat se z 0 na 100 za 4,4 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 260 km/h.
Úpravy se ale neomezily jen na motor, nová varianta má o 50 % tužší pružiny a o 100 % pevnější stabilizátory. Vůz má také nové tlumiče a o 4 mm nižší světlou výšku. Díky tomu je verze S auto s podstatně jiným charakterem než běžná A110, jak uvedl vedoucí vývoje Jean-Pascal Dauce. S by měla být také mnohem stabilnější ve vysokých rychlostech a nabídnout přesnější řízení. Pořád jde ale podle Alpine o auto vhodné pro každodenní ježdění.
Na vzhledu se toho moc nezměnilo, A110S ale poznáte díky novým 18" diskům GT Race s pneu Michelin Pilot Sport 4. Pod disky se skrývají oranžově lakované písty Brembo s 320 mm kotouči. Na přání je k dispozici karbonová střecha, která sníží váhu vozu o 1,9 kg. V interiéru se S liší oranžovým prošíváním čalounění, karbonovými doplňky, sportovními sedačkami Sabelt a sportovním volantem Dinamica s oranžovým centrovacím proužkem.
Alpine A110S je možné objednávat už nyní, dodávky prvních vozů proběhnou v říjnu. Základní cena agresivnější Alpiny začíná na 66500 EUR, tedy asi 1,7 milionu Kč.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.