Elektrická Škoda Citigo iV nabídne dojezd až 265 km, z 0 na 100 km/h jí to však trvá 12,5 s.

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 24. května 2019, 10:37 Google+

S příchodem modelu Škoda CITIGOe iV začíná 124 let po založení společnosti nová éra automobilky Škoda Auto. Tento čtyřmístný mini vůz je první sériově vyráběný vůz Škoda, který je výhradně poháněn elektromotorem o výkonu 61 kW. Škoda CITIGOe iV tak není jen čistě elektrickým vozem, ale nabízí i lokálně zcela bezemisní jízdu. Lithium‑iontová baterie s kapacitou 36,8 kWh umožňuje dojezd až 265 km dle režimu WLTP. Škoda CITIGOe iV je tak skvěle připraven pro provoz v moderních městech. Sériová výroba tohoto ekologicky šetrného městského vozu bude zahájena v druhé polovině roku 2019.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda CITIGOe iV

Škoda CITIGOe iV | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Lokálně bezemisní, dobře ovladatelný vůz Škoda CITIGOe iV, který nabízí dostatek prostoru přes kompaktní rozměry, je skvělým vozem do moderního města. Navzdory délce, která činí 3 597 mm, a šířce, která činí 1 645 mm, nabízí nejmenší vůz Škoda dostatek prostoru v interiéru až pro čtyři cestující a zavazadlový prostor o objemu 250 l, který lze sklopením opěradel zadních sedadel snadno zvýšit na 923 l. Vůz Škoda CITIGOe iV s pohonem předních kol je první čistě elektrický sériově vyráběný vůz značky Škoda, který je vybaven elektromotorem o výkonu 61 kW. Jak je pro elektromotory typické, je maximální točivý moment 210 Nm, který je z důvodu elektrického pohonu vyšší, k dispozici ihned po startu. Pružné zrychlení z 60 na 100 km/h tak zvládá za 7,6 s, zrychlení z 0 na 100 km/h činí 12,5 s. Maximální rychlost činí 130 km/h.

Dojezd 265 km a rychlonabíjení na 80 % kapacity baterie za 1 hodinu
 
Zdrojem energie ve voze Škoda CITIGOe iV je lithium‑iontová baterie o kapacitě 36,8 kWh, respektive 60 Ah. Akumulátor umístěný v podlaze vozu má rozměry 1,1×1,7 m a výšku pouhých 0,3 m. Baterie se skládá ze 168 článků a umožňuje dojezd 265 km dle režimu WLTP. Po vyčerpání elektrické energie lze baterii dobít pomocí kombinovaného nabíjecího systému (CCS) u rychlonabíjecí stanice na stejnosměrný proud o výkonu 40 kW na 80 % kapacity za 1 hodinu. U wallboxu na střídavý proud o výkonu 7,2 kW trvá dobíjení na 80 % kapacity 4 hodiny 8 minut, u domácí dobíjecí stanice o výkonu 2,3 kW trvá dobíjení 12 hodin 37 minut. Možnost dobíjení pomocí kombinovaného nabíjecího systému a potřebný kabel pro nabíjení u wallboxu nebo domácí nabíjení stanice jsou standardně dodávány ve výbavovém stupni Style. Pokud nejsou tyto nabíjecí stanice dostupné, lze baterii vozu Škoda CITIGOe iV dobít také z běžné domácí zásuvky.

Charakteristickým znakem je maska chladiče v barvě vozu
 
Škoda CITIGOe iV, který je nabízen výhradně v pětidveřové verzi, je k dispozici ve výbavovém stupni  Style. Od verze se spalovacím motorem se opticky výrazně odlišuje zejména na přídi. Typická maska chladiče je v barvě vozu. Přední nárazník, který se nachází pod ní, byl také přepracován. Součástí standardní výbavy vozu je LED denní svícení a přední mlhové světlomety, které mohou být na přání vybaveny přisvěcováním při odbočování (Corner). Kryty zpětných zrcátek v černé barvě nebo v barvě vozu mají integrovaná směrová světla. Na víku zavazadlového prostoru se stejně jako u ostatních modelů značky Škoda nachází nápis Škoda. Charakteristickým znakem vozu CITIGOe iV jsou také plakety iV a CITIGOe na pátých dveřích.

