Škoda Vision iV: Koncept dynamického elektrického SUV nabízí 306 koní a dojezd až 500 km

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 5. března 2019, 08:12 Google+

Plně elektrická studie Škoda Vision iV nabízí pohled na elektrickou budoucnost značky Škoda. První vůz na české automobilky na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen představuje její další krok směrem k eMobilitě. Čtyřdveřový crossover s karoserií kupé fascinuje svými sportovními a emocionálními liniemi, a nabízí také velkorysý prostor. O dynamickou jízdu se stará pohon všech kol a dva elektromotory se systémovým výkonem 225 kW (306 k).

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Vision iV

Škoda Vision iV | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Délka studie Škoda Vision iV činí 4 665 mm, šířka 1 926 mm a výška 1 613 mm. Rozvor činí 2 765 mm. Karoserie studie je lakována vícevrstvou barvou Ultra Yellow, která obsahuje pigmentovanou zlatou barvu a vytváří tak dojem mnoha barevných odstínů. Třpytivý povrch karoserie doplňují designové prvky v matné antracitové barvě, které propůjčují studii robustní, moderní vzhled.

Design studie Škoda Vision iV kombinuje atleticky tvarovanou karoserii s výraznými blatníky a výraznou plynulou linií střechy ve stylu karoserie kupé. Příď a záď spojuje charakteristická Tornado linie a zvýrazňuje čisté plochy dveří bez klik, které se otvírají dotykem. Zadní protiběžné dveře mají dokonce elektrické ovládání. Namísto klasických zpětných zrcátek využívá vůz kamery, které přenáší 180stupňové záběry okolí vozu do vnitřního zrcátka. Dvaadvacetipalcová aerodynamicky optimalizovaná kola působí lehce a volně. Na paprsku každého kola je osvícený nápis Škoda.

Příď charakterizuje nový design typicky široké uzavřené masky chladiče Škoda s vertikálními jemnými lamelami a krystalickými, osvětlenými prvky. Výrazná horizontální světelná lišta v horní části masky chladiče spojuje šípovité přední světlomety, které jsou vybaveny moderní LED-Matrix technologií. Světlomety připomínají tři křišťály. Kromě toho mají další krystalické prvky, typické pro značku Škoda . Sportovní vzhled potrhují výrazné, velké přívody vzduchu na předním spoileru. Čistě tvarovaná, krátká kapota motoru má podsvícené skleněné logo Škoda .

Dlouhý prostor pro cestující naznačuje velkorysý prostor v interiéru. Objem zavazadlového prostoru činí 550 l. Na mohutné zádi se nachází aerodynamická odtrhová hrana a krystalické zadní LED svítilny, které představují novou intepretaci pro vozy Škoda typického tvaru písmene C a společně se světelným pruhem nad zadním nárazníkem zvýrazňují šířku vozu. Dalším výrazným prvkem na plochých, elektricky ovládaných pátých dveřích je nápis Škoda , jehož písmena svítí červeně.

Interiér studie Vision iV, kterým se budou inspirovat i budoucí elektrické vozy značky Škoda , přebírá designové prvky studie Vision E a dále je rozvíjí. Designéři společnosti Škoda Auto využili chybějící středový tunel k překvapivému novému uspořádání přístrojové desky a středové konzole. Vznikl tak velmi prostorný interiér. Nejnižší část mezi řidičem a spolujezdcem nabízí mnoho odkládacích míst. Nad ní se nachází pohyblivá a velmi dobře přístupná středová konzole, na které jsou ovládací prvky. Na středové konzoli je také místo pro dva mobilní telefony, které lze pomocí Wi-Fi připojit k infotainment a ovládacímu systému a bezdrátově nabíjet.

Škoda Vision iV má systémový výkon 225 kW (306 k) a je vybaven pohonem všech kol

Škoda použila pro studii Vision iV modulární platformu pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Bezemisní provoz zajišťují dva elektromotory. Jeden je umístěn na přední a druhý na zadní nápravě. Koncepční vůz je tak vybaven pohonem všech kol, který reaguje dle aktuální situace. Systémový výkon činí 225 kW (306 k), maximální rychlost činí 180 km/h. Díky maximálnímu točivému momentu, který je k dispozici okamžitě a bez prodlevy, dosahuje studie Škoda Vision iV zrychlení z 0-100 km/h již za 5,9 s. Zrychlení z 80-120 km/h zvládá za méně než 4 s. Maximální dojezd dle režimu WLTP činí až 500 km.

