Včera zveřejnila automobilka krátké video s novým konceptem elektrické vlajkové lodi E-Tron GT, které nám toho však příliš mnoho neřeklo. Nyní se však do světa dostaly první fotografie maskovaného konceptu, které odhalují jeho design v plné kráse. Na co se tedy můžeme těšit?
Odhalení nového konceptu elektrické vlajkové lodi E-Tron GT by mělo proběhnout již zítra na autosalonu v Los Angeles. Pro Audi se tak bude jednat o další model z elektrické rodiny e-tron, který se zařadí po bok crossoveru E-tron Sportback.
Vůz je zatím tradičně zahalen v maskovací fólii, přesto již nyní odhaluje řadu designových zajímavostí. Za pozornost stojí například elegantně se svažující střecha, která opticky vytváří spíš siluetu kupé. Podobně jakou Tesly Model S, která má být hlavní konkurencí, se tak nebavíme o sedanu, ale pětidveřovém liftbacku.
Opomenout nelze ani výrazný difuzor v zadním nárazníku a nápisy Audi Sport, které připomínají, že tohle auto nemá být jen pohodlné a elegantní. Na jeho vývoji se totiž podíleli i lidé, kteří navrhují sportovní vozy Audi RS, takže se můžeme těšit i na působivé jízdní zážitky.
Automobilka zveřejnila pouze sérii snímků bez dalších informací, ty se však pomalu objevují jinde ve světě. Například německý Bild podle CarScoops uvádí, že GT by mělo sdílet stejnou platformu, jako elektrické Porsche Taycan. Zbývá tedy jen počkat, s jakými parametry se nám Audi pochlubí.
Podle několika dosud zveřejněných odhadů z celého světa se však počítá s akcelerací z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy a dojezdem okolo 400 kilometrů na jedno nabití, což se hodnotám Porsche Tycan celkem blíží.
Produkční varianta Audi E-Tron GT by se měla objevit v roce 2020, kdy zaujme pozici vlajkové lodi. Jak moc se bude produkční model lišit od konceptu zatím nechceme předjímat, ale změny by nemusely být příliš výrazné. Koncept působí téměř hotově a pokud se něco změní, budou to pravděpodobně jen detaily.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.