Škoda poodhaluje chystaný pickup Mountiaq, jeho základem je Kodiaq

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 27. května 2019, 15:40 Google+

Škoda Mountiaq je tu: Šestý žákovský vůz je působivý dvoudveřový koncept pickupu na bázi modelu Škoda Kodiaq. Navrhlo a zkonstruovalo jej 35 talentovaných studentů podnikového učiliště Škoda Auto v rámci jejich výuky. Jedinečný vůz nalakovaný ve speciální barvě oranžová Sunset a zaujme také výkonným navijákem, sedmnáctipalcovými koly Rockstar se speciálními pneumatikami s terénním vzorkem, osvětleným nákladovým prostorem a výkonným sound systémem. Od roku 2014 tento projekt každoročně potvrzuje vysoký standard vzdělávání v renomovaném Středním odborném učilišti Škoda Auto v Mladé Boleslavi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Šestý žákovský vůz Škoda se jmenuje Mountiaq

Šestý žákovský vůz Škoda se jmenuje Mountiaq | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Šestý žákovský vůz dostal jméno Mountiaq – tento název dokonale vystihuje spojení moderního životního stylu s vysokou užitnou hodnotou pickupu. Jako výchozí model si účastnice a účastníci projektu vybrali SUV Škoda Kodiaq. Po dobu osmi měsíců vkládalo do tohoto tradičního projektu úsilí a kreativitu hned 35 žáků (mezi nimi i šest dívek) Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Celkem do projektu investovali více než 2 000 hodin práce. Přitom talentovaný dorost i v letošním roce podporovali odborníci z oblasti techniky, výroby a designu společnosti Škoda Auto.

„Jméno Mountiaq dokonale vyjadřuje dobrodružný charakter a jedinečné offroadové vlastnosti tohoto silného pickupu. Jsem neuvěřitelně hrdý na to, že jsem se mohl na tomto jedinečném projektu podílet,“ říká Petr Zemanec, jeden ze žáků z letošního týmu.

Žáci ve věku od 17 do 20 let začali s prací na studii vozu jménem Mountiaq v září 2018 pod vedením vyučujících, v lednu pak začala praktická realizace. V prvním kroku byla zesílena karoserie, následně byla z modelu Škoda Kodiaq odstraněna střecha a vyrobena zadní stěna společně s bočními okny kabiny. Dveře řidiče a spolujezdce byly zkráceny a rozšířeny. Pro naviják na přídi vozu Škoda Mountiaq vyvinuli žáci speciální držák, který snese enormní zatížení při nasazení v terénu. Integrace plně funkčního zadního výklopného víka vozidla na konci ložné plochy představovala jednu z největších výzev projektu. Nápis Škoda, provedený jednotlivými písmeny na zádi vozu, převzal Mountiaq mimo jiné z modelů Škoda Scala a Škoda Kamiq, které jsou vybaveny tímto prvkem jako první sériové modely v Evropě.

Pro perfektní využití i mimo silnice zvýšili žáci světlou výšku tohoto více než pět metrů dlouhého pickupu ve srovnání s modelem Kodiaq Scout zhruba o deset centimetrů. Dosáhli toho mimo jiné také montáží sedmnáctipalcových kol Rockstar II a pneumatik s obzvláště vysokým terénním vzorkem. Studie žákovského vozu má rozvor 2 788 milimetrů. Mountiaq pohání výkonný benzinový motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k).

Škoda Mountiaq upoutá pozornost svou zajímavou karoserií, vysoko vyvedeným sáním, světelnou rampou na střeše a také navijákem a předním ochranným rámem. Vzhled vozu skvěle doplňuje lak v oranžovém odstínu Sunset, který si žáci navrhli sami. Další zajímavostí studie žákovského vozu 2019 je osvětlená ložná plocha a pod ní skryté úložné prostory.

Zářivý odstín barvy laku navazuje i v černo-oranžovém interiéru s koženou výbavou. Stejně jako u předešlých studií žákovských vozů i u modelu Mountiaq ukázali žáci svou kreativitu a um překvapivými řešeními – například osvětlenou maskou chladiče.

Od roku 2014 umožňuje Střední odborné učiliště Škoda Auto, které již existuje více než 90 let, mimořádně talentovaným žákům možnost navrhnout a postavit vlastní vůz. Škoda během projektu profituje ze zpětné vazby a nápadů budoucích odborníků. Zároveň své budoucí zaměstnance seznamuje s procesem výroby již během studia. Každý žák Středního odborného učiliště Škoda Auto dostane po vyučení nabídku pracovního místa ve společnosti Škoda Auto. 

Vytisknout

Diskuze: Škoda poodhaluje chystaný pickup Mountiaq, jeho základem je Kodiaq

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Abbie Eaton, testovací jezdkyně z Grand Tour, prozradila pár zajímavostí o natáčení

Clarkson, Hammond nebo May? Profesionální závodnice prozradila, který řídí…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud