Škoda skicami nového vozu Kodiaq GT poskytuje první pohled na budoucí vrcholný model pro čínský trh. Velké SUV Škoda Kodiaq v dynamické verzi kupé se bude prodávat exkluzivně v Číně. Čína tak bude po určitou dobu jediným trhem, na kterém bude Škoda nabízet celkem čtyři modely kategorie SUV - Kamiq, Karoq, Kodiaq a Kodiaq GT.
Jak skici ukazují, jsou všechny linie jasné a precizní, boční linie ve stylu kupé propůjčuje novému vozu Škoda Kodiaq GT sportovně-dynamický profil. Velké SUV ve verzi kupé se od běžného SUV Kodiaq liší především tvarem zádi. Za předními dveřmi začíná linie střechy pozvolna klesat a přechází do plochých pátých dveří. První SUV-coupé v modelové paletě české značky se v Číně ujme role vlajkové lodi a nositele image.
Čína – celosvětově největší odbytiště značky ŠKODA
Vedle elektromobility a digitalizace je SUV-ofenzíva jedním z hlavních pilířů Strategie 2025. Především v Číně, kde bude nová Škoda Kodiaq GT po modelu Škoda Kamiq druhým exkluzivním SUV značky, má tento segment velký růstový potenciál. Již dnes je čínský trh celosvětově největším odbytištěm značky Škoda : aktuálně se každý čtvrtý vůz značky Škoda dodává zákazníkovi v Číně.
Dle pětiletého plánu memoranda, podepsaného v roce 2016 v rámci státní návštěvy čínského prezidenta Si Ťin-pchinga v České republice, má společnost Škoda Auto do rozšiřování palety vozů SUV a vozů s alternativním pohonem investovat více než dvě miliardy eur.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.