Imagine By Kia: Koncept prvního čistokrevného elektromobilu Kia maže hranice mezi segmenty

Imagine By Kia
Imagine By Kia, foto: Kia Motors
Antonín Marek , AutoRoad.cz 5. března 2019 11:23
Sdílej:

Kia na autosalonu v Ženevě představila koncept svého prvního čistě elektrického vozu, který rozhodně nelze přehlédnout. Vůz neobvyklých tvarů totiž maže hranice mezi jednotlivými segmenty a současně přináší mnohá zajímavá řešení, která mají pomoci vytvořit u lidí emocionální vztah k elektromobilitě.

„Automobilový design má chytit za srdce a přinutit ho bát o trochu rychleji a trochu déle," uvádí Gregory Guillaume, viceprezident Kia Motors Europe. „A my věříme, že neexistuje žádný důvod, proč by se to mělo měnit jen kvůli tomu, že je auto elektrické. Proto je náš čistě elektrický koncept vytvořen tak, aby vám nejen zrychlil puls, ale současně vytvořil emocionální přístup k elektrifikaci."

A hned prvním krokem k rozbouření emocí má být nevšední design vozu, který podle slov automobilky nespadá do žádného přesného segmentu. Na první pohled sice evokuje dojem jednoho z mnoha populárních SUV-kupé, ovšem na to mu chybí světlá výška.Zadní část střechy pak zase vylučuje segment klasických sedanů i liftbacků. Podle automobilky se tak má koncept pohybovat na pomezí tří stylů: sedan, SUV a crossover.

Čelní straně vozu dominuje maska s výrazným denním svícením, které lemuje a propojuje hlavní světlomety. V dolní části nárazníku pak vidíme zajímavé žebrování. Zadní část sází na jednoduchá horizontální světla, která svým způsobem napodobují předek. Blinkry jsou pak šikovně ukryty.

Styl a emoce vozu přidávají i zajímavě tvarovaná 22-palcová kola obutá do pneumatik Goodyear a speciální šedý lak s chromovým efektem, který byl ručně nanášen v šesti vrstvách.

Nejpodivnější část celého konceptu se však ukrývá v jeho interiéru. Jak už asi mnozí tuší, narážíme na palubní desku, která spíše připomíná poličku pro 21 různě velkých a tvarovaných displejů s vysokým rozlišením, které jsou tvarovány do stylu zvláštní vlnky. Nejedná se však o žádnou vizi uspořádání interiéru budoucnosti, ale spíše o humornou narážku na poslední trendy některých automobilek, které se předhánějí v umisťování co největšího displeje infotainmentu.

V jinak prostorném, vzdušném a prosvětleném interiéru zaujme ještě neobvykle tvarovaný volant, nebo sedadla čalouněná hedvábím. Jako celek působí interiér nádherně futuristicky, elegantně a designově čistě.

Ovšem ačkoliv se jedná o první koncept čistě elektrického vozu Kia, ohledně technických parametrů zatím automobilka příliš sdílná nebyla. Nelze se však příliš divit - zřejmě se jedná spíše o designové cvičení, než ukázku technické budoucnosti. I tak na nás ale koncept velmi příjemně zapůsobil.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?