Nový model automobilky McLaren přináší svěží vítr do segmentu tradičních Grand Tourerů, neboť v sobě kombinuje to nejlepší ze světa GT a Supersportů. Může se pochlubit lehkou karoserií, výkonným dvakrát přeplňovaným motorem V8 a nebývale prostornou a pohodlnou kabinou. A to vše při zachování výkonu ze světa Supersportů.
Nový McLarenGT přináší svěží vítr do portfolia celé automobilky. Cílí totiž na zcela novou skupinu zákazníků, kteří hledají automobil kombinující pohodlí prostornost a na dlouhých cestách s vysokým výkonem. A právě takovým vozem by GT mělo být, neboť je podle slov automobilky lehčí, rychlejší a citlivější než kterékoliv jiné auto v tomto segmentu.
Základem vozu je karbonový monokok „MonoCell II-T," který se může pochlubit výtečným poměrem tuhosti, odolnosti a také hmotnosti. Ostatně váha celého vozu se zastavila na hodnotě 1 530 kilogramů, což je více než slušná hodnota. Zvláště přihlédneme li k prémiovému zpracování vozu a jeho nezvyklé praktičnosti.
Začněme třeba u zavazadlového prostoru pod zadním proskleným víkem, který se může pochlubit objemem 420 litrů. Kryt je přitom vybaven funkcí soft-close a může být i dovybaven elektrickým ovládáním. Vpředu pak nalezneme další úložný prostor, tentokrát o objemu 150 litrů. Dohromady tak GT nabídne až 570 litrů, což je na tento typ stroje opět vynikající hodnota.
Aby bylo možné maximalizovat objem zadního zavazadlového prostoru, umístili technici dvakrát přeplňovaný 4.0 litrový motor V8 i výfukový systém co nejníže to šlo, čímž jistě pozitivně ovlivnily i těžiště vozu. Vůz nabídne výkon 462 kW (628 koní) a točivý moment 630 Nm. Pohonná jednotka je spojena se sedmistupňovou dvospojkovou převodovkou, se kterou dokáže GT akcelerovat z 0 na 100 km/h během pouhých 3.2 sekundy. Možná ještě důležitější je však skutečnost, že vůz nabízí většinu točivého momentu již v rozmezí 3 000 až 7 250 ot./min., takže je připraven prudce akcelerovat téměř kdykoliv.
McLaren GT však není jen o rychlosti, ale také o pohodlí a luxusu. Pocit z obojího na vás přitom dýchne již po prvním pohledu do kabiny, která nabízí snad vše, co si můžete na dlouhých cestách přát. Elektricky nastavitelné sedačky s vyhříváním jsou dnes již téměř povinností, McLaren však přidal ještě speciální oporu pro ramena a záda, což ocení zejména praví dálkoví cestovatelé.
V kabině však nechybí ani „dosud nejsofistikovanější infotainment ve voze McLaren", ambientní osvětlení, prémiový audio-systém Bowers & Wilkins s možností přikoupení karbonového subwooferu a kevlarových středových reproduktorů nebo možnost připlatit si za elektrochromatické střešní okno, které nahrazuje standardní černý karbonový panel.
Vyšší komfort na cestách by měla poskytnout také zcela nová uložení motoru, která jsou oproti modelu 600LT zhruba o polovinu měkčí. To by mělo zajistit minimalizování přenosu vibrací a hluku šasi do kabiny. McLaren také GTčku nadělil podvozek inspirovaný modelem 720S a jeho systémem Optimal Control Theory. Pomocí různých senzorů by tak vůz měl být schopen přečíst silnici před vozem, odhadnout co se bude dít a během dvou milisekund upravit tlumiče. O třech jízdních režimech Comfort, Sport a Track už pak asi ani nemá smysl více psát.
Nový McLaren GT, který představuje jeden z mnoha chystaných nových modelů v ofenzívě pro rok 2025, zkrátka podle parametrů vypadá jako velice schopný stroj. První kusy by se měly k dealerům a potažmo i zákazníkům začít dostávat ještě před koncem tohoto roku, přičemž cena začíná od částky 210 000 dolarů, tedy cca 4,8 milionu korun.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.