Nový model automobilky McLaren přináší svěží vítr do segmentu tradičních Grand Tourerů, neboť v sobě kombinuje to nejlepší ze světa GT a Supersportů. Může se pochlubit lehkou karoserií, výkonným dvakrát přeplňovaným motorem V8 a nebývale prostornou a pohodlnou kabinou. A to vše při zachování výkonu ze světa Supersportů.
Nový McLarenGT přináší svěží vítr do portfolia celé automobilky. Cílí totiž na zcela novou skupinu zákazníků, kteří hledají automobil kombinující pohodlí prostornost a na dlouhých cestách s vysokým výkonem. A právě takovým vozem by GT mělo být, neboť je podle slov automobilky lehčí, rychlejší a citlivější než kterékoliv jiné auto v tomto segmentu.
Základem vozu je karbonový monokok „MonoCell II-T," který se může pochlubit výtečným poměrem tuhosti, odolnosti a také hmotnosti. Ostatně váha celého vozu se zastavila na hodnotě 1 530 kilogramů, což je více než slušná hodnota. Zvláště přihlédneme li k prémiovému zpracování vozu a jeho nezvyklé praktičnosti.
Začněme třeba u zavazadlového prostoru pod zadním proskleným víkem, který se může pochlubit objemem 420 litrů. Kryt je přitom vybaven funkcí soft-close a může být i dovybaven elektrickým ovládáním. Vpředu pak nalezneme další úložný prostor, tentokrát o objemu 150 litrů. Dohromady tak GT nabídne až 570 litrů, což je na tento typ stroje opět vynikající hodnota.
Aby bylo možné maximalizovat objem zadního zavazadlového prostoru, umístili technici dvakrát přeplňovaný 4.0 litrový motor V8 i výfukový systém co nejníže to šlo, čímž jistě pozitivně ovlivnily i těžiště vozu. Vůz nabídne výkon 462 kW (628 koní) a točivý moment 630 Nm. Pohonná jednotka je spojena se sedmistupňovou dvospojkovou převodovkou, se kterou dokáže GT akcelerovat z 0 na 100 km/h během pouhých 3.2 sekundy. Možná ještě důležitější je však skutečnost, že vůz nabízí většinu točivého momentu již v rozmezí 3 000 až 7 250 ot./min., takže je připraven prudce akcelerovat téměř kdykoliv.
McLaren GT však není jen o rychlosti, ale také o pohodlí a luxusu. Pocit z obojího na vás přitom dýchne již po prvním pohledu do kabiny, která nabízí snad vše, co si můžete na dlouhých cestách přát. Elektricky nastavitelné sedačky s vyhříváním jsou dnes již téměř povinností, McLaren však přidal ještě speciální oporu pro ramena a záda, což ocení zejména praví dálkoví cestovatelé.
V kabině však nechybí ani „dosud nejsofistikovanější infotainment ve voze McLaren", ambientní osvětlení, prémiový audio-systém Bowers & Wilkins s možností přikoupení karbonového subwooferu a kevlarových středových reproduktorů nebo možnost připlatit si za elektrochromatické střešní okno, které nahrazuje standardní černý karbonový panel.
Vyšší komfort na cestách by měla poskytnout také zcela nová uložení motoru, která jsou oproti modelu 600LT zhruba o polovinu měkčí. To by mělo zajistit minimalizování přenosu vibrací a hluku šasi do kabiny. McLaren také GTčku nadělil podvozek inspirovaný modelem 720S a jeho systémem Optimal Control Theory. Pomocí různých senzorů by tak vůz měl být schopen přečíst silnici před vozem, odhadnout co se bude dít a během dvou milisekund upravit tlumiče. O třech jízdních režimech Comfort, Sport a Track už pak asi ani nemá smysl více psát.
Nový McLaren GT, který představuje jeden z mnoha chystaných nových modelů v ofenzívě pro rok 2025, zkrátka podle parametrů vypadá jako velice schopný stroj. První kusy by se měly k dealerům a potažmo i zákazníkům začít dostávat ještě před koncem tohoto roku, přičemž cena začíná od částky 210 000 dolarů, tedy cca 4,8 milionu korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.