Nový DS 3 Crossback je elegantní a přitažlivý. Zákazníky se však pokusí zaujmout nejen propracovaným vzhledem, ale například i nabídkou pohonných jednotek, ve které nechybí ani 100% elektrická varianta. Nová technologická platforma navíc umožní vozu nabídnout hned několik novinek, jako například světlomety DS Matrix LED Vision, schované kliky dveří a zdigitalizované místo řidiče.
Z výrazné propracované masky chladiče DS Wings, světel pro denní svícení s vertikálními LED diodami s perlovým motivem a úzkých světlometů DS Matrix LED Vision čiší moderní vzhled. Výsledný dojem posilují velkorysé tvary horizontální kapoty. U automobilu byl kladen maximální důraz na detail, což dávají najevo například neviditelné okenní lišty a zalícované kliky dveří.
Kliky dveří tvořící jednu rovinu s plochou dveří přidávají vozu na elegantním a technologickém vzhledu. V předpremiéře se objevily na začátku léta v dream-caru DS X E-Tense, jde o exkluzivní technologii, která se u této úrovně výbavy běžně nepoužívá. Jejich princip je jednoduchý: kliky se objeví, jakmile je uživatelé potřebují, jinak se skryjí v karoserii. Díky inovativnímu systému hands-free přístupu a startování Proximity se navíc stačí k vozu přiblížit do vzdálenosti 1,5 metru a vůz se odemkne, všechny 4 kliky se automaticky vysunou a stačí jen otevřít dveře a nasednout. Při vzdálení se od vozu se kliky zasunou zpět a vůz se automaticky uzamkne.
Možnosti personalizace jsou maximální a vše začíná u exteriéru: 10 stylů kol, 10 odstínů karoserie včetně nového odstínu Bleu Millenium z dream-caru DS X E-Tense a 3 odstíny střechy vytváří základ personalizace vozu. K dispozici je tedy obrovské množství kombinací dle osobního vkusu. Zlatým hřebem této personalizace je 5 stylů interiéru, tzv. 5 Inspirací DS – DS Montmartre, DS Bastille, DS Performance Line, DS Rivoli, DS Opéra – a v limitované edici při uvedení vozu na trh také La Première.
Zvenku automobil doplňují specifické detaily, jako je podpis na kapotě a prahové liště dveří nebo přední a zadní dekorativní prvky, které mohou být z lesklého, matného nebo třpytivě černého texturovaného kovu.
Komfort ve všech směrech
Vše začíná komfortem sedadel: sedadla řidiče a spolujezdce s výborným bočním vedením jsou nově zpracovány, byla u nich použita pěna s dvojí hustotou pro dokonalou oporu těla. V nabídce je rovněž elektrické ovládání a vyhřívání. Při jízdě se přidává vynikající vibrační komfort, který zaručuje nová platforma vozu, obzvlášť velká pozornost byla věnována i akustice.
Benzínový, naftový nebo elektromotor?
Je to první vůz svého stylu, který bude od druhé poloviny roku 2019 nabízet i 100 % elektrický vůz s dojezdem 300 km (cyklus WLTP, norma 2019), což odpovídá 450 km (cyklus NEDC) a možností dobít baterii na 80 % během 30 minut. Vůz si zároveň zachovává i prostornost, neboť baterie bude důmyslně zabudovaná pod platformu, a slibuje větší požitek z řízení, v němž se spojuje pružnost, dynamika a ticho.
Vůz ale může být vybaven i benzínovým motorem PureTech 155 k spojeným s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Nabídku benzínových motorů, které splňují nejnovější emisní normy Euro 6.3, doplňují dva další motory PureTech o výkonu 130 a 100 k. V nabídce budou i dva dieselové motory Euro 6.2 BlueHDi o výkonu 130 a 100 k.
Technologické novinky zajistí přítomnost podpůrného prvku řízení DS Drive Assist, DS Par Pilot a funkce Active Safety Brake.
DS 3 Crossback bude poprvé k vidění na Pařížském autosalonu již na začátku října 2018. S jeho uvedením na trh se v ČR počítá v první polovině roku 2019.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.