Vito se díky své všestrannosti a dobrému poměru ceny a výkonu stalo skutečně úspěšným modelem. Rozšiřování produktového portfolia Mercedes-Benz Vans nyní činí tento bestseller segmentu midsize van ještě lepším. Mezi nejvýznamnější změny se řadí nové, výkonné dieselové motory. OM654 oproti svému předchůdci nabízí nižší emise i spotřebu, stejně jako zlepšený komfort v kabině řidiče díky snížení hluku a vibrací.
Vito neustále drží tempo s rozvíjejícím se procesem digitalizace. Stejně jako u Sprinteru bude od léta 2019 řada digitálních služeb k dispozici i pro Vito. Komunikační modul (LTE) s permanentně nainstalovanou SIM kartou byl již implementován, produkty Mercedes PRO connect však navíc zvýší efektivitu fungování vozového parku, sníží náklady a zlepší dostupnost vozů a jejich komunikaci se zbytkem flotily.
Vito navíc přijíždí na startovní čáru s novou výbavou, jako například širší škálou kol a většími možnostmi individuálního přizpůsobení. Zákazníci si tak budou moci vybrat z nových laků a nových kol z lehkých slitin o rozměrech 17, 18, nebo 19 palců. K tomu se přidávají další užitečné funkce jako asistent Highbeam Assist PLUS, systém nouzového volání Mercedes-Benz, funkce Breakdown Management a změn doznal také přístrojový štít.
„S novými pohonnými jednotkami a rozšířenou výbavou jsme všestranost vozu Mercedes-Benz ještě vylepšili, zatímco je pro zákazníky stále dostupný díky nízké ceně a provozním nákladům. Se službami Mercedes PRO connect se navíc stává součástí ‚Internetu věcí‘ a flotilám přináší nové možnosti,“ vysvětluje Pia Herkewitz z Product/Marketing Managementu Mercedes-Benz midsize Vans.
Ceny inovovaného modelu Mercedes-Benz Vito v České republice začínají na 599.500 Kč bez DPH pro skříňovou dodávku, 634.000 Kč bez DPH pro Mixto a 635.000 Kč bez DPH pro variantu Tourer.
Všechny zmíněné novinky jsou k dispozici také pro campervan Marco Polo ACTIVITY, který lze taktéž objednat od března 2019. Ceny začínají na 921.000 Kč bez DPH.
Nový čtyřválcový motor
Motor OM654 ve vozu Mercedes-Benz Vito nahrazuje svého předchůzce, OM 651. Nejnižší varianta nabízí 100 kW (136 hp) a točivý moment 330 Nm, prostřední pak 120 kW (163 hp) a točivý moment 380 Nm a vrcholná varianta 140 kW (190 hp) a točivý moment 420 Nm.
Nová generace motoru se vyznačuje nejen výkonem, ale také významně sníženými hodnotami spotřeby a emisí, stejně jako zvýšeným komfortem díky redukci hluku a vibrací uvnitř vozu. Mezi její inovativní charakteristiky patří kombinace hliníkových válců a ocelových pístů, spalovací proces využívající stupňovitý výklenek pístů a svrchní vnější vrstva válců NANOSLIDE® pro snížení tření v motoru.
Většina komponent snižujících emise je nainstalována přímo v motoru. Integrovaný technologický přistup sestávající ze spalovacího procesu využívajícího stupňovitý výklenek pístů, dynamické vícecestné recirkulace výfukových plynů a umístění emisní soustavy hned u motoru se stará o snížení spotřeby i emisí. Díky blízkosti motoru, izolované pozici jednotlivých komponent a recirkulaci výfukových plynů systém netrpí na tepelné ztráty a funguje neustále v ideálních podmínkách.
