Ve světě přeplněném vozy typu SUV a crossover je vždy příjemné vidět elegantní a praktický vůz, například v provedení Shooting Brake. A právě tímto karosářským provedením se na ženevském autosalonu pochlubila automobilka Mercedes-Benz, která zde uvedla nový model CLA Shooting Brake.
Druhá generace Mercedes-Benz CLA se může pochlubit nejen okázalým vzhledem, ale také větší praktičností. To ostatně potvrzuje i nárůst do délky o 48 milimetrů a do šířky o 53 milimetrů. Jediný úbytek nastal v kolonce výšky: vůz je o 2 milimetry nižší, což mu ovšem opticky přidává na sportovnějším charakteru.
Nárůst vnějších rozměrů se pozitivně promítl v kabině. Nové CLA nabídne vpředu o 35 mm a vzadu dokonce o 44 mm více prostoru do šířky. Více místa nově budou mít i pasažéři nad hlavou. Posádka na předních sedadlech si polepší o 9 milimetrů, vzadu pak o 8 mm. Navzdory prodloužení rozvoru o 30 mm se však více místa pro nohy nedočkáme. Cestující vzadu sice získali 1 mm, ten byl však ubrán posádce vpředu.
Kromě komfortu najde posádka v kabině i bohaté technologické a stylové příslušenství. Podobně jako v Cla Coupe nebude chybět širokoúhlý displej přístrojového štítu a informačního systému MBUX s nejmodernějšími funkcemi, včetně hlasového ovládání. To mělo navíc od prvního představení urazit další kus vývoje a tak nyní nabídne ještě spolehlivější rozpoznání příkazů. Pod displejem budou opět umístěny tři stylové výdechy ventilace a chybět nebude ani ambientní osvětlení.
Největším benefitem tohoto modelu by však měla být praktičnost a tak se pojďme podívat na zavazadlový prostor. Ten se oproti minulé generaci zvětšil o 10 litrů, na výsledných 505 litru. Potěší také skutečnost, že kufr je nyní širší a hlubší, přičemž nakládání a vykládání objemných zavazadel usnadní větší nakládací otvor.
Co se techniky týče, můžeme se těšit na spíše sportovní naladění podvozku, podobně jako u CLA Coupe. Adaptivní podvozek se silnějšími stabilizátory by však současně měl být schopen nabídnout komfortní, tichou a přesto jistou jízdu, v závislosti na zvoleném režimu.
Chybět nebudě ani bohatá nabídka bezpečnostních asistentů, z nichž některé si automobilka dokonce vypůjčila i vrcholné třídy S. Vůz tak nabídne některé částečně autonomní funkce, jako je parkovací asistent, adaptivní tempomat, asistent pro změnu pruhů, atd.
Pod kapotou bude umístěna bohatá paleta benzínových i naftových motorů, které bude možné kombinovat s manuální i automatickou dvouspojkovou převodovkou a pohonem předních, nebo všech kol. Na vrcholu nabídky bude zatím stát model CLA 250 Shooting Brake, který nabídne 2.0 přeplňovaný motor o výkonu 225 koní, 350 Nm točivého momentu a automatickou sedmistupňovou převodovku.
Podle webu The Drive bychom se však do budoucna mohli těšit i na příchod výkonnějších strojů, které si vypůjčí motory z jiných modelů třídy CLA nebo A. Nabízí se tak i varianty CLA 45 Shooting Brake o výkonu přes 380 koní, nebo CLA 45 Shooting Brake s výkonem okolo 420 koní.
Na to si však budeme muset nějakou chvíli počkat. Ostatně samotné CLA Shooting Brake by mělo podle dostupných informací dorazit na světové trhy až v průběhu září tohoto roku.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.