Automobilky si neustále rostoucí popularitu vozidel typu SUV velice dobře uvědomují a tak není divu, že jich na autosalonech představují stále větší množství. To je ostatně příklad i Volkswagenu, který na autosalonu v Šanghaji prezentuje hned několik nových SUV. A jedním z nich je i opulentní koncept SMV.
Čínský trh je hladový především po elektromobilech, přičemž tuto poptávku by měl uspokojit představený koncept prostorného elektrického SUV I.D. Roomzz. Na své si však přijdou i milovníci klasických modelů se spalovacími motory, pro které je na autosalonu v Šanghaji připraven mimo jiné i koncept skutečně prostorného sedmimístného vozu SMV.
S délkou 5.1 metru se jedná o vůbec největší model, jaký kdy automobilka postavila na své platformě MQB. Dokonce i Atlas, který se prodává v USA a Evropě je zapovězen,je menší než SMV. A i když se zatím jedná o koncept, už teď je jisté, že se dočká produkční varianty.
Jak totiž uvádí web Motor1, který na tuto novinku upozornil, produkce ve společném závodě VW a FAW by mohla odstartovat již během následujících dvou let.
Základní motorizací by se měl stát 2.0 litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec, který v nabídce později doplní ještě 2.5 litrový motor VR6. A zatímco výkon slabší jednotky neznáme, silnější V6 by mohla nabídnout okolo 300 koní a 500 Nm točivého momentu. Vůz by měl samozřejmě disponovat i možností pohonu všech kol 4 Motion a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.
A i když nám zatím Volkswagen neukázal interiér, dá se předpokládat, že v něm bude dostatek místa pro tři řady sedadel, tedy sedm pasažérů, a také nějaké ta zavazadla. Při pohledu na exteriér pak SMV působí jako prakticky hotový produkční vůz, kterému zbývá už jen zamířit do produkce.
Až tam ale zamíří, nedělejte si příliš velké iluze. Koncept SMV totiž patří do skupiny vozidel, která vznikají výhradně pro jeden trh. Tedy v tomto případě ten čínský. Jinde se nejspíš SMV neukáže.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.