Ještě před oficiálním začátkem autosalonu v Šanghaji představila automobilka Volkswagen nového člena své elektrické rodinky modelů I.D., kterým se stalo prostorné SUV Roomzz. To by měl zaujmout nejen stylovým designem, ale také třemi řadami sedadel, autonomním řízením na čtvrté úrovni, ohromujícím prostorem a nebo značně futuristickým ovládáním.
První koncept elektrického SUV na platformě MEB představila automobilka Volkswagen již na autosalonu Los Angeles v roce 2017, oproti I.D. Crozz však I.D. Roomzz pořádně narostl. Koncept měří 4915 mm na délku 1890, mm na šířku, 1760 mm na výšku a hodnota rozvoru se zastavila na čísle 2965 mm. I podle automobilky by tak Roomzz měl nabídnout více prostoru, než Touareg s konvenčním pohonem.
Uvnitř kabiny mají být k dispozici hned tři řady sedadel, které však bude možné uspořádat v závislosti na režimu řízení. Nový I.D. Roomzz totiž slibuje plně autonomní řízení na 4. úrovni, které by již nemělo vyžadovat větší pozornost řidiče. Bez problému by tak mělo být možné sedadla různě natáčet a vytvořit si z kabiny malý salonek.
To však není jediná unikátní vlastnost tohoto konceptu. Začít bychom mohli třeba hned u dveří, které se neotvírají klasicky, ale posunují do strany. U zadních dveří to není nic neobvyklého, nicméně v případě předních dveří už se jedná o skutečně působivou koncepci, která na přeplněných parkovištích ušetří dost nervů.
Zajímavý je také kokpit řidiče, který se zcela zbavit palubní desky. Za nahrazuje plně digitální zasklený panel, který je volně umístěný před řidičem. Volant dostal zcela nové tvary a na jeho povrchu můžeme vidět displeje, které zobrazují různé informace. Včetně zvolené rychlosti nebo upozornění na únavu, jak je vidět na ilustracích.
Co se týče pohonné techniky, koncept Roomzz by měl dostat vlastní verzi pohonu všech kol 4Motion, která se bude skládat ze dvou elektromotorů o celkovém výkonu 225 kW, tedy cca 306 koní. Prostorné SUV by tak mělo být schopné akcelerace z 0 na 100 km/h během 6.6 sekundy a maximální rychlost se zastav na hranici 180 km/h.
O dostatek energie se starají akumulátory o kapacitě 82 kWh, které by podle nového evropského testovacího režimu WLTP měly zajistit dojezd okolo 450 km. Podle Čínského testovacího režimu NEFZ pak dokonce až 475 km. Vůz by navíc měl být kompatibilní s nabíječkami o příkonu 150 kW, které umožní nabít baterii na 80 % během pouhých 30 minut.
Oficiální premiéra modelu, která odhalí veškerá zbylá tajemství, je naplánována na 18. dubna. Se samotnou produkcí a zahájením prodeje elektromobilu, který bude vycházet z tohoto konceptu, se pak počítá mezi lety 2020 až 2021.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?