Kia na autosalonu v Ženevě představila koncept svého prvního čistě elektrického vozu, který rozhodně nelze přehlédnout. Vůz neobvyklých tvarů totiž maže hranice mezi jednotlivými segmenty a současně přináší mnohá zajímavá řešení, která mají pomoci vytvořit u lidí emocionální vztah k elektromobilitě.
„Automobilový design má chytit za srdce a přinutit ho bát o trochu rychleji a trochu déle," uvádí Gregory Guillaume, viceprezident Kia Motors Europe. „A my věříme, že neexistuje žádný důvod, proč by se to mělo měnit jen kvůli tomu, že je auto elektrické. Proto je náš čistě elektrický koncept vytvořen tak, aby vám nejen zrychlil puls, ale současně vytvořil emocionální přístup k elektrifikaci."
A hned prvním krokem k rozbouření emocí má být nevšední design vozu, který podle slov automobilky nespadá do žádného přesného segmentu. Na první pohled sice evokuje dojem jednoho z mnoha populárních SUV-kupé, ovšem na to mu chybí světlá výška.Zadní část střechy pak zase vylučuje segment klasických sedanů i liftbacků. Podle automobilky se tak má koncept pohybovat na pomezí tří stylů: sedan, SUV a crossover.
Čelní straně vozu dominuje maska s výrazným denním svícením, které lemuje a propojuje hlavní světlomety. V dolní části nárazníku pak vidíme zajímavé žebrování. Zadní část sází na jednoduchá horizontální světla, která svým způsobem napodobují předek. Blinkry jsou pak šikovně ukryty.
Styl a emoce vozu přidávají i zajímavě tvarovaná 22-palcová kola obutá do pneumatik Goodyear a speciální šedý lak s chromovým efektem, který byl ručně nanášen v šesti vrstvách.
Nejpodivnější část celého konceptu se však ukrývá v jeho interiéru. Jak už asi mnozí tuší, narážíme na palubní desku, která spíše připomíná poličku pro 21 různě velkých a tvarovaných displejů s vysokým rozlišením, které jsou tvarovány do stylu zvláštní vlnky. Nejedná se však o žádnou vizi uspořádání interiéru budoucnosti, ale spíše o humornou narážku na poslední trendy některých automobilek, které se předhánějí v umisťování co největšího displeje infotainmentu.
V jinak prostorném, vzdušném a prosvětleném interiéru zaujme ještě neobvykle tvarovaný volant, nebo sedadla čalouněná hedvábím. Jako celek působí interiér nádherně futuristicky, elegantně a designově čistě.
Ovšem ačkoliv se jedná o první koncept čistě elektrického vozu Kia, ohledně technických parametrů zatím automobilka příliš sdílná nebyla. Nelze se však příliš divit - zřejmě se jedná spíše o designové cvičení, než ukázku technické budoucnosti. I tak na nás ale koncept velmi příjemně zapůsobil.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.