Před pěti lety nastavila Třída V značky Mercedes-Benz svým designem, špičkovou kvalitou, pohodlím, bezpečím a asistenčními systémy vysokou laťku segmentu MPV. Od té doby slaví celosvětový úspěch. Facelift Třídy V staví na jejích silných stránkách a činí největšího člena rodiny osobních vozů stuttgartské značky ještě atraktivnějším. Také kompaktní camper vany Marco Polo a Marco Polo HORIZON těží ze široké škály inovací, které byly nově v Třídě V implementovány. Mercedes-Benz Vans navíc posouvá segment ještě o krok dál a brzy představí plně elektrické MPV.
Nový design a ještě více pohodlí
Stylový a hodnotný vzhled Třídy V nasadil v segmentu MPV vysokou laťku. Stuttgartští designéři využili nejmodernějších postupů, aby novému MPV vtiskli designové rysy současných osobních vozů značky Mercedes-Benz. Nová Třída V se díky přepracované přední masce pyšní robustnějším a výraznějším vzhledem, za nějž vděčí novému provedení předního nárazníku s výraznými vstupními otvory pro chlazení a nové diamantové struktuře masky chladiče. Hvězda Mercedes je umístěna uprostřed mřížky chladiče a je ohraničena dvěma stříbrnými lamelami. Zákazníci mají i nadále k dispozici koncept personalizace s atraktivními liniemi AVANTGARDE a EXCLUSIVE, zatímco Linie AMG se stane vizuálně ještě atraktivnější: k dispozici dostala diamantovou mřížku chladiče s chromovými prvky a působí ještě sportovnějším dojmem.
Škálu populárních černobílých odstínů laků rozšíří grafitová a selenitová šedá metalíza. S novou ocelovou modrou a zejména hyacintovou červenou metalízou budí Třída V ještě více emocí. O obzvláště působivý vzhled vozu se postarají čtyři nové typy kol z lehkých slitin, mezi něž se řadí 17” pěti-dvoupaprsková černá kola s vysokým leskem, nebo 18” pěti-dvoupaprsková šedá kola s vysokým leskem. Na samém vrcholu nabídky pak stojí černá 19” desetipaprsková černá kola s vysokým leskem.
Ani v interiéru vozu designéři Mercedes-Benz nezaháleli a vtiskli Třídě V filozofii osobních modelů stuttgartské značky. Interiér Třídy V je moderní a čistý zároveň. Facelift přináší nové výdechy klimatizace se sportovním, turbínovým vzhledem, stejně jako nové budíky na přístrojové desce. Zjednodušený design nyní řidiči umožňuje lepší orientaci. Nové čalounění z kůže tartufo nappa pak ještě více podtrhuje eleganci vozu a přidává se po bok kůže Lugano a nappa ve stávající nabídce šesti možných čalounění ve světlém či tmavém provedení. Moderní a elegantní je taktéž nový dvoupruhový dekor použitý na palubní desce a bočním obložení, který doplňuje stávající nabídku dekoru.
Nový facelift přináší obzvlášť vylepšený komfort pro pasažéry. Volitelná luxusní sedadla pro první řadu za řidičem jsou skutečným bonbónkem pro ty, kteří si rádi užijí plně sklopné lůžko, masáž zad nebo výkonnou klimatizaci jako ve Třídě S. Cesta ve Třídě V jako ve VIP shuttlu se nyní stane spíše spa procedurou po náročném letu nebo obchodním jednání.Nový motor, nová převodovka – Silná a efektivní Třída V
S faceliftem přichází i čtyřválcový dieselový motor OM 654 v několika variantách včetně dvou následujících:
V 250 d o výkonu 140 kW (190 hp) s točivým momentem 440 Nm (kombinovaná spotřeba 6,3-5,9 l/100 km, kombinované emise 165-154 g/km) V 300 d s nejlepšími hodnotami v segmentu – výkon 176 kW (239 hp) a točivý moment 500 Nm (kombinovaná spotřeba 6,3-5,9 l/100 km, kombinované emise 165-154 g/km).Při akceleraci navíc V 300 d svůj točivý moment 500 Nm na krátkou dobu navýší o dalších 30 Nm. V 300 d zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,9 vteřiny a dosáhnout může maximální rychlosti 220 km/h.
Nová generace motoru je ještě účinnější a efektivnější, přičemž produkuje mnohem méně hluku a vibrací. Uvnitř vozu je motor příjemně tichý, zatímco nepříjemné vibrace byly zredukovány na minimum.
Mezi další inovace nové generace motoru patří kombinace hliníkových válců a ocelových pístů, spalovací proces využívající stupňovitý výklenek pístů a svrchní vnější vrstva válců NANOSLIDE® pro snížení tření v motoru. Důkazem efektivity těchto řešení je 13% pokles spotřeby nové V 250 d oproti jejímu předchůdci.
