Právě probíhající autosalon v Los Angeles se stal místem premiéry již třetí generace poměrně atypického crossoveru Kia Soul. Ten bude v Evropě nabízen výhradně jako elektromobil, jehož první fotografie i některé nové technické parametry byly dnes zveřejněny. Na co se tedy můžeme těšit?
V zámoří bude Kia Soul dostupná v několika motorizacích, pro evropský trh je však určena pouze čistě elektrická varianta. Ta by však měla dostat, podobně jako americký model, novou Li-Ion baterii o kapacitě 64 kWh, která má zajistit „výrazně vyšší dojezd oproti minulé generace."
Přesná čísla zatím automobilka bohužel nezveřejnila, neboť je elektrický Soul EV právě testován. Konkrétní informace o dojezdu a další technické parametry bychom se však mohli dozvědět již začátkem nadcházejícího roku.
Již nyní se ale mluví o tom, že dojezd by měl být výrazně vyšší i díky standardně montovanému dobíjecímu standardu „Combined Charging System" (CCS), který díky funkci rychlonabíjení umožní prodlužovat dojezd během krátkých zastávek u nabíječky.
Pod kapotou nové Kia Soul EV se má nacházet nový elektromotor o výkonu 204 koní s točivým momentem 291 Nm. To jsou stejné hodnoty, jaké nabízí i nová Hyundai Kona EV. S novým motorem by měl vůz výrazně lépe akcelerovat, přesné údaje však zatím automobilka kvůli probíhajícímu testování opět nezveřejnila.
Kromě výkonu a dojezdu však automobilka zapracovala i na ovládání. To by mělo být výrazně lepší i to zejména díky instalaci plně nezávislého zadního zavěšení. Vůz bude navíc disponovat čtyřmi jízdními režimy (Eco, Comfort, Sport a Eco+), které automaticky nastaví odpovídající reakce motoru.
Současně by měly tyto režimy regulovat i sílu regenerativního brzdění, výkon klimatizace nebo vyhřívání sedadel. Intenzita regenerativního brzdění má jít nastavit i pomocí pádel pod volantem, přičemž k dispozici mají být tři různá nastavení. Součástí regenerativního brzdění by měla být i funkce „Brake nad Hold," kdy může řidič vůz zastavit jen pomocí pádel řazení pod volantem.
Vůz by měl být na evropském trhu dostupný ve dvou výbavách: Soul EV a Soul EV Designer Collection. Druhá varianta by měla přidat dvoubarevně lakovanou karoserii, leskle černé kryty zrcátek, audio-soustavu Harman-Kardon s 10 reproduktory a zesilovačem, kůží čalouněný volant, přední vyhřívaná sedadla čalouněná umělou kůží Sofino a mnoho dalšího.
Nová Kia Soul EV má být být vyráběna v korejském závodě Gwangju a první zásilky pro Evropu se očekávají v první polovině roku 2019.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.