Škoda poprvé nabízí svou vlajkovou loď v robustní verzi Scout. Díky skvělé kombinaci elegantního designu a vlastností offroadového vozu je nový model Škoda Superb Scout víceúčelovým, lifestylovým vozem s výjimečným vzhledem. Škoda Superb Scout je nabízena výhradně v karosářské verzi kombi s pohonem všech kol. Mimořádně atraktivní vzhled dotvářejí standardně dodávané robustní prvky karoserie, 18" kola z lehké slitiny Braga, paket pro špatné cesty s o 15 mm zvýšenou světlou výškou a speciální prvky Scout v interiéru. Exkluzivně je také nabízena nová metalická barva oranžová Tangerine.
Společnost Škoda Auto doplňuje nabídku robustních offroadových vozů o nový vrcholný model Škoda Superb Scout. Model Scout se rozměrově a nabídkou velkorysého prostoru neliší od elegantního vozu Škoda Superb COMBI, ale nabízí i vlastnosti a schopnosti dobrodružně laděného modelu. Díky standardně dodávanému paketu pro špatné cesty, který zahrnuje kryt pohonného ústrojí, kryty prahů a zvětšení světlé výšky o 15 mm, standardně dodávanému pohonu všech kol a dodatečnému režimu Off-road ve volbě jízdního režimu Driving Mode Select podává vůz dobré výkony i mimo asfaltové cesty. Na přání je k dispozici adaptivní podvozek (DCC).
Dva výkonné a úsporné motory
Škoda Superb Scout bude dodáván výhradně s nejvýkonnějším naftovým a benzinovým motorem modelové řady. Naftový motor 2,0 TDI o výkonu 140 kW (190 k) s maximálním točivým momentem 400 Nm je kombinován s pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Motor je vybaven systémem SCR se vstřikováním AdBlue a filtrem pevných částic. Motor také splňuje emisní normu Euro 6d-TEMP.
Benzinový motor 2,0 TSI o výkonu 200 kW (272 k) s maximálním točivým momentem 350 Nm je standardně dodáván s pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Motor je také vybaven filtrem pevných částic a splňuje emisní normu Euro 6d-TEMP. Oba motorynabízené pro vůz Škoda Superb Scout jsou také velmi úsporné díky systému Start-Stop a rekuperaci brzdné energie.
Robustní prvky karoserie, hliníkový design a chromované prvky
Nový model Škoda Superb Scout dostal stejně jako ostatní modely Scout značky Škoda výrazný offroadový vzhled. Nově tvarovaná, zvětšená maska chladiče sestupuje jako všech nových modelů Superb dolů k nárazníku a má stejně jako u verze Sportline černé dvojité lamely. Rámeček je však chromovaný. V porovnání s ostatními variantami modelové řady Superb má verze Scout nově tvarovaný, robustní přední a zadní nárazník, spodní kryt nárazníku je v barvě hliníku. Další plastové kryty zabraňují poškození podběhů, prahů a spodních částí dveří.
O elegantní vzhled se starají chromovaný střešní nosič a chromované lišty kolem bočních oken. Kryty zpětných zrcátek mají hliníkový design. Na blatnících jsou speciální plakety s nápisem Scout .
Standardně dodávaná 18" kola z lehké slitiny Braga jsou na přání v dvoubarevném provedení. Nově jsou na přání k dispozici dvoubarevná 19" kola Manaslu z lehké slitiny. Exkluzivně je pro model Škoda Superb Scout nabízena nová metalická barva karoserie oranžová Tangerine. Mechanicky sklopné tažné zařízení, které je nabízeno na přání, lze u vozu Superb Scout, který dokáže táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 2 200 kg, odjistit mechanicky.
Dřevěný dekor v interiéru a specifická sedadla pro verzi Scout
V interiéru cestující potěší vůz Škoda Superb Scout lištami se speciálním dřevěným dekorem s logem Scout. Logo Scout se nachází i na předních sedadlech. Potahy sedadel mají pro verzi Scout specifický vzor s kontrastním prošíváním. Součástí standardní výbavy je čalounění sedadel v kombinaci materiálu Alcantara® a kůže s hnědým kontrastním prošitím a poprvé také s paspulí v kontrastní barvě v přední části předních sedadel. Součástí standardní výbavy jsou vyhřívaná přední sedadla, vyhřívání zadních sedadel je nabízeno na přání. Displej infotainment systému zobrazuje dodatečné údaje o jízdě v terénu. Po nastoupení do vozu přivítá řidiče speciální logo na obrazovce infotainmentu.
Vysokou úroveň pohodlí pro cestující na zadních sedadlech, kteří mají velkorysý prostor před koleny, dále zvyšují Simply Clever prvky značky Škoda . Na přání je tak nabízeno elektricky seřiditelné sedadlo spolujezdce ze zadních sedadel. Paket pro spaní, který je k dispozici na přání, obsahuje pohodlné, velké opěrky hlavy a přikrývku. Stejně jako všechny verze vozu Superb Combi nabízí i verze Scout největší zavazadlový prostor ve své třídě o objemu 660 l, který lze sklopením opěradel zadních sedadel zvětšit na 1 950 l. Součástí standardní výbavy jsou elektricky ovládané páté dveře a také virtuální pedál, který otevírá páté dveře pohybem nohy pod zadním nárazníkem.
První vůz Scout značky Škoda poprvé představen v roce 2006
Robustní modely Scout značky Škoda s offroadovým vzhledem mají již dlouhou tradici. Před 13 lety byla poprvé představena druhá generace vozu Škoda Octavia s robustním, offroadový vzhledem. Lifestylově orientovaný vůz si brzy získal mnoho fanoušků. Oblíbenost karosářské verze kombi se standardně dodávaným pohonem všech kol pokračovala i s následující třetí generací modelové řady Octavia. Vozy Kodiaq (2017) a Karoq (2018) rozšířila značka Škoda variantu Scout úspěšně také v nabídce vozů SUV.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?