Společnost Mitsubishi Motors Corporation na 89. ročníku mezinárodního ženevského autosalonu představuje ve světové premiéře novou generaci SUV-crossoveru s označením Mitsubishi Engelberg Tourer. Mitsubishi dále na svém stánku představí praktické využití systému Dendo Drive House (DDH) – nového energetického ekosystému, jehož majitelé mohou automaticky vyrábět, ukládat a sdílet elektřinu mezi vozidlem a domácností, a tak ještě zvýšit užitnou hodnotu svého elektromobilu.
Mitsubishi Engelberg Tourer
Koncepční model
Engelberg je proslulé lyžařské středisko v centrálním regionu Švýcarska, nabízející úžasné panoramatické výhledy; středisko je známé svými skvěle upravenými sjezdovkami, stejně tak jako možnostmi náročných freestylových sjezdů mimo tratě pro vyznavače lyžování či snowboardingu.
Mitsubishi Engelberg Tourer je plug-in hybridní elektromobil (PHEV) s pohonem všech kol ‚Twin Motor 4WD‘. Jak název Engelberg Tourer naznačuje, vůz nabízí skvělé jízdní schopnosti, umožňující vyrazit na cestu za jakýchkoli klimatických podmínek a zdolávat s jistotou všechny povrchy. Uvedené vlastnosti spojuje s dlouhým dojezdem, který je pro pohon PHEV charakteristický, a dovoluje tak vydat se mimo města do míst bez dobíjecí infrastruktury. Díky skvěle řešenému uspořádání kombinuje prostor pro posádku s nejrůznějšími odkládacími místy pro příjemné cestování rodiny či přátel až do cílové lokality. V samotném řidiči i zbytku posádky probouzí zvědavost a touhu po dobrodružství s chutí jet ještě dál a prozkoumat něco, co dosud nikdy nezakusili.
Design
Mitsubishi Engelberg Tourer byl navržen jako elegantní, vysoce funkční a všestranně praktické SUV / crossover. Do designu chtělo Mitsubishi promítnout co nejvíce typických rysů Mitsubishi. Typ karoserie má vyjadřovat výkon a spolehlivost, dovolující vozu zdolat jakoukoli cestu. Interiér nabízí velkorysý prostor, umožňující cestujícím užít si cestu v pohodlí, a zároveň zprostředkuje úroveň kvality a funkčnosti s mimořádnou péčí o každý detail. Z vlastností stvrzujících kvality SUV pro aktivní životní styl jmenujme mlhová světla zabudovaná do střešního boxu s automatickým otevíráním a zavíráním, resp. ochranné kryty pod předním i zadním nárazníkem.
Palubní technologie
Engelberg Tourer využívá systém pohonu ‚Twin Motor PHEV‘, pečlivě odladěný a vyzkoušený v modelu Outlander PHEV. S využitím technologie elektrifikace příští generace a řízení pohonu všech kol jej Mitsubishi dále posunulo do podoby ještě atraktivnějšího systému pohonu vozidla. Spojení systému PHEV s technologiemi palubní konektivity navíc znamená, že Engelberg Tourer lze s větší jistotou používat za každého počasí i na cestách všeho druhu.
Systém PHEV
Mitsubishi Engelberg Tourer využívá systém pohonu PHEV, který přísluší nejvýše postavenému SUV-crossoveru příští generace. Pod podlahou mezi nápravami se nachází baterie soustavy pohonu s vysokou kapacitou. Využívá systém pohonu Twin Motor, jenž zahrnuje vysoce výkonné a hospodárné elektromotory vpředu i vzadu, ale současně zachovává velkorysou kabinu umožňující zástavbu tří řady sedadel. Pro pohon PHEV byl navržen benzínový motor 2,4 litru. V režimu sériového hybridu pak spalovací motor plní funkci vysoce výkonného generátoru energie, dosahujícího vysokého stupně rekuperace, přičemž velký zdvihový objem zaručuje tišší chod a nižší spotřebu paliva. Kromě vyšší efektivity samotné soustavy PHEV pak Engelberg Tourer využívá pečlivě odladěné technologie ke snížení spotřeby paliva, jako je např. aktivní zavírání lamel před chladičem ke snížení aerodynamického odporu. Mitsubishi Engelberg Tourer vykazuje dojezd čistě na elektřinu přes 70 km (podle metodiky WLTP) a při plně nabité baterii a s plnou nádrží paliva nabídne celkový dojezd přes 700 km (podle WLTP). To znamená, že celá posádka si může hladkou, suverénní a tichou jízdu, typickou pro elektromobily, užívat na ještě delších cestách.Soustava pohonu 4WD
Mitsubishi Engelberg Tourer využívá systém stálého pohonu všech kol ‚Twin Motor 4WD‘ od MMC s vysoce výkonnými a účinnými elektromotory, které pohánějí obě nápravy; s uplatněním know-how získaného při vývoji vozů řady Lancer Evolution také využívá technologii aktivní kontroly stáčení kolem svislé osy k optimálnímu rozdělování hnacího momentu mezi přední kola. Uvedené komponenty se využívají společně s integrovaným systémem pohonu všech kol S-AWC, který přináší zásadní zlepšení dynamických schopností vozidla – akcelerace, zatáčení, brzdění – souhrnným řízením brzdné síly na jednotlivých kolech (systém ABS) a výkonu předních i zadních elektromotorů (aktivní řízení stability, systém. Hnací ústrojí Twin Motor 4WD zajišťuje mimořádně agilní rozdělování hnacího momentu mezi obě nápravy a vyznačuje se i suverénním zátahem, typickým pro elektrický pohon s maximem točivého momentu dostupným již od nulových otáček. Systém rozdělování točivého momentu mezi přední kola zlepšuje jízdní schopnosti, kdy zaručuje pohotovou a příjemnou ovladatelnost, která je u vozů této velikosti nevídaná. Současně zvyšuje stabilitu díky potlačování prokluzu kol na neupravených nebo zasněžených cestách ve snaze vždy přenášet na povrch vozovky maximální hnací sílu.Systém ‚Connected Car‘
Když řidič do palubní navigace zadá cíl cesty, systém ‚Connected Car‘ s využitím informací o počasí, teplotě, místopisu, dopravě a stavu povrchu zvolí optimální jízdní režim a uzpůsobí rozdělování točivého momentu prostřednictvím systému energetického managementu baterie soustavy pohonu a systému S-AWC. Výsledkem je bezpečná a pohodlná jízda i nižší spotřeba paliva. Mitsubishi Engelberg Tourer využívá pohon pomocí elektromotorů k suverénní jízdě a dosažení příkladně nízké spotřeby. Díky svým zcela intuitivním jízdním schopnostem a pohonu všech kol pro mimořádnou stabilitu umožňuje řidiči bezpečně a sebejistě zrychlovat, projíždět zatáčkami i brzdit přesně v zamýšlené trajektorii jízdy a za všech klimatických podmínek a na každém povrchu.Systém DENDO Drive House
DENDO Drive House (DDH) je stavebnicový systém určený pro domácnosti, zahrnující elektromobil / plug-in hybridní vůz, obousměrnou nabíječku, fotovoltaické panely a záložní baterii pro domácnost. Jedná se o službu nabízenou formou uceleného řešení u prodejců Mitsubishi a spojující prodej, instalaci a poprodejní údržbu*4 všech systémových komponent. Pomocí uvedeného řešení si zákazníci mohou nabíjet svůj elektromobil / plug-in hybrid přímo doma s využitím energie vyrobené ze slunce, nebo naopak dodávat elektřinu z baterie vozidla pro potřeby domácnosti. DDH přináší zákazníkům výhody ve formě nižších účtů za elektřinu a zajištění nouzového zdroje napájení.
Výhody systému DENDO Drive House (DDH)
Systém DDH přináší výrazné úspory nákladů. Zákazníci mohou snížit náklady na palivo využíváním fotovoltaických panelů k výrobě elektřiny během dne pro nabíjení elektromobilu / plug-in hybridu a ukládání do domácí baterie, zatímco v noci mohou omezit náklady na spotřebovanou elektřinu používáním obousměrné nabíječky k dodávkám energie z elektromobilu / plug-in hybridu pro potřeby domácnosti. Zákazník může přispět k rozvoji společnosti s nižší uhlíkovou stopou využíváním energie produkované fotovoltaickými panely k napájení domácích spotřebičů nebo zajištění energie k provozování elektromobilu / plug-in hybridu. Systém DDH slouží jako nouzový zdroj napájení, který může dodávat elektřinu z elektromobilu / plug-in hybridu nebo záložní baterie pro potřeby napájení domácích spotřebičů. Systém DDH se nabízí jako ucelený balíček u prodejců Mitsubishi, což zákazníkům usnadňuje nákup všech potřebných komponent.Mitsubishi Motors prostřednictvím elektrifikace vozidel usiluje o obohacování života zákazníků a zvyšování jejich pohodlí. Elektromobily na cestách vždy věrně reagují na záměry řidiče. Po zaparkování se mění v partnera, na nějž je spolehnutí. Systém DDH je řešením, které dodává elektrifikaci vozidel nový rozměr.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?