Nový Ford Ranger přijíždí s vyšším výkonem, nižší spotřebou a chytřejší výbavou

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 27. ledna 2019, 16:29 Google+

Ford v premiéře představil nový pick-up Ford Ranger. Ten nabízí lepší dynamiku a úspornější provoz, rozšiřuje výbavu o moderní konektivitu i asistenční systémy a současně jako první ve své třídě nabídne v sériové výbavě i předkolizní asistent s detekcí chodců a inteligentní omezovač rychlosti. V Evropě se začne prodávat od poloviny roku 2019.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford Ranger

Ford Ranger | foto: Ford

Sdílejte článek

Stylová a všestranná nová verze nejprodávanějšího pick-upu v Evropě přijíždí s propracovaným vznětovým motorem Ford 2.0 EcoBlue, který je vybaven systémem selektivní katalytické redukce (SCR) a ve spojení s novou desetistupňovou samočinnou převodovkou přináší až o devět procent nižší spotřebu paliva. Na vrcholu nabídky motorizací stojí varianta 2.0 EcoBlue bi-turbo s nejvyšším výkonem 157 kW (213 k) a točivým momentem 500 Nm. Ve srovnání s dosavadním motorem 3.2 TDCi to představuje nárůst o 10 kW, respektive 30 Nm.

Sériově je nový Ranger vybaven připojitelným pohonem všech kol a nabízí nové technologie, zvyšující produktivitu i komfort – například infotainment Sync 3.

Jako první model ve své třídě nabídne Ranger předkolizní asistent s detekcí chodců a inteligentní omezovač rychlosti již v sériové výbavě. Na přání je nově k dispozici aktivní parkovací asistent. Varianty s výkonnějšími motorizacemi nyní disponují funkcí aktivního potlačování okolního hluku.

„Nový Ford Ranger přináší zákazníkům neporazitelnou kombinaci užitných vlastností, hospodárnosti a inteligentních technologií. Moderní motor EcoBlue s nejnovější technologií SCR pak s rezervou splňuje nejpřísnější emisní předpisy,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby.

Nový Ranger je zkonstruovaný pro provoz v náročném terénu. Má světlou výšku 230 mm a pyšní se brodivostí 800 mm, což znamená nejlepší hodnotu v dané třídě. Nájezdové úhly 29 stupňů vpředu a 21 vzadu umožňují s jistotou překonávat i velké terénní překážky. V závislosti na zvolené variantě má Ranger nosnost až 1 252 kg a může táhnout přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny.

Souběžně se zahájením prodeje modernizovaného Rangeru v polovině roku 2019 přijde na trh rovněž nový Ranger Raptor, vyvinutý divizí Ford Performance. Tento model je předurčen pro sportovní jízdu mimo zpevněné komunikace.

Nový vznětový motor Ford 2.0 EcoBlue

Ranger je další model značky Ford, do kterého si našla cestu nová generace výkonných a hospodárných vznětových motorů s obchodním označením EcoBlue. V Rangeru bude k dispozici v následujících variantách:

  • 125 kW (170 k), 420 Nm; spotřeba paliva od 8,3 l/100 km, emise CO2 od 216 g/km
  • Bi-turbo provedení s vysokotlakým turbodmychadlem s proměnnou geometrií a nízkotlakým turbodmychadlem s pevnou geometrií; 157 kW (213 k), 500 Nm; 9,2 l/100 km, 228 g/km

Varianta 125 kW je přeplňovaná jediným kompaktním turbodmychadlem, které dodává motoru v nízkých otáčkách více vzduchu než u dřívějšího motoru 2.2 TDCi. Výsledkem je rychlá a důrazná odezva v celém rozsahu otáček.

Ve vrcholné variantě bi-turbo pracují obě turbodmychadla v nižších otáčkách společně. Ve vyšších pracuje již jen větší dmychadlo, které poskytuje plnicí přetlak, potřebný k dosažení maximálního výkonu.

Motorizace 125 kW a 157 kW lze kromě šestistupňové manuální převodovky kombinovat také s desetistupňovou samočinnou skříní, jež již prokázala své přednosti v natolik rozmanitých modelech jako Ford F-150 a nový Mustang. Díky adaptivním řídicím algoritmům se dokáže plynule přizpůsobovat aktuálním podmínkám.

img-responsive

Ford Ranger | foto: Ford

Údaje Fordu, založené na měření spotřeby paliva v reálném provozu, naznačují snížení spotřeby oproti ekvivalentní dosavadní motorizaci o devět procent v případě desetistupňové automatické převodovky a o čtyři procenta v případě převodovky manuální.

