Nová Alpine A110 od svého uvedení sbírá samou chválu, od designu, evokujícího legendární model z 60. let, po úžasné jízdní vlastnosti. Pokud se ale najde někdo, kdo není úplně spokojen s návratem značky mezi aktivní výrobce, je to obvykle kvůli nedostatku výkonu. Na to reaguje firma novým modelem, nazvaným A110S.
Standardní Alpine A110 dostala přeplňovaný čtyřválec TCe M5P o objemu 1,8 litru, který podává výkon 249 koní a 320 Nm. Ve verzi S se nachází stejný motor, avšak s výkonem zvýšeným na 288 koní. Díky tomu zvldáne 1114 Kg těžké kupé dostat se z 0 na 100 za 4,4 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 260 km/h.
Úpravy se ale neomezily jen na motor, nová varianta má o 50 % tužší pružiny a o 100 % pevnější stabilizátory. Vůz má také nové tlumiče a o 4 mm nižší světlou výšku. Díky tomu je verze S auto s podstatně jiným charakterem než běžná A110, jak uvedl vedoucí vývoje Jean-Pascal Dauce. S by měla být také mnohem stabilnější ve vysokých rychlostech a nabídnout přesnější řízení. Pořád jde ale podle Alpine o auto vhodné pro každodenní ježdění.
Na vzhledu se toho moc nezměnilo, A110S ale poznáte díky novým 18" diskům GT Race s pneu Michelin Pilot Sport 4. Pod disky se skrývají oranžově lakované písty Brembo s 320 mm kotouči. Na přání je k dispozici karbonová střecha, která sníží váhu vozu o 1,9 kg. V interiéru se S liší oranžovým prošíváním čalounění, karbonovými doplňky, sportovními sedačkami Sabelt a sportovním volantem Dinamica s oranžovým centrovacím proužkem.
Alpine A110S je možné objednávat už nyní, dodávky prvních vozů proběhnou v říjnu. Základní cena agresivnější Alpiny začíná na 66500 EUR, tedy asi 1,7 milionu Kč.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!