Elon Musk ukázal první tunel The Boring Company, reakce překvapí

Boring Company
Boring Company, foto: The Boring Company
-mdo , AutoRoad.cz 20. prosince 2018 16:59
Sdílej:

Elon Musk založil The Boring Company v roce 2016 poté, co jej naštvalo čekání v koloně a rozhodl se dopravní situaci řešit ve svém stylu. Včera byl konečně otevřen první zkušební tunel společnosti, podle reakcí zůčastněných však zůstal daleko za očekáváním.

Konceptuální videa zveřejněná The Boring Company slibovala rozsáhlý podzemní systém tunelů využívající plně autonomní autobusy navržené přímo pro tento úkol. Ty se měly pohybovat rychlostí až 240 km za hodinu a nabídnout místo pro 16 cestujících. 

Pozvaní novináři byli proto překvapeni, když se v testovacím tunelu ukázaly běžné sériové Tesly Model X, s přídavnými vodícími koly po stranách, díky kterým se udrží na betonové dráze. Použité vozy navíc nenabídly autonomní provoz, místo toho se v každém nacházel řidič a Tesla se v tunelu dostala během dvouminutové jízdy na asi 60 - 80 km/h.

Z testu byli zklamáni i příznivci Muska a jeho projektů a na internetu se začaly objevovat nepříliš pozitivní recenze. Jízda po betonové trase v tunelu prý připomínala spíše jízdu po polní cestě, tak hrbolaté byly dvě betonové dráhy. Podle Muska může za nerovný povrch nedostatek času, spojený s problémem stroje který dráhu stavěl. Finální tunel pro plný provoz by měl nabídnout povrch hladký jak sklo, jak sám Musk uvedl.

Samotný testovací tunel je asi 1.6 kilometrů dlouhý a na začátku se Tesla do tunelu v hloubce 9 metrů pod povrchem Los Angeles spustí ve výtahu. Na konci pak vůz vyjede ze zeleně osvětleného tunelu do garáže další Muskovy firmy, SpaceX. 

Musk svůj systém považuje za formu podzemní dálnice, místo tradičního metra. Samotný koncept však není zcela nový, autobusy s vodícímí koly po stranách, jezdící na betonových tratích využívá několik měst v Británii, Německu nebo Japonsku. 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.