Peugeot pokračuje ve strategii elektrifikace své modelové řady a otevírá v Číně novou stránku své historie. Po odhalení nového vozu Peugeot 508L na autosalonu v Kantonu v listopadu 2018, kde byl rovněž představen nový podpis dokládající nové postavení značky v Číně, představuje nyní Peugeot na autosalonu v Šanghaji ve světové premiéře nový Peugeot 508L s hybridním pohonem.
Největším lákadlem expozice značky na Peugeot na autosalonu v Šanghaji je ve světové premiéře představovaný Peugeot 508L PHEV: tato verze plug-in hybridního vozu je novou kapitolou v historii značky a v její strategii zaměřené na nízkoemisní vozy v Číně.
Nový Peugeot 508L PHEV dostal stejný pohonný systém, jako dříve hybrid 508 se standardním rozvorem. Jedná se tedy o 1.6 litrový benzínový motor PureTech, který je kombinován s elektromotorem o výkonu 80 kW. Vůz tak nabídne systémový výkon až 222 koní a díky bateriím o kapacitě 11.8 kWh zvládne urazit až 40 km na jedno nabití.
Samotná karoserie pak pravděpodobně nabídne stejné rozměry, jako ostatní modely 508L. Oproti standardnímu modelu by měl rozvor povyrůst o cca 55 milimetrů, což znamená celkový rozvor 2 848 mm. Samotná karoserie se protáhne o 100 mm na celkových 4 856 mm.
Kromě toho automobilka v Šanghaji vystavuje i kompletní řadu SUV dodávaných na čínský trh, včetně modelů 4008 a 5008 ve verzi pro rok 2019. Vedle nového 508L jsou pak vystaveny i sedany Peugeot 308 a 408.
Automobilka letos slaví své 208. narozeniny a proto se chlubí svou bohatou historií. Tu konkrétně v Šanghaji reprezentuje vystavený Peugeot 504 Coupe, který letos slaví 50. narozeniny. Na stánku je vystaven rovněž monumentální lev, který je zde symbolem budoucnosti značky v Číně.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?