Automobilky si neustále rostoucí popularitu vozidel typu SUV velice dobře uvědomují a tak není divu, že jich na autosalonech představují stále větší množství. To je ostatně příklad i Volkswagenu, který na autosalonu v Šanghaji prezentuje hned několik nových SUV. A jedním z nich je i opulentní koncept SMV.
Čínský trh je hladový především po elektromobilech, přičemž tuto poptávku by měl uspokojit představený koncept prostorného elektrického SUV I.D. Roomzz. Na své si však přijdou i milovníci klasických modelů se spalovacími motory, pro které je na autosalonu v Šanghaji připraven mimo jiné i koncept skutečně prostorného sedmimístného vozu SMV.
S délkou 5.1 metru se jedná o vůbec největší model, jaký kdy automobilka postavila na své platformě MQB. Dokonce i Atlas, který se prodává v USA a Evropě je zapovězen,je menší než SMV. A i když se zatím jedná o koncept, už teď je jisté, že se dočká produkční varianty.
Jak totiž uvádí web Motor1, který na tuto novinku upozornil, produkce ve společném závodě VW a FAW by mohla odstartovat již během následujících dvou let.
Základní motorizací by se měl stát 2.0 litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec, který v nabídce později doplní ještě 2.5 litrový motor VR6. A zatímco výkon slabší jednotky neznáme, silnější V6 by mohla nabídnout okolo 300 koní a 500 Nm točivého momentu. Vůz by měl samozřejmě disponovat i možností pohonu všech kol 4 Motion a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.
A i když nám zatím Volkswagen neukázal interiér, dá se předpokládat, že v něm bude dostatek místa pro tři řady sedadel, tedy sedm pasažérů, a také nějaké ta zavazadla. Při pohledu na exteriér pak SMV působí jako prakticky hotový produkční vůz, kterému zbývá už jen zamířit do produkce.
Až tam ale zamíří, nedělejte si příliš velké iluze. Koncept SMV totiž patří do skupiny vozidel, která vznikají výhradně pro jeden trh. Tedy v tomto případě ten čínský. Jinde se nejspíš SMV neukáže.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?