Škoda skicami nového vozu Kodiaq GT poskytuje první pohled na budoucí vrcholný model pro čínský trh. Velké SUV Škoda Kodiaq v dynamické verzi kupé se bude prodávat exkluzivně v Číně. Čína tak bude po určitou dobu jediným trhem, na kterém bude Škoda nabízet celkem čtyři modely kategorie SUV - Kamiq, Karoq, Kodiaq a Kodiaq GT.
Jak skici ukazují, jsou všechny linie jasné a precizní, boční linie ve stylu kupé propůjčuje novému vozu Škoda Kodiaq GT sportovně-dynamický profil. Velké SUV ve verzi kupé se od běžného SUV Kodiaq liší především tvarem zádi. Za předními dveřmi začíná linie střechy pozvolna klesat a přechází do plochých pátých dveří. První SUV-coupé v modelové paletě české značky se v Číně ujme role vlajkové lodi a nositele image.
Čína – celosvětově největší odbytiště značky ŠKODA
Vedle elektromobility a digitalizace je SUV-ofenzíva jedním z hlavních pilířů Strategie 2025. Především v Číně, kde bude nová Škoda Kodiaq GT po modelu Škoda Kamiq druhým exkluzivním SUV značky, má tento segment velký růstový potenciál. Již dnes je čínský trh celosvětově největším odbytištěm značky Škoda : aktuálně se každý čtvrtý vůz značky Škoda dodává zákazníkovi v Číně.
Dle pětiletého plánu memoranda, podepsaného v roce 2016 v rámci státní návštěvy čínského prezidenta Si Ťin-pchinga v České republice, má společnost Škoda Auto do rozšiřování palety vozů SUV a vozů s alternativním pohonem investovat více než dvě miliardy eur.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?