Automobilka Seat dnes představila novinku ze své speciální modelové řady Cupra! Nový Leon Cupra R ST je extrémní kombi, které nabídne výkon 300 koní, pohon všech kol 4Drive, akceleraci z 0 na 100 km/h během 4.9 sekundy a k tomu všemu ještě ohromnou míru praktičnosti.
Leon Cupra R ST vychází ze „standardního" sportovně laděného kombi, oproti kterému však nabídne několik lákavých vylepšení. Pod kapotou je umístěn 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 221 kW (300 k), jehož točivý moment povyrostl na rovných 400 Nm.
Zůstala standardní sedmistupňová převodovka DSG, ovšem změny se udály v pohonu. zatímco hatchback Cupra R měl poháněná pouze přední kola, Cupra R ST nabídne pohon všech kol 4Drive. Kromě toho si navíc technici vyhráli i s naladěním podvozku, který by měl nabídnout vyšší komfort i lepší stabilitu při ostrém průjezdu zatáčkami.
Výsledkem těchto změn je akcelerace z 0 na 100 km/h během 4.9 sekundy a maximální rychlost až 250 km/h. O bezpečné zastavení se pak starají brzdy Brembo o průměru 340 mm vpředu a 310 mm vzadu. Ty však ukrývají elegantní 19-palcová kola v měděné barvě.
Co se vzhledu týče, Leon Cupra R ST bude opět nezaměnitelný díky velkému počtu měděných a karbonových doplňků. Z karbonu je vyroben například přední splitter, boční zrcátka, boční prahy nebo zadní difuser. Ten je navíc po obou stranách lemován dvojicí koncovek výfukového systému.
Co se interiéru týče, opět se setkáváme v množstvím karbonových a měděných doplňků. Za pozornost však bezesporu stojí třeba Alcantarou potažená hlavice řadící páky a volant, nebo sportovní sedadla. Ta by měla podle automobilky nabídnout adekvátní komfort pro dlouhé cesty, ale současně dostatek jistoty a bočního vedení pro dynamičtější jízdu.
A ačkoliv si nyní klepete na čelo, proč neustále zmiňujeme automobilku Seat, máme k tomu dobrý důvod. Cupra se sice minulý rok osamostatnila do nové "pod-značky," ovšem v případě modelů vyráběných standardně Seatem zůstává i logo automobilky Seat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?