Škoda Mountiaq je tu: Šestý žákovský vůz je působivý dvoudveřový koncept pickupu na bázi modelu Škoda Kodiaq. Navrhlo a zkonstruovalo jej 35 talentovaných studentů podnikového učiliště Škoda Auto v rámci jejich výuky. Jedinečný vůz nalakovaný ve speciální barvě oranžová Sunset a zaujme také výkonným navijákem, sedmnáctipalcovými koly Rockstar se speciálními pneumatikami s terénním vzorkem, osvětleným nákladovým prostorem a výkonným sound systémem. Od roku 2014 tento projekt každoročně potvrzuje vysoký standard vzdělávání v renomovaném Středním odborném učilišti Škoda Auto v Mladé Boleslavi.
Šestý žákovský vůz dostal jméno Mountiaq – tento název dokonale vystihuje spojení moderního životního stylu s vysokou užitnou hodnotou pickupu. Jako výchozí model si účastnice a účastníci projektu vybrali SUV Škoda Kodiaq. Po dobu osmi měsíců vkládalo do tohoto tradičního projektu úsilí a kreativitu hned 35 žáků (mezi nimi i šest dívek) Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Celkem do projektu investovali více než 2 000 hodin práce. Přitom talentovaný dorost i v letošním roce podporovali odborníci z oblasti techniky, výroby a designu společnosti Škoda Auto.
„Jméno Mountiaq dokonale vyjadřuje dobrodružný charakter a jedinečné offroadové vlastnosti tohoto silného pickupu. Jsem neuvěřitelně hrdý na to, že jsem se mohl na tomto jedinečném projektu podílet,“ říká Petr Zemanec, jeden ze žáků z letošního týmu.
Žáci ve věku od 17 do 20 let začali s prací na studii vozu jménem Mountiaq v září 2018 pod vedením vyučujících, v lednu pak začala praktická realizace. V prvním kroku byla zesílena karoserie, následně byla z modelu Škoda Kodiaq odstraněna střecha a vyrobena zadní stěna společně s bočními okny kabiny. Dveře řidiče a spolujezdce byly zkráceny a rozšířeny. Pro naviják na přídi vozu Škoda Mountiaq vyvinuli žáci speciální držák, který snese enormní zatížení při nasazení v terénu. Integrace plně funkčního zadního výklopného víka vozidla na konci ložné plochy představovala jednu z největších výzev projektu. Nápis Škoda, provedený jednotlivými písmeny na zádi vozu, převzal Mountiaq mimo jiné z modelů Škoda Scala a Škoda Kamiq, které jsou vybaveny tímto prvkem jako první sériové modely v Evropě.
Pro perfektní využití i mimo silnice zvýšili žáci světlou výšku tohoto více než pět metrů dlouhého pickupu ve srovnání s modelem Kodiaq Scout zhruba o deset centimetrů. Dosáhli toho mimo jiné také montáží sedmnáctipalcových kol Rockstar II a pneumatik s obzvláště vysokým terénním vzorkem. Studie žákovského vozu má rozvor 2 788 milimetrů. Mountiaq pohání výkonný benzinový motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k).
Škoda Mountiaq upoutá pozornost svou zajímavou karoserií, vysoko vyvedeným sáním, světelnou rampou na střeše a také navijákem a předním ochranným rámem. Vzhled vozu skvěle doplňuje lak v oranžovém odstínu Sunset, který si žáci navrhli sami. Další zajímavostí studie žákovského vozu 2019 je osvětlená ložná plocha a pod ní skryté úložné prostory.
Zářivý odstín barvy laku navazuje i v černo-oranžovém interiéru s koženou výbavou. Stejně jako u předešlých studií žákovských vozů i u modelu Mountiaq ukázali žáci svou kreativitu a um překvapivými řešeními – například osvětlenou maskou chladiče.
Od roku 2014 umožňuje Střední odborné učiliště Škoda Auto, které již existuje více než 90 let, mimořádně talentovaným žákům možnost navrhnout a postavit vlastní vůz. Škoda během projektu profituje ze zpětné vazby a nápadů budoucích odborníků. Zároveň své budoucí zaměstnance seznamuje s procesem výroby již během studia. Každý žák Středního odborného učiliště Škoda Auto dostane po vyučení nabídku pracovního místa ve společnosti Škoda Auto.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.