Právě probíhající autosalon v Los Angeles se stal místem premiéry již třetí generace poměrně atypického crossoveru Kia Soul. Ten bude v Evropě nabízen výhradně jako elektromobil, jehož první fotografie i některé nové technické parametry byly dnes zveřejněny. Na co se tedy můžeme těšit?
V zámoří bude Kia Soul dostupná v několika motorizacích, pro evropský trh je však určena pouze čistě elektrická varianta. Ta by však měla dostat, podobně jako americký model, novou Li-Ion baterii o kapacitě 64 kWh, která má zajistit „výrazně vyšší dojezd oproti minulé generace."
Přesná čísla zatím automobilka bohužel nezveřejnila, neboť je elektrický Soul EV právě testován. Konkrétní informace o dojezdu a další technické parametry bychom se však mohli dozvědět již začátkem nadcházejícího roku.
Již nyní se ale mluví o tom, že dojezd by měl být výrazně vyšší i díky standardně montovanému dobíjecímu standardu „Combined Charging System" (CCS), který díky funkci rychlonabíjení umožní prodlužovat dojezd během krátkých zastávek u nabíječky.
Pod kapotou nové Kia Soul EV se má nacházet nový elektromotor o výkonu 204 koní s točivým momentem 291 Nm. To jsou stejné hodnoty, jaké nabízí i nová Hyundai Kona EV. S novým motorem by měl vůz výrazně lépe akcelerovat, přesné údaje však zatím automobilka kvůli probíhajícímu testování opět nezveřejnila.
Kromě výkonu a dojezdu však automobilka zapracovala i na ovládání. To by mělo být výrazně lepší i to zejména díky instalaci plně nezávislého zadního zavěšení. Vůz bude navíc disponovat čtyřmi jízdními režimy (Eco, Comfort, Sport a Eco+), které automaticky nastaví odpovídající reakce motoru.
Současně by měly tyto režimy regulovat i sílu regenerativního brzdění, výkon klimatizace nebo vyhřívání sedadel. Intenzita regenerativního brzdění má jít nastavit i pomocí pádel pod volantem, přičemž k dispozici mají být tři různá nastavení. Součástí regenerativního brzdění by měla být i funkce „Brake nad Hold," kdy může řidič vůz zastavit jen pomocí pádel řazení pod volantem.
Vůz by měl být na evropském trhu dostupný ve dvou výbavách: Soul EV a Soul EV Designer Collection. Druhá varianta by měla přidat dvoubarevně lakovanou karoserii, leskle černé kryty zrcátek, audio-soustavu Harman-Kardon s 10 reproduktory a zesilovačem, kůží čalouněný volant, přední vyhřívaná sedadla čalouněná umělou kůží Sofino a mnoho dalšího.
Nová Kia Soul EV má být být vyráběna v korejském závodě Gwangju a první zásilky pro Evropu se očekávají v první polovině roku 2019.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?