Elektrifikace je hlavním tématem většiny automobilek už několik let, reálné výsledky se ale ukazují pomalu. Mezi automobilky s hotovým systémem mířícím do produkce se nově dostal i Jeep, který brzy uvede plug-in hybridní verzi svého největšího modelu.
Jeep Commander je od začátku výroby minulý rok největším vozem v nabídce americké automobilky, kromě pětimístné verze se vyrábí i jako sedmimístný Grand Commander. Určen je však prozatím jen pro čínský trh, kde se vyrábí v joint-venture s automobilkou GAC. Mluví se také o jeho příchodu na západní trhy, zejména USA, avšak zřejmě pod značkou Chrysler. Důvodem mají být poněkud omezené terénní schopnosti Grand Commanderu, kvůli čemuž by vůz nezapadal do nabídky Jeepu.
Vůz postavený postavený na platformě Jeepu Cherokee KL byl doposud dostupný jen s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 235 nebo 265 koní a devítistupňovou automatickou převodovkou. Pro plug-in hybridní verzi zůstane silnější varianta čtyřválce, avšak doplněná o elektrický motor pohánějící zadní nápravu. Na vzhledu vozidla se kromě nabíjecího portu nic nezměnilo, stejně tak v interiéru pouze přibyly ukazatele na přístrojovém štítu.
akumulátor o zatím neznámé kapacitě by vozu měl umožnit dojezd kolem 70 kilometrů, což je na těžký plug-in hybrid docela slušný údaj. Při jízdě s nabitou baterií by dle FCA měl Commander PHEV dosáhnout spotřeby kolem 2 l/100 km.
Ačkoliv je vůz zatím určen pouze pro Čínu, je pravděpodobný jeho příchod do USA a další trhy, kde tato značka působí. Mluví se o jméně Chrysler Journey, čímž by navázal na model doposud prodávaný pod značkou Dodge. Výroba lokalizovaného modelu by měla probíhat přímo v Americe, o dovozu do EU se žádné zdroje nezmiňují.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?