Druhá generace Mercedes-Benz CLA se může pochlubit nejen okázalým vzhledem, ale také větší praktičností. To ostatně potvrzuje i nárůst do délky o 48 milimetrů a do šířky o 53 milimetrů. Jediný úbytek nastal v kolonce výšky: vůz je o 2 milimetry nižší, což mu ovšem opticky přidává na sportovnějším charakteru.
Nárůst vnějších rozměrů se pozitivně promítl v kabině. Nové CLA nabídne vpředu o 35 mm a vzadu dokonce o 44 mm více prostoru do šířky. Více místa nově budou mít i pasažéři nad hlavou. Posádka na předních sedadlech si polepší o 9 milimetrů, vzadu pak o 8 mm. Navzdory prodloužení rozvoru o 30 mm se však více místa pro nohy nedočkáme. Cestující vzadu sice získali 1 mm, ten byl však ubrán posádce vpředu.
Kromě komfortu najde posádka v kabině i bohaté technologické a stylové příslušenství. Podobně jako v Cla Coupe nebude chybět širokoúhlý displej přístrojového štítu a informačního systému MBUX s nejmodernějšími funkcemi, včetně hlasového ovládání. To mělo navíc od prvního představení urazit další kus vývoje a tak nyní nabídne ještě spolehlivější rozpoznání příkazů. Pod displejem budou opět umístěny tři stylové výdechy ventilace a chybět nebude ani ambientní osvětlení.
Největším benefitem tohoto modelu by však měla být praktičnost a tak se pojďme podívat na zavazadlový prostor. Ten se oproti minulé generaci zvětšil o 10 litrů, na výsledných 505 litru. Potěší také skutečnost, že kufr je nyní širší a hlubší, přičemž nakládání a vykládání objemných zavazadel usnadní větší nakládací otvor.
Co se techniky týče, můžeme se těšit na spíše sportovní naladění podvozku, podobně jako u CLA Coupe. Adaptivní podvozek se silnějšími stabilizátory by však současně měl být schopen nabídnout komfortní, tichou a přesto jistou jízdu, v závislosti na zvoleném režimu.
Chybět nebudě ani bohatá nabídka bezpečnostních asistentů, z nichž některé si automobilka dokonce vypůjčila i vrcholné třídy S. Vůz tak nabídne některé částečně autonomní funkce, jako je parkovací asistent, adaptivní tempomat, asistent pro změnu pruhů, atd.
Pod kapotou bude umístěna bohatá paleta benzínových i naftových motorů, které bude možné kombinovat s manuální i automatickou dvouspojkovou převodovkou a pohonem předních, nebo všech kol. Na vrcholu nabídky bude zatím stát model CLA 250 Shooting Brake, který nabídne 2.0 přeplňovaný motor o výkonu 225 koní, 350 Nm točivého momentu a automatickou sedmistupňovou převodovku.
Podle webu The Drive bychom se však do budoucna mohli těšit i na příchod výkonnějších strojů, které si vypůjčí motory z jiných modelů třídy CLA nebo A. Nabízí se tak i varianty CLA 45 Shooting Brake o výkonu přes 380 koní, nebo CLA 45 Shooting Brake s výkonem okolo 420 koní.
Na to si však budeme muset nějakou chvíli počkat. Ostatně samotné CLA Shooting Brake by mělo podle dostupných informací dorazit na světové trhy až v průběhu září tohoto roku.