Kia na autosalonu v Ženevě představila koncept svého prvního čistě elektrického vozu, který rozhodně nelze přehlédnout. Vůz neobvyklých tvarů totiž maže hranice mezi jednotlivými segmenty a současně přináší mnohá zajímavá řešení, která mají pomoci vytvořit u lidí emocionální vztah k elektromobilitě.
„Automobilový design má chytit za srdce a přinutit ho bát o trochu rychleji a trochu déle," uvádí Gregory Guillaume, viceprezident Kia Motors Europe. „A my věříme, že neexistuje žádný důvod, proč by se to mělo měnit jen kvůli tomu, že je auto elektrické. Proto je náš čistě elektrický koncept vytvořen tak, aby vám nejen zrychlil puls, ale současně vytvořil emocionální přístup k elektrifikaci."
A hned prvním krokem k rozbouření emocí má být nevšední design vozu, který podle slov automobilky nespadá do žádného přesného segmentu. Na první pohled sice evokuje dojem jednoho z mnoha populárních SUV-kupé, ovšem na to mu chybí světlá výška.Zadní část střechy pak zase vylučuje segment klasických sedanů i liftbacků. Podle automobilky se tak má koncept pohybovat na pomezí tří stylů: sedan, SUV a crossover.
Čelní straně vozu dominuje maska s výrazným denním svícením, které lemuje a propojuje hlavní světlomety. V dolní části nárazníku pak vidíme zajímavé žebrování. Zadní část sází na jednoduchá horizontální světla, která svým způsobem napodobují předek. Blinkry jsou pak šikovně ukryty.
Styl a emoce vozu přidávají i zajímavě tvarovaná 22-palcová kola obutá do pneumatik Goodyear a speciální šedý lak s chromovým efektem, který byl ručně nanášen v šesti vrstvách.
Nejpodivnější část celého konceptu se však ukrývá v jeho interiéru. Jak už asi mnozí tuší, narážíme na palubní desku, která spíše připomíná poličku pro 21 různě velkých a tvarovaných displejů s vysokým rozlišením, které jsou tvarovány do stylu zvláštní vlnky. Nejedná se však o žádnou vizi uspořádání interiéru budoucnosti, ale spíše o humornou narážku na poslední trendy některých automobilek, které se předhánějí v umisťování co největšího displeje infotainmentu.
V jinak prostorném, vzdušném a prosvětleném interiéru zaujme ještě neobvykle tvarovaný volant, nebo sedadla čalouněná hedvábím. Jako celek působí interiér nádherně futuristicky, elegantně a designově čistě.
Ovšem ačkoliv se jedná o první koncept čistě elektrického vozu Kia, ohledně technických parametrů zatím automobilka příliš sdílná nebyla. Nelze se však příliš divit - zřejmě se jedná spíše o designové cvičení, než ukázku technické budoucnosti. I tak na nás ale koncept velmi příjemně zapůsobil.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.