Automobilky Volkswagen a Ford Motor jednají o společném vývoji samořízených a elektrických vozů.
V rámci rozsáhlé strategické aliance by oba koncerny, německý i americký, ušetřily miliardy dolarů. Ve svém dnešním internetovém vydání o tom informuje list Handelsblatt s odkazem na zdroje z koncernu VW a agentura Reuters.
O pokroku ve vyjednávání by německý a americký výrobce měly podle zdroje agentury Reuters, který si nepřál být jmenován, informovat před koncem roku. O zamýšleném vytvoření strategické aliance firmy informovaly již v červnu tohoto roku. Již tehdy uvedly, že se nepočítá s vlastnickým propojením podniků. Konkrétně se hovořilo o společném vývoji užitkových automobilů.
Investice do nových technologií jsou velmi drahé, jen samotný Volkswagen do nich již podle listu investoval na 34 miliard eur (zhruba 882 miliard Kč). Řada firem proto kvůli úsporám uzavírá globální partnerství.
Japonská automobilka Honda tento měsíc oznámila spolupráci na vývoji samořízených vozů s americkou General Motors. Do divize pro výrobu samořízených vozů svého amerického konkurenta investuje 2,75 miliardy dolarů (61,3 miliardy Kč).
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?