Volkswagen I.D. Roomzz: Elektrické SUV sází na kombinaci prostoru, elegance a technologií

Volkswagen I.D. Roomzz
Volkswagen I.D. Roomzz, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 15. dubna 2019 12:12
Sdílej:

Ještě před oficiálním začátkem autosalonu v Šanghaji představila automobilka Volkswagen nového člena své elektrické rodinky modelů I.D., kterým se stalo prostorné SUV Roomzz. To by měl zaujmout nejen stylovým designem, ale také třemi řadami sedadel, autonomním řízením na čtvrté úrovni, ohromujícím prostorem a nebo značně futuristickým ovládáním.

První koncept elektrického SUV na platformě MEB představila automobilka Volkswagen již na autosalonu Los Angeles v roce 2017, oproti I.D. Crozz však I.D. Roomzz pořádně narostl. Koncept měří 4915 mm na délku 1890, mm na šířku, 1760 mm na výšku a hodnota rozvoru se zastavila na čísle 2965 mm. I podle automobilky by tak Roomzz měl nabídnout více prostoru, než Touareg s konvenčním pohonem.

Uvnitř kabiny mají být k dispozici hned tři řady sedadel, které však bude možné uspořádat v závislosti na režimu řízení. Nový I.D. Roomzz totiž slibuje plně autonomní řízení na 4. úrovni, které by již nemělo vyžadovat větší pozornost řidiče. Bez problému by tak mělo být možné sedadla různě natáčet a vytvořit si z kabiny malý salonek.

To však není jediná unikátní vlastnost tohoto konceptu. Začít bychom mohli třeba hned u dveří, které se neotvírají klasicky, ale posunují do strany. U zadních dveří to není nic neobvyklého, nicméně v případě předních dveří už se jedná o skutečně působivou koncepci, která na přeplněných parkovištích ušetří dost nervů.

Zajímavý je také kokpit řidiče, který se zcela zbavit palubní desky. Za nahrazuje plně digitální zasklený panel, který je volně umístěný před řidičem. Volant dostal zcela nové tvary a na jeho povrchu můžeme vidět displeje, které zobrazují různé informace. Včetně zvolené rychlosti nebo upozornění na únavu, jak je vidět na ilustracích.

Co se týče pohonné techniky, koncept Roomzz by měl dostat vlastní verzi pohonu všech kol 4Motion, která se bude skládat ze dvou elektromotorů o celkovém výkonu 225 kW, tedy cca 306 koní. Prostorné SUV by tak mělo být schopné akcelerace z 0 na 100 km/h během 6.6 sekundy a maximální rychlost se zastav na hranici 180 km/h.

O dostatek energie se starají akumulátory o kapacitě 82 kWh, které by podle nového evropského testovacího režimu WLTP měly zajistit dojezd okolo 450 km. Podle Čínského testovacího režimu NEFZ pak dokonce až 475 km. Vůz by navíc měl být kompatibilní s nabíječkami o příkonu 150 kW, které umožní nabít baterii na 80 % během pouhých 30 minut.

Oficiální premiéra modelu, která odhalí veškerá zbylá tajemství, je naplánována na 18. dubna. Se samotnou produkcí a zahájením prodeje elektromobilu, který bude vycházet z tohoto konceptu, se pak počítá mezi lety 2020 až 2021.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?