Volkswagenu se podařil opravdu slušný kousek - jezdec Romain Dumas vylepšil stávající rekord o 40,6 vteřiny a podařilo se mu tak zajet historicky nejrychlejší kolo na nejnáročnějším závodním okruhu. A to navíc s nulovými emisemi. Volkswagen si tak ke svým rekordům v Goodwoodu a Pikes Peak přičetl další "zářez". Výsledný čas je v každém případě poutavý, ale co ten zvuk?
Volkswagen vytyčil další milník elektrické mobility. Dvěma elektromotory poháněný ID. R ujel jedno kolo na Severní smyčce Nürburgringu o délce 20,8 kilometru za 6:05,336 minuty – rychleji než jakýkoli jiný elektromobil. Romain Dumas vylepšil dosavadní rekord Petera Dumbrecka z roku 2017 o 40,564 sekundy. ID. R dosáhl průměrné rychlosti jízdy 206,96 km/h, čímž znovu potvrdil vysokou výkonnost elektrického pohonu. Závodní vůz s nulovými emisemi a nejvyšším výkonem 500 kW (680 k) je sportovní předzvěstí sériově vyráběných elektromobilů produktové řady Volkswagen ID.
„Severní smyčka Nürburgringu je považována za nejnáročnější závodní okruh na světě, ale také za nejlepší možné místo pro testování sériově vyráběných vozidel,“ říká Herbert Diess, předseda představenstva společnosti Volkswagen AG. „ID. R zvládl tuto výzvu bravurně a absolvoval nejrychlejší kolo všech dob s nulovými emisemi. Elektrická mobilita značky Volkswagen nese nyní predikát ‚prověřena Nürburgringem‘ jako další důkaz její vysoké výkonnosti. Blahopřeji týmu Volkswagen Motorsport a jezdci Romainu Dumasovi k třetímu rekordu s vozem ID. R.“
(Přiložené video zachycuje neskutečnou akceleraci závodního vozu ID. R. Jeho zvuk je však zvláštní a pochopitelně nezvyklý - některé sledující tento vysoký zvuk tahá za uši a připomíná například i zubní vrtačku.)
Volkswagen Motorsport stanovil se závodním vozem ID. R tři traťové rekordy během pouhých dvanácti měsíců. Romain Dumas zvítězil 24. června 2018 ve slavném závodě do vrchu Pikes Peak International Hill Climb (USA) časem 7:57,148 minuty, který je absolutním rekordem závodu. O pouhé tři týdny později stanovil za volantem vozu ID. R nový rekord pro elektromobily na „Festivalu rychlosti v Goodwoodu“ v jižní Anglii. Nyní následoval další rekord v kategorii elektromobilů na legendární Severní smyčce.
Pro Romaina Dumase, který již čtyřikrát zvítězil ve 24h závodě na Nürburgringu, byla rekordní jízda s ID. R dalším vrcholem jeho kariéry na jeho oblíbeném okruhu. „Jsem nesmírně hrdý, že mohu být držitelem rekordu na Severní smyčce,“ říká Dumas. „Pro mě je to ten nejlepší a nejnáročnější závodní okruh na světě. Děkuji mnohokrát týmu Volkswagen Motorsport, který znovu odvedl fantastickou práci. ID. R byl na Severní smyčku perfektně připravený a bylo nesmírným potěšením prožívat jeho enormní zrychlení a vysoké rychlosti v zatáčkách.“
Volkswagen Motorsport během pouhých pěti měsíců rozsáhle zdokonalil ID. R v porovnání s rekordními jízdami na Pikes Peaku a Goodwoodu a připravil jej na výzvy Severní smyčky Nürburgringu. „U evoluční verze závodního vozu ID. R je konfigurace aerodynamiky koncipována více pro nejvyšší rychlost než maximální přítlak,“ vysvětluje Francois-Xavier Demaison, technický ředitel. „ID. R jsme přizpůsobili jedinečným podmínkám Severní smyčky důkladnými testovacími jízdami na simulátoru i na závodním okruhu. To se týkalo především nastavení podvozku, systému řízení energetických toků a výběru optimálních pneumatik pro rekordní jízdu.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?