Peugeot pokračuje ve strategii elektrifikace své modelové řady a otevírá v Číně novou stránku své historie. Po odhalení nového vozu Peugeot 508L na autosalonu v Kantonu v listopadu 2018, kde byl rovněž představen nový podpis dokládající nové postavení značky v Číně, představuje nyní Peugeot na autosalonu v Šanghaji ve světové premiéře nový Peugeot 508L s hybridním pohonem.
Největším lákadlem expozice značky na Peugeot na autosalonu v Šanghaji je ve světové premiéře představovaný Peugeot 508L PHEV: tato verze plug-in hybridního vozu je novou kapitolou v historii značky a v její strategii zaměřené na nízkoemisní vozy v Číně.
Nový Peugeot 508L PHEV dostal stejný pohonný systém, jako dříve hybrid 508 se standardním rozvorem. Jedná se tedy o 1.6 litrový benzínový motor PureTech, který je kombinován s elektromotorem o výkonu 80 kW. Vůz tak nabídne systémový výkon až 222 koní a díky bateriím o kapacitě 11.8 kWh zvládne urazit až 40 km na jedno nabití.
Samotná karoserie pak pravděpodobně nabídne stejné rozměry, jako ostatní modely 508L. Oproti standardnímu modelu by měl rozvor povyrůst o cca 55 milimetrů, což znamená celkový rozvor 2 848 mm. Samotná karoserie se protáhne o 100 mm na celkových 4 856 mm.
Kromě toho automobilka v Šanghaji vystavuje i kompletní řadu SUV dodávaných na čínský trh, včetně modelů 4008 a 5008 ve verzi pro rok 2019. Vedle nového 508L jsou pak vystaveny i sedany Peugeot 308 a 408.
Automobilka letos slaví své 208. narozeniny a proto se chlubí svou bohatou historií. Tu konkrétně v Šanghaji reprezentuje vystavený Peugeot 504 Coupe, který letos slaví 50. narozeniny. Na stánku je vystaven rovněž monumentální lev, který je zde symbolem budoucnosti značky v Číně.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?