Ikonický Volkswagen Beetle bohužel brzy zmizí z výrobních linek a německá automobilka už s jeho nástupcem nepočítá - tedy minimálně v dohledné době. Na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles proto Volkswagen představil stylového Brouka v tzv. Final Edition, kterou se rozloučí s americkým trhem.
Speciální Beetle Final Edition, který podle informací z webu Carscoops zamíří bohužel výhradně na americký trh, nabídne řadu designových odkazů na minulé generace a dostupný by měl být v klasickém provedení i jako kabriolet. Hlavní inspirací modelu Final Edition se stal Beetle Última Edición z roku 2003, které předznamenával konec Brouka své doby.
Zájemci o Beetle Final Edition 2019 si budou moci vybrat ze dvou speciálních barev, pískové Safari Uni a modré Stonewashed Blue - obě barvy přitom vychází z nabídka Beetle Última Edición z roku 2003. Kromě toho se ale v nabídce objeví i bílá Pure White, černá Black Pearl nebo šedá Platinum. Dalším poznávacím znamením budou elegantní zrcátka v bavě karoserie, 17-palcové disky a v případě kupé i střešní okno.
Po otevření dveří budou na zájemce čekat sedadla čalouněná kombinací látky a kůže, která navíc lemuje i volant. Dále Volkswagen přidal pedály z nerezové oceli, ambientní podsvícení, automatickou klimatizaci,černé lesklé obložení, bezklíčový přístup nebo 6.3 palcový infotainment.
Náročnější zákazníci si budou moci připlatit za variantu Final Edition SEL, která navíc přidává Bi-Xenonové světlomety, LED denní svícení a LED zadní svítilny. V podbězích jsou ukryta 18-palcová kola, kožená sedadla dostala diamantové prošívání a přibude i výkonnější infotainment s GPS navigací.
Pod kapotou modelů s označením Final Edition je 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 174 koní a točivém momentu 249 Nm, který spolupracuje s automatickou šestistupňovou převodovkou.
A jaká je cena? Klasické třídveřové kupé vyjde na 23 045 dolarů (526 800 Kč), zatímco kabriolet na 27 295 dolarů (622 800 Kč). Náročnější zákazníci toužící po provedení SEL však budou muset sáhnout hlouběji do kapsy. Kupé přijde na 25 995 dolarů (593 100 Kč) a kabriolet na 29 995 dolarů (684 400 Kč).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?