Nový design a ještě více pohodlí
Stylový a hodnotný vzhled Třídy V nasadil v segmentu MPV vysokou laťku. Stuttgartští designéři využili nejmodernějších postupů, aby novému MPV vtiskli designové rysy současných osobních vozů značky Mercedes-Benz. Nová Třída V se díky přepracované přední masce pyšní robustnějším a výraznějším vzhledem, za nějž vděčí novému provedení předního nárazníku s výraznými vstupními otvory pro chlazení a nové diamantové struktuře masky chladiče. Hvězda Mercedes je umístěna uprostřed mřížky chladiče a je ohraničena dvěma stříbrnými lamelami. Zákazníci mají i nadále k dispozici koncept personalizace s atraktivními liniemi AVANTGARDE a EXCLUSIVE, zatímco Linie AMG se stane vizuálně ještě atraktivnější: k dispozici dostala diamantovou mřížku chladiče s chromovými prvky a působí ještě sportovnějším dojmem.
Škálu populárních černobílých odstínů laků rozšíří grafitová a selenitová šedá metalíza. S novou ocelovou modrou a zejména hyacintovou červenou metalízou budí Třída V ještě více emocí. O obzvláště působivý vzhled vozu se postarají čtyři nové typy kol z lehkých slitin, mezi něž se řadí 17” pěti-dvoupaprsková černá kola s vysokým leskem, nebo 18” pěti-dvoupaprsková šedá kola s vysokým leskem. Na samém vrcholu nabídky pak stojí černá 19” desetipaprsková černá kola s vysokým leskem.
Ani v interiéru vozu designéři Mercedes-Benz nezaháleli a vtiskli Třídě V filozofii osobních modelů stuttgartské značky. Interiér Třídy V je moderní a čistý zároveň. Facelift přináší nové výdechy klimatizace se sportovním, turbínovým vzhledem, stejně jako nové budíky na přístrojové desce. Zjednodušený design nyní řidiči umožňuje lepší orientaci. Nové čalounění z kůže tartufo nappa pak ještě více podtrhuje eleganci vozu a přidává se po bok kůže Lugano a nappa ve stávající nabídce šesti možných čalounění ve světlém či tmavém provedení. Moderní a elegantní je taktéž nový dvoupruhový dekor použitý na palubní desce a bočním obložení, který doplňuje stávající nabídku dekoru.
Nový facelift přináší obzvlášť vylepšený komfort pro pasažéry. Volitelná luxusní sedadla pro první řadu za řidičem jsou skutečným bonbónkem pro ty, kteří si rádi užijí plně sklopné lůžko, masáž zad nebo výkonnou klimatizaci jako ve Třídě S. Cesta ve Třídě V jako ve VIP shuttlu se nyní stane spíše spa procedurou po náročném letu nebo obchodním jednání.
Nový motor, nová převodovka – Silná a efektivní Třída V
S faceliftem přichází i čtyřválcový dieselový motor OM 654 v několika variantách včetně dvou následujících:
- V 250 d o výkonu 140 kW (190 hp) s točivým momentem 440 Nm (kombinovaná spotřeba 6,3-5,9 l/100 km, kombinované emise 165-154 g/km)
- V 300 d s nejlepšími hodnotami v segmentu – výkon 176 kW (239 hp) a točivý moment 500 Nm (kombinovaná spotřeba 6,3-5,9 l/100 km, kombinované emise 165-154 g/km).
Při akceleraci navíc V 300 d svůj točivý moment 500 Nm na krátkou dobu navýší o dalších 30 Nm. V 300 d zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,9 vteřiny a dosáhnout může maximální rychlosti 220 km/h.
Nová generace motoru je ještě účinnější a efektivnější, přičemž produkuje mnohem méně hluku a vibrací. Uvnitř vozu je motor příjemně tichý, zatímco nepříjemné vibrace byly zredukovány na minimum.
Mezi další inovace nové generace motoru patří kombinace hliníkových válců a ocelových pístů, spalovací proces využívající stupňovitý výklenek pístů a svrchní vnější vrstva válců NANOSLIDE® pro snížení tření v motoru. Důkazem efektivity těchto řešení je 13% pokles spotřeby nové V 250 d oproti jejímu předchůdci.
