Ještě před oficiálním začátkem autosalonu v Šanghaji představila automobilka Volkswagen nového člena své elektrické rodinky modelů I.D., kterým se stalo prostorné SUV Roomzz. To by měl zaujmout nejen stylovým designem, ale také třemi řadami sedadel, autonomním řízením na čtvrté úrovni, ohromujícím prostorem a nebo značně futuristickým ovládáním.
První koncept elektrického SUV na platformě MEB představila automobilka Volkswagen již na autosalonu Los Angeles v roce 2017, oproti I.D. Crozz však I.D. Roomzz pořádně narostl. Koncept měří 4915 mm na délku 1890, mm na šířku, 1760 mm na výšku a hodnota rozvoru se zastavila na čísle 2965 mm. I podle automobilky by tak Roomzz měl nabídnout více prostoru, než Touareg s konvenčním pohonem.
Uvnitř kabiny mají být k dispozici hned tři řady sedadel, které však bude možné uspořádat v závislosti na režimu řízení. Nový I.D. Roomzz totiž slibuje plně autonomní řízení na 4. úrovni, které by již nemělo vyžadovat větší pozornost řidiče. Bez problému by tak mělo být možné sedadla různě natáčet a vytvořit si z kabiny malý salonek.
To však není jediná unikátní vlastnost tohoto konceptu. Začít bychom mohli třeba hned u dveří, které se neotvírají klasicky, ale posunují do strany. U zadních dveří to není nic neobvyklého, nicméně v případě předních dveří už se jedná o skutečně působivou koncepci, která na přeplněných parkovištích ušetří dost nervů.
Zajímavý je také kokpit řidiče, který se zcela zbavit palubní desky. Za nahrazuje plně digitální zasklený panel, který je volně umístěný před řidičem. Volant dostal zcela nové tvary a na jeho povrchu můžeme vidět displeje, které zobrazují různé informace. Včetně zvolené rychlosti nebo upozornění na únavu, jak je vidět na ilustracích.
Co se týče pohonné techniky, koncept Roomzz by měl dostat vlastní verzi pohonu všech kol 4Motion, která se bude skládat ze dvou elektromotorů o celkovém výkonu 225 kW, tedy cca 306 koní. Prostorné SUV by tak mělo být schopné akcelerace z 0 na 100 km/h během 6.6 sekundy a maximální rychlost se zastav na hranici 180 km/h.
O dostatek energie se starají akumulátory o kapacitě 82 kWh, které by podle nového evropského testovacího režimu WLTP měly zajistit dojezd okolo 450 km. Podle Čínského testovacího režimu NEFZ pak dokonce až 475 km. Vůz by navíc měl být kompatibilní s nabíječkami o příkonu 150 kW, které umožní nabít baterii na 80 % během pouhých 30 minut.
Oficiální premiéra modelu, která odhalí veškerá zbylá tajemství, je naplánována na 18. dubna. Se samotnou produkcí a zahájením prodeje elektromobilu, který bude vycházet z tohoto konceptu, se pak počítá mezi lety 2020 až 2021.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.