Brouk se loučí stylově. Volkswagen ukázal Final Edition. Není však pro všechny

Volkswagen Beetle Final Edition
Volkswagen Beetle Final Edition, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 29. listopadu 2018 10:57
Sdílej:

Ikonický Volkswagen Beetle bohužel brzy zmizí z výrobních linek a německá automobilka už s jeho nástupcem nepočítá - tedy minimálně v dohledné době. Na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles proto Volkswagen představil stylového Brouka v tzv. Final Edition, kterou se rozloučí s americkým trhem.

Speciální Beetle Final Edition, který podle informací z webu Carscoops zamíří bohužel výhradně na americký trh, nabídne řadu designových odkazů na minulé generace a dostupný by měl být v klasickém provedení i jako kabriolet. Hlavní inspirací modelu Final Edition se stal Beetle Última Edición z roku 2003, které předznamenával konec Brouka své doby.

Zájemci o Beetle Final Edition 2019 si budou moci vybrat ze dvou speciálních barev, pískové Safari Uni a modré Stonewashed Blue - obě barvy přitom vychází z nabídka Beetle Última Edición z roku 2003. Kromě toho se ale v nabídce objeví i bílá Pure White, černá Black Pearl nebo šedá Platinum. Dalším poznávacím znamením budou elegantní zrcátka v bavě karoserie, 17-palcové disky a v případě kupé i střešní okno.

Po otevření dveří budou na zájemce čekat sedadla čalouněná kombinací látky a kůže, která navíc lemuje i volant. Dále Volkswagen přidal pedály z nerezové oceli, ambientní podsvícení, automatickou klimatizaci,černé lesklé obložení, bezklíčový přístup nebo 6.3 palcový infotainment.

Náročnější zákazníci si budou moci připlatit za variantu Final Edition SEL, která navíc přidává Bi-Xenonové světlomety, LED denní svícení a LED zadní svítilny. V podbězích jsou ukryta 18-palcová kola, kožená sedadla dostala diamantové prošívání a přibude i výkonnější infotainment s GPS navigací.

Pod kapotou modelů s označením Final Edition je 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 174 koní a točivém momentu 249 Nm, který spolupracuje s automatickou šestistupňovou převodovkou.

A jaká je cena? Klasické třídveřové kupé vyjde na 23 045 dolarů (526 800 Kč), zatímco kabriolet na 27 295 dolarů (622 800 Kč). Náročnější zákazníci toužící po provedení SEL však budou muset sáhnout hlouběji do kapsy. Kupé přijde na 25 995 dolarů (593 100 Kč) a kabriolet na 29 995 dolarů (684 400 Kč).

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.