Škoda Kodiaq GT bude novým vrcholným modelem české značky v Číně. Exkluzivně pro čínský trh připravené první SUV-kupé značky Škoda je dalším milníkem SUV-ofenzívy české automobilky. Se svým mohutným a dynamickým vzhledem a nejmodernějším řešením konektivity je Kodiaq GT novým nositelem image na nejdůležitějším trhu značky Škoda. Čína tak bude jediným trhem na světě, na kterém bude ŠKODA nabízet celkem čtyři modely kategorie SUV - Kamiq, Karoq, Kodiaq a Kodiaq GT.
S modelem Kodiaq GT nabídne Škoda poprvé v segmentu SUV vůz, v němž se bude snoubit robustnost a univerzálnost SUV se sportovní elegancí a dynamikou kupé. Značka tak osloví nové skupiny zákazníků, orientované na životní styl. Svou oficiální premiéru v Číně bude mít nový Kodiaq GT na autosalonu Guangzhou Motor Show, který se bude konat od 16. do 25. listopadu 2018.
Dr. Ralf Hanschen, prezident společnosti Škoda China, říká: „Škoda Kodiaq GT je důležitým milníkem strategie značky Škoda v Číně. Jde o první SUV-kupé, které v naší modelové paletě nabídneme na čínském trhu. Jsme přesvědčeni, že tento sportovní a stylový vůz značky Škoda osloví nové skupiny zákazníků a nabídne našim čínským zákazníkům ještě působivější jízdní zážitky.“
Příď 4,63 metrů dlouhého vozu Škoda Kodiaq GT se vyznačuje širokou kapotou a černě lemovanou maskou chladiče s chromovanými zdvojenými lamelami. Mohutný vzhled vozu posilují LED-světlomety, trojrozměrně tvarovaný nárazník a přední spojler se širokými otvory pro vstup vzduchu. Linie střechy, která za předními dveřmi pozvolna klesá a přechází v ploché páté dveře, dodává vozu Kodiaq GT dynamický profil. Výrazné lemy blatníků a propracované prahy v barvě vozu s matně černými elementy dodávají tomuto velkému SUV ve verzi kupé na mohutnosti.
Záď zaujme ostře konturovanými zadními skupinovými světly s krystalickými tvary v typickém designu značky Škoda , využívajícím technologii LED. Dalším výrazným prvkem je jemný reflexní pás, který se táhne pod nakládací hranou přes celou šířku vozu, a také černý difuzor. Velmi sebevědomě působí nápis Škoda, provedený hůlkovým písmem a umístěný uprostřed pátých dveří. Kodiaq GT je prvním sériovým modelem značky Škoda v Číně s tímto designovým prvkem.
Sportovní a stylový je také interiér nového modelu Kodiaq GT. Spojuje prostornost, typickou pro vozy SUV, s emocionálními liniemi kupé. Uvnitř okamžitě upoutají pozornost kvalitní materiály a individuálně nastavitelný Virtuální Kokpit. Jak je pro vozy značky Škoda typické, je zde i řada praktických Simply Clever detailů. Díky WiFi připojení a rozhraní MirrorLink™, Apple CarPlay nebo Baidu’s Carlife je Kodiaq GT neustále online a poskytuje nejmodernější úroveň konektivity.
Paleta pohonů modelu Kodiaq GT zahrnuje dva účinné motory. Agregát 2,0 TSI o výkonu 137 kW (186 k) pohání kola přední nápravy, motor 2,0 TSI s výkonem 162 kW (220 k) bude standardně dodáván s pohonem všech kol a sedmistupňovou převodovkou DSG. O maximální bezpečnost se starají četné asistenční systémy, jako Blind Spot Detect, Front Assist a Adaptivní tempomat (ACC) s funkcí stop-go.
V růstových plánech značky Škoda v Číně hrají důležitou roli hlavně modely kategorie SUV. Česká automobilka se na čínský trh vrátila v roce 2007, už v roce 2010 se Čína stala největším odbytištěm značky. V roce 2017 dodala Škoda zákazníkům v Číně 325.000 vozů – v celosvětovém měřítku tedy každý čtvrtý vůz značky Škoda . Dle pětiletého plánu memoranda, podepsaného v roce 2016 v rámci státní návštěvy čínského prezidenta Si Ťin-pchinga v České republice, má společnost Škoda Auto do rozšiřování palety vozů SUV a vozů s alternativním pohonem investovat více než dvě miliardy eur.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?