Právě probíhající autosalon v Los Angeles se stal místem premiéry již třetí generace poměrně atypického crossoveru Kia Soul. Ten bude v Evropě nabízen výhradně jako elektromobil, jehož první fotografie i některé nové technické parametry byly dnes zveřejněny. Na co se tedy můžeme těšit?
V zámoří bude Kia Soul dostupná v několika motorizacích, pro evropský trh je však určena pouze čistě elektrická varianta. Ta by však měla dostat, podobně jako americký model, novou Li-Ion baterii o kapacitě 64 kWh, která má zajistit „výrazně vyšší dojezd oproti minulé generace."
Přesná čísla zatím automobilka bohužel nezveřejnila, neboť je elektrický Soul EV právě testován. Konkrétní informace o dojezdu a další technické parametry bychom se však mohli dozvědět již začátkem nadcházejícího roku.
Již nyní se ale mluví o tom, že dojezd by měl být výrazně vyšší i díky standardně montovanému dobíjecímu standardu „Combined Charging System" (CCS), který díky funkci rychlonabíjení umožní prodlužovat dojezd během krátkých zastávek u nabíječky.
Pod kapotou nové Kia Soul EV se má nacházet nový elektromotor o výkonu 204 koní s točivým momentem 291 Nm. To jsou stejné hodnoty, jaké nabízí i nová Hyundai Kona EV. S novým motorem by měl vůz výrazně lépe akcelerovat, přesné údaje však zatím automobilka kvůli probíhajícímu testování opět nezveřejnila.
Kromě výkonu a dojezdu však automobilka zapracovala i na ovládání. To by mělo být výrazně lepší i to zejména díky instalaci plně nezávislého zadního zavěšení. Vůz bude navíc disponovat čtyřmi jízdními režimy (Eco, Comfort, Sport a Eco+), které automaticky nastaví odpovídající reakce motoru.
Současně by měly tyto režimy regulovat i sílu regenerativního brzdění, výkon klimatizace nebo vyhřívání sedadel. Intenzita regenerativního brzdění má jít nastavit i pomocí pádel pod volantem, přičemž k dispozici mají být tři různá nastavení. Součástí regenerativního brzdění by měla být i funkce „Brake nad Hold," kdy může řidič vůz zastavit jen pomocí pádel řazení pod volantem.
Vůz by měl být na evropském trhu dostupný ve dvou výbavách: Soul EV a Soul EV Designer Collection. Druhá varianta by měla přidat dvoubarevně lakovanou karoserii, leskle černé kryty zrcátek, audio-soustavu Harman-Kardon s 10 reproduktory a zesilovačem, kůží čalouněný volant, přední vyhřívaná sedadla čalouněná umělou kůží Sofino a mnoho dalšího.
Nová Kia Soul EV má být být vyráběna v korejském závodě Gwangju a první zásilky pro Evropu se očekávají v první polovině roku 2019.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?