Ve světě přeplněném vozy typu SUV a crossover je vždy příjemné vidět elegantní a praktický vůz, například v provedení Shooting Brake. A právě tímto karosářským provedením se na ženevském autosalonu pochlubila automobilka Mercedes-Benz, která zde uvedla nový model CLA Shooting Brake.
Druhá generace Mercedes-Benz CLA se může pochlubit nejen okázalým vzhledem, ale také větší praktičností. To ostatně potvrzuje i nárůst do délky o 48 milimetrů a do šířky o 53 milimetrů. Jediný úbytek nastal v kolonce výšky: vůz je o 2 milimetry nižší, což mu ovšem opticky přidává na sportovnějším charakteru.
Nárůst vnějších rozměrů se pozitivně promítl v kabině. Nové CLA nabídne vpředu o 35 mm a vzadu dokonce o 44 mm více prostoru do šířky. Více místa nově budou mít i pasažéři nad hlavou. Posádka na předních sedadlech si polepší o 9 milimetrů, vzadu pak o 8 mm. Navzdory prodloužení rozvoru o 30 mm se však více místa pro nohy nedočkáme. Cestující vzadu sice získali 1 mm, ten byl však ubrán posádce vpředu.
Kromě komfortu najde posádka v kabině i bohaté technologické a stylové příslušenství. Podobně jako v Cla Coupe nebude chybět širokoúhlý displej přístrojového štítu a informačního systému MBUX s nejmodernějšími funkcemi, včetně hlasového ovládání. To mělo navíc od prvního představení urazit další kus vývoje a tak nyní nabídne ještě spolehlivější rozpoznání příkazů. Pod displejem budou opět umístěny tři stylové výdechy ventilace a chybět nebude ani ambientní osvětlení.
Největším benefitem tohoto modelu by však měla být praktičnost a tak se pojďme podívat na zavazadlový prostor. Ten se oproti minulé generaci zvětšil o 10 litrů, na výsledných 505 litru. Potěší také skutečnost, že kufr je nyní širší a hlubší, přičemž nakládání a vykládání objemných zavazadel usnadní větší nakládací otvor.
Co se techniky týče, můžeme se těšit na spíše sportovní naladění podvozku, podobně jako u CLA Coupe. Adaptivní podvozek se silnějšími stabilizátory by však současně měl být schopen nabídnout komfortní, tichou a přesto jistou jízdu, v závislosti na zvoleném režimu.
Chybět nebudě ani bohatá nabídka bezpečnostních asistentů, z nichž některé si automobilka dokonce vypůjčila i vrcholné třídy S. Vůz tak nabídne některé částečně autonomní funkce, jako je parkovací asistent, adaptivní tempomat, asistent pro změnu pruhů, atd.
Pod kapotou bude umístěna bohatá paleta benzínových i naftových motorů, které bude možné kombinovat s manuální i automatickou dvouspojkovou převodovkou a pohonem předních, nebo všech kol. Na vrcholu nabídky bude zatím stát model CLA 250 Shooting Brake, který nabídne 2.0 přeplňovaný motor o výkonu 225 koní, 350 Nm točivého momentu a automatickou sedmistupňovou převodovku.
Podle webu The Drive bychom se však do budoucna mohli těšit i na příchod výkonnějších strojů, které si vypůjčí motory z jiných modelů třídy CLA nebo A. Nabízí se tak i varianty CLA 45 Shooting Brake o výkonu přes 380 koní, nebo CLA 45 Shooting Brake s výkonem okolo 420 koní.
Na to si však budeme muset nějakou chvíli počkat. Ostatně samotné CLA Shooting Brake by mělo podle dostupných informací dorazit na světové trhy až v průběhu září tohoto roku.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?