Peugeot pokračuje ve strategii elektrifikace své modelové řady a otevírá v Číně novou stránku své historie. Po odhalení nového vozu Peugeot 508L na autosalonu v Kantonu v listopadu 2018, kde byl rovněž představen nový podpis dokládající nové postavení značky v Číně, představuje nyní Peugeot na autosalonu v Šanghaji ve světové premiéře nový Peugeot 508L s hybridním pohonem.
Největším lákadlem expozice značky na Peugeot na autosalonu v Šanghaji je ve světové premiéře představovaný Peugeot 508L PHEV: tato verze plug-in hybridního vozu je novou kapitolou v historii značky a v její strategii zaměřené na nízkoemisní vozy v Číně.
Nový Peugeot 508L PHEV dostal stejný pohonný systém, jako dříve hybrid 508 se standardním rozvorem. Jedná se tedy o 1.6 litrový benzínový motor PureTech, který je kombinován s elektromotorem o výkonu 80 kW. Vůz tak nabídne systémový výkon až 222 koní a díky bateriím o kapacitě 11.8 kWh zvládne urazit až 40 km na jedno nabití.
Samotná karoserie pak pravděpodobně nabídne stejné rozměry, jako ostatní modely 508L. Oproti standardnímu modelu by měl rozvor povyrůst o cca 55 milimetrů, což znamená celkový rozvor 2 848 mm. Samotná karoserie se protáhne o 100 mm na celkových 4 856 mm.
Kromě toho automobilka v Šanghaji vystavuje i kompletní řadu SUV dodávaných na čínský trh, včetně modelů 4008 a 5008 ve verzi pro rok 2019. Vedle nového 508L jsou pak vystaveny i sedany Peugeot 308 a 408.
Automobilka letos slaví své 208. narozeniny a proto se chlubí svou bohatou historií. Tu konkrétně v Šanghaji reprezentuje vystavený Peugeot 504 Coupe, který letos slaví 50. narozeniny. Na stánku je vystaven rovněž monumentální lev, který je zde symbolem budoucnosti značky v Číně.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?