Když se řekne supersport, každý z nás si nejspíš okamžitě vybaví ladné tvary, karoserii ve stylu kupé či targa, výkon několik stovek koní a samozřejmě nízkou světlou výšku, která pomáhá k lepší ovladatelnosti i aerodynamice. Na letošním autosalon v Ženevě se však představí vůz, který se těmto standardům dost vymyká: GFG Style Kangaroo.
Giorgetto Giugiaro a jeho syn Fabrizio, zakladatelé společnosti GFG Style, vystaví na letošním autosalonu vůz, který je se svou filosofií vlastně naprostým unikátem. Nabídne totiž elegantní tvary a elektrický výkon hodný supersportu, současně však dokáže měnit svou světlou výšku až na úroveň hodnou crossoverů a nechybí mu ani pohon a řízení všech kol.
Při prvním pohledu na tvary čistě karbonové karoserie vozu má člověk pocit, že se dívá na tradiční supersport, zvláště pokud je podvozek nastaven v režimu „racing," kdy se vůz pohybuje jen 140 mm nad zemí. Pokud vás však čeká cesta po silnicích podobných českým okreskám, snadno můžete vůz přepnout do režimu Road, který nabídne 190 mm světlé výšky. A po zdolávání náročnějšího terénu je zde režim Off-Road se světlou výškou 260 mm.
Světlá výška samozřejmě není vše a jsme si takřka jistí, že nájezdové ani přejezdové úhly nebudou nikterak slavné. Ostatně ani 22-palcová hliníková kola nevypadají, že by měla zvládnout větší namáhání v terénu. Zvláště na pneumatikách, které si většina majitelů k podobnému vozu dopřeje.
Příjemným bonusem je však pohon všech kol, který zajišťuje dvojice elektromotorů každý o výkonu 180 kW. Celkově se tak dostáváme na výkon 360 kW, což je zhruba 489 koní. O dostatek energie se stará akumulátor o kapacitě 90 kWh, který by měl být schopen urazit na jedno nabití až 450 kilometrů.
Nejedná se navíc jen o jeden z řady zajímavých konceptů, jak upozorňuje web Motor1. Automobilka už postavila minimálně jeden funkční prototyp, který je postaven na platformě vyvinuté ve spolupráci s CH Auto.Tzv. Hyper-SUV, jak stroj označuje sám výrobce, přitom slibuje akceleraci z 0 na 100 km/h během 3.8 sekundy a maximální rychlost až 250 km/h.
A zatímco funkční prototyp už se zvesela prezentuje na zasněžených sjezdovkách, na ženevském autosalonu bude prezentován hliněný model s kapotou a střechou z odhaleného karbonu. Vůz by navíc neměl být postavený na tradičních kolech, ale pásech. Automobilka totiž věří, že na zledovatělých či zasněžených silnicích by se mohlo jednat o fantastickou kombinaci. Tohle zkrátka bude zajímavé.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?