Nové motory jsou dodávané s automatickou převodovkou 9G-TRONIC, která je zde využita vůbec poprvé. Tato obzvláště komfortní a efektivní převodovka nahrazuje převodovku 7G-TRONIC a s novými motory přichází ve standardu. Řidič může navíc využít přepínač DYNAMIC SELECT pro změnu jízdních programů „Comfort“ a „Sport“, a upravit tak chování převodovky. K dispozici je i mód „M“, který umožňuje manuální řazení pomocí pádel DIRECT SELECT pod volantem. Na podzim 2019 bude k dispozici také manuální převodovka. Všechny motorizace OM654 jsou ve standardu vybaveny pohonem zadních kol, ale volitelně mohou být objednány se stálým pohonem všech čtyř kol 4MATIC.
Komunikační modul poskytuje základ pro balíčky konektivity
Malé i střední společnosti si jsou více a více vědomy potřeby kontroly nákladů svého vozového parku. Základem pro ně jsou digitální služby Mercedes PRO connect, který je nabízí na přehledné webové platformě a z Vita činí více, než jen klasickou dodávku.
„Po úspěšném uvedení Mercedes PRO connect na trh s novým Sprinterem v červnu 2018 jsme se rozhodli digitální ekosystém zpřístupnit i pro midsize segment. Funkcionality telematiky jsou nyní hluboce integrovány do celkové architektury vozu,“ prozradil Bjoern Sack, Head of Connectivity and Digital Services v Mercedes-Benz Vans.
Využívání služeb konektivity je umožněno díky permanentně nainstalované SIM kartě, která je do komunikačního modulu dodávána už ve výrobě. Služby samotné pak lze používat na PC nebo v mobilním zařízení. Od jara 2019 bude ve Vitu možno využívat služby Optimalizovaná podpora, Zjednodušená komunikace vozového parku, Digitalizované záznamy, Efektivní řízení vozového parku, Efektivní analýza jízdního stylu, Mobilní ovládání vozidla a Datová rozhraní dodávkových vozidel Mercedes-Benz.
Rozšířený výběr laků a kol o rozměrech 17, 18 a 19 palců, možnosti individualizace na úrovni osobního vozu
Zákazníci mají nyní na výběr z rozšířených možnosti individuální konfigurace všech modelů Vito. Barevná škála metalických laků je doplněna o grafitovou šedou a selenitovou šedou, k dispozici jsou však také ocelový modrý a populární hyacintový červený metalický lak.
Pro vyznavače výrazného a dynamického vzhledu lze objednat nová kola z lehkých slitin s rozličnými barevnými provedením a rozměry o 17, 18 a 19 palcích.
V případě využití jako užitkový vůz je Vito nečekaně variabilní. K dispozici je několik kombinací umístění dveří, oken, popřípadě střešních kolejnic a nosičů. V nákladovém prostoru lze zvolit dřevěnou podlahu, kolejnicový systém s úchyty, kolejnice na bočních stěnách, či obložení interiéru pro maximální funkčnost. Střešní úchyty, systémy střešních nosičů, či vnitřní úložné prostory jsou taktéž k dispozici už z výroby. Nový podlahový kolejnicový systém navíc poskytuje více pohodlí a snadnější zacházení, s čímž úzce souvisí i vybavení zadních sedadel válečkovými pojezdy umožňujícími jednodušší manipulaci.
Pokud zvolíte Vito ve variantě Tourer pro přepravu cestujících, máte při konfiguraci svého vozu téměř volnou ruku. To například díky dvoumístným a třímístným lavicím, nebo paketům se stolkem či lůžkovou úpravou. V interiéru lze zvolit dřevěnou či plastovou podlahu, pro VIP přepravu také kvalitní koberec. Čas strávený ve voze navíc zpříjemní dostupné varianty topení a klimatizace.
Skříňová dodávka je jako první ve standardu vybavená airbagy řidiče a spolujezdce, stejně jako upozorněním na zapnuté bezpečnostní pásy. Modely Vito Tourer PRO a Vito Tourer SELECT navíc v přední části nabízejí také okenní a boční airbagy, kterými může být Vito Tourer volitelně vybaveno i vzadu. S maximálním počtem osmi airbagů je Vito v segmentu midsize van špičkou.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?