Automobilky Volkswagen a Ford Motor jednají o společném vývoji samořízených a elektrických vozů.
V rámci rozsáhlé strategické aliance by oba koncerny, německý i americký, ušetřily miliardy dolarů. Ve svém dnešním internetovém vydání o tom informuje list Handelsblatt s odkazem na zdroje z koncernu VW a agentura Reuters.
O pokroku ve vyjednávání by německý a americký výrobce měly podle zdroje agentury Reuters, který si nepřál být jmenován, informovat před koncem roku. O zamýšleném vytvoření strategické aliance firmy informovaly již v červnu tohoto roku. Již tehdy uvedly, že se nepočítá s vlastnickým propojením podniků. Konkrétně se hovořilo o společném vývoji užitkových automobilů.
Investice do nových technologií jsou velmi drahé, jen samotný Volkswagen do nich již podle listu investoval na 34 miliard eur (zhruba 882 miliard Kč). Řada firem proto kvůli úsporám uzavírá globální partnerství.
Japonská automobilka Honda tento měsíc oznámila spolupráci na vývoji samořízených vozů s americkou General Motors. Do divize pro výrobu samořízených vozů svého amerického konkurenta investuje 2,75 miliardy dolarů (61,3 miliardy Kč).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?