Elon Musk založil The Boring Company v roce 2016 poté, co jej naštvalo čekání v koloně a rozhodl se dopravní situaci řešit ve svém stylu. Včera byl konečně otevřen první zkušební tunel společnosti, podle reakcí zůčastněných však zůstal daleko za očekáváním.
Konceptuální videa zveřejněná The Boring Company slibovala rozsáhlý podzemní systém tunelů využívající plně autonomní autobusy navržené přímo pro tento úkol. Ty se měly pohybovat rychlostí až 240 km za hodinu a nabídnout místo pro 16 cestujících.
Pozvaní novináři byli proto překvapeni, když se v testovacím tunelu ukázaly běžné sériové Tesly Model X, s přídavnými vodícími koly po stranách, díky kterým se udrží na betonové dráze. Použité vozy navíc nenabídly autonomní provoz, místo toho se v každém nacházel řidič a Tesla se v tunelu dostala během dvouminutové jízdy na asi 60 - 80 km/h.
Z testu byli zklamáni i příznivci Muska a jeho projektů a na internetu se začaly objevovat nepříliš pozitivní recenze. Jízda po betonové trase v tunelu prý připomínala spíše jízdu po polní cestě, tak hrbolaté byly dvě betonové dráhy. Podle Muska může za nerovný povrch nedostatek času, spojený s problémem stroje který dráhu stavěl. Finální tunel pro plný provoz by měl nabídnout povrch hladký jak sklo, jak sám Musk uvedl.
Samotný testovací tunel je asi 1.6 kilometrů dlouhý a na začátku se Tesla do tunelu v hloubce 9 metrů pod povrchem Los Angeles spustí ve výtahu. Na konci pak vůz vyjede ze zeleně osvětleného tunelu do garáže další Muskovy firmy, SpaceX.
Musk svůj systém považuje za formu podzemní dálnice, místo tradičního metra. Samotný koncept však není zcela nový, autobusy s vodícímí koly po stranách, jezdící na betonových tratích využívá několik měst v Británii, Německu nebo Japonsku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?