Ode dneška se v České republice již přijímají objednávky na nový model mladoboleslavské automobilky Škoda. Jde o Kamiqw. Městský crossover rozšiřuje nabídku automobilky o třetí řadu SUV. Model na tuzemský trh vstupuje s údajně bohatou základní výbavou. Tak se pojďme podívat.
Škoda Kamiq je na domácím trhu dostupná s výbavou Ambition, která stanovuje měřítka v oblasti bezpečnosti vozů v tomto segmentu mimo jiné devíti airbagy a systémem proaktivní ochrany cestujících, který dokáže včas připravit vozidlo před kolizí přitažením pásů a zavřením oken azmírní tak následky případné nehody. Vysoký bezpečnostní standard vozu dokládají LED přední světlomety s denním svícením a LED zadní svítilny, systém sledování prostoru před vozem (Front Assist) s funkcí nouzového brzdění a detekcí chodců, automatické přepínání denních a potkávacích světel (Easy Light Assist), asistent pro udržování vozidla v jízdním pruhu (Lane Assist), nebo systém nouzového volání (e-Call) včetně proaktivního servisu na 10 let a mnoho dalších položek. Rozsáhlý seznam standardnívýbavy dále obsahuje například klimatizaci, tempomat, palubní počítač MaxiDOT, infotainment Swing s 6,5" barevným dotykovým displejem s Bluetooth, přední loketní opěrku a bederní opěrky na předních sedadlech. Z prvků Simply Clever je standardem deštník v předních dveřích řidiče, systém ochrany hrany bočních dveří (známý z modelu KODIAQ) a další. Se základní motorizací 1.0 TSI/70 kW vyjde Škoda Kamiq na 379 900 Kč, výkonnější verze 1.0 TSI/85 kW pak na 404 900 Kč. Stejně jako u modelu SCALA se za turbodiesel 1.6 TDI/85 kW připlácí 40 000 Kč, identický příplatek 40 000 Kč platí i pro verzi se sedmistupňovou automatickou převodovku DSG.
Vyšší výbavový stupeň Style, nad rámec výše uvedeného, přidává například 16" kola z lehké slitiny Castor, Bi-LED přední světlomety a top LED zadní svítilny s animovanými ukazatelem směru jízdy vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotaintment Bolero s 8" barevným dotykovým displejem a fukncí SmartLink+ umožňující zrcadlení mobilního zařízení na centrálním displeji vozidla. Za zmínku stojí dále kožený multifunkční volant, bezklíčový přístup Kessy, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka s automatickým stmíváním, světelný a dešťový senzor (Light and Rain Assist) ambientní LED osvětlení interiéru nebo parkovací senzory vzadu. Hodnota výbav stupně Style oproti Ambition tak činí 132 400 Kč, cenový rozdíl však čítá jen 58 000 Kč. Škoda Kamiq Style s motorem 1.0 TSI/85 kW vychází na 462 900 Kč, s výkonným turbomotorem 1.5 TSI/110 kW na 497 900 Kč a s turbodieselem 1.6 TDI/85 kW je k dispozici za 502 900 Kč.Všichni zájemci mohou již nyní využít nabídky zvýhodněných paketů pro jednotlivé výbavové stupně, které zahrnují nejžádanější prvky mimořádné výbavy s výraznou cenovou úsporou v řádech desítek tisíc Kč. Pro specifikaci Ambition jsou připraveny zvýhodněné pakety Extra a Extra Connectivity, pro verzi Style potom balíčky: Tech, Komfort, Sport, Navi, Connectivity a Media. Při jejich pořízení může zákazník ušetřit až 47 % ceny oproti situaci, kdyby stejné položky výbavy zaškrtl jednotlivě v ceníku.Další možnosti individualizace vozu poskytuje dlouhý výčet mimořádné výbavy, jako např. Virtuální kokpit, který nabídne největší displej v dané třídě vozů o velikosti uhlopříčky 10,25", navigační systém Amundsen 9,2", elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru nebo snížený sportovní podvozek o 10 mm s nastavitelnou tuhostí tlumičů ve 2 režimech (Normal, Sport) při volbě jízdního režimu.
Je k dispozici s nejmodernějšími asistenčními systémy. Součástí standardní výbavy každého vozu je asistent pro udržování vozidla v jízdním pruhu (Lane Assist), systém sledování prostoru před vozem (Front Assist) s funkcí nouzové brzdy a s detekcí chodců, automatické přepínánídenních a potkávacích světel (Easy Light Assist) či systém proaktivní ochrany cestujících (Crew Protect Assist). Na přání dostupný asistent změny jízdního pruhu (Side Assist) rozpozná pomocí dvou radarů nazádi, když se zezadu blíží vozidla, která mají v úmyslu předjíždět nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu. Užitečným pomocníkem při parkování je na přání dostupná zadní parkovací kamera a parkovací asistent (Park Assist), který vozidlo automaticky zaparkuje do podélných nebo příčných parkovacích míst a také z nich dokáže bezpečně vyparkovat. Parkovací asistent je již vybaven asistentem pro manévrování (Manoeuvre Assist), který dokáže vozidlo sám zastavit, hrozí-li náraz při parkování. Volitelný asistent dálkových světel (Auto Light Assist) automaticky ztlumí dálková světla, pokud kamery zaregistrují automobil blížící se v protisměru nebo jedoucí před vozem.Je dodáván se zcela novou generací infotainment systémů. Je stále online a díky aplikacím infotainmentu nabízí nejmodernější služby Škoda Connect, čímž vychází vstříc digitální generaci uživatelů. Pro funkčnost služeb již není potřebný datový tarif. Nově je datové připojení hrazeno dodavatelem, nikoliv zákazníkem. Pro funkci Infotaintment Online není nutné spojovat vůz přes WiFi hotspot nebo pořízení USB LTE modulu. Datové propojení má stejnou dobu platnosti jako přístup ke službám Infotainment Online (dynamická navigace, aktualizace mapových podkladů online, plánovač cest, počasí, seznam parkovacích míst a čerpacích stanic atd.) na 1 nebo 3 roky. Nabídka služeb Care Connect – Proaktivní servis, včetně služby doživotního tísňového volání eCall, je k dispozici na 10 let a je součástí základní výbavy každého vozu. Soubor služeb pod nabídkou Vzdáleného přístupu (např. jízdní data, vzdálené odemykání a zamykání vozu, houkání a blikání, oznámení alarmu on-line atd.) je rovněž k dispozici na 1 nebo 3 roky, coby mimořádná výbava vozu v akčních paketech Connectivity a Media, dle preference klienta. Novinkou je jednodušší aktivace všech služeb, kterou lze nově vytvořit uvnitř vozu, kdeje rovněž provedena autorizace zákazníka.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?