Autosalon Ženeva 2019 nabídne extrémní Hyper-SUV: GFG Style Kangaroo je technický skvost

GFG Style Kangaroo
GFG Style Kangaroo, foto: GFG Style
Antonín Marek , AutoRoad.cz 4. března 2019 11:30
Sdílej:

Když se řekne supersport, každý z nás si nejspíš okamžitě vybaví ladné tvary, karoserii ve stylu kupé či targa, výkon několik stovek koní a samozřejmě nízkou světlou výšku, která pomáhá k lepší ovladatelnosti i aerodynamice. Na letošním autosalon v Ženevě se však představí vůz, který se těmto standardům dost vymyká: GFG Style Kangaroo.

Giorgetto Giugiaro a jeho syn Fabrizio, zakladatelé společnosti GFG Style, vystaví na letošním autosalonu vůz, který je se svou filosofií vlastně naprostým unikátem. Nabídne totiž elegantní tvary a elektrický výkon hodný supersportu, současně však dokáže měnit svou světlou výšku až na úroveň hodnou crossoverů a nechybí mu ani pohon a řízení všech kol.

Při prvním pohledu na tvary čistě karbonové karoserie vozu má člověk pocit, že se dívá na tradiční supersport, zvláště pokud je podvozek nastaven v režimu „racing," kdy se vůz pohybuje jen 140 mm nad zemí. Pokud vás však čeká cesta po silnicích podobných českým okreskám, snadno můžete vůz přepnout do režimu Road, který nabídne 190 mm světlé výšky. A po zdolávání náročnějšího terénu je zde režim Off-Road se světlou výškou 260 mm.

Světlá výška samozřejmě není vše a jsme si takřka jistí, že nájezdové ani přejezdové úhly nebudou nikterak slavné. Ostatně ani 22-palcová hliníková kola nevypadají, že by měla zvládnout větší namáhání v terénu. Zvláště na pneumatikách, které si většina majitelů k podobnému vozu dopřeje.

Příjemným bonusem je však pohon všech kol, který zajišťuje dvojice elektromotorů  každý o výkonu 180 kW. Celkově se tak dostáváme na výkon 360 kW, což je zhruba 489 koní. O dostatek energie se stará akumulátor o kapacitě 90 kWh, který by měl být schopen urazit na jedno nabití až 450 kilometrů.

Nejedná se navíc jen o jeden z řady zajímavých konceptů, jak upozorňuje web Motor1. Automobilka už postavila minimálně jeden funkční prototyp, který je postaven na platformě vyvinuté ve spolupráci s CH Auto.Tzv. Hyper-SUV, jak stroj označuje sám výrobce, přitom slibuje akceleraci z 0 na 100 km/h během 3.8 sekundy a maximální rychlost až 250 km/h.

A zatímco funkční prototyp už se zvesela prezentuje na zasněžených sjezdovkách, na ženevském autosalonu bude prezentován hliněný model s kapotou a střechou z odhaleného karbonu. Vůz by navíc neměl být postavený na tradičních kolech, ale pásech. Automobilka totiž věří, že na zledovatělých či zasněžených silnicích by se mohlo jednat o fantastickou kombinaci. Tohle zkrátka bude zajímavé.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.