Ve světě přeplněném vozy typu SUV a crossover je vždy příjemné vidět elegantní a praktický vůz, například v provedení Shooting Brake. A právě tímto karosářským provedením se na ženevském autosalonu pochlubila automobilka Mercedes-Benz, která zde uvedla nový model CLA Shooting Brake.
Druhá generace Mercedes-Benz CLA se může pochlubit nejen okázalým vzhledem, ale také větší praktičností. To ostatně potvrzuje i nárůst do délky o 48 milimetrů a do šířky o 53 milimetrů. Jediný úbytek nastal v kolonce výšky: vůz je o 2 milimetry nižší, což mu ovšem opticky přidává na sportovnějším charakteru.
Nárůst vnějších rozměrů se pozitivně promítl v kabině. Nové CLA nabídne vpředu o 35 mm a vzadu dokonce o 44 mm více prostoru do šířky. Více místa nově budou mít i pasažéři nad hlavou. Posádka na předních sedadlech si polepší o 9 milimetrů, vzadu pak o 8 mm. Navzdory prodloužení rozvoru o 30 mm se však více místa pro nohy nedočkáme. Cestující vzadu sice získali 1 mm, ten byl však ubrán posádce vpředu.
Kromě komfortu najde posádka v kabině i bohaté technologické a stylové příslušenství. Podobně jako v Cla Coupe nebude chybět širokoúhlý displej přístrojového štítu a informačního systému MBUX s nejmodernějšími funkcemi, včetně hlasového ovládání. To mělo navíc od prvního představení urazit další kus vývoje a tak nyní nabídne ještě spolehlivější rozpoznání příkazů. Pod displejem budou opět umístěny tři stylové výdechy ventilace a chybět nebude ani ambientní osvětlení.
Největším benefitem tohoto modelu by však měla být praktičnost a tak se pojďme podívat na zavazadlový prostor. Ten se oproti minulé generaci zvětšil o 10 litrů, na výsledných 505 litru. Potěší také skutečnost, že kufr je nyní širší a hlubší, přičemž nakládání a vykládání objemných zavazadel usnadní větší nakládací otvor.
Co se techniky týče, můžeme se těšit na spíše sportovní naladění podvozku, podobně jako u CLA Coupe. Adaptivní podvozek se silnějšími stabilizátory by však současně měl být schopen nabídnout komfortní, tichou a přesto jistou jízdu, v závislosti na zvoleném režimu.
Chybět nebudě ani bohatá nabídka bezpečnostních asistentů, z nichž některé si automobilka dokonce vypůjčila i vrcholné třídy S. Vůz tak nabídne některé částečně autonomní funkce, jako je parkovací asistent, adaptivní tempomat, asistent pro změnu pruhů, atd.
Pod kapotou bude umístěna bohatá paleta benzínových i naftových motorů, které bude možné kombinovat s manuální i automatickou dvouspojkovou převodovkou a pohonem předních, nebo všech kol. Na vrcholu nabídky bude zatím stát model CLA 250 Shooting Brake, který nabídne 2.0 přeplňovaný motor o výkonu 225 koní, 350 Nm točivého momentu a automatickou sedmistupňovou převodovku.
Podle webu The Drive bychom se však do budoucna mohli těšit i na příchod výkonnějších strojů, které si vypůjčí motory z jiných modelů třídy CLA nebo A. Nabízí se tak i varianty CLA 45 Shooting Brake o výkonu přes 380 koní, nebo CLA 45 Shooting Brake s výkonem okolo 420 koní.
Na to si však budeme muset nějakou chvíli počkat. Ostatně samotné CLA Shooting Brake by mělo podle dostupných informací dorazit na světové trhy až v průběhu září tohoto roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?