Škoda skicami nového vozu Kodiaq GT poskytuje první pohled na budoucí vrcholný model pro čínský trh. Velké SUV Škoda Kodiaq v dynamické verzi kupé se bude prodávat exkluzivně v Číně. Čína tak bude po určitou dobu jediným trhem, na kterém bude Škoda nabízet celkem čtyři modely kategorie SUV - Kamiq, Karoq, Kodiaq a Kodiaq GT.
Jak skici ukazují, jsou všechny linie jasné a precizní, boční linie ve stylu kupé propůjčuje novému vozu Škoda Kodiaq GT sportovně-dynamický profil. Velké SUV ve verzi kupé se od běžného SUV Kodiaq liší především tvarem zádi. Za předními dveřmi začíná linie střechy pozvolna klesat a přechází do plochých pátých dveří. První SUV-coupé v modelové paletě české značky se v Číně ujme role vlajkové lodi a nositele image.
Čína – celosvětově největší odbytiště značky ŠKODA
Vedle elektromobility a digitalizace je SUV-ofenzíva jedním z hlavních pilířů Strategie 2025. Především v Číně, kde bude nová Škoda Kodiaq GT po modelu Škoda Kamiq druhým exkluzivním SUV značky, má tento segment velký růstový potenciál. Již dnes je čínský trh celosvětově největším odbytištěm značky Škoda : aktuálně se každý čtvrtý vůz značky Škoda dodává zákazníkovi v Číně.
Dle pětiletého plánu memoranda, podepsaného v roce 2016 v rámci státní návštěvy čínského prezidenta Si Ťin-pchinga v České republice, má společnost Škoda Auto do rozšiřování palety vozů SUV a vozů s alternativním pohonem investovat více než dvě miliardy eur.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.