Většina komponent snižující emise je nainstalována přímo v motoru. Integrovaný technologický přistup sestávající ze spalovacího procesu využívajícího stupňovitý výklenek pístů, dynamické vícecestné recirkulace výfukových plynů a umístění emisní soustavy hned u motoru se stará o snížení spotřeby i emisí. Díky blízkosti motoru, izolované pozici jednotlivých komponent a recirkulaci výfukových plynů systém netrpí na tepelné ztráty a funguje neustále v ideálních podmínkách. Mezi využité technologie se řadí:
- Nízko a vysokotlaká recirkulace výfukových plynů s jejich chlazením
- Selektivní katalytická redukce (SCR) omezuje produkci oxidů uhlíku (CO) a emise nespálených uhlovodíků (HC)
- Částicový filtr s integrovaným SCR konvertorem (sDPF)
- SCR katalyzátor (selektivní katalytická redukce) redukuje oxidy dusíku. Ve formě AdBlue® je amoniak do výfukových plynů v sDPF
- Doplňkový katalyzátor selektivní katalytické redukce (SCR) s vloženým katalyzátorem pro záchyt zbytků amoniaku (ASC) ve výfukovém traktu
Facelift s sebou poprvé přináší taktéž volitelnou automatickou převodovku 9G-TRONIC. Tato obzvláště komfortní a efektivní převodovka nahrazuje převodovku 7G-TRONIC a ve variantách V 300 d (kombinovaná spotřeba 6,3-5,9 l/100 km, kombinované emise 165-154 g/km) a V 250 d (kombinovaná spotřeba 6,3-5,9 l/100 km, kombinované emise 165-154 g/km) je součástí standardní výbavy. Řidič může využít přepínače DYNAMIC SELECT pro změnu jízdních programů „Comfort“ a „Sport“, a upravit tak chování převodovky. K dispozici je i mód „M“, který umožnuje manuální řazení pomocí pádel DIRECT SELECT pod volantem.
Všechny motorizace nové Třídy V jsou ve standardu vybaveny pohonem zadních kol, volitelně je však k dispozici i stálý pohon všech kol 4MATIC, díky němuž dokáže Třída V agilně zdolávat i náročný terén. Výška vozidla i nadále zůstává pod hranicí dvou metrů i při vybavení pohonem všech čtyř kol, proto neztrácí svou funkčnost i pro běžný denní provoz a bezpečně se vejde do běžných garáží a vícepodlažních či podzemních parkovacích domů.
Nová Třída V, ještě bezpečnější
Se standardním Asistentem při poryvech bočního větru řidič získává podporu pro udržení Třídy V na silnici i v případě velmi nepříznivých větrných podmínek. Asistent sledování bdělosti, který byl ve Třídě V poprvé představen před pěti lety, posunul vůz na zcela novou úroveň v oblasti bezpečnostních standardů celého segmentu. Díky svým bezpečnostním prvkům si faceliftovaný model svou výsadní pozici i nadále uchovává.
Active Break Assist může totiž nyní předpovědět možnost kolize s vozem vepředu a vydá vizuální a akustické varování. Pokud řidič zareaguje, Active Break Assist zvýší brzdný tlak tak, aby odpovídal nastalé situaci. V případě, že řidič zareagovat nestihne, systém začne brzdit zcela autonomně. V městské dopravě navíc Active Break Assist reaguje na pevné překážky či chodce přecházející přes vozovku. Díky tomu se může řidič nehodám zcela vyvarovat, nebo alespoň zmírnit jejich možné následky.
Dalším bezpečnostním prvkem použitým i Třídy V vůbec poprvé je Highbeam Assist Plus. Ten řidiči poskytuje neustálé a široké osvětlení vozovky bez zbytečného oslnění ostatních účastníků provozu. V přítomnosti protijedoucího vozidla či vozidla jedoucím před Třídou V se hlavní LED světla částečně deaktivují a vytvoří patřičnou mezeru v kuželu světla. Zbývající části vozovky jsou nadále osvětleny hlavními světlomety.
Facelift i pro campervany a vozy pro volný čas
Ať už ho využíváte pro jeho styl, výkon, efektivitu či bezpečí, vůz Marco Polo založený na Třídě V je díky faceliftu obohacen stejnými vylepšeními jako jeho mateřský model. Kompaktní campervany Marco Polo a Marco Polo HORIZON se taktéž pyšní přepracovaným designem přední masky, novými laky, koly, nebo výdechy klimatizace či čalouněními. I zde je možné zvolit nový dieselový motor s výkonem 176 kW (239 hp) (kombinovaná spotřeba 6,8-6,1 l/100 km, kombinované emise 180-160 g/km), stejně jako asistenty Active Brake Assist a Highbeam Assist Plus.
Rozšíření strategie eDrive@VANS
Mercedes-Benz Vans brzy učiní další významný krok v segmentu MPV a představí první prémiový plně elektrický model, který znamená další posun v komplexní strategii eDrive@VANS. Zatímco eVito je již dostupné a eSprinter se svého uvedení na trh dočká ve druhém pololetí roku 2019, nabídka plně elektrických vozidel bude rozšířena také o vůz pro osobní využití.
Mercedes-Benz Vans nabídne první náhled do elektrické budoucnosti svého MPV na ženevském autosalonu v rámci předprodukční studie „Concept EQV“, která zde oslaví svou světovou premiéru.