Hyundai představuje Tucson N Line, sportovně laděné SUV nabídne i hybrid o výkonu až 185 koní

Hyundai Tucson N Line
Hyundai Tucson N Line, foto: Hyundai
Antonín Marek , AutoRoad.cz 21. března 2019 13:33
Sdílej:

Hyundai Motor rozšiřuje nabídku atraktivních verzí N Line na evropském trhu o nový Tucson N Line, který je zároveň prvním SUV se sportovním vzhledem a jízdními vlastnostmi N Line. Nový model kombinuje ikonickou odolnost, bezpečnost a komfort Tucsonu s dynamickým stylem a charakterem verzí N Line.

Hyundai v roce 2018 úspěšně uvedl stupeň výbavy N Line v modelové řadě i30 a nyní přidává další dynamickou verzi: „Hyundai s novým modelem Tucson N Line poskytuje sportovní styl a atmosféru zákazníkům, kteří chtějí také všestrannost a komfort SUV,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt. „Tucson je naším nejprodávanějším modelem v Evropě a tvoří srdce naší značky, takže jsme nadšeni, že můžeme našim zákazníkům v tomto segmentu představit charakter N Line.“

Nový Tucson N Line, nabízený se třemi verzemi motoru s pohonem předních nebo všech kol, je rodinným automobilem, který vychází vstříc požadavkům ještě náročnějších a individuálně orientovaných spotřebitelů na každodenní mobilitu.

Hyundai nyní kromě vznětového motoru 2.0 CRDi 48V, představeného v roce 2018 pro nový Tucson, zkombinoval hospodárnou a pohotovou techniku částečně hybridního pohonu s napětím 48 V také se vznětovým motorem 1.6 CRDi o výkonu 100 kW/136 k, jehož spotřeba paliva byla snížena až o 7 % (podle nové metodiky měření WLTP). V dosud zohledňovaném kombinovaném cyklu EU 2.0 činí snížení spotřeby dokonce až 11 %.

Částečně hybridní pohon je součástí globálního úsilí značky Hyundai o zvyšování hospodárnosti a větší ohleduplnosti k životnímu prostředí. Hybridní systém je tvořen akumulátory Li-Poly s napětím 48 V a kapacitou 0,44 kWh, zařízením MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) s funkcemi generátoru a spouštěče, nízkonapěťovým měničem LDC (Low Voltage DC/DC) a invertorem. Hyundai díky tomuto systému s napětím 48 V dokázal snížit u nového modelu Tucson spotřebu paliva a emise CO2 (podle nové metodiky měření WLTP) až o 7 %. V dosud zohledňovaném kombinovaném cyklu EU 2.0 činí snížení spotřeby dokonce až 11 %.

Motor 2.0 CRDi 48V s částečně hybridním systémem nabízí nejvyšší výkon 136 kW/185 k, a je tak nejvýkonnější verzí pohonu pro nový model Tucson. Další jednotkou s rozsáhle vyváženými vlastnostmi je zážehový motor 1.6 T-GDi o výkonu 130 kW/177 k. Všechny motory splňují již s předstihem novou emisní normu Euro 6d Temp, která vstoupí v platnost až od 1. září 2019.

Více než nový vzhled: Sportovní jízdní vlastnosti N Line díky optimalizovanému podvozku a řízení

Tucson N Line je jedinečnou kombinací rodinného SUV a sportovního ducha, inspirovaného značkou N. Nový stupeň výbavy zahrnuje vnější a vnitřní prvky v pojetí N, charakteristické pro řadu vysokovýkonných modelů Hyundai. Dynamické stylistické prvky jsou u verzí s přeplňovaným zážehovým motorem a nejvýkonnějším turbodieselem doplněny optimalizovaným elektrickým posilovačem řízení MDPS (Motor Driven Power Steering) a vylepšeným nastavením podvozku, díky němuž si mohou zákazníci užívat ještě sportovnější jízdu. Vinuté pružiny těchto vrcholných verzí Tucson N Line jsou o 5 % tužší vzadu a o 8 % vpředu. Změny softwaru elektrického posilovače řízení navíc přispívají k bezprostřednějším reakcím a lineárnější charakteristice.

Nově navržené nárazníky a tmavá mřížka masky chladiče s tmavě chromovaným rámečkem zanechávají silný první dojem. Sportovní charakter vozu umocňují také tmavá 19“ kola z lehké slitiny společně s leskle černými kryty vnějších zpětných zrcátek a zadním spoilerem. Dynamičtější vzhled modelu Tucson N Line vytvářejí také světlomety s černými vnitřními plochami, světla pro denní svícení LED s jedinečným designem a tmavé okenní lišty v kombinaci s klikami dveří v barvě karoserie.

V interiéru si mohou zákazníci užívat sportovních sedadel N, čalouněných kombinací kůže a semiše a červeného ozdobného prošívání na volantu a sedadlech. Součástí výbavy N Line jsou také hliníkové pedály a řadicí páka N obšitá kůží s červeným ozdobným prvkem.

Nový Tucson N Line byl navržen a testován v Evropě. Stejně jako všechny ostatní modely Hyundai N a N Line je vyráběn v Nošovicích u Frýdku-Místku. Na evropském trhu je nabízen s paletou devíti různých barev laků karoserie.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.