Volkswagen ID. R je nejrychlejším elektrovozem na Ringu. Jeho zvuk však pěkně tahá za uši

-jka / AutoRoad.cz, 6. června 2019, 20:10 Google+

Volkswagenu se podařil opravdu slušný kousek - jezdec Romain Dumas vylepšil stávající rekord o 40,6 vteřiny a podařilo se mu tak zajet historicky nejrychlejší kolo na nejnáročnějším závodním okruhu. A to navíc s nulovými emisemi. Volkswagen si tak ke svým rekordům v Goodwoodu a Pikes Peak přičetl další "zářez". Výsledný čas je v každém případě poutavý, ale co ten zvuk?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen ID. R Nürburgring record

Volkswagen ID. R Nürburgring record | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Volkswagen vytyčil další milník elektrické mobility. Dvěma elektromotory poháněný ID. R ujel jedno kolo na Severní smyčce Nürburgringu o délce 20,8 kilometru za 6:05,336 minuty – rychleji než jakýkoli jiný elektromobil. Romain Dumas vylepšil dosavadní rekord Petera Dumbrecka z roku 2017 o 40,564 sekundy. ID. R dosáhl průměrné rychlosti jízdy 206,96 km/h, čímž znovu potvrdil vysokou výkonnost elektrického pohonu. Závodní vůz s nulovými emisemi a nejvyšším výkonem 500 kW (680 k) je sportovní předzvěstí sériově vyráběných elektromobilů produktové řady Volkswagen ID. 

Severní smyčka Nürburgringu je považována za nejnáročnější závodní okruh na světě, ale také za nejlepší možné místo pro testování sériově vyráběných vozidel,“ říká Herbert Diess, předseda představenstva společnosti Volkswagen AG. „ID. R zvládl tuto výzvu bravurně a absolvoval nejrychlejší kolo všech dob s nulovými emisemi. Elektrická mobilita značky Volkswagen nese nyní predikát ‚prověřena Nürburgringem‘ jako další důkaz její vysoké výkonnosti. Blahopřeji týmu Volkswagen Motorsport a jezdci Romainu Dumasovi k třetímu rekordu s vozem ID. R.“

Full lap – ID.R record-breaking run on the Nordschleife (9:21) | zdroj: youtube.com

(Přiložené video zachycuje neskutečnou akceleraci závodního vozu ID. R. Jeho zvuk je však zvláštní a pochopitelně nezvyklý - některé sledující tento vysoký zvuk tahá za uši a připomíná například i zubní vrtačku.)

Volkswagen Motorsport stanovil se závodním vozem ID. R tři traťové rekordy během pouhých dvanácti měsíců. Romain Dumas zvítězil 24. června 2018 ve slavném závodě do vrchu Pikes Peak International Hill Climb (USA) časem 7:57,148 minuty, který je absolutním rekordem závodu. O pouhé tři týdny později stanovil za volantem vozu ID. R nový rekord pro elektromobily na „Festivalu rychlosti v Goodwoodu“ v jižní Anglii. Nyní následoval další rekord v kategorii elektromobilů na legendární Severní smyčce.

img-responsive

Volkswagen ID. R Nürburgring record | foto: Volkswagen

Pro Romaina Dumase, který již čtyřikrát zvítězil ve 24h závodě na Nürburgringu, byla rekordní jízda s ID. R dalším vrcholem jeho kariéry na jeho oblíbeném okruhu. „Jsem nesmírně hrdý, že mohu být držitelem rekordu na Severní smyčce,“ říká Dumas. „Pro mě je to ten nejlepší a nejnáročnější závodní okruh na světě. Děkuji mnohokrát týmu Volkswagen Motorsport, který znovu odvedl fantastickou práci. ID. R byl na Severní smyčku perfektně připravený a bylo nesmírným potěšením prožívat jeho enormní zrychlení a vysoké rychlosti v zatáčkách.“

Volkswagen Motorsport během pouhých pěti měsíců rozsáhle zdokonalil ID. R v porovnání s rekordními jízdami na Pikes Peaku a Goodwoodu a připravil jej na výzvy Severní smyčky Nürburgringu. „U evoluční verze závodního vozu ID. R je konfigurace aerodynamiky koncipována více pro nejvyšší rychlost než maximální přítlak,“ vysvětluje Francois-Xavier Demaison, technický ředitel. „ID. R jsme přizpůsobili jedinečným podmínkám Severní smyčky důkladnými testovacími jízdami na simulátoru i na závodním okruhu. To se týkalo především nastavení podvozku, systému řízení energetických toků a výběru optimálních pneumatik pro rekordní jízdu.“

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Volkswagen ID. R je nejrychlejším elektrovozem na Ringu. Jeho zvuk však pěkně tahá za uši

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota GT86 a Supra bok po boku

Budoucnost sportovních modelů Toyota: MR2 s výkonem 1000 koní, nástupce GT86

Automatická převodovka

Manuální převodovce zvoní umíráček, budoucnost patří automatu

Tesla Model 3

Servisní peklo Tesly - kritika modelu 3 roste

Škoda Kamiq

NADUPANÁ Škoda Scala a Škoda Kamiq? Tohle zvládnete sami

Auta na náplavce 2019: Hyundai Nexo

Auta na náplavce 2019: Premiéra Hyundai...

Péče o vůz nemusí být drahá záležitost

5 tipů jak úspěšně a téměř ZDARMA pečovat o váš vůz

Kia XCeed

NOVÁ Kia XCeed? Speciálně naladěný podvozek a...

Škodu Kamiq jde u Čechů na dračku! Prodej začne 4. září

Škoda Kamiq jde u Čechů na dračku! Prodej začne 4. září

Tesla Roadster ve vesmíru

Tesla Roadster se Starmanem poprvé obletěl Slunce!

Volkswagen up!

Malé vozy brzy zmizí z trhu. Mohou je nové technologie zachránit?

reklama

Doporučujeme

Renault Kangoo

Fiat Chrysler odstoupil od fúze s Renaultem. Co se stalo?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. NADUPANÁ Škoda Scala a Škoda Kamiq? Tohle zvládnete sami

  2. NOVÁ Kia XCeed? Speciálně naladěný podvozek a...

  3. Škoda Kamiq jde u Čechů na dračku! Prodej začne 4. září

  4. Nové elektromobily ŠKODA! Výroba bude jako ze SCI-FI

  5. 5 tipů jak úspěšně a téměř ZDARMA pečovat o váš vůz

  6. Statistika ukázala, jaká auta kupují Češi nejraději

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud