Automobilky si neustále rostoucí popularitu vozidel typu SUV velice dobře uvědomují a tak není divu, že jich na autosalonech představují stále větší množství. To je ostatně příklad i Volkswagenu, který na autosalonu v Šanghaji prezentuje hned několik nových SUV. A jedním z nich je i opulentní koncept SMV.
Čínský trh je hladový především po elektromobilech, přičemž tuto poptávku by měl uspokojit představený koncept prostorného elektrického SUV I.D. Roomzz. Na své si však přijdou i milovníci klasických modelů se spalovacími motory, pro které je na autosalonu v Šanghaji připraven mimo jiné i koncept skutečně prostorného sedmimístného vozu SMV.
S délkou 5.1 metru se jedná o vůbec největší model, jaký kdy automobilka postavila na své platformě MQB. Dokonce i Atlas, který se prodává v USA a Evropě je zapovězen,je menší než SMV. A i když se zatím jedná o koncept, už teď je jisté, že se dočká produkční varianty.
Jak totiž uvádí web Motor1, který na tuto novinku upozornil, produkce ve společném závodě VW a FAW by mohla odstartovat již během následujících dvou let.
Základní motorizací by se měl stát 2.0 litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec, který v nabídce později doplní ještě 2.5 litrový motor VR6. A zatímco výkon slabší jednotky neznáme, silnější V6 by mohla nabídnout okolo 300 koní a 500 Nm točivého momentu. Vůz by měl samozřejmě disponovat i možností pohonu všech kol 4 Motion a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.
A i když nám zatím Volkswagen neukázal interiér, dá se předpokládat, že v něm bude dostatek místa pro tři řady sedadel, tedy sedm pasažérů, a také nějaké ta zavazadla. Při pohledu na exteriér pak SMV působí jako prakticky hotový produkční vůz, kterému zbývá už jen zamířit do produkce.
Až tam ale zamíří, nedělejte si příliš velké iluze. Koncept SMV totiž patří do skupiny vozidel, která vznikají výhradně pro jeden trh. Tedy v tomto případě ten čínský. Jinde se nejspíš SMV neukáže.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.