Elon Musk založil The Boring Company v roce 2016 poté, co jej naštvalo čekání v koloně a rozhodl se dopravní situaci řešit ve svém stylu. Včera byl konečně otevřen první zkušební tunel společnosti, podle reakcí zůčastněných však zůstal daleko za očekáváním.
Konceptuální videa zveřejněná The Boring Company slibovala rozsáhlý podzemní systém tunelů využívající plně autonomní autobusy navržené přímo pro tento úkol. Ty se měly pohybovat rychlostí až 240 km za hodinu a nabídnout místo pro 16 cestujících.
Pozvaní novináři byli proto překvapeni, když se v testovacím tunelu ukázaly běžné sériové Tesly Model X, s přídavnými vodícími koly po stranách, díky kterým se udrží na betonové dráze. Použité vozy navíc nenabídly autonomní provoz, místo toho se v každém nacházel řidič a Tesla se v tunelu dostala během dvouminutové jízdy na asi 60 - 80 km/h.
Z testu byli zklamáni i příznivci Muska a jeho projektů a na internetu se začaly objevovat nepříliš pozitivní recenze. Jízda po betonové trase v tunelu prý připomínala spíše jízdu po polní cestě, tak hrbolaté byly dvě betonové dráhy. Podle Muska může za nerovný povrch nedostatek času, spojený s problémem stroje který dráhu stavěl. Finální tunel pro plný provoz by měl nabídnout povrch hladký jak sklo, jak sám Musk uvedl.
Samotný testovací tunel je asi 1.6 kilometrů dlouhý a na začátku se Tesla do tunelu v hloubce 9 metrů pod povrchem Los Angeles spustí ve výtahu. Na konci pak vůz vyjede ze zeleně osvětleného tunelu do garáže další Muskovy firmy, SpaceX.
Musk svůj systém považuje za formu podzemní dálnice, místo tradičního metra. Samotný koncept však není zcela nový, autobusy s vodícímí koly po stranách, jezdící na betonových tratích využívá několik měst v Británii, Německu nebo Japonsku.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.