Ikonický Volkswagen Beetle bohužel brzy zmizí z výrobních linek a německá automobilka už s jeho nástupcem nepočítá - tedy minimálně v dohledné době. Na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles proto Volkswagen představil stylového Brouka v tzv. Final Edition, kterou se rozloučí s americkým trhem.
Speciální Beetle Final Edition, který podle informací z webu Carscoops zamíří bohužel výhradně na americký trh, nabídne řadu designových odkazů na minulé generace a dostupný by měl být v klasickém provedení i jako kabriolet. Hlavní inspirací modelu Final Edition se stal Beetle Última Edición z roku 2003, které předznamenával konec Brouka své doby.
Zájemci o Beetle Final Edition 2019 si budou moci vybrat ze dvou speciálních barev, pískové Safari Uni a modré Stonewashed Blue - obě barvy přitom vychází z nabídka Beetle Última Edición z roku 2003. Kromě toho se ale v nabídce objeví i bílá Pure White, černá Black Pearl nebo šedá Platinum. Dalším poznávacím znamením budou elegantní zrcátka v bavě karoserie, 17-palcové disky a v případě kupé i střešní okno.
Po otevření dveří budou na zájemce čekat sedadla čalouněná kombinací látky a kůže, která navíc lemuje i volant. Dále Volkswagen přidal pedály z nerezové oceli, ambientní podsvícení, automatickou klimatizaci,černé lesklé obložení, bezklíčový přístup nebo 6.3 palcový infotainment.
Náročnější zákazníci si budou moci připlatit za variantu Final Edition SEL, která navíc přidává Bi-Xenonové světlomety, LED denní svícení a LED zadní svítilny. V podbězích jsou ukryta 18-palcová kola, kožená sedadla dostala diamantové prošívání a přibude i výkonnější infotainment s GPS navigací.
Pod kapotou modelů s označením Final Edition je 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 174 koní a točivém momentu 249 Nm, který spolupracuje s automatickou šestistupňovou převodovkou.
A jaká je cena? Klasické třídveřové kupé vyjde na 23 045 dolarů (526 800 Kč), zatímco kabriolet na 27 295 dolarů (622 800 Kč). Náročnější zákazníci toužící po provedení SEL však budou muset sáhnout hlouběji do kapsy. Kupé přijde na 25 995 dolarů (593 100 Kč) a kabriolet na 29 995 dolarů (684 400 Kč).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.