Škoda Kodiaq GT bude novým vrcholným modelem české značky v Číně. Exkluzivně pro čínský trh připravené první SUV-kupé značky Škoda je dalším milníkem SUV-ofenzívy české automobilky. Se svým mohutným a dynamickým vzhledem a nejmodernějším řešením konektivity je Kodiaq GT novým nositelem image na nejdůležitějším trhu značky Škoda. Čína tak bude jediným trhem na světě, na kterém bude ŠKODA nabízet celkem čtyři modely kategorie SUV - Kamiq, Karoq, Kodiaq a Kodiaq GT.
S modelem Kodiaq GT nabídne Škoda poprvé v segmentu SUV vůz, v němž se bude snoubit robustnost a univerzálnost SUV se sportovní elegancí a dynamikou kupé. Značka tak osloví nové skupiny zákazníků, orientované na životní styl. Svou oficiální premiéru v Číně bude mít nový Kodiaq GT na autosalonu Guangzhou Motor Show, který se bude konat od 16. do 25. listopadu 2018.
Dr. Ralf Hanschen, prezident společnosti Škoda China, říká: „Škoda Kodiaq GT je důležitým milníkem strategie značky Škoda v Číně. Jde o první SUV-kupé, které v naší modelové paletě nabídneme na čínském trhu. Jsme přesvědčeni, že tento sportovní a stylový vůz značky Škoda osloví nové skupiny zákazníků a nabídne našim čínským zákazníkům ještě působivější jízdní zážitky.“
Příď 4,63 metrů dlouhého vozu Škoda Kodiaq GT se vyznačuje širokou kapotou a černě lemovanou maskou chladiče s chromovanými zdvojenými lamelami. Mohutný vzhled vozu posilují LED-světlomety, trojrozměrně tvarovaný nárazník a přední spojler se širokými otvory pro vstup vzduchu. Linie střechy, která za předními dveřmi pozvolna klesá a přechází v ploché páté dveře, dodává vozu Kodiaq GT dynamický profil. Výrazné lemy blatníků a propracované prahy v barvě vozu s matně černými elementy dodávají tomuto velkému SUV ve verzi kupé na mohutnosti.
Záď zaujme ostře konturovanými zadními skupinovými světly s krystalickými tvary v typickém designu značky Škoda , využívajícím technologii LED. Dalším výrazným prvkem je jemný reflexní pás, který se táhne pod nakládací hranou přes celou šířku vozu, a také černý difuzor. Velmi sebevědomě působí nápis Škoda, provedený hůlkovým písmem a umístěný uprostřed pátých dveří. Kodiaq GT je prvním sériovým modelem značky Škoda v Číně s tímto designovým prvkem.
Sportovní a stylový je také interiér nového modelu Kodiaq GT. Spojuje prostornost, typickou pro vozy SUV, s emocionálními liniemi kupé. Uvnitř okamžitě upoutají pozornost kvalitní materiály a individuálně nastavitelný Virtuální Kokpit. Jak je pro vozy značky Škoda typické, je zde i řada praktických Simply Clever detailů. Díky WiFi připojení a rozhraní MirrorLink™, Apple CarPlay nebo Baidu’s Carlife je Kodiaq GT neustále online a poskytuje nejmodernější úroveň konektivity.
Paleta pohonů modelu Kodiaq GT zahrnuje dva účinné motory. Agregát 2,0 TSI o výkonu 137 kW (186 k) pohání kola přední nápravy, motor 2,0 TSI s výkonem 162 kW (220 k) bude standardně dodáván s pohonem všech kol a sedmistupňovou převodovkou DSG. O maximální bezpečnost se starají četné asistenční systémy, jako Blind Spot Detect, Front Assist a Adaptivní tempomat (ACC) s funkcí stop-go.
V růstových plánech značky Škoda v Číně hrají důležitou roli hlavně modely kategorie SUV. Česká automobilka se na čínský trh vrátila v roce 2007, už v roce 2010 se Čína stala největším odbytištěm značky. V roce 2017 dodala Škoda zákazníkům v Číně 325.000 vozů – v celosvětovém měřítku tedy každý čtvrtý vůz značky Škoda . Dle pětiletého plánu memoranda, podepsaného v roce 2016 v rámci státní návštěvy čínského prezidenta Si Ťin-pchinga v České republice, má společnost Škoda Auto do rozšiřování palety vozů SUV a vozů s alternativním pohonem investovat více než dvě miliardy eur.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.