Elon Musk založil The Boring Company v roce 2016 poté, co jej naštvalo čekání v koloně a rozhodl se dopravní situaci řešit ve svém stylu. Včera byl konečně otevřen první zkušební tunel společnosti, podle reakcí zůčastněných však zůstal daleko za očekáváním.
Konceptuální videa zveřejněná The Boring Company slibovala rozsáhlý podzemní systém tunelů využívající plně autonomní autobusy navržené přímo pro tento úkol. Ty se měly pohybovat rychlostí až 240 km za hodinu a nabídnout místo pro 16 cestujících.
Pozvaní novináři byli proto překvapeni, když se v testovacím tunelu ukázaly běžné sériové Tesly Model X, s přídavnými vodícími koly po stranách, díky kterým se udrží na betonové dráze. Použité vozy navíc nenabídly autonomní provoz, místo toho se v každém nacházel řidič a Tesla se v tunelu dostala během dvouminutové jízdy na asi 60 - 80 km/h.
Z testu byli zklamáni i příznivci Muska a jeho projektů a na internetu se začaly objevovat nepříliš pozitivní recenze. Jízda po betonové trase v tunelu prý připomínala spíše jízdu po polní cestě, tak hrbolaté byly dvě betonové dráhy. Podle Muska může za nerovný povrch nedostatek času, spojený s problémem stroje který dráhu stavěl. Finální tunel pro plný provoz by měl nabídnout povrch hladký jak sklo, jak sám Musk uvedl.
Samotný testovací tunel je asi 1.6 kilometrů dlouhý a na začátku se Tesla do tunelu v hloubce 9 metrů pod povrchem Los Angeles spustí ve výtahu. Na konci pak vůz vyjede ze zeleně osvětleného tunelu do garáže další Muskovy firmy, SpaceX.
Musk svůj systém považuje za formu podzemní dálnice, místo tradičního metra. Samotný koncept však není zcela nový, autobusy s vodícímí koly po stranách, jezdící na betonových tratích využívá několik měst v Británii, Německu nebo Japonsku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.