Volkswagenu se podařil opravdu slušný kousek - jezdec Romain Dumas vylepšil stávající rekord o 40,6 vteřiny a podařilo se mu tak zajet historicky nejrychlejší kolo na nejnáročnějším závodním okruhu. A to navíc s nulovými emisemi. Volkswagen si tak ke svým rekordům v Goodwoodu a Pikes Peak přičetl další "zářez". Výsledný čas je v každém případě poutavý, ale co ten zvuk?
Volkswagen vytyčil další milník elektrické mobility. Dvěma elektromotory poháněný ID. R ujel jedno kolo na Severní smyčce Nürburgringu o délce 20,8 kilometru za 6:05,336 minuty – rychleji než jakýkoli jiný elektromobil. Romain Dumas vylepšil dosavadní rekord Petera Dumbrecka z roku 2017 o 40,564 sekundy. ID. R dosáhl průměrné rychlosti jízdy 206,96 km/h, čímž znovu potvrdil vysokou výkonnost elektrického pohonu. Závodní vůz s nulovými emisemi a nejvyšším výkonem 500 kW (680 k) je sportovní předzvěstí sériově vyráběných elektromobilů produktové řady Volkswagen ID.
„Severní smyčka Nürburgringu je považována za nejnáročnější závodní okruh na světě, ale také za nejlepší možné místo pro testování sériově vyráběných vozidel,“ říká Herbert Diess, předseda představenstva společnosti Volkswagen AG. „ID. R zvládl tuto výzvu bravurně a absolvoval nejrychlejší kolo všech dob s nulovými emisemi. Elektrická mobilita značky Volkswagen nese nyní predikát ‚prověřena Nürburgringem‘ jako další důkaz její vysoké výkonnosti. Blahopřeji týmu Volkswagen Motorsport a jezdci Romainu Dumasovi k třetímu rekordu s vozem ID. R.“
(Přiložené video zachycuje neskutečnou akceleraci závodního vozu ID. R. Jeho zvuk je však zvláštní a pochopitelně nezvyklý - některé sledující tento vysoký zvuk tahá za uši a připomíná například i zubní vrtačku.)
Volkswagen Motorsport stanovil se závodním vozem ID. R tři traťové rekordy během pouhých dvanácti měsíců. Romain Dumas zvítězil 24. června 2018 ve slavném závodě do vrchu Pikes Peak International Hill Climb (USA) časem 7:57,148 minuty, který je absolutním rekordem závodu. O pouhé tři týdny později stanovil za volantem vozu ID. R nový rekord pro elektromobily na „Festivalu rychlosti v Goodwoodu“ v jižní Anglii. Nyní následoval další rekord v kategorii elektromobilů na legendární Severní smyčce.
Pro Romaina Dumase, který již čtyřikrát zvítězil ve 24h závodě na Nürburgringu, byla rekordní jízda s ID. R dalším vrcholem jeho kariéry na jeho oblíbeném okruhu. „Jsem nesmírně hrdý, že mohu být držitelem rekordu na Severní smyčce,“ říká Dumas. „Pro mě je to ten nejlepší a nejnáročnější závodní okruh na světě. Děkuji mnohokrát týmu Volkswagen Motorsport, který znovu odvedl fantastickou práci. ID. R byl na Severní smyčku perfektně připravený a bylo nesmírným potěšením prožívat jeho enormní zrychlení a vysoké rychlosti v zatáčkách.“
Volkswagen Motorsport během pouhých pěti měsíců rozsáhle zdokonalil ID. R v porovnání s rekordními jízdami na Pikes Peaku a Goodwoodu a připravil jej na výzvy Severní smyčky Nürburgringu. „U evoluční verze závodního vozu ID. R je konfigurace aerodynamiky koncipována více pro nejvyšší rychlost než maximální přítlak,“ vysvětluje Francois-Xavier Demaison, technický ředitel. „ID. R jsme přizpůsobili jedinečným podmínkám Severní smyčky důkladnými testovacími jízdami na simulátoru i na závodním okruhu. To se týkalo především nastavení podvozku, systému řízení energetických toků a výběru optimálních pneumatik pro rekordní jízdu.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?