Nový DS 3 Crossback je elegantní a přitažlivý. Zákazníky se však pokusí zaujmout nejen propracovaným vzhledem, ale například i nabídkou pohonných jednotek, ve které nechybí ani 100% elektrická varianta. Nová technologická platforma navíc umožní vozu nabídnout hned několik novinek, jako například světlomety DS Matrix LED Vision, schované kliky dveří a zdigitalizované místo řidiče.
Z výrazné propracované masky chladiče DS Wings, světel pro denní svícení s vertikálními LED diodami s perlovým motivem a úzkých světlometů DS Matrix LED Vision čiší moderní vzhled. Výsledný dojem posilují velkorysé tvary horizontální kapoty. U automobilu byl kladen maximální důraz na detail, což dávají najevo například neviditelné okenní lišty a zalícované kliky dveří.
Kliky dveří tvořící jednu rovinu s plochou dveří přidávají vozu na elegantním a technologickém vzhledu. V předpremiéře se objevily na začátku léta v dream-caru DS X E-Tense, jde o exkluzivní technologii, která se u této úrovně výbavy běžně nepoužívá. Jejich princip je jednoduchý: kliky se objeví, jakmile je uživatelé potřebují, jinak se skryjí v karoserii. Díky inovativnímu systému hands-free přístupu a startování Proximity se navíc stačí k vozu přiblížit do vzdálenosti 1,5 metru a vůz se odemkne, všechny 4 kliky se automaticky vysunou a stačí jen otevřít dveře a nasednout. Při vzdálení se od vozu se kliky zasunou zpět a vůz se automaticky uzamkne.
Možnosti personalizace jsou maximální a vše začíná u exteriéru: 10 stylů kol, 10 odstínů karoserie včetně nového odstínu Bleu Millenium z dream-caru DS X E-Tense a 3 odstíny střechy vytváří základ personalizace vozu. K dispozici je tedy obrovské množství kombinací dle osobního vkusu. Zlatým hřebem této personalizace je 5 stylů interiéru, tzv. 5 Inspirací DS – DS Montmartre, DS Bastille, DS Performance Line, DS Rivoli, DS Opéra – a v limitované edici při uvedení vozu na trh také La Première.
Zvenku automobil doplňují specifické detaily, jako je podpis na kapotě a prahové liště dveří nebo přední a zadní dekorativní prvky, které mohou být z lesklého, matného nebo třpytivě černého texturovaného kovu.
Komfort ve všech směrech
Vše začíná komfortem sedadel: sedadla řidiče a spolujezdce s výborným bočním vedením jsou nově zpracovány, byla u nich použita pěna s dvojí hustotou pro dokonalou oporu těla. V nabídce je rovněž elektrické ovládání a vyhřívání. Při jízdě se přidává vynikající vibrační komfort, který zaručuje nová platforma vozu, obzvlášť velká pozornost byla věnována i akustice.
Benzínový, naftový nebo elektromotor?
Je to první vůz svého stylu, který bude od druhé poloviny roku 2019 nabízet i 100 % elektrický vůz s dojezdem 300 km (cyklus WLTP, norma 2019), což odpovídá 450 km (cyklus NEDC) a možností dobít baterii na 80 % během 30 minut. Vůz si zároveň zachovává i prostornost, neboť baterie bude důmyslně zabudovaná pod platformu, a slibuje větší požitek z řízení, v němž se spojuje pružnost, dynamika a ticho.
Vůz ale může být vybaven i benzínovým motorem PureTech 155 k spojeným s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Nabídku benzínových motorů, které splňují nejnovější emisní normy Euro 6.3, doplňují dva další motory PureTech o výkonu 130 a 100 k. V nabídce budou i dva dieselové motory Euro 6.2 BlueHDi o výkonu 130 a 100 k.
Technologické novinky zajistí přítomnost podpůrného prvku řízení DS Drive Assist, DS Par Pilot a funkce Active Safety Brake.
DS 3 Crossback bude poprvé k vidění na Pařížském autosalonu již na začátku října 2018. S jeho uvedením na trh se v ČR počítá v první polovině roku 2019.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.