Kia na autosalonu v Ženevě představila koncept svého prvního čistě elektrického vozu, který rozhodně nelze přehlédnout. Vůz neobvyklých tvarů totiž maže hranice mezi jednotlivými segmenty a současně přináší mnohá zajímavá řešení, která mají pomoci vytvořit u lidí emocionální vztah k elektromobilitě.
„Automobilový design má chytit za srdce a přinutit ho bát o trochu rychleji a trochu déle," uvádí Gregory Guillaume, viceprezident Kia Motors Europe. „A my věříme, že neexistuje žádný důvod, proč by se to mělo měnit jen kvůli tomu, že je auto elektrické. Proto je náš čistě elektrický koncept vytvořen tak, aby vám nejen zrychlil puls, ale současně vytvořil emocionální přístup k elektrifikaci."
A hned prvním krokem k rozbouření emocí má být nevšední design vozu, který podle slov automobilky nespadá do žádného přesného segmentu. Na první pohled sice evokuje dojem jednoho z mnoha populárních SUV-kupé, ovšem na to mu chybí světlá výška.Zadní část střechy pak zase vylučuje segment klasických sedanů i liftbacků. Podle automobilky se tak má koncept pohybovat na pomezí tří stylů: sedan, SUV a crossover.
Čelní straně vozu dominuje maska s výrazným denním svícením, které lemuje a propojuje hlavní světlomety. V dolní části nárazníku pak vidíme zajímavé žebrování. Zadní část sází na jednoduchá horizontální světla, která svým způsobem napodobují předek. Blinkry jsou pak šikovně ukryty.
Styl a emoce vozu přidávají i zajímavě tvarovaná 22-palcová kola obutá do pneumatik Goodyear a speciální šedý lak s chromovým efektem, který byl ručně nanášen v šesti vrstvách.
Nejpodivnější část celého konceptu se však ukrývá v jeho interiéru. Jak už asi mnozí tuší, narážíme na palubní desku, která spíše připomíná poličku pro 21 různě velkých a tvarovaných displejů s vysokým rozlišením, které jsou tvarovány do stylu zvláštní vlnky. Nejedná se však o žádnou vizi uspořádání interiéru budoucnosti, ale spíše o humornou narážku na poslední trendy některých automobilek, které se předhánějí v umisťování co největšího displeje infotainmentu.
V jinak prostorném, vzdušném a prosvětleném interiéru zaujme ještě neobvykle tvarovaný volant, nebo sedadla čalouněná hedvábím. Jako celek působí interiér nádherně futuristicky, elegantně a designově čistě.
Ovšem ačkoliv se jedná o první koncept čistě elektrického vozu Kia, ohledně technických parametrů zatím automobilka příliš sdílná nebyla. Nelze se však příliš divit - zřejmě se jedná spíše o designové cvičení, než ukázku technické budoucnosti. I tak na nás ale koncept velmi příjemně zapůsobil.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?