Omlazený Volkswagen Passat: částečně autonomní jízdu zvládne od 0 do 210 km/h

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 6. února 2019, 16:07 Google+

S debutem nového modelu Passat přichází na řadu také oslava výrobního rekordu, protože bestseller překoná na jaře hranici 30 milionů vozidel. Passat je tak nejúspěšnějším modelem střední třídy na světě. Již dnes je však jisté, že třicetimiliontý Passat bude vozem progresivně zdokonalené 8. generace. Rozsáhlá technická modernizace dala modelu Passat do vínku nejaktuálnější inovace značky. Nový Passat oslaví svou výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě. V květnu bude v prvních zemích zahájen jeho předprodej. Uvedení na trh bude zahájeno v září (Německo).

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 07.02. 12:41) Napište svůj názor
Omlazený Volkswagen Passat

Omlazený Volkswagen Passat | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Světovou premiéru v modelu Passat slaví „Travel Assist“. Nový Passat, představený současně v karosářských verzích Limuzína a Variant, bude jako první Volkswagen schopen s tímto novým systémem IQ.DRIVE částečně automatizované jízdy libovolnou rychlostí v rozsahu od 0 do 210 km/h. Nový Passat bude navíc uveden na trh s volantem vybaveným kapacitními dotykovými plochami – rovněž jako první model značky na světě.

Tento volant zaznamenává doteky řidiče, a tvoří tak interaktivní rozhraní se systémy, jako je „Travel Assist“. Další novinkou ve výbavě modelu Passat je „Emergency Steering Assist“. Tento systém zvyšuje brzdnými zásahy úroveň bezpečnosti při vyhýbacích manévrech. Noc promění v den nové, interaktivní „světlomety IQ.LIGHT – Matrix LED“, které byly dosud dodávány výhradně pro aktuální modelovou řadu Touareg.

S novým modelem Passat přichází do výroby také třetí generace modulární platformy informačních a zábavních systémů MIB3. „App Connect“ – rozhraní pro integraci aplikací chytrých telefonů – nabízí díky tomu v automobilu značky Volkswagen poprvé možnost bezdrátové integrace aplikací iPhonu prostřednictvím speciální verze systému „Apple CarPlay™“.

Passat může být navíc prostřednictvím MIB3 na přání trvale online, protože nové informační a zábavní systémy jsou sériově vybaveny integrovanou kartou SIM. Kromě vylepšených služeb pro navigaci s informacemi v reálném čase může zákazník využívat také nové technologie a nabídky, služby přehrávání hudby, příjem internetových rozhlasových stanic, hlasové ovládání hovorovou řečí (s využitím informací z internetu), uživatelsky přívětivé internetové služby „Volkswagen We“ a budoucí cloudové uložení nastavení vozidla pro jeho snadný přenos. První chytré telefony bude možné používat také jako „Mobile Key“ k odemčení vozu Passat a spuštění jeho motoru.

MIB3 tvoří digitálně síťově propojený celek s novým digitálním panelem přístrojů („Digital Cockpit“). V porovnání s předchozím systémem („Active Info Display“) byly digitální přístroje důsledně zdokonaleny. Displej nabízí nyní ještě vyšší kontrast, přehledné zobrazování a velmi kvalitní grafiku. Nové úrovně dosahuje rozsah funkcí. Tři různé konfigurace displeje lze nyní aktivovat pouhým jedním tlačítkem na novém multifunkčním volantu.

img-responsive

Omlazený Volkswagen Passat | foto: Volkswagen

Modernizace se dočkala také nabídka motorů. Například Passat GTE, hybridní verze s možností externího nabíjení, se nyní může pochlubit výrazně delším dojezdem v režimu elektrického pohonu. Jeho „elektrický“ dojezd podle nové metodiky WLTP je cca 55 km2), což představuje cca 70 km2) podle metodiky EU. Passat GTE zároveň nabízí, díky kombinaci elektromotoru a hospodárného přeplňovaného zážehového motoru (celkový nejvyšší výkon hybridní soustavy je 160 kW/218 k), výhody komfortního a bezpečného automobilu pro cestování na dlouhé vzdálenosti.

Passat GTE splňuje již nyní limity emisní normy Euro 6d, která začne pro nové automobily platit až od roku 2021. Všechny ostatní verze s motory TSI a TDI splňují emisní normu Euro 6d-TEMP. Nové vozy Passat – se zážehovými i vznětovými motory – jsou bez výjimky vybaveny filtrem pevných částic.

Vytisknout

Diskuze: Omlazený Volkswagen Passat: částečně autonomní jízdu zvládne od 0 do 210 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 07.02.2019 12:41 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Ojeté vozy táhnou. Zajímavosti z prvního pololetí

Ilustrační fotografie

Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

Škoda 1101 Tudor

75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

DS 9

Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Test: Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

reklama

Doporučujeme

Audi e-tron

Audi e-tron přichází na český trh, již v základu nabídne bohatou výbavu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

  2. 75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

  3. Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

  4. Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

  5. Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

  6. Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud