S debutem nového modelu Passat přichází na řadu také oslava výrobního rekordu, protože bestseller překoná na jaře hranici 30 milionů vozidel. Passat je tak nejúspěšnějším modelem střední třídy na světě. Již dnes je však jisté, že třicetimiliontý Passat bude vozem progresivně zdokonalené 8. generace. Rozsáhlá technická modernizace dala modelu Passat do vínku nejaktuálnější inovace značky. Nový Passat oslaví svou výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě. V květnu bude v prvních zemích zahájen jeho předprodej. Uvedení na trh bude zahájeno v září (Německo).
Světovou premiéru v modelu Passat slaví „Travel Assist“. Nový Passat, představený současně v karosářských verzích Limuzína a Variant, bude jako první Volkswagen schopen s tímto novým systémem IQ.DRIVE částečně automatizované jízdy libovolnou rychlostí v rozsahu od 0 do 210 km/h. Nový Passat bude navíc uveden na trh s volantem vybaveným kapacitními dotykovými plochami – rovněž jako první model značky na světě.
Tento volant zaznamenává doteky řidiče, a tvoří tak interaktivní rozhraní se systémy, jako je „Travel Assist“. Další novinkou ve výbavě modelu Passat je „Emergency Steering Assist“. Tento systém zvyšuje brzdnými zásahy úroveň bezpečnosti při vyhýbacích manévrech. Noc promění v den nové, interaktivní „světlomety IQ.LIGHT – Matrix LED“, které byly dosud dodávány výhradně pro aktuální modelovou řadu Touareg.
S novým modelem Passat přichází do výroby také třetí generace modulární platformy informačních a zábavních systémů MIB3. „App Connect“ – rozhraní pro integraci aplikací chytrých telefonů – nabízí díky tomu v automobilu značky Volkswagen poprvé možnost bezdrátové integrace aplikací iPhonu prostřednictvím speciální verze systému „Apple CarPlay™“.
Passat může být navíc prostřednictvím MIB3 na přání trvale online, protože nové informační a zábavní systémy jsou sériově vybaveny integrovanou kartou SIM. Kromě vylepšených služeb pro navigaci s informacemi v reálném čase může zákazník využívat také nové technologie a nabídky, služby přehrávání hudby, příjem internetových rozhlasových stanic, hlasové ovládání hovorovou řečí (s využitím informací z internetu), uživatelsky přívětivé internetové služby „Volkswagen We“ a budoucí cloudové uložení nastavení vozidla pro jeho snadný přenos. První chytré telefony bude možné používat také jako „Mobile Key“ k odemčení vozu Passat a spuštění jeho motoru.
MIB3 tvoří digitálně síťově propojený celek s novým digitálním panelem přístrojů („Digital Cockpit“). V porovnání s předchozím systémem („Active Info Display“) byly digitální přístroje důsledně zdokonaleny. Displej nabízí nyní ještě vyšší kontrast, přehledné zobrazování a velmi kvalitní grafiku. Nové úrovně dosahuje rozsah funkcí. Tři různé konfigurace displeje lze nyní aktivovat pouhým jedním tlačítkem na novém multifunkčním volantu.
Modernizace se dočkala také nabídka motorů. Například Passat GTE, hybridní verze s možností externího nabíjení, se nyní může pochlubit výrazně delším dojezdem v režimu elektrického pohonu. Jeho „elektrický“ dojezd podle nové metodiky WLTP je cca 55 km2), což představuje cca 70 km2) podle metodiky EU. Passat GTE zároveň nabízí, díky kombinaci elektromotoru a hospodárného přeplňovaného zážehového motoru (celkový nejvyšší výkon hybridní soustavy je 160 kW/218 k), výhody komfortního a bezpečného automobilu pro cestování na dlouhé vzdálenosti.
Passat GTE splňuje již nyní limity emisní normy Euro 6d, která začne pro nové automobily platit až od roku 2021. Všechny ostatní verze s motory TSI a TDI splňují emisní normu Euro 6d-TEMP. Nové vozy Passat – se zážehovými i vznětovými motory – jsou bez výjimky vybaveny filtrem pevných částic.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?