Automobilka Ford vystavila na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku nový Mustang s nepříliš vzrušujícím názvem „2.3L High Performance," který však přináší řadu zajímavých novinek. Skalní milovníci amerických vozů sice budou zklamáni špatným počtem válců, pokud jste však nikdy netoužili po V8, pak vás nejspíš souhrn novinek dokáže nadchnout.
Začněme u toho nejdůležitějšího, tedy pohonné jednotky. Tou se stal 2.3 litrový přeplňovaný čtyřválec z modelu Focus RS, který však prošel několika drobnými úpravami. Dostal větší kompresor, nové naladění a také nový výfukový systém se čtyřmi koncovkami, který by měl být schopen vykouzlit velice příjemný zvuk.
Výkon motoru se zastavil na hranici 246 kW, tedy rovných 330 koní. Oproti původnímu čtyřválcovému Mustangu se tak bavíme o nárůstu o cca 20 koní, přičemž točivý moment stále zůstal na hodnotě 475 Nm. Někomu to může přijít jako příliš povyku pro nic, podle automobilky je však nyní maximum točivého momentu dostupné v mnohem větším spektru otáček.
Automobilka proto věří, že čas akcelerace z 0 na 96 km/h by se měl zkrátit o cca 0.5 sekundy oproti standardnímu modelu s čtyřválcem. Tomu by ostatně měl pomoci i kratší převod 3:55 na zadní nápravě, což je jedna z dalších novinek modelu „2.3L High Performance."
Nárůst výkonu však není jedinou změnou. Ford totiž vyslechl nářky majitelů standardních modelů EcoBoost, pohrál si s nastavením podvozku a použil brzdy z modelu GT. Vpředu umístěná vzpěra by měla pomoci zvýšit tuhost karoserie, zatímco silnější stabilizátory by měly zlepšit ovladatelnost vozu. A došlo i na sportovní naladění řízení, brzd a systémů stabilizace.
Výjimečnost modelu by již na první pohled měla prozradit 19-palcová kola, pruhy na kapotě, znaky „2.3L High Performance" na blatnících a také tmavá maska chladiče s logem Mustangu a trikolorou. Pod předním blatníkem je umístěn decentní splitter, zatímco vzadu vykukují z naznačeného difuzéru čtyři koncovky výfuku. Zadní logo vozu pak opět tvoří Mustang na trikoloře.
Cena Fordu Mustang 2.3L High Performance Package zatím nebyla zveřejněna, do amerických dealerství by se však první vozy měly začít dostávat již na podzim tohoto roku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?