Ještě před oficiálním začátkem autosalonu v Šanghaji představila automobilka Volkswagen nového člena své elektrické rodinky modelů I.D., kterým se stalo prostorné SUV Roomzz. To by měl zaujmout nejen stylovým designem, ale také třemi řadami sedadel, autonomním řízením na čtvrté úrovni, ohromujícím prostorem a nebo značně futuristickým ovládáním.
První koncept elektrického SUV na platformě MEB představila automobilka Volkswagen již na autosalonu Los Angeles v roce 2017, oproti I.D. Crozz však I.D. Roomzz pořádně narostl. Koncept měří 4915 mm na délku 1890, mm na šířku, 1760 mm na výšku a hodnota rozvoru se zastavila na čísle 2965 mm. I podle automobilky by tak Roomzz měl nabídnout více prostoru, než Touareg s konvenčním pohonem.
Uvnitř kabiny mají být k dispozici hned tři řady sedadel, které však bude možné uspořádat v závislosti na režimu řízení. Nový I.D. Roomzz totiž slibuje plně autonomní řízení na 4. úrovni, které by již nemělo vyžadovat větší pozornost řidiče. Bez problému by tak mělo být možné sedadla různě natáčet a vytvořit si z kabiny malý salonek.
To však není jediná unikátní vlastnost tohoto konceptu. Začít bychom mohli třeba hned u dveří, které se neotvírají klasicky, ale posunují do strany. U zadních dveří to není nic neobvyklého, nicméně v případě předních dveří už se jedná o skutečně působivou koncepci, která na přeplněných parkovištích ušetří dost nervů.
Zajímavý je také kokpit řidiče, který se zcela zbavit palubní desky. Za nahrazuje plně digitální zasklený panel, který je volně umístěný před řidičem. Volant dostal zcela nové tvary a na jeho povrchu můžeme vidět displeje, které zobrazují různé informace. Včetně zvolené rychlosti nebo upozornění na únavu, jak je vidět na ilustracích.
Co se týče pohonné techniky, koncept Roomzz by měl dostat vlastní verzi pohonu všech kol 4Motion, která se bude skládat ze dvou elektromotorů o celkovém výkonu 225 kW, tedy cca 306 koní. Prostorné SUV by tak mělo být schopné akcelerace z 0 na 100 km/h během 6.6 sekundy a maximální rychlost se zastav na hranici 180 km/h.
O dostatek energie se starají akumulátory o kapacitě 82 kWh, které by podle nového evropského testovacího režimu WLTP měly zajistit dojezd okolo 450 km. Podle Čínského testovacího režimu NEFZ pak dokonce až 475 km. Vůz by navíc měl být kompatibilní s nabíječkami o příkonu 150 kW, které umožní nabít baterii na 80 % během pouhých 30 minut.
Oficiální premiéra modelu, která odhalí veškerá zbylá tajemství, je naplánována na 18. dubna. Se samotnou produkcí a zahájením prodeje elektromobilu, který bude vycházet z tohoto konceptu, se pak počítá mezi lety 2020 až 2021.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.