Automobilky si neustále rostoucí popularitu vozidel typu SUV velice dobře uvědomují a tak není divu, že jich na autosalonech představují stále větší množství. To je ostatně příklad i Volkswagenu, který na autosalonu v Šanghaji prezentuje hned několik nových SUV. A jedním z nich je i opulentní koncept SMV.
Čínský trh je hladový především po elektromobilech, přičemž tuto poptávku by měl uspokojit představený koncept prostorného elektrického SUV I.D. Roomzz. Na své si však přijdou i milovníci klasických modelů se spalovacími motory, pro které je na autosalonu v Šanghaji připraven mimo jiné i koncept skutečně prostorného sedmimístného vozu SMV.
S délkou 5.1 metru se jedná o vůbec největší model, jaký kdy automobilka postavila na své platformě MQB. Dokonce i Atlas, který se prodává v USA a Evropě je zapovězen,je menší než SMV. A i když se zatím jedná o koncept, už teď je jisté, že se dočká produkční varianty.
Jak totiž uvádí web Motor1, který na tuto novinku upozornil, produkce ve společném závodě VW a FAW by mohla odstartovat již během následujících dvou let.
Základní motorizací by se měl stát 2.0 litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec, který v nabídce později doplní ještě 2.5 litrový motor VR6. A zatímco výkon slabší jednotky neznáme, silnější V6 by mohla nabídnout okolo 300 koní a 500 Nm točivého momentu. Vůz by měl samozřejmě disponovat i možností pohonu všech kol 4 Motion a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.
A i když nám zatím Volkswagen neukázal interiér, dá se předpokládat, že v něm bude dostatek místa pro tři řady sedadel, tedy sedm pasažérů, a také nějaké ta zavazadla. Při pohledu na exteriér pak SMV působí jako prakticky hotový produkční vůz, kterému zbývá už jen zamířit do produkce.
Až tam ale zamíří, nedělejte si příliš velké iluze. Koncept SMV totiž patří do skupiny vozidel, která vznikají výhradně pro jeden trh. Tedy v tomto případě ten čínský. Jinde se nejspíš SMV neukáže.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?