S debutem nového modelu Passat přichází na řadu také oslava výrobního rekordu, protože bestseller překoná na jaře hranici 30 milionů vozidel. Passat je tak nejúspěšnějším modelem střední třídy na světě. Již dnes je však jisté, že třicetimiliontý Passat bude vozem progresivně zdokonalené 8. generace. Rozsáhlá technická modernizace dala modelu Passat do vínku nejaktuálnější inovace značky. Nový Passat oslaví svou výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě. V květnu bude v prvních zemích zahájen jeho předprodej. Uvedení na trh bude zahájeno v září (Německo).
Světovou premiéru v modelu Passat slaví „Travel Assist“. Nový Passat, představený současně v karosářských verzích Limuzína a Variant, bude jako první Volkswagen schopen s tímto novým systémem IQ.DRIVE částečně automatizované jízdy libovolnou rychlostí v rozsahu od 0 do 210 km/h. Nový Passat bude navíc uveden na trh s volantem vybaveným kapacitními dotykovými plochami – rovněž jako první model značky na světě.
Tento volant zaznamenává doteky řidiče, a tvoří tak interaktivní rozhraní se systémy, jako je „Travel Assist“. Další novinkou ve výbavě modelu Passat je „Emergency Steering Assist“. Tento systém zvyšuje brzdnými zásahy úroveň bezpečnosti při vyhýbacích manévrech. Noc promění v den nové, interaktivní „světlomety IQ.LIGHT – Matrix LED“, které byly dosud dodávány výhradně pro aktuální modelovou řadu Touareg.
S novým modelem Passat přichází do výroby také třetí generace modulární platformy informačních a zábavních systémů MIB3. „App Connect“ – rozhraní pro integraci aplikací chytrých telefonů – nabízí díky tomu v automobilu značky Volkswagen poprvé možnost bezdrátové integrace aplikací iPhonu prostřednictvím speciální verze systému „Apple CarPlay™“.
Passat může být navíc prostřednictvím MIB3 na přání trvale online, protože nové informační a zábavní systémy jsou sériově vybaveny integrovanou kartou SIM. Kromě vylepšených služeb pro navigaci s informacemi v reálném čase může zákazník využívat také nové technologie a nabídky, služby přehrávání hudby, příjem internetových rozhlasových stanic, hlasové ovládání hovorovou řečí (s využitím informací z internetu), uživatelsky přívětivé internetové služby „Volkswagen We“ a budoucí cloudové uložení nastavení vozidla pro jeho snadný přenos. První chytré telefony bude možné používat také jako „Mobile Key“ k odemčení vozu Passat a spuštění jeho motoru.
MIB3 tvoří digitálně síťově propojený celek s novým digitálním panelem přístrojů („Digital Cockpit“). V porovnání s předchozím systémem („Active Info Display“) byly digitální přístroje důsledně zdokonaleny. Displej nabízí nyní ještě vyšší kontrast, přehledné zobrazování a velmi kvalitní grafiku. Nové úrovně dosahuje rozsah funkcí. Tři různé konfigurace displeje lze nyní aktivovat pouhým jedním tlačítkem na novém multifunkčním volantu.
Modernizace se dočkala také nabídka motorů. Například Passat GTE, hybridní verze s možností externího nabíjení, se nyní může pochlubit výrazně delším dojezdem v režimu elektrického pohonu. Jeho „elektrický“ dojezd podle nové metodiky WLTP je cca 55 km2), což představuje cca 70 km2) podle metodiky EU. Passat GTE zároveň nabízí, díky kombinaci elektromotoru a hospodárného přeplňovaného zážehového motoru (celkový nejvyšší výkon hybridní soustavy je 160 kW/218 k), výhody komfortního a bezpečného automobilu pro cestování na dlouhé vzdálenosti.
Passat GTE splňuje již nyní limity emisní normy Euro 6d, která začne pro nové automobily platit až od roku 2021. Všechny ostatní verze s motory TSI a TDI splňují emisní normu Euro 6d-TEMP. Nové vozy Passat – se zážehovými i vznětovými motory – jsou bez výjimky vybaveny filtrem pevných částic.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.