Včera zveřejnila automobilka krátké video s novým konceptem elektrické vlajkové lodi E-Tron GT, které nám toho však příliš mnoho neřeklo. Nyní se však do světa dostaly první fotografie maskovaného konceptu, které odhalují jeho design v plné kráse. Na co se tedy můžeme těšit?
Odhalení nového konceptu elektrické vlajkové lodi E-Tron GT by mělo proběhnout již zítra na autosalonu v Los Angeles. Pro Audi se tak bude jednat o další model z elektrické rodiny e-tron, který se zařadí po bok crossoveru E-tron Sportback.
Vůz je zatím tradičně zahalen v maskovací fólii, přesto již nyní odhaluje řadu designových zajímavostí. Za pozornost stojí například elegantně se svažující střecha, která opticky vytváří spíš siluetu kupé. Podobně jakou Tesly Model S, která má být hlavní konkurencí, se tak nebavíme o sedanu, ale pětidveřovém liftbacku.
Opomenout nelze ani výrazný difuzor v zadním nárazníku a nápisy Audi Sport, které připomínají, že tohle auto nemá být jen pohodlné a elegantní. Na jeho vývoji se totiž podíleli i lidé, kteří navrhují sportovní vozy Audi RS, takže se můžeme těšit i na působivé jízdní zážitky.
Automobilka zveřejnila pouze sérii snímků bez dalších informací, ty se však pomalu objevují jinde ve světě. Například německý Bild podle CarScoops uvádí, že GT by mělo sdílet stejnou platformu, jako elektrické Porsche Taycan. Zbývá tedy jen počkat, s jakými parametry se nám Audi pochlubí.
Podle několika dosud zveřejněných odhadů z celého světa se však počítá s akcelerací z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy a dojezdem okolo 400 kilometrů na jedno nabití, což se hodnotám Porsche Tycan celkem blíží.
Produkční varianta Audi E-Tron GT by se měla objevit v roce 2020, kdy zaujme pozici vlajkové lodi. Jak moc se bude produkční model lišit od konceptu zatím nechceme předjímat, ale změny by nemusely být příliš výrazné. Koncept působí téměř hotově a pokud se něco změní, budou to pravděpodobně jen detaily.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.