Britský výrobce prémiových automobilů ohlašuje novou verzi extrémně sportovního malého vozu, chystaného pro rok 2020. Čtyřválcový přeplňovaný motor s výkonem přes 220 kW/300 k a závodní technologií John Cooper Works slibuje novou dimenzi výkonnosti a potěšení z jízdy.
Zkratka GP spojuje MINI s nadšenci do závodů vozů britské prémiové značky. Jméno John Cooper Works bylo vždy spojeno s automobilovým nadšením a současně velmi speciálními vozy. A přesně to samé se dnes potvrzuje: příští rok vezme nové MINI John Cooper Works GP silnice celého světa útokem. Je navrženo tak, aby uhranulo srdce řidičů zaměřených na dynamiku a výkon. Nové provedení nejsportovnějšího modelu nabídky je poháněno 4válcovým motorem o výkonu více než 220 kW/300 k, využívajícím nejnovější technologii MINI TwinPower Turbo. Jde o nejrychlejší a nejvýkonnější MINI, které kdy bylo schváleno pro provoz na běžných silnicích. Jeho uvedení na trh současně volá po rychlém rozhodnutí: výroba nového MINI John Cooper Works GP je omezena na pouhých 3000 kusů.
Každý, kdo bude mít možnost usednout do tohoto exkluzivního a extrémně sportovního vozu, může očekávat ryzí potěšení z jízdy a nekompromisní pocity závodního vozu. Přesně to slibovala již studie MINI John Cooper Works GP Concept, představená v roce 2017 na autosalonu ve Frankfurtu. Výrazné přední a zadní nárazníky, vzrušující zadní spoiler a rozsáhlé použití lehkých materiálů nenechává nikoho na pochybách o sportovních ambicích tohoto vozu.
Vývoj sériové verze MINI John Cooper Works GP právě vstupuje do své závěrečné fáze. Probíhá samozřejmě na okruzích, kde byl vůz v několika posledních měsících intenzivně vyvíjen. S využitím všech zkušeností divize John Cooper Works byl podvozek tohoto modelu pečlivě naladěn a přizpůsoben velmi vysokému výkonu motoru. Rozsáhlé úpravy v oblasti aerodynamiky, snížená hmotnost a odpovídající technologie podvozku vytvářejí vzrušující celek s mimořádným zaměřením na dynamiku a jízdní výkonnost.
Aplikace závodní technologie pro použití v sériovém voze umožní dosahování rekordních časů na kolo. Měřítkem je v tomto směru nejvýkonnější model předchozí generace MINI. Ten dosáhl na Nordschleife okruhu Nürburgring času 8 minut a 23 sekund, což byl lepší čas než u soupeřů z výše umístěných segmentů. Porážet na trati větší vozy je ale u značky MINI dobrou tradicí. Po zásahu konstruktéra formule 1 Johna Coopera se z klasického Mini stal malý, ale mimořádně rychlý závodní vůz, který pravidelně porážel mnohem větší hráče své doby. Kromě jiného Mini třikrát vyhrálo v Rally Monte Carlo.
Nové MINI John Cooper Works GP vzniklo v duchu přetvoření sportovních vlastností MINI do téměř závodního vozu. Jeho předchůdce, MINI Cooper S s kitem John Cooper Works GP, vznikl v roce 2006 v počtu 200 kusů. Dnes je tento vůz ceněným sběratelským artiklem. Nové provedení je již nyní fanoušky MINI netrpělivě očekáváno.
„Nejrychlejší MINI v historii naší značky, která sahá 60 let do minulosti, je ukázkou našeho nadšení pro automobilové závody,“ řekl Thomas Giuliani, viceprezident pro produkty. „Jsme připraveni na enormní zájem o MINI John Cooper Works GP, a to nejen z důvodů euforických reakcí na stejnojmenný koncepční vůz, ale také na základě našich zkušeností. Každý z předchůdců tohoto vozu byl vyprodán ještě před tím, než byl oficiálně uveden na trh.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.