Automobilka Ford vystavila na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku nový Mustang s nepříliš vzrušujícím názvem „2.3L High Performance," který však přináší řadu zajímavých novinek. Skalní milovníci amerických vozů sice budou zklamáni špatným počtem válců, pokud jste však nikdy netoužili po V8, pak vás nejspíš souhrn novinek dokáže nadchnout.
Začněme u toho nejdůležitějšího, tedy pohonné jednotky. Tou se stal 2.3 litrový přeplňovaný čtyřválec z modelu Focus RS, který však prošel několika drobnými úpravami. Dostal větší kompresor, nové naladění a také nový výfukový systém se čtyřmi koncovkami, který by měl být schopen vykouzlit velice příjemný zvuk.
Výkon motoru se zastavil na hranici 246 kW, tedy rovných 330 koní. Oproti původnímu čtyřválcovému Mustangu se tak bavíme o nárůstu o cca 20 koní, přičemž točivý moment stále zůstal na hodnotě 475 Nm. Někomu to může přijít jako příliš povyku pro nic, podle automobilky je však nyní maximum točivého momentu dostupné v mnohem větším spektru otáček.
Automobilka proto věří, že čas akcelerace z 0 na 96 km/h by se měl zkrátit o cca 0.5 sekundy oproti standardnímu modelu s čtyřválcem. Tomu by ostatně měl pomoci i kratší převod 3:55 na zadní nápravě, což je jedna z dalších novinek modelu „2.3L High Performance."
Nárůst výkonu však není jedinou změnou. Ford totiž vyslechl nářky majitelů standardních modelů EcoBoost, pohrál si s nastavením podvozku a použil brzdy z modelu GT. Vpředu umístěná vzpěra by měla pomoci zvýšit tuhost karoserie, zatímco silnější stabilizátory by měly zlepšit ovladatelnost vozu. A došlo i na sportovní naladění řízení, brzd a systémů stabilizace.
Výjimečnost modelu by již na první pohled měla prozradit 19-palcová kola, pruhy na kapotě, znaky „2.3L High Performance" na blatnících a také tmavá maska chladiče s logem Mustangu a trikolorou. Pod předním blatníkem je umístěn decentní splitter, zatímco vzadu vykukují z naznačeného difuzéru čtyři koncovky výfuku. Zadní logo vozu pak opět tvoří Mustang na trikoloře.
Cena Fordu Mustang 2.3L High Performance Package zatím nebyla zveřejněna, do amerických dealerství by se však první vozy měly začít dostávat již na podzim tohoto roku.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.