Již během týdne jsme mohli vidět první náznaky upraveného designu Mazdy 3, nyní však japonská automobilka konečně odhalila vůz v plné kráse. Vůz, který by se měl stát úsvitem nové éry, nabízí kromě pozměněného vzhledu i revoluční techniku. Pod kapotou se totiž ukrývá nový motor z řady Skyactiv-X, který díky funkci SCCI kombinuje výhody benzínových a naftových motorů.
Design nové Mazdy 3 stále čerpá z designového jazyka Kodo, tentokrát však v poněkud nové formě. Ta by měla podle automobilky působit elegantněji a současně výrazněji, čehož se podle prvotních fotografií hatchbacku i sedanu skutečně podařilo dosáhnout.
Větší emoce však vzbuzuje právě sedan, který převzal řadu stylistických drobností od konceptu Vision Coupe. Maska vozu je opět dominantní a v horní části přechází její chromované kraje do úzkých protáhlých světlometů. Boční profil působí jednoduše, elegantně a dynamicky. Zadní část pak vzbuzuje dojem sportovnosti, což podtrhuje i integrovaný spoiler, úzká světla a dvojitá koncovka výfuku.
Kromě revoluce v exteriéru jsme se však dočkali výrazných změn i v interiéru. Mazda sice stále drží bližší informace pod pokličkou, podle webu Carscoops se však měla při jeho navrhování řídit heslem „Méně je více," čemuž odpovídá čistý minimalistický design.
Klíčovými prvky je sportovně působící třípaprskový volant, volně stojící 8.8 palcová obrazovka infotainmentu nebo čalouněná palubní deska, kterou doplňuje řada chromových detailů. Za pozornost stojí i řadící páka a její okolí, které bylo vytvářeno s ohledem na pocit luxusu. Designéři navíc protáhli loketní opěrku a přemístili držák nápojů před řadící páku.
To nejzajímavější by se však mělo ukrývat pod kapotou. Nabídka motorů se bude lišit podle cílových trhů, přesto již nyní víme, že se dočkáme 1.5, 2.0 a 2.5 - litrových motorů a 1.8 litrového dieselu. Jejich technická parametry však bohužel výrobce nezveřejnil.
Utajeny také zůstávají detaily o motoru Skyactiv-X a jeho obsahu. Podle dostupných informací by však měl být kombinován s M hybridním systémem, díky kterému by měl nabídnout „lepší ekonomiku provozu, nabídnout větší potěšení z jízdy a menší zátěž životního prostředí."
Nová Mazda 3 by měla nabídnout i upravený podvozek, který bude vpředu využívat zavěšení MacPherson a vzadu nově vyvinutou nápravu s torzní tyčí. Chybět nebude ani vylepšený pohon všech kol i-Activ, který spolupracuje s novým systémem G-Vectoring Control Plus. Ten automobilka poprvé představila u Mazdy CX-5 model 2019.
Díky těmto změnám by vůz měl během akcelerace, zatáčení a brzdění vyvolávat „pocit přirozenosti a intuitivnosti. Podobně jako nástroj, který využíváte řadu let."
Jako každý nový automobil nabídne i Mazda 3 řadu pokročilých asistenčních a bezpečnostních systémů, jako je třeba Front Cross Traffic Alert. Ten využívá boční radary, díky kterým může detekovat i automobily ukryté ve slepých křižovatkách. Chybět nebude ani systém Cruising & Traffic Support, který pomáhá s automatickým rozjížděním, zatáčením a brzděním během jízdy auta v koloně.
Za zmínku ale stojí i nový systém monitorování řidiče „Driver Monitoring," který za pomoci infračervených kamer sleduje řidiče a vyhodnocuje jeho ospalost nebo rozptýlenost. Pokud systém vyhodnotí, že by se řidič mohl stát nebezpečným (na silnicích), upozorní ho zvukovým signálem.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?