Právě probíhající autosalon v Los Angeles se stal místem premiéry již třetí generace poměrně atypického crossoveru Kia Soul. Ten bude v Evropě nabízen výhradně jako elektromobil, jehož první fotografie i některé nové technické parametry byly dnes zveřejněny. Na co se tedy můžeme těšit?
V zámoří bude Kia Soul dostupná v několika motorizacích, pro evropský trh je však určena pouze čistě elektrická varianta. Ta by však měla dostat, podobně jako americký model, novou Li-Ion baterii o kapacitě 64 kWh, která má zajistit „výrazně vyšší dojezd oproti minulé generace."
Přesná čísla zatím automobilka bohužel nezveřejnila, neboť je elektrický Soul EV právě testován. Konkrétní informace o dojezdu a další technické parametry bychom se však mohli dozvědět již začátkem nadcházejícího roku.
Již nyní se ale mluví o tom, že dojezd by měl být výrazně vyšší i díky standardně montovanému dobíjecímu standardu „Combined Charging System" (CCS), který díky funkci rychlonabíjení umožní prodlužovat dojezd během krátkých zastávek u nabíječky.
Pod kapotou nové Kia Soul EV se má nacházet nový elektromotor o výkonu 204 koní s točivým momentem 291 Nm. To jsou stejné hodnoty, jaké nabízí i nová Hyundai Kona EV. S novým motorem by měl vůz výrazně lépe akcelerovat, přesné údaje však zatím automobilka kvůli probíhajícímu testování opět nezveřejnila.
Kromě výkonu a dojezdu však automobilka zapracovala i na ovládání. To by mělo být výrazně lepší i to zejména díky instalaci plně nezávislého zadního zavěšení. Vůz bude navíc disponovat čtyřmi jízdními režimy (Eco, Comfort, Sport a Eco+), které automaticky nastaví odpovídající reakce motoru.
Současně by měly tyto režimy regulovat i sílu regenerativního brzdění, výkon klimatizace nebo vyhřívání sedadel. Intenzita regenerativního brzdění má jít nastavit i pomocí pádel pod volantem, přičemž k dispozici mají být tři různá nastavení. Součástí regenerativního brzdění by měla být i funkce „Brake nad Hold," kdy může řidič vůz zastavit jen pomocí pádel řazení pod volantem.
Vůz by měl být na evropském trhu dostupný ve dvou výbavách: Soul EV a Soul EV Designer Collection. Druhá varianta by měla přidat dvoubarevně lakovanou karoserii, leskle černé kryty zrcátek, audio-soustavu Harman-Kardon s 10 reproduktory a zesilovačem, kůží čalouněný volant, přední vyhřívaná sedadla čalouněná umělou kůží Sofino a mnoho dalšího.
Nová Kia Soul EV má být být vyráběna v korejském závodě Gwangju a první zásilky pro Evropu se očekávají v první polovině roku 2019.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?