Většina komponent snižující emise je nainstalována přímo v motoru. Integrovaný technologický přistup sestávající ze spalovacího procesu využívajícího stupňovitý výklenek pístů, dynamické vícecestné recirkulace výfukových plynů a umístění emisní soustavy hned u motoru se stará o snížení spotřeby i emisí. Díky blízkosti motoru, izolované pozici jednotlivých komponent a recirkulaci výfukových plynů systém netrpí na tepelné ztráty a funguje neustále v ideálních podmínkách. Mezi využité technologie se řadí:
Nízko a vysokotlaká recirkulace výfukových plynů s jejich chlazením Selektivní katalytická redukce (SCR) omezuje produkci oxidů uhlíku (CO) a emise nespálených uhlovodíků (HC) Částicový filtr s integrovaným SCR konvertorem (sDPF) SCR katalyzátor (selektivní katalytická redukce) redukuje oxidy dusíku. Ve formě AdBlue® je amoniak do výfukových plynů v sDPF Doplňkový katalyzátor selektivní katalytické redukce (SCR) s vloženým katalyzátorem pro záchyt zbytků amoniaku (ASC) ve výfukovém traktuFacelift s sebou poprvé přináší taktéž volitelnou automatickou převodovku 9G-TRONIC. Tato obzvláště komfortní a efektivní převodovka nahrazuje převodovku 7G-TRONIC a ve variantách V 300 d (kombinovaná spotřeba 6,3-5,9 l/100 km, kombinované emise 165-154 g/km) a V 250 d (kombinovaná spotřeba 6,3-5,9 l/100 km, kombinované emise 165-154 g/km) je součástí standardní výbavy. Řidič může využít přepínače DYNAMIC SELECT pro změnu jízdních programů „Comfort“ a „Sport“, a upravit tak chování převodovky. K dispozici je i mód „M“, který umožnuje manuální řazení pomocí pádel DIRECT SELECT pod volantem.
Všechny motorizace nové Třídy V jsou ve standardu vybaveny pohonem zadních kol, volitelně je však k dispozici i stálý pohon všech kol 4MATIC, díky němuž dokáže Třída V agilně zdolávat i náročný terén. Výška vozidla i nadále zůstává pod hranicí dvou metrů i při vybavení pohonem všech čtyř kol, proto neztrácí svou funkčnost i pro běžný denní provoz a bezpečně se vejde do běžných garáží a vícepodlažních či podzemních parkovacích domů.
Nová Třída V, ještě bezpečnější
Se standardním Asistentem při poryvech bočního větru řidič získává podporu pro udržení Třídy V na silnici i v případě velmi nepříznivých větrných podmínek. Asistent sledování bdělosti, který byl ve Třídě V poprvé představen před pěti lety, posunul vůz na zcela novou úroveň v oblasti bezpečnostních standardů celého segmentu. Díky svým bezpečnostním prvkům si faceliftovaný model svou výsadní pozici i nadále uchovává.
Active Break Assist může totiž nyní předpovědět možnost kolize s vozem vepředu a vydá vizuální a akustické varování. Pokud řidič zareaguje, Active Break Assist zvýší brzdný tlak tak, aby odpovídal nastalé situaci. V případě, že řidič zareagovat nestihne, systém začne brzdit zcela autonomně. V městské dopravě navíc Active Break Assist reaguje na pevné překážky či chodce přecházející přes vozovku. Díky tomu se může řidič nehodám zcela vyvarovat, nebo alespoň zmírnit jejich možné následky.
Dalším bezpečnostním prvkem použitým i Třídy V vůbec poprvé je Highbeam Assist Plus. Ten řidiči poskytuje neustálé a široké osvětlení vozovky bez zbytečného oslnění ostatních účastníků provozu. V přítomnosti protijedoucího vozidla či vozidla jedoucím před Třídou V se hlavní LED světla částečně deaktivují a vytvoří patřičnou mezeru v kuželu světla. Zbývající části vozovky jsou nadále osvětleny hlavními světlomety.
Facelift i pro campervany a vozy pro volný čas
Ať už ho využíváte pro jeho styl, výkon, efektivitu či bezpečí, vůz Marco Polo založený na Třídě V je díky faceliftu obohacen stejnými vylepšeními jako jeho mateřský model. Kompaktní campervany Marco Polo a Marco Polo HORIZON se taktéž pyšní přepracovaným designem přední masky, novými laky, koly, nebo výdechy klimatizace či čalouněními. I zde je možné zvolit nový dieselový motor s výkonem 176 kW (239 hp) (kombinovaná spotřeba 6,8-6,1 l/100 km, kombinované emise 180-160 g/km), stejně jako asistenty Active Brake Assist a Highbeam Assist Plus.
Rozšíření strategie eDrive@VANS
Mercedes-Benz Vans brzy učiní další významný krok v segmentu MPV a představí první prémiový plně elektrický model, který znamená další posun v komplexní strategii eDrive@VANS. Zatímco eVito je již dostupné a eSprinter se svého uvedení na trh dočká ve druhém pololetí roku 2019, nabídka plně elektrických vozidel bude rozšířena také o vůz pro osobní využití.
Mercedes-Benz Vans nabídne první náhled do elektrické budoucnosti svého MPV na ženevském autosalonu v rámci předprodukční studie „Concept EQV“, která zde oslaví svou světovou premiéru.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.