Společnost Honda zveřejnila podrobné údaje o modelu HR-V Sport, což je přepracovaný model pro rok 2019 ve speciální verzi s 1,5litrovým zážehovým motorem VTEC TURBO a dynamickými vylepšeními podvozku a zavěšení. Model HR-V Sport převzal modernizovaný styl karoserie a vylepšení interiéru od standardního modelu HR-V 2019, ale navíc přidává speciální designové prvky.
Nový model HR-V Sport je osazen 1,5litrovým motorem VTEC TURBO, který byl poprvé představen u nejnovější generace modelu Honda Civic. Silný čtyřválcový motor propůjčuje modelu HR-V 2019 lepší jízdní vlastnosti a má maximální výkon 182 hp (134 kW) při 5 500 ot./min. s šestistupňovou manuální převodovkou a 6 000 ot./min. s převodovkou CVT. Model je standardně vybaven šestistupňovou manuální převodovkou a maximální točivý moment 240 Nm je k dispozici od 1 900 do 5 000 ot./min. S volitelnou převodovkou CVT je maximální točivý moment 220 Nm k dispozici od 1 700 do 5 500 ot./min.
Společnost Honda vyvinula model HR-V Sport s cílem vyjít vstříc zákazníkům, kteří od malého modelu SUV požadují dynamičtější jízdní vlastnosti. Model HR-V Sport je vybaven speciální technologií „Performance Damper“, která je výsledkem úsilí o dosažení optimální rovnováhy mezi tuhostí karoserie, regulací zavěšení a pocitem z řízení. Systém tlumičů je integrován v přední i zadní části vozu a jeho funkce spočívá v neutralizaci relativního bočního a torzního pohybu v podvozku. Průjezd zatáčkami je díky tomu lepší, při náhlé změně jízdního pruhu je vůz stabilnější a na nerovné vozovce jsou sníženy vibrace.
Nastavení řízení je u tohoto modelu mimořádné a využívá elektrický hřebenový posilovač řízení s variabilním převodovým poměrem, doplněný o technologii aktivního přibrzďování kol v zatáčkách Honda Agile Handling Assist. Zajišťuje stabilitu při malých úhlech natočení volantu v oblastech okolo středové polohy a rychlejší odezvu při velkých úhlech natočení volantu.
K vylepšením elegantního designu karoserie patří nové vyjádření charakteristického tvaru křídla vozů Honda s černým chromovaným panelem s vysokým leskem, který nahrazuje tmavé chromování u standardního modelu HR-V 2019. U doplňku přední mřížky se uplatňuje exkluzivní černé voštinové provedení, které zároveň přechází do rámečků mlhovek.
U modelu HR-V Sport jsou použity dynamické stylové prvky, mezi které patří tenký přední spoiler, boční lišty, profily blatníků i zadní nárazník v agresivnějším provedení – to vše v černé barvě. Ke sportovní verzi rovněž patří černé krytky vnějších zrcátek, dvojice koncových trubek výfuku a 18palcová litá kola s jedinečným designem.
Součástí standardního vybavení jsou LED světlomety, které obsahují dálková a potkávací světla, LED směrovky a LED světla pro denní svícení. Vzadu černě chromovaný doplněk podél výklopných dveří zrcadlí obložení v přední části vozu a vzhled zadních světel je vylepšen použitím tmavého tónování a černými vnitřními žebry jako u standardního modelu HR-V 2019.
Nová sedadla pro řidiče a předního spolujezdce jsou převzata ze standardního modelu HR-V 2019 a díky upravenému polštáři a opěradlu poskytují lepší podporu. Dynamický styl s cílem podtrhnout sportovní vzhled vozu se projevuje i v interiéru u exkluzivních kombinovaných sedadel v černém a tmavě červeném provedení a také u černého potahu stropu.
Zahájení výroby modelu Honda HR-V Sport pro modelový rok 2019 se plánuje na prosinec 2018, přičemž první dodávky zákazníkům proběhnou na jaře 2019.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.