Britský výrobce prémiových automobilů ohlašuje novou verzi extrémně sportovního malého vozu, chystaného pro rok 2020. Čtyřválcový přeplňovaný motor s výkonem přes 220 kW/300 k a závodní technologií John Cooper Works slibuje novou dimenzi výkonnosti a potěšení z jízdy.
Zkratka GP spojuje MINI s nadšenci do závodů vozů britské prémiové značky. Jméno John Cooper Works bylo vždy spojeno s automobilovým nadšením a současně velmi speciálními vozy. A přesně to samé se dnes potvrzuje: příští rok vezme nové MINI John Cooper Works GP silnice celého světa útokem. Je navrženo tak, aby uhranulo srdce řidičů zaměřených na dynamiku a výkon. Nové provedení nejsportovnějšího modelu nabídky je poháněno 4válcovým motorem o výkonu více než 220 kW/300 k, využívajícím nejnovější technologii MINI TwinPower Turbo. Jde o nejrychlejší a nejvýkonnější MINI, které kdy bylo schváleno pro provoz na běžných silnicích. Jeho uvedení na trh současně volá po rychlém rozhodnutí: výroba nového MINI John Cooper Works GP je omezena na pouhých 3000 kusů.
Každý, kdo bude mít možnost usednout do tohoto exkluzivního a extrémně sportovního vozu, může očekávat ryzí potěšení z jízdy a nekompromisní pocity závodního vozu. Přesně to slibovala již studie MINI John Cooper Works GP Concept, představená v roce 2017 na autosalonu ve Frankfurtu. Výrazné přední a zadní nárazníky, vzrušující zadní spoiler a rozsáhlé použití lehkých materiálů nenechává nikoho na pochybách o sportovních ambicích tohoto vozu.
Vývoj sériové verze MINI John Cooper Works GP právě vstupuje do své závěrečné fáze. Probíhá samozřejmě na okruzích, kde byl vůz v několika posledních měsících intenzivně vyvíjen. S využitím všech zkušeností divize John Cooper Works byl podvozek tohoto modelu pečlivě naladěn a přizpůsoben velmi vysokému výkonu motoru. Rozsáhlé úpravy v oblasti aerodynamiky, snížená hmotnost a odpovídající technologie podvozku vytvářejí vzrušující celek s mimořádným zaměřením na dynamiku a jízdní výkonnost.
Aplikace závodní technologie pro použití v sériovém voze umožní dosahování rekordních časů na kolo. Měřítkem je v tomto směru nejvýkonnější model předchozí generace MINI. Ten dosáhl na Nordschleife okruhu Nürburgring času 8 minut a 23 sekund, což byl lepší čas než u soupeřů z výše umístěných segmentů. Porážet na trati větší vozy je ale u značky MINI dobrou tradicí. Po zásahu konstruktéra formule 1 Johna Coopera se z klasického Mini stal malý, ale mimořádně rychlý závodní vůz, který pravidelně porážel mnohem větší hráče své doby. Kromě jiného Mini třikrát vyhrálo v Rally Monte Carlo.
Nové MINI John Cooper Works GP vzniklo v duchu přetvoření sportovních vlastností MINI do téměř závodního vozu. Jeho předchůdce, MINI Cooper S s kitem John Cooper Works GP, vznikl v roce 2006 v počtu 200 kusů. Dnes je tento vůz ceněným sběratelským artiklem. Nové provedení je již nyní fanoušky MINI netrpělivě očekáváno.
„Nejrychlejší MINI v historii naší značky, která sahá 60 let do minulosti, je ukázkou našeho nadšení pro automobilové závody,“ řekl Thomas Giuliani, viceprezident pro produkty. „Jsme připraveni na enormní zájem o MINI John Cooper Works GP, a to nejen z důvodů euforických reakcí na stejnojmenný koncepční vůz, ale také na základě našich zkušeností. Každý z předchůdců tohoto vozu byl vyprodán ještě před tím, než byl oficiálně uveden na trh.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?