Nová Mazda 3 odhalena, pod kapotou ukrývá revoluční motor Skyactiv-X

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 28. listopadu 2018, 12:14 Google+

Již během týdne jsme mohli vidět první náznaky upraveného designu Mazdy 3, nyní však japonská automobilka konečně odhalila vůz v plné kráse. Vůz, který by se měl stát úsvitem nové éry, nabízí kromě pozměněného vzhledu i revoluční techniku. Pod kapotou se totiž ukrývá nový motor z řady Skyactiv-X, který díky funkci SCCI kombinuje výhody benzínových a naftových motorů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová Mazda 3

Nová Mazda 3 | foto: Mazda Motor

Sdílejte článek

Design nové Mazdy 3 stále čerpá z designového jazyka Kodo, tentokrát však v poněkud nové formě. Ta by měla podle automobilky působit elegantněji a současně výrazněji, čehož se podle prvotních fotografií hatchbacku i sedanu skutečně podařilo dosáhnout.

Větší emoce však vzbuzuje právě sedan, který převzal řadu stylistických drobností od konceptu Vision Coupe. Maska vozu je opět dominantní a v horní části přechází její chromované kraje do úzkých protáhlých světlometů. Boční profil působí jednoduše, elegantně a dynamicky. Zadní část pak vzbuzuje dojem sportovnosti, což podtrhuje i integrovaný spoiler, úzká světla a dvojitá koncovka výfuku.

Kromě revoluce v exteriéru jsme se však dočkali výrazných změn i v interiéru. Mazda sice stále drží bližší informace pod pokličkou, podle webu Carscoops se však měla při jeho navrhování řídit heslem „Méně je více," čemuž odpovídá čistý minimalistický design.

Klíčovými prvky je sportovně působící třípaprskový volant, volně stojící 8.8 palcová obrazovka infotainmentu nebo čalouněná palubní deska, kterou doplňuje řada chromových detailů. Za pozornost stojí i řadící páka a její okolí, které bylo vytvářeno s ohledem na pocit luxusu. Designéři navíc protáhli loketní opěrku a přemístili držák nápojů před řadící páku.

To nejzajímavější by se však mělo ukrývat pod kapotou. Nabídka motorů se bude lišit podle cílových trhů, přesto již nyní víme, že se dočkáme 1.5, 2.0 a 2.5 - litrových motorů a 1.8 litrového dieselu. Jejich technická parametry však bohužel výrobce nezveřejnil.

Utajeny také zůstávají detaily o motoru Skyactiv-X a jeho obsahu. Podle dostupných informací by však měl být kombinován s M hybridním systémem, díky kterému by měl nabídnout „lepší ekonomiku provozu, nabídnout větší potěšení z jízdy a menší zátěž životního prostředí."

zdroj: youtube.com

Nová Mazda 3 by měla nabídnout i upravený podvozek, který bude vpředu využívat zavěšení MacPherson a vzadu nově vyvinutou nápravu s torzní tyčí. Chybět nebude ani vylepšený pohon všech kol i-Activ, který spolupracuje s novým systémem G-Vectoring Control Plus. Ten automobilka poprvé představila u Mazdy CX-5 model 2019.

Díky těmto změnám by vůz měl během akcelerace, zatáčení a brzdění vyvolávat „pocit přirozenosti a intuitivnosti. Podobně jako nástroj, který využíváte řadu let."

Jako každý nový automobil nabídne i Mazda 3 řadu pokročilých asistenčních a bezpečnostních systémů, jako je třeba Front Cross Traffic Alert. Ten využívá boční radary, díky kterým může detekovat i automobily ukryté ve slepých křižovatkách. Chybět nebude ani systém Cruising & Traffic Support, který pomáhá s automatickým rozjížděním, zatáčením a brzděním během jízdy auta v koloně.

img-responsive

Nová Mazda 3 | foto: Mazda Motor

Za zmínku ale stojí i nový systém monitorování řidiče „Driver Monitoring," který za pomoci infračervených kamer sleduje řidiče a vyhodnocuje jeho ospalost nebo rozptýlenost. Pokud systém vyhodnotí, že by se řidič mohl stát nebezpečným (na silnicích), upozorní ho zvukovým signálem.

Vytisknout

Diskuze: Nová Mazda 3 odhalena, pod kapotou ukrývá revoluční motor Skyactiv-X

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nová generace Porsche 911 (992)

Nové Porsche 911: Osmá evoluce přináší řadu změn, některé jsou však dobře skryty

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud