Automobilka Ford vystavila na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku nový Mustang s nepříliš vzrušujícím názvem „2.3L High Performance," který však přináší řadu zajímavých novinek. Skalní milovníci amerických vozů sice budou zklamáni špatným počtem válců, pokud jste však nikdy netoužili po V8, pak vás nejspíš souhrn novinek dokáže nadchnout.
Začněme u toho nejdůležitějšího, tedy pohonné jednotky. Tou se stal 2.3 litrový přeplňovaný čtyřválec z modelu Focus RS, který však prošel několika drobnými úpravami. Dostal větší kompresor, nové naladění a také nový výfukový systém se čtyřmi koncovkami, který by měl být schopen vykouzlit velice příjemný zvuk.
Výkon motoru se zastavil na hranici 246 kW, tedy rovných 330 koní. Oproti původnímu čtyřválcovému Mustangu se tak bavíme o nárůstu o cca 20 koní, přičemž točivý moment stále zůstal na hodnotě 475 Nm. Někomu to může přijít jako příliš povyku pro nic, podle automobilky je však nyní maximum točivého momentu dostupné v mnohem větším spektru otáček.
Automobilka proto věří, že čas akcelerace z 0 na 96 km/h by se měl zkrátit o cca 0.5 sekundy oproti standardnímu modelu s čtyřválcem. Tomu by ostatně měl pomoci i kratší převod 3:55 na zadní nápravě, což je jedna z dalších novinek modelu „2.3L High Performance."
Nárůst výkonu však není jedinou změnou. Ford totiž vyslechl nářky majitelů standardních modelů EcoBoost, pohrál si s nastavením podvozku a použil brzdy z modelu GT. Vpředu umístěná vzpěra by měla pomoci zvýšit tuhost karoserie, zatímco silnější stabilizátory by měly zlepšit ovladatelnost vozu. A došlo i na sportovní naladění řízení, brzd a systémů stabilizace.
Výjimečnost modelu by již na první pohled měla prozradit 19-palcová kola, pruhy na kapotě, znaky „2.3L High Performance" na blatnících a také tmavá maska chladiče s logem Mustangu a trikolorou. Pod předním blatníkem je umístěn decentní splitter, zatímco vzadu vykukují z naznačeného difuzéru čtyři koncovky výfuku. Zadní logo vozu pak opět tvoří Mustang na trikoloře.
Cena Fordu Mustang 2.3L High Performance Package zatím nebyla zveřejněna, do amerických dealerství by se však první vozy měly začít dostávat již na podzim tohoto roku.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.