Nová Alpine A110 od svého uvedení sbírá samou chválu, od designu, evokujícího legendární model z 60. let, po úžasné jízdní vlastnosti. Pokud se ale najde někdo, kdo není úplně spokojen s návratem značky mezi aktivní výrobce, je to obvykle kvůli nedostatku výkonu. Na to reaguje firma novým modelem, nazvaným A110S.
Standardní Alpine A110 dostala přeplňovaný čtyřválec TCe M5P o objemu 1,8 litru, který podává výkon 249 koní a 320 Nm. Ve verzi S se nachází stejný motor, avšak s výkonem zvýšeným na 288 koní. Díky tomu zvldáne 1114 Kg těžké kupé dostat se z 0 na 100 za 4,4 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 260 km/h.
Úpravy se ale neomezily jen na motor, nová varianta má o 50 % tužší pružiny a o 100 % pevnější stabilizátory. Vůz má také nové tlumiče a o 4 mm nižší světlou výšku. Díky tomu je verze S auto s podstatně jiným charakterem než běžná A110, jak uvedl vedoucí vývoje Jean-Pascal Dauce. S by měla být také mnohem stabilnější ve vysokých rychlostech a nabídnout přesnější řízení. Pořád jde ale podle Alpine o auto vhodné pro každodenní ježdění.
Na vzhledu se toho moc nezměnilo, A110S ale poznáte díky novým 18" diskům GT Race s pneu Michelin Pilot Sport 4. Pod disky se skrývají oranžově lakované písty Brembo s 320 mm kotouči. Na přání je k dispozici karbonová střecha, která sníží váhu vozu o 1,9 kg. V interiéru se S liší oranžovým prošíváním čalounění, karbonovými doplňky, sportovními sedačkami Sabelt a sportovním volantem Dinamica s oranžovým centrovacím proužkem.
Alpine A110S je možné objednávat už nyní, dodávky prvních vozů proběhnou v říjnu. Základní cena agresivnější Alpiny začíná na 66500 EUR, tedy asi 1,7 milionu Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.