Když zhruba před měsícem ukázala Mazda první obrázek neznámého crossoveru, všeobecně se předpokládalo, že půjde o novou generaci modelu CX-3, jehož premiéra by se mohla odehrát v Ženevě. Automobilka nás však všechny převezla a představila nový model CX-30.
Nově představená Mazda CX-30 je druhým modelem nové modelové řady, který by měl zaplnit mezeru mezi populární Mazdou CX-3 a dlouhodobě úspěšnou CX-5. Tomu ostatně odpovídají i rozměry vozu, který je 4 395 mm dlouhý, 1 795 mm široký a 1 540 mm vysoký.
Nové SUV s rozvorem náprav 2 655 mm by tak mělo cílit především na zákazníky, kteří chtějí zkombinovat kompaktní prostory, vhodné především pro pohyb ve městě, s prostorností a praktičností, která umožní i svobodné cestování.
Interiér kombinuje útulnou pozici za volantem, ve které má řidič vše potřebné na dosah ruky, s čistou, prostornou a vzdušnou kabinou pro cestující. Cestování navíc zpříjemní nové technologie, včetně nového audio-systému, nebo prémiové materiály.
Kompaktní SUV je postaveno na nové generaci platformy Skyactiv-Vehicle Architecture, kterou sdílí s novou Mazdou 3. Podvozek bude možné doplnit i pohonem všech kol i-Activ all-wheel-drive, který nabídne i systém rozdělování točivého momentu mezi nápravami G-Vectoring Control (GVC).
Nabídka motorů bude sestávat z benzínových i naftových pohonných jednotek, které bude možné kombinovat s šestistupňovým manuálem i automatem. Všechny jednotky splňují emisní normu Euro 6d-TEMP, přičemž všechny benzínové motory budou vybaveny mild-hybridním systémem M Hybrid. Ten kombinuje klasický spalovací motor s elektromotorem a 24 voltovou Lithium-Iontovou baterií.
Pod kapotou by se měl objevit také revoluční motor Skyactiv-X s technologií SPCCI, který zjednodušeně řečeno kombinuje výhody benzínových i naftových motorů. Jaké parametry bude jednotka pod kapotou CX-30 mít sice zatím nevíme, k orientaci nám však může posloužit nová Mazda 3, která má s tímto motorem nabídnout na evropském trhu okolo 133 kW (181 k) a 222 Nm točivého motoru, jak připomíná web Motor1.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?