Ikonický Volkswagen Beetle bohužel brzy zmizí z výrobních linek a německá automobilka už s jeho nástupcem nepočítá - tedy minimálně v dohledné době. Na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles proto Volkswagen představil stylového Brouka v tzv. Final Edition, kterou se rozloučí s americkým trhem.
Speciální Beetle Final Edition, který podle informací z webu Carscoops zamíří bohužel výhradně na americký trh, nabídne řadu designových odkazů na minulé generace a dostupný by měl být v klasickém provedení i jako kabriolet. Hlavní inspirací modelu Final Edition se stal Beetle Última Edición z roku 2003, které předznamenával konec Brouka své doby.
Zájemci o Beetle Final Edition 2019 si budou moci vybrat ze dvou speciálních barev, pískové Safari Uni a modré Stonewashed Blue - obě barvy přitom vychází z nabídka Beetle Última Edición z roku 2003. Kromě toho se ale v nabídce objeví i bílá Pure White, černá Black Pearl nebo šedá Platinum. Dalším poznávacím znamením budou elegantní zrcátka v bavě karoserie, 17-palcové disky a v případě kupé i střešní okno.
Po otevření dveří budou na zájemce čekat sedadla čalouněná kombinací látky a kůže, která navíc lemuje i volant. Dále Volkswagen přidal pedály z nerezové oceli, ambientní podsvícení, automatickou klimatizaci,černé lesklé obložení, bezklíčový přístup nebo 6.3 palcový infotainment.
Náročnější zákazníci si budou moci připlatit za variantu Final Edition SEL, která navíc přidává Bi-Xenonové světlomety, LED denní svícení a LED zadní svítilny. V podbězích jsou ukryta 18-palcová kola, kožená sedadla dostala diamantové prošívání a přibude i výkonnější infotainment s GPS navigací.
Pod kapotou modelů s označením Final Edition je 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 174 koní a točivém momentu 249 Nm, který spolupracuje s automatickou šestistupňovou převodovkou.
A jaká je cena? Klasické třídveřové kupé vyjde na 23 045 dolarů (526 800 Kč), zatímco kabriolet na 27 295 dolarů (622 800 Kč). Náročnější zákazníci toužící po provedení SEL však budou muset sáhnout hlouběji do kapsy. Kupé přijde na 25 995 dolarů (593 100 Kč) a kabriolet na 29 995 dolarů (684 400 Kč).
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?