Škoda poprvé nabízí svou vlajkovou loď v robustní verzi Scout. Díky skvělé kombinaci elegantního designu a vlastností offroadového vozu je nový model Škoda Superb Scout víceúčelovým, lifestylovým vozem s výjimečným vzhledem. Škoda Superb Scout je nabízena výhradně v karosářské verzi kombi s pohonem všech kol. Mimořádně atraktivní vzhled dotvářejí standardně dodávané robustní prvky karoserie, 18" kola z lehké slitiny Braga, paket pro špatné cesty s o 15 mm zvýšenou světlou výškou a speciální prvky Scout v interiéru. Exkluzivně je také nabízena nová metalická barva oranžová Tangerine.
Společnost Škoda Auto doplňuje nabídku robustních offroadových vozů o nový vrcholný model Škoda Superb Scout. Model Scout se rozměrově a nabídkou velkorysého prostoru neliší od elegantního vozu Škoda Superb COMBI, ale nabízí i vlastnosti a schopnosti dobrodružně laděného modelu. Díky standardně dodávanému paketu pro špatné cesty, který zahrnuje kryt pohonného ústrojí, kryty prahů a zvětšení světlé výšky o 15 mm, standardně dodávanému pohonu všech kol a dodatečnému režimu Off-road ve volbě jízdního režimu Driving Mode Select podává vůz dobré výkony i mimo asfaltové cesty. Na přání je k dispozici adaptivní podvozek (DCC).
Dva výkonné a úsporné motory
Škoda Superb Scout bude dodáván výhradně s nejvýkonnějším naftovým a benzinovým motorem modelové řady. Naftový motor 2,0 TDI o výkonu 140 kW (190 k) s maximálním točivým momentem 400 Nm je kombinován s pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Motor je vybaven systémem SCR se vstřikováním AdBlue a filtrem pevných částic. Motor také splňuje emisní normu Euro 6d-TEMP.
Benzinový motor 2,0 TSI o výkonu 200 kW (272 k) s maximálním točivým momentem 350 Nm je standardně dodáván s pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Motor je také vybaven filtrem pevných částic a splňuje emisní normu Euro 6d-TEMP. Oba motorynabízené pro vůz Škoda Superb Scout jsou také velmi úsporné díky systému Start-Stop a rekuperaci brzdné energie.
Robustní prvky karoserie, hliníkový design a chromované prvky
Nový model Škoda Superb Scout dostal stejně jako ostatní modely Scout značky Škoda výrazný offroadový vzhled. Nově tvarovaná, zvětšená maska chladiče sestupuje jako všech nových modelů Superb dolů k nárazníku a má stejně jako u verze Sportline černé dvojité lamely. Rámeček je však chromovaný. V porovnání s ostatními variantami modelové řady Superb má verze Scout nově tvarovaný, robustní přední a zadní nárazník, spodní kryt nárazníku je v barvě hliníku. Další plastové kryty zabraňují poškození podběhů, prahů a spodních částí dveří.
O elegantní vzhled se starají chromovaný střešní nosič a chromované lišty kolem bočních oken. Kryty zpětných zrcátek mají hliníkový design. Na blatnících jsou speciální plakety s nápisem Scout .
Standardně dodávaná 18" kola z lehké slitiny Braga jsou na přání v dvoubarevném provedení. Nově jsou na přání k dispozici dvoubarevná 19" kola Manaslu z lehké slitiny. Exkluzivně je pro model Škoda Superb Scout nabízena nová metalická barva karoserie oranžová Tangerine. Mechanicky sklopné tažné zařízení, které je nabízeno na přání, lze u vozu Superb Scout, který dokáže táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 2 200 kg, odjistit mechanicky.
Dřevěný dekor v interiéru a specifická sedadla pro verzi Scout
V interiéru cestující potěší vůz Škoda Superb Scout lištami se speciálním dřevěným dekorem s logem Scout. Logo Scout se nachází i na předních sedadlech. Potahy sedadel mají pro verzi Scout specifický vzor s kontrastním prošíváním. Součástí standardní výbavy je čalounění sedadel v kombinaci materiálu Alcantara® a kůže s hnědým kontrastním prošitím a poprvé také s paspulí v kontrastní barvě v přední části předních sedadel. Součástí standardní výbavy jsou vyhřívaná přední sedadla, vyhřívání zadních sedadel je nabízeno na přání. Displej infotainment systému zobrazuje dodatečné údaje o jízdě v terénu. Po nastoupení do vozu přivítá řidiče speciální logo na obrazovce infotainmentu.
Vysokou úroveň pohodlí pro cestující na zadních sedadlech, kteří mají velkorysý prostor před koleny, dále zvyšují Simply Clever prvky značky Škoda . Na přání je tak nabízeno elektricky seřiditelné sedadlo spolujezdce ze zadních sedadel. Paket pro spaní, který je k dispozici na přání, obsahuje pohodlné, velké opěrky hlavy a přikrývku. Stejně jako všechny verze vozu Superb Combi nabízí i verze Scout největší zavazadlový prostor ve své třídě o objemu 660 l, který lze sklopením opěradel zadních sedadel zvětšit na 1 950 l. Součástí standardní výbavy jsou elektricky ovládané páté dveře a také virtuální pedál, který otevírá páté dveře pohybem nohy pod zadním nárazníkem.
První vůz Scout značky Škoda poprvé představen v roce 2006
Robustní modely Scout značky Škoda s offroadovým vzhledem mají již dlouhou tradici. Před 13 lety byla poprvé představena druhá generace vozu Škoda Octavia s robustním, offroadový vzhledem. Lifestylově orientovaný vůz si brzy získal mnoho fanoušků. Oblíbenost karosářské verze kombi se standardně dodávaným pohonem všech kol pokračovala i s následující třetí generací modelové řady Octavia. Vozy Kodiaq (2017) a Karoq (2018) rozšířila značka Škoda variantu Scout úspěšně také v nabídce vozů SUV.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.