Vůz Škoda CITIGOe iV je standardně vybaven dvoubarevnými 16" koly Scorpius z lehké slitiny v černém provedení s černými designovými prvky a pneumatikami o rozměru 185/50 R16. Na přání jsou také nabízena kola Scorpius ve stříbrném provedení. Na výběr jsou čtyři nemetalické barvy karoserie: bílá Candy, červená Tornado, žlutá Sunflower a také exkluzivní barva zelená Kiwi. Nabídku doplňují metalické odstíny černá Deep s perleťovým efektem, modrá Crystal a stříbrná Tungsten.

Interiér s novou přístrojovou deskou
 
Přepracován byl i interiér vozu Škoda CITIGOe iV. Nový design má i černá přístrojová deska a plocha nad ní, která je ve výbavovém stupni Style ve stříbrném provedení. Součástí standardní výbavy je také elektrické ovládání předních oken, Climatronic, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio Swing druhé generace a dokovací stanice pro mobilní telefony Move&Fun na přístrojové desce. Ta je schopna propojit mobilní telefon s aplikací Move&Fun a vytvořit tak druhý displej k zobrazení údajů o voze, přehrávání médií nebo navigačního systému. Kromě toho jsou pro tuto aplikaci nabízeny specifické mobilní online služby, které umožňují ovládat na dálku baterii nebo klimatizaci. Vůz Škoda CITIGOe iV je také standardně vybaven asistentem hlídání jízdního pruhu (Lane Assist) a nabízí přední airbagy a hlavové a boční airbagy na předních sedadlech.

zdroj: youtube.com

Výbavový stupeň Style nabízí ambientní osvětlení na přístrojové desce, elektricky nastavitelná, vyhřívaná zpětná zrcátka a malý kožený paket, který obsahuje kožený volant, koženou hlavici řadicí páky a kožené madlo ruční brzdy. Přední sedadla jsou výškově nastavitelná a mají kvalitnější látkový potah. Kličky dveří jsou chromované. Na přání je nabízen paket Style Plus, který obsahuje tempomat, mlhové světlomety s přisvěcováním při odbočování (Corner) a zadní parkovací senzory. Pro výbavový stupeň Style je exkluzivně nabízen zimní paket, který obsahuje vyhřívání předních sedadel a vyhřívání čelního skla. Paket Simply Clever obsahuje mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, držák na multimediální přístroje a odpadkový koš ve výplni dveří.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Elektrická Škoda Citigo iV nabídne dojezd až 265 km, z 0 na 100 km/h jí to však trvá 12,5 s.

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota Mirai

Vodíková auta mají ve světě podporu. A situace u nás?

Honda e

Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

Volkswagen Passat GTE

Nový Volkswagen Passat je v prodeji. Cena začíná na 750 000 Kč

Ferrari Purosangue tak, jak si jej představuje britský magazín Autocar

Ferrari pracuje na SUV! Technický ředitel Leiters prozradil něco ze zákulisí

Nové Mitsubishi L200 2020

Nové Mitsubishi L200: FARMÁŘI BEDLIVĚ ČTĚTE!

BMW i3 je na trhu už 6 let, nejnovější iterace ujede na jedno nabití přes 300 km

BMW i3 skončí bez nástupce, navzdory jeho stále rostoucím prodejům

Alfa Romeo 33 Stradale

Výběr toho nejlepšího od Alfa Romeo

Volkswagen ID.3

Výkonná R-verze Volkswagenu ID.3 by měla přijít do pěti let

Lamborghini Sian

Lamborghini Sian? Nejsilnější LAMBO všech dob!

Tesla Model S

7 sedadel a 3 motory: Upravená Tesla pro rekordní jízdu na Nürburgringu nebo nová generace?

reklama

Doporučujeme

Kompaktní SUV Hyundai Kona Electric zvládlo v rámci 24hodinového testu ujet celkem 1 823 km

Hyundai se opět zapsalo do České knihy rekordů, letos již podruhé

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes Maybach GLS, 6.0 V12! Za astronomickou cenu

  2. Lamborghini Sian? Nejsilnější LAMBO všech dob!

  3. Ford má hodně ambiciózní plán a ukázal, s čím ho naplní

  4. Nové Porsche 911 prozrazuje, proč je nejvýdělečnějším autem na světě. Překonalo i Ferrari

  5. Frankfurt 2019 | IAA živě: Exkluzivně! Hongqi S9, čínská odpověď na Bugatti

  6. Frankfurt 2019 | IAA živě: BMW Concept 4? Nádherné SEXY kupé z Mnichova

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud