Začněme u toho nejdůležitějšího, tedy pohonné jednotky. Tou se stal 2.3 litrový přeplňovaný čtyřválec z modelu Focus RS, který však prošel několika drobnými úpravami. Dostal větší kompresor, nové naladění a také nový výfukový systém se čtyřmi koncovkami, který by měl být schopen vykouzlit velice příjemný zvuk.
Výkon motoru se zastavil na hranici 246 kW, tedy rovných 330 koní. Oproti původnímu čtyřválcovému Mustangu se tak bavíme o nárůstu o cca 20 koní, přičemž točivý moment stále zůstal na hodnotě 475 Nm. Někomu to může přijít jako příliš povyku pro nic, podle automobilky je však nyní maximum točivého momentu dostupné v mnohem větším spektru otáček.
Automobilka proto věří, že čas akcelerace z 0 na 96 km/h by se měl zkrátit o cca 0.5 sekundy oproti standardnímu modelu s čtyřválcem. Tomu by ostatně měl pomoci i kratší převod 3:55 na zadní nápravě, což je jedna z dalších novinek modelu „2.3L High Performance."
Nárůst výkonu však není jedinou změnou. Ford totiž vyslechl nářky majitelů standardních modelů EcoBoost, pohrál si s nastavením podvozku a použil brzdy z modelu GT. Vpředu umístěná vzpěra by měla pomoci zvýšit tuhost karoserie, zatímco silnější stabilizátory by měly zlepšit ovladatelnost vozu. A došlo i na sportovní naladění řízení, brzd a systémů stabilizace.
Výjimečnost modelu by již na první pohled měla prozradit 19-palcová kola, pruhy na kapotě, znaky „2.3L High Performance" na blatnících a také tmavá maska chladiče s logem Mustangu a trikolorou. Pod předním blatníkem je umístěn decentní splitter, zatímco vzadu vykukují z naznačeného difuzéru čtyři koncovky výfuku. Zadní logo vozu pak opět tvoří Mustang na trikoloře.
Cena Fordu Mustang 2.3L High Performance Package zatím nebyla zveřejněna, do amerických dealerství by se však první vozy měly začít dostávat již na podzim tohoto roku.