Motor 2.0 EcoBlue těží z různých konstrukčních opatření, zaměřených na snížení vnitřního tření. Jedním z nich je posunutí osy klikové hřídele o 10 mm, což snižuje otěrové síly působící na stěny válců litinového bloku. Ventilový rozvod je opatřen jednodílným modulem vačkových hřídelí.

Ke zvýšení kultivovanosti běhu přispívá nasazení piezoelektrických vstřikovačů paliva, se kterými se lze obvykle setkat spíše u vznětových motorů v luxusnějších osobních vozech.

Konektivita na výši doby

Komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto™. Slouží k ovládání telefonu, audiosystému, navigace a klimatizace buď hlasem, nebo prostřednictvím dotykové obrazovky o úhlopříčce osm palců.

img-responsive

Ford Ranger | foto: Ford

Nechybí ani funkce MyKey, která umožňuje správcům vozových parků naprogramovat do klíče omezení nejvyšší dosažitelné rychlosti jízdy a hlasitosti audiosystému, popřípadě znemožnit deaktivaci systémů aktivní bezpečnosti.

Inteligentnější a bezpečnější

Jako první vůz své třídy nabídne nový Ranger již ve standardní výbavě předkolizní asistent s detekcí chodců a inteligentní omezovač rychlosti.

Systém detekce chodců sleduje prostor před automobilem prostřednictvím kamery a radaru. Zaznamená-li chodce v jízdní dráze, začne automaticky brzdit, pokud řidič včas nezareaguje na varování.

Inteligentní omezovač rychlosti sleduje prostřednictvím kamery za čelním oknem dopravní značení. Pokud značení povoluje nižší rychlost, než má momentálně na omezovači nastavenou řidič, systém ji automaticky sníží. Jakmile vůz mine značku „konec nejvyšší dovolené rychlosti“, vůz znovu může akcelerovat až na nastavenou hodnotu. Omezovač se ovládá tlačítky na volantu.

img-responsive

Ford Ranger | foto: Ford

Ranger také poprvé nabízí bezklíčové odemykání Ford KeyFree a do soustavy centrálního zamykání byl nově integrován i zámek zadního čela.

Z asistenčních technologií je zájemcům o Ranger k dispozici aktivní parkovací asistent, asistent jízdy v pruzích, adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek, parkovací senzory vpředu i vzadu a zadní kamera. Elektronický stabilizační systém se standardně dodává s funkcí ochrany před převrácením a stabilizací přívěsu.

K ještě příjemnějšímu dojmu z jízdy přispívají úpravy podvozku, zaměřené na zvýšení komfortu. Každá varianta používá jinou charakteristiku pružin a tlumičů.

Robustní a moderní vzhled

Z nového Rangeru vyzařuje suverenita. Změnil se design předního nárazníku a také masky. Středová horizontální lišta je nyní podélně rozdělená na dvě štíhlejší části. Nabídku laků karoserie rozšiřují dvě nové barvy, stříbrná Diffused a modrá Lightning. Vozy ve vyšších stupních výbavy mají bi-xenonové světlomety a LED denní svícení.

Komfortní interiér, připomínající osobní vozy, se dodává v černém provedení Ebony. Lakované plochy se vyznačují vyšším leskem a vozy vybavené desetistupňovou samočinnou rychlostní skříní mají luxusněji provedený volič převodovky. Varianta Ranger Limited se pyšní černým koženým čalouněním sedadel a exkluzivními sedmnáctipalcovými koly z lehké slitiny.

img-responsive

Ford Ranger | foto: Ford

Vrcholný Ranger Wildtrak dostal speciální oranžový lak Saber a kontrastní povrchovou úpravu masky v tmavém titanovém vzhledu. Stejný odstín se objevuje i na otvorech pro přívod vzduchu v předním nárazníku, krytech zpětných zrcátek, klikách dveří, bočních ventilačních otvorech a na dekoračním rámování ložné plochy. Výsledek přitahuje atraktivním sportovním vzhledem.

V interiéru Rangeru Wildtrak nalezneme detaily matně chromovaného vzhledu nebo luxusní sedadla s částečným koženým čalouněním a vyraženými logy Wildtrak. Varianty Limited i Wildtrak mají navíc jiné provedení zadního čela korby. Je opatřené zkrutnou tyčí, která výrazně snižuje sílu potřebnou k jeho zavření.

V České republice se inovovaný Ford Ranger objeví ve druhém čtvrtletí roku 2019.

Vytisknout

Diskuze: Nový Ford Ranger přijíždí s vyšším výkonem, nižší spotřebou a chytřejší výbavou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

GAZ M20 Poběda

Ruské kupé GAZ Poběda s 550 koňmi řádí na sněhu. A když mu nasadí speciální…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud