Včera zveřejnila automobilka krátké video s novým konceptem elektrické vlajkové lodi E-Tron GT, které nám toho však příliš mnoho neřeklo. Nyní se však do světa dostaly první fotografie maskovaného konceptu, které odhalují jeho design v plné kráse. Na co se tedy můžeme těšit?
Odhalení nového konceptu elektrické vlajkové lodi E-Tron GT by mělo proběhnout již zítra na autosalonu v Los Angeles. Pro Audi se tak bude jednat o další model z elektrické rodiny e-tron, který se zařadí po bok crossoveru E-tron Sportback.
Vůz je zatím tradičně zahalen v maskovací fólii, přesto již nyní odhaluje řadu designových zajímavostí. Za pozornost stojí například elegantně se svažující střecha, která opticky vytváří spíš siluetu kupé. Podobně jakou Tesly Model S, která má být hlavní konkurencí, se tak nebavíme o sedanu, ale pětidveřovém liftbacku.
Opomenout nelze ani výrazný difuzor v zadním nárazníku a nápisy Audi Sport, které připomínají, že tohle auto nemá být jen pohodlné a elegantní. Na jeho vývoji se totiž podíleli i lidé, kteří navrhují sportovní vozy Audi RS, takže se můžeme těšit i na působivé jízdní zážitky.
Automobilka zveřejnila pouze sérii snímků bez dalších informací, ty se však pomalu objevují jinde ve světě. Například německý Bild podle CarScoops uvádí, že GT by mělo sdílet stejnou platformu, jako elektrické Porsche Taycan. Zbývá tedy jen počkat, s jakými parametry se nám Audi pochlubí.
Podle několika dosud zveřejněných odhadů z celého světa se však počítá s akcelerací z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy a dojezdem okolo 400 kilometrů na jedno nabití, což se hodnotám Porsche Tycan celkem blíží.
Produkční varianta Audi E-Tron GT by se měla objevit v roce 2020, kdy zaujme pozici vlajkové lodi. Jak moc se bude produkční model lišit od konceptu zatím nechceme předjímat, ale změny by nemusely být příliš výrazné. Koncept působí téměř hotově a pokud se něco změní, budou to pravděpodobně jen detaily.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?