Elektrifikace je hlavním tématem většiny automobilek už několik let, reálné výsledky se ale ukazují pomalu. Mezi automobilky s hotovým systémem mířícím do produkce se nově dostal i Jeep, který brzy uvede plug-in hybridní verzi svého největšího modelu.
Jeep Commander je od začátku výroby minulý rok největším vozem v nabídce americké automobilky, kromě pětimístné verze se vyrábí i jako sedmimístný Grand Commander. Určen je však prozatím jen pro čínský trh, kde se vyrábí v joint-venture s automobilkou GAC. Mluví se také o jeho příchodu na západní trhy, zejména USA, avšak zřejmě pod značkou Chrysler. Důvodem mají být poněkud omezené terénní schopnosti Grand Commanderu, kvůli čemuž by vůz nezapadal do nabídky Jeepu.
Vůz postavený postavený na platformě Jeepu Cherokee KL byl doposud dostupný jen s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 235 nebo 265 koní a devítistupňovou automatickou převodovkou. Pro plug-in hybridní verzi zůstane silnější varianta čtyřválce, avšak doplněná o elektrický motor pohánějící zadní nápravu. Na vzhledu vozidla se kromě nabíjecího portu nic nezměnilo, stejně tak v interiéru pouze přibyly ukazatele na přístrojovém štítu.
akumulátor o zatím neznámé kapacitě by vozu měl umožnit dojezd kolem 70 kilometrů, což je na těžký plug-in hybrid docela slušný údaj. Při jízdě s nabitou baterií by dle FCA měl Commander PHEV dosáhnout spotřeby kolem 2 l/100 km.
Ačkoliv je vůz zatím určen pouze pro Čínu, je pravděpodobný jeho příchod do USA a další trhy, kde tato značka působí. Mluví se o jméně Chrysler Journey, čímž by navázal na model doposud prodávaný pod značkou Dodge. Výroba lokalizovaného modelu by měla probíhat přímo v Americe, o dovozu do EU se žádné zdroje nezmiňují.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?