Automobilka Seat dnes představila novinku ze své speciální modelové řady Cupra! Nový Leon Cupra R ST je extrémní kombi, které nabídne výkon 300 koní, pohon všech kol 4Drive, akceleraci z 0 na 100 km/h během 4.9 sekundy a k tomu všemu ještě ohromnou míru praktičnosti.
Leon Cupra R ST vychází ze „standardního" sportovně laděného kombi, oproti kterému však nabídne několik lákavých vylepšení. Pod kapotou je umístěn 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 221 kW (300 k), jehož točivý moment povyrostl na rovných 400 Nm.
Zůstala standardní sedmistupňová převodovka DSG, ovšem změny se udály v pohonu. zatímco hatchback Cupra R měl poháněná pouze přední kola, Cupra R ST nabídne pohon všech kol 4Drive. Kromě toho si navíc technici vyhráli i s naladěním podvozku, který by měl nabídnout vyšší komfort i lepší stabilitu při ostrém průjezdu zatáčkami.
Výsledkem těchto změn je akcelerace z 0 na 100 km/h během 4.9 sekundy a maximální rychlost až 250 km/h. O bezpečné zastavení se pak starají brzdy Brembo o průměru 340 mm vpředu a 310 mm vzadu. Ty však ukrývají elegantní 19-palcová kola v měděné barvě.
Co se vzhledu týče, Leon Cupra R ST bude opět nezaměnitelný díky velkému počtu měděných a karbonových doplňků. Z karbonu je vyroben například přední splitter, boční zrcátka, boční prahy nebo zadní difuser. Ten je navíc po obou stranách lemován dvojicí koncovek výfukového systému.
Co se interiéru týče, opět se setkáváme v množstvím karbonových a měděných doplňků. Za pozornost však bezesporu stojí třeba Alcantarou potažená hlavice řadící páky a volant, nebo sportovní sedadla. Ta by měla podle automobilky nabídnout adekvátní komfort pro dlouhé cesty, ale současně dostatek jistoty a bočního vedení pro dynamičtější jízdu.
A ačkoliv si nyní klepete na čelo, proč neustále zmiňujeme automobilku Seat, máme k tomu dobrý důvod. Cupra se sice minulý rok osamostatnila do nové "pod-značky," ovšem v případě modelů vyráběných standardně Seatem zůstává i logo automobilky Seat.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?