Automobilky Volkswagen a Ford Motor jednají o společném vývoji samořízených a elektrických vozů.
V rámci rozsáhlé strategické aliance by oba koncerny, německý i americký, ušetřily miliardy dolarů. Ve svém dnešním internetovém vydání o tom informuje list Handelsblatt s odkazem na zdroje z koncernu VW a agentura Reuters.
O pokroku ve vyjednávání by německý a americký výrobce měly podle zdroje agentury Reuters, který si nepřál být jmenován, informovat před koncem roku. O zamýšleném vytvoření strategické aliance firmy informovaly již v červnu tohoto roku. Již tehdy uvedly, že se nepočítá s vlastnickým propojením podniků. Konkrétně se hovořilo o společném vývoji užitkových automobilů.
Investice do nových technologií jsou velmi drahé, jen samotný Volkswagen do nich již podle listu investoval na 34 miliard eur (zhruba 882 miliard Kč). Řada firem proto kvůli úsporám uzavírá globální partnerství.
Japonská automobilka Honda tento měsíc oznámila spolupráci na vývoji samořízených vozů s americkou General Motors. Do divize pro výrobu samořízených vozů svého amerického konkurenta investuje 2,75 miliardy dolarů (61,3 miliardy Kč).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.