Když se řekne supersport, každý z nás si nejspíš okamžitě vybaví ladné tvary, karoserii ve stylu kupé či targa, výkon několik stovek koní a samozřejmě nízkou světlou výšku, která pomáhá k lepší ovladatelnosti i aerodynamice. Na letošním autosalon v Ženevě se však představí vůz, který se těmto standardům dost vymyká: GFG Style Kangaroo.
Giorgetto Giugiaro a jeho syn Fabrizio, zakladatelé společnosti GFG Style, vystaví na letošním autosalonu vůz, který je se svou filosofií vlastně naprostým unikátem. Nabídne totiž elegantní tvary a elektrický výkon hodný supersportu, současně však dokáže měnit svou světlou výšku až na úroveň hodnou crossoverů a nechybí mu ani pohon a řízení všech kol.
Při prvním pohledu na tvary čistě karbonové karoserie vozu má člověk pocit, že se dívá na tradiční supersport, zvláště pokud je podvozek nastaven v režimu „racing," kdy se vůz pohybuje jen 140 mm nad zemí. Pokud vás však čeká cesta po silnicích podobných českým okreskám, snadno můžete vůz přepnout do režimu Road, který nabídne 190 mm světlé výšky. A po zdolávání náročnějšího terénu je zde režim Off-Road se světlou výškou 260 mm.
Světlá výška samozřejmě není vše a jsme si takřka jistí, že nájezdové ani přejezdové úhly nebudou nikterak slavné. Ostatně ani 22-palcová hliníková kola nevypadají, že by měla zvládnout větší namáhání v terénu. Zvláště na pneumatikách, které si většina majitelů k podobnému vozu dopřeje.
Příjemným bonusem je však pohon všech kol, který zajišťuje dvojice elektromotorů každý o výkonu 180 kW. Celkově se tak dostáváme na výkon 360 kW, což je zhruba 489 koní. O dostatek energie se stará akumulátor o kapacitě 90 kWh, který by měl být schopen urazit na jedno nabití až 450 kilometrů.
Nejedná se navíc jen o jeden z řady zajímavých konceptů, jak upozorňuje web Motor1. Automobilka už postavila minimálně jeden funkční prototyp, který je postaven na platformě vyvinuté ve spolupráci s CH Auto.Tzv. Hyper-SUV, jak stroj označuje sám výrobce, přitom slibuje akceleraci z 0 na 100 km/h během 3.8 sekundy a maximální rychlost až 250 km/h.
A zatímco funkční prototyp už se zvesela prezentuje na zasněžených sjezdovkách, na ženevském autosalonu bude prezentován hliněný model s kapotou a střechou z odhaleného karbonu. Vůz by navíc neměl být postavený na tradičních kolech, ale pásech. Automobilka totiž věří, že na zledovatělých či zasněžených silnicích by se mohlo jednat o fantastickou kombinaci. Tohle zkrátka bude zajímavé.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.