Britský výrobce prémiových automobilů ohlašuje novou verzi extrémně sportovního malého vozu, chystaného pro rok 2020. Čtyřválcový přeplňovaný motor s výkonem přes 220 kW/300 k a závodní technologií John Cooper Works slibuje novou dimenzi výkonnosti a potěšení z jízdy.
Zkratka GP spojuje MINI s nadšenci do závodů vozů britské prémiové značky. Jméno John Cooper Works bylo vždy spojeno s automobilovým nadšením a současně velmi speciálními vozy. A přesně to samé se dnes potvrzuje: příští rok vezme nové MINI John Cooper Works GP silnice celého světa útokem. Je navrženo tak, aby uhranulo srdce řidičů zaměřených na dynamiku a výkon. Nové provedení nejsportovnějšího modelu nabídky je poháněno 4válcovým motorem o výkonu více než 220 kW/300 k, využívajícím nejnovější technologii MINI TwinPower Turbo. Jde o nejrychlejší a nejvýkonnější MINI, které kdy bylo schváleno pro provoz na běžných silnicích. Jeho uvedení na trh současně volá po rychlém rozhodnutí: výroba nového MINI John Cooper Works GP je omezena na pouhých 3000 kusů.
Každý, kdo bude mít možnost usednout do tohoto exkluzivního a extrémně sportovního vozu, může očekávat ryzí potěšení z jízdy a nekompromisní pocity závodního vozu. Přesně to slibovala již studie MINI John Cooper Works GP Concept, představená v roce 2017 na autosalonu ve Frankfurtu. Výrazné přední a zadní nárazníky, vzrušující zadní spoiler a rozsáhlé použití lehkých materiálů nenechává nikoho na pochybách o sportovních ambicích tohoto vozu.
Vývoj sériové verze MINI John Cooper Works GP právě vstupuje do své závěrečné fáze. Probíhá samozřejmě na okruzích, kde byl vůz v několika posledních měsících intenzivně vyvíjen. S využitím všech zkušeností divize John Cooper Works byl podvozek tohoto modelu pečlivě naladěn a přizpůsoben velmi vysokému výkonu motoru. Rozsáhlé úpravy v oblasti aerodynamiky, snížená hmotnost a odpovídající technologie podvozku vytvářejí vzrušující celek s mimořádným zaměřením na dynamiku a jízdní výkonnost.
Aplikace závodní technologie pro použití v sériovém voze umožní dosahování rekordních časů na kolo. Měřítkem je v tomto směru nejvýkonnější model předchozí generace MINI. Ten dosáhl na Nordschleife okruhu Nürburgring času 8 minut a 23 sekund, což byl lepší čas než u soupeřů z výše umístěných segmentů. Porážet na trati větší vozy je ale u značky MINI dobrou tradicí. Po zásahu konstruktéra formule 1 Johna Coopera se z klasického Mini stal malý, ale mimořádně rychlý závodní vůz, který pravidelně porážel mnohem větší hráče své doby. Kromě jiného Mini třikrát vyhrálo v Rally Monte Carlo.
Nové MINI John Cooper Works GP vzniklo v duchu přetvoření sportovních vlastností MINI do téměř závodního vozu. Jeho předchůdce, MINI Cooper S s kitem John Cooper Works GP, vznikl v roce 2006 v počtu 200 kusů. Dnes je tento vůz ceněným sběratelským artiklem. Nové provedení je již nyní fanoušky MINI netrpělivě očekáváno.
„Nejrychlejší MINI v historii naší značky, která sahá 60 let do minulosti, je ukázkou našeho nadšení pro automobilové závody,“ řekl Thomas Giuliani, viceprezident pro produkty. „Jsme připraveni na enormní zájem o MINI John Cooper Works GP, a to nejen z důvodů euforických reakcí na stejnojmenný koncepční vůz, ale také na základě našich zkušeností. Každý z předchůdců tohoto vozu byl vyprodán ještě před tím, než byl oficiálně uveden na trh.“
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.