V platformě MEB je z důvodu úspory místa uložena vysokonapěťová baterie na chráněném místě v podlaze mezi nápravami. Kapalinou chlazená lithium-iontová baterie má kapacitu 83 kWh a na 80% své kapacity ji nabijete za 30 minut. Nabíjení je možné pomocí kabelu. Ovládání toku energie mezi elektromotory a baterií je řízeno elektronicky.

Rozdělení hnací síly pohonu všech kol zajišťuje inteligentní elektronika, která se stará při zrychlení o optimální využití trakce všech čtyř kol. Plynulé a souběžné řízení rozdělení hnací síly se přitom vždy odvíjí od aktuálního požadavku řidiče a aktuálních podmínek, ve kterých se studie Vision iV právě nachází. Inteligentní pohon všech kol se tak vždy stará o maximální míru dynamiky, jízdní stability a bezpečnosti.

img-responsive

Škoda Vision iV | foto: Škoda Auto

Technologie, bezpečnost a komfort

Škoda nabízí ve studii Vision iV technologie, které nabízejí novou úroveň bezpečnosti a pohodlí. Rozsáhlé možnosti konektivity umožňují komunikaci s ostatními řidiči, vozidly a infrastruktur, jakými jsou například národní dopravní centra, a umožňují tak rychleji a přesněji reagovat na aktuální situaci v silničním provozu. Při samostatném nebo autonomním řízení a při parkování pomáhají řidiči ve studii Vision iV mnoho asistentů.

Přesnou orientaci v prostoru umožňují moderní laserové skenery a radarové senzory. Údaje zpracovává výkonný procesor s nejvyšší možnou kapacitou. To umožňuje velmi přesné fungování a rychlé reakce asistenčních systémů, mezi které patří například asistent pro jízdu v kolonách. Studie Škoda Vision iV umožňuje automatizované řízení úrovně 3, což znamená, že se může například zcela ujmout řízení na dálnici. Systémy přitom řídí předjíždění, vyhýbání, zrychlují a brzdí. V nebezpečných situacích je řidič vyzván, aby se ve stanoveném čase opět chopil volantu. Od úrovně 3 komunikují vozy automaticky i mezi sebou a vyměňují si informace o případných nebezpečných situacích. Studie Škoda Vision iV umí také komunikovat s infrastrukturou.

Studie Škoda Vision iV je skvěle připravena na požadavky moderní společnosti a nabízí rozsáhlé možnosti propojení chytrého telefonu jako součásti infotainment systému s možnostmi ovládání. Dveře je možné otevřít pomocí digitálního klíče v chytrém telefonu. Řidič a spolujezdec si mohou mobilní telefony uložit na místo ve středové konzoli. Telefony lze také indukčně nabíjet a bezdrátově připojit k funkcím infotainment systému poslední generace. Studii Škoda Vision iV lze ovládat i gesty. Díky inteligentnímu rozpoznání hlasu, které je podporováno online, tak infotainment systém rozpozná i celé věty nebo nářečí.

img-responsive

Škoda Vision iV | foto: Škoda Auto

Po otevření dveří přivítá řidiče specifické uvítací logo na samostatně stojící obrazovce. Stálé připojení k internetu pomocí sítě 5G umožňuje používání mnoha mobilních online služeb Škoda, jakými jsou například Infotainment Online a Care Connect. Oblast Infotainment Online zahrnuje v reálném čase Dopravní informace online, informace o počasí, ceny paliv nebo informace o volných parkovacích místech. Služby Care Connect zahrnují Proaktivní servisní službu a Služby vzdáleného přístupu k vozu (Remote Access), která je dostupná přes aplikaci Škoda Connect App nebo webový portál Škoda Connect.

Vytisknout

Diskuze: Škoda Vision iV: Koncept dynamického elektrického SUV nabízí 306 koní a dojezd až 500 km

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Tesla Roadster ve vesmíru

Vesmírný Tesla Roadster už „najel" 22x víc kilometrů, než kolik měří všechny…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud