Škoda Mountiaq je tu: Šestý žákovský vůz je působivý dvoudveřový koncept pickupu na bázi modelu Škoda Kodiaq. Navrhlo a zkonstruovalo jej 35 talentovaných studentů podnikového učiliště Škoda Auto v rámci jejich výuky. Jedinečný vůz nalakovaný ve speciální barvě oranžová Sunset a zaujme také výkonným navijákem, sedmnáctipalcovými koly Rockstar se speciálními pneumatikami s terénním vzorkem, osvětleným nákladovým prostorem a výkonným sound systémem. Od roku 2014 tento projekt každoročně potvrzuje vysoký standard vzdělávání v renomovaném Středním odborném učilišti Škoda Auto v Mladé Boleslavi.
Šestý žákovský vůz dostal jméno Mountiaq – tento název dokonale vystihuje spojení moderního životního stylu s vysokou užitnou hodnotou pickupu. Jako výchozí model si účastnice a účastníci projektu vybrali SUV Škoda Kodiaq. Po dobu osmi měsíců vkládalo do tohoto tradičního projektu úsilí a kreativitu hned 35 žáků (mezi nimi i šest dívek) Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Celkem do projektu investovali více než 2 000 hodin práce. Přitom talentovaný dorost i v letošním roce podporovali odborníci z oblasti techniky, výroby a designu společnosti Škoda Auto.
„Jméno Mountiaq dokonale vyjadřuje dobrodružný charakter a jedinečné offroadové vlastnosti tohoto silného pickupu. Jsem neuvěřitelně hrdý na to, že jsem se mohl na tomto jedinečném projektu podílet,“ říká Petr Zemanec, jeden ze žáků z letošního týmu.
Žáci ve věku od 17 do 20 let začali s prací na studii vozu jménem Mountiaq v září 2018 pod vedením vyučujících, v lednu pak začala praktická realizace. V prvním kroku byla zesílena karoserie, následně byla z modelu Škoda Kodiaq odstraněna střecha a vyrobena zadní stěna společně s bočními okny kabiny. Dveře řidiče a spolujezdce byly zkráceny a rozšířeny. Pro naviják na přídi vozu Škoda Mountiaq vyvinuli žáci speciální držák, který snese enormní zatížení při nasazení v terénu. Integrace plně funkčního zadního výklopného víka vozidla na konci ložné plochy představovala jednu z největších výzev projektu. Nápis Škoda, provedený jednotlivými písmeny na zádi vozu, převzal Mountiaq mimo jiné z modelů Škoda Scala a Škoda Kamiq, které jsou vybaveny tímto prvkem jako první sériové modely v Evropě.
Pro perfektní využití i mimo silnice zvýšili žáci světlou výšku tohoto více než pět metrů dlouhého pickupu ve srovnání s modelem Kodiaq Scout zhruba o deset centimetrů. Dosáhli toho mimo jiné také montáží sedmnáctipalcových kol Rockstar II a pneumatik s obzvláště vysokým terénním vzorkem. Studie žákovského vozu má rozvor 2 788 milimetrů. Mountiaq pohání výkonný benzinový motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k).
Škoda Mountiaq upoutá pozornost svou zajímavou karoserií, vysoko vyvedeným sáním, světelnou rampou na střeše a také navijákem a předním ochranným rámem. Vzhled vozu skvěle doplňuje lak v oranžovém odstínu Sunset, který si žáci navrhli sami. Další zajímavostí studie žákovského vozu 2019 je osvětlená ložná plocha a pod ní skryté úložné prostory.
Zářivý odstín barvy laku navazuje i v černo-oranžovém interiéru s koženou výbavou. Stejně jako u předešlých studií žákovských vozů i u modelu Mountiaq ukázali žáci svou kreativitu a um překvapivými řešeními – například osvětlenou maskou chladiče.
Od roku 2014 umožňuje Střední odborné učiliště Škoda Auto, které již existuje více než 90 let, mimořádně talentovaným žákům možnost navrhnout a postavit vlastní vůz. Škoda během projektu profituje ze zpětné vazby a nápadů budoucích odborníků. Zároveň své budoucí zaměstnance seznamuje s procesem výroby již během studia. Každý žák Středního odborného učiliště Škoda Auto dostane po vyučení nabídku pracovního místa ve společnosti Škoda Auto.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?