Ve světě přeplněném vozy typu SUV a crossover je vždy příjemné vidět elegantní a praktický vůz, například v provedení Shooting Brake. A právě tímto karosářským provedením se na ženevském autosalonu pochlubila automobilka Mercedes-Benz, která zde uvedla nový model CLA Shooting Brake.
Druhá generace Mercedes-Benz CLA se může pochlubit nejen okázalým vzhledem, ale také větší praktičností. To ostatně potvrzuje i nárůst do délky o 48 milimetrů a do šířky o 53 milimetrů. Jediný úbytek nastal v kolonce výšky: vůz je o 2 milimetry nižší, což mu ovšem opticky přidává na sportovnějším charakteru.
Nárůst vnějších rozměrů se pozitivně promítl v kabině. Nové CLA nabídne vpředu o 35 mm a vzadu dokonce o 44 mm více prostoru do šířky. Více místa nově budou mít i pasažéři nad hlavou. Posádka na předních sedadlech si polepší o 9 milimetrů, vzadu pak o 8 mm. Navzdory prodloužení rozvoru o 30 mm se však více místa pro nohy nedočkáme. Cestující vzadu sice získali 1 mm, ten byl však ubrán posádce vpředu.
Kromě komfortu najde posádka v kabině i bohaté technologické a stylové příslušenství. Podobně jako v Cla Coupe nebude chybět širokoúhlý displej přístrojového štítu a informačního systému MBUX s nejmodernějšími funkcemi, včetně hlasového ovládání. To mělo navíc od prvního představení urazit další kus vývoje a tak nyní nabídne ještě spolehlivější rozpoznání příkazů. Pod displejem budou opět umístěny tři stylové výdechy ventilace a chybět nebude ani ambientní osvětlení.
Největším benefitem tohoto modelu by však měla být praktičnost a tak se pojďme podívat na zavazadlový prostor. Ten se oproti minulé generaci zvětšil o 10 litrů, na výsledných 505 litru. Potěší také skutečnost, že kufr je nyní širší a hlubší, přičemž nakládání a vykládání objemných zavazadel usnadní větší nakládací otvor.
Co se techniky týče, můžeme se těšit na spíše sportovní naladění podvozku, podobně jako u CLA Coupe. Adaptivní podvozek se silnějšími stabilizátory by však současně měl být schopen nabídnout komfortní, tichou a přesto jistou jízdu, v závislosti na zvoleném režimu.
Chybět nebudě ani bohatá nabídka bezpečnostních asistentů, z nichž některé si automobilka dokonce vypůjčila i vrcholné třídy S. Vůz tak nabídne některé částečně autonomní funkce, jako je parkovací asistent, adaptivní tempomat, asistent pro změnu pruhů, atd.
Pod kapotou bude umístěna bohatá paleta benzínových i naftových motorů, které bude možné kombinovat s manuální i automatickou dvouspojkovou převodovkou a pohonem předních, nebo všech kol. Na vrcholu nabídky bude zatím stát model CLA 250 Shooting Brake, který nabídne 2.0 přeplňovaný motor o výkonu 225 koní, 350 Nm točivého momentu a automatickou sedmistupňovou převodovku.
Podle webu The Drive bychom se však do budoucna mohli těšit i na příchod výkonnějších strojů, které si vypůjčí motory z jiných modelů třídy CLA nebo A. Nabízí se tak i varianty CLA 45 Shooting Brake o výkonu přes 380 koní, nebo CLA 45 Shooting Brake s výkonem okolo 420 koní.
Na to si však budeme muset nějakou chvíli počkat. Ostatně samotné CLA Shooting Brake by mělo podle dostupných informací dorazit na světové trhy až v průběhu září tohoto roku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.