Společnost Honda zveřejnila podrobné údaje o modelu HR-V Sport, což je přepracovaný model pro rok 2019 ve speciální verzi s 1,5litrovým zážehovým motorem VTEC TURBO a dynamickými vylepšeními podvozku a zavěšení. Model HR-V Sport převzal modernizovaný styl karoserie a vylepšení interiéru od standardního modelu HR-V 2019, ale navíc přidává speciální designové prvky.
Nový model HR-V Sport je osazen 1,5litrovým motorem VTEC TURBO, který byl poprvé představen u nejnovější generace modelu Honda Civic. Silný čtyřválcový motor propůjčuje modelu HR-V 2019 lepší jízdní vlastnosti a má maximální výkon 182 hp (134 kW) při 5 500 ot./min. s šestistupňovou manuální převodovkou a 6 000 ot./min. s převodovkou CVT. Model je standardně vybaven šestistupňovou manuální převodovkou a maximální točivý moment 240 Nm je k dispozici od 1 900 do 5 000 ot./min. S volitelnou převodovkou CVT je maximální točivý moment 220 Nm k dispozici od 1 700 do 5 500 ot./min.
Společnost Honda vyvinula model HR-V Sport s cílem vyjít vstříc zákazníkům, kteří od malého modelu SUV požadují dynamičtější jízdní vlastnosti. Model HR-V Sport je vybaven speciální technologií „Performance Damper“, která je výsledkem úsilí o dosažení optimální rovnováhy mezi tuhostí karoserie, regulací zavěšení a pocitem z řízení. Systém tlumičů je integrován v přední i zadní části vozu a jeho funkce spočívá v neutralizaci relativního bočního a torzního pohybu v podvozku. Průjezd zatáčkami je díky tomu lepší, při náhlé změně jízdního pruhu je vůz stabilnější a na nerovné vozovce jsou sníženy vibrace.
Nastavení řízení je u tohoto modelu mimořádné a využívá elektrický hřebenový posilovač řízení s variabilním převodovým poměrem, doplněný o technologii aktivního přibrzďování kol v zatáčkách Honda Agile Handling Assist. Zajišťuje stabilitu při malých úhlech natočení volantu v oblastech okolo středové polohy a rychlejší odezvu při velkých úhlech natočení volantu.
K vylepšením elegantního designu karoserie patří nové vyjádření charakteristického tvaru křídla vozů Honda s černým chromovaným panelem s vysokým leskem, který nahrazuje tmavé chromování u standardního modelu HR-V 2019. U doplňku přední mřížky se uplatňuje exkluzivní černé voštinové provedení, které zároveň přechází do rámečků mlhovek.
U modelu HR-V Sport jsou použity dynamické stylové prvky, mezi které patří tenký přední spoiler, boční lišty, profily blatníků i zadní nárazník v agresivnějším provedení – to vše v černé barvě. Ke sportovní verzi rovněž patří černé krytky vnějších zrcátek, dvojice koncových trubek výfuku a 18palcová litá kola s jedinečným designem.
Součástí standardního vybavení jsou LED světlomety, které obsahují dálková a potkávací světla, LED směrovky a LED světla pro denní svícení. Vzadu černě chromovaný doplněk podél výklopných dveří zrcadlí obložení v přední části vozu a vzhled zadních světel je vylepšen použitím tmavého tónování a černými vnitřními žebry jako u standardního modelu HR-V 2019.
Nová sedadla pro řidiče a předního spolujezdce jsou převzata ze standardního modelu HR-V 2019 a díky upravenému polštáři a opěradlu poskytují lepší podporu. Dynamický styl s cílem podtrhnout sportovní vzhled vozu se projevuje i v interiéru u exkluzivních kombinovaných sedadel v černém a tmavě červeném provedení a také u černého potahu stropu.
Zahájení výroby modelu Honda HR-V Sport pro modelový rok 2019 se plánuje na prosinec 2018, přičemž první dodávky zákazníkům proběhnou na jaře